| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
UČINKOVITOST KOMPLEKSNE BRALNE STRATEGIJE VŽN V 3. RAZREDU
Tanja Ošlak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava eno izmed kompleksnih bralnih strategij, imenovano VŽN: Kaj vem? Kaj želim izvedeti? Kaj sem se naučil? Namen diplomskega dela je preveriti učinkovitost omenjene bralne strategije pri učencih tretjega razreda devetletne osnovne šole. Uporabili smo eksperimentalno in kavzalno ali neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Strategijo VŽN smo izvedli dvakrat, in sicer v eksperimentalnem (3. b) in kontrolnem razredu (3. a). Učenci obeh razredov doslej še niso obravnavali besedil s pomočjo bralne strategije VŽN. Po prvem preverjanju je učiteljica eksperimentalnega razreda dva meseca obravnavala različna besedila s pomočjo omenjene bralne strategije, medtem ko učiteljica v kontrolnem razredu te strategije ni uporabljala. Po dveh mesecih smo isto besedilo ponovno obravnavali v obeh razredih, in to po bralni strategiji VŽN. Izvedli smo aktivnosti pred branjem (kaj že vemo), učenci so zapisali vprašanja (kaj želimo izvedeti), po branju pa smo zapisali, kaj smo se naučili in preverili razumevanje branja s pomočjo vprašanj iz prve, druge in tretje ravni razumevanja. Za statistično obdelavo podatkov smo zbrali poleg v prejšnji povedi navedenih podatkov tudi enostavčne in zložene povedi, število uporabljenih besed, uporabo črk in število pravopisnih napak. Obdelava podatkov je pokazala, da so bili učenci, ki so uporabljali metodo VŽN pri razumevanju branja uspešnejši kot njihovi vrstniki v kontrolnem razredu.
Keywords: branje, pismenost, bralne stopnje, bralno razumevanje, učenje, bralne strategije, kompleksne bralne strategije.
Published: 04.06.2009; Views: 4726; Downloads: 532
.pdf Full text (1,47 MB)

2.
PREVERJANJE UČINKOVITOSTI SPLOŠNE ŠTUDIJSKE STRATEGIJE V 5. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Nataša Verhnjak, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Če znamo brati, to še ne pomeni, da prebrano tudi razumemo. Za to potrebujemo veliko več kot samo dekodiranje ali prepoznavanje tiskanih/pisanih simbolov — črk, besed ali besednih skupin. Ker pa se marsikdaj zgodi, da prebranega ne razumemo v celoti, ali si prebrano težko zapomnimo, si lahko pomagamo z različnimi bralnimi strategijami. Te strategije moramo dobro poznati in jih ustrezno uporabljati. Poznamo več vrst strategij, ki jih lahko uporabljamo v različnih delih učnega procesa, in kompleksne bralne strategije, ki zajemajo celoten učni proces. Ena izmed kompleksnih bralnih strategij je splošna študijska strategija. Učinkovitost te strategije sem preizkusila v dveh petih razredih devetletne osnovne šole. Napredek pri učencih eksperimentalnega razreda se je pokazal že po sedmih tednih uporabe te strategije.
Keywords: branje, bralno razumevanje, bralne strategije, kompleksne bralne strategije, splošna študijska strategija.
Published: 03.03.2010; Views: 2535; Downloads: 322
.pdf Full text (3,23 MB)

3.
KOMPLEKSNA BRALNA UČNA STRATEGIJA VŽN PRI SLOVENŠČINI V 5. RAZREDU
Natalija Maučec Ftičar, Petra Polančec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Branje ni le dekodiranje ali prepoznavanje tiskanih oziroma pisanih simbolov – črk, besed ali besednih skupin, pač pa je ena od komunikacijskih dejavnosti, ki služi kot sredstvo za pridobivanje znanja. Vendar z branjem lahko pridobivamo znanje le, če prebrano tudi razumemo. Za dobro razumevanje prebranega in s tem pridobivanje novega znanja imata pomembno vlogo učenčevo predznanje in besedni zaklad. Značilnost učinkovitih bralcev je, da vedno berejo z določenim namenom in z branjem skušajo dobiti odgovore na zastavljena vprašanja ter iz besedila izluščiti bistvo. Pri tem si lahko pomagajo z različnimi bralnimi strategijami, ki jim omogočajo lažje prepoznavanje bistvenih informacij iz besedila ter boljšo zapomnitev le-teh. Ena izmed bralnih strategij za predelavo neumetnostnih besedil je kompleksna bralna učna strategija VŽN, ki zajema celoten učni proces. Bistvo te strategije predstavljajo vprašanja: kaj vemo, kaj želimo izvedeti, kaj smo se naučili. Učinkovitost te strategije sva preizkusili v treh petih razredih osnovne šole, dvakrat v enem šolskem letu v obdobju šestih mesecev. Učenci vseh treh razredov do prvega preverjanja še niso obravnavali besedil s pomočjo kompleksne bralne strategije VŽN. Nato so v obdobju šestih mesecev nekajkrat različna besedila obravnavali po metodi VŽN. Po šestih mesecih sva ponovno opravili preverjanje v vseh treh razredih z enakim besedilom na enak način kot prvič. Obakrat sva izvedli aktivnosti pred branjem in po branju, kjer sva preverili tudi razumevanje prebranega z vprašanji treh ravni.
Keywords: branje, bralna pismenost, bralno razumevanje, bralne strategije, kompleksne bralne strategije, kompleksna bralna strategija VŽN
Published: 13.06.2011; Views: 3987; Downloads: 411
.pdf Full text (1,44 MB)

4.
UPORABA IN UČINKOVITOST KOMPLEKSNE BRALNE STRATEGIJE VŽN V 3. RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Tjaša Lipovnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Pismenost je bila nekoč dejavnost določenih družbenih slojev in se je nanašala izključno na obvladanje branja in pisanja. V sodobnem svetu, moderni družbi, pa je postala eno temeljnih orodij za delovanje slehernega posameznika. Z različnimi oblikami pismenosti, kot so jutranje novice v časopisu, imena ulic, obvestila na cestah, branje in pisanje na delovnem mestu, šolah, skoraj ni mogoče preživeti dneva. Računalniki, televizorji, mobilni telefoni, bankomati, gospodinjski stroji ipd. so postali del našega vsakdanjika. Pomen pismenosti, tako za posameznika kot za družbo, nenehno narašča. Naloga nas, bodočih učiteljev, je pripraviti otroke na svet, ki teži k nenehnim spremembam in napredku. Otroci se naj razvijejo v enkratne vrstnike, prijatelje, mladostnike, sodelavce, starše in odlične intelektualce, ki jim funkcionalna pismenost ni tujka. V svoji diplomski nalogi se bom dotaknila širokega pojma, ki je povezan z besedo branje. Osredotočila se bom na bralno učno strategijo VŽN: Kaj vem? Kaj želim izvedeti? Kaj sem se naučil? Na eni izmed osnovnih šol na Koroškem sem v tretjih razredih to strategijo preizkusila in preverila njeno učinkovitost. Eden izmed razredov je bil kontrolni razred (3. b), drugi pa eksperimentalni (3. a). Nobeden izmed razredov še ni obravnaval neumetnostnih besedil po bralni strategiji VŽN. Pri delu sem si pomagala z eksperimentalno in kavzalno ali neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Po prvem preverjanju sem – skupaj z eksperimentalnim razredom – dva meseca, vsak četrtek drugo in tretjo šolsko uro, obravnavala različna neumetnostna besedila z že omenjeno metodo. Kontrolni razred te strategije pri svojem delu ni uporabljal. Po dveh mesecih sem ponovno izvedla preverjanje in rezultate obeh preverjanj vnesla v tabele.
Keywords: branje, bralna pismenost, dejavniki bralne učinkovitosti, bralno razumevanje, učenje, bralne strategije, kompleksne bralne učne strategije, kompleksna bralna strategija VŽN, opismenjevanje.
Published: 09.09.2011; Views: 3373; Downloads: 334
.pdf Full text (2,33 MB)

5.
UČINKOVITOST PAUKOVE STRATEGIJE PRI SLOVENŠČINI V 5. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Katja Velunšek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Branje v šoli ostaja še vedno najpogostejši način pridobivanja novega znanja in informacij. Učenci se v šoli naučijo tekočega branja, nato pa bralno spretnost uporabijo v funkciji učenja. Branje v funkciji učenja terja, da bralec pozna tudi učinkovite bralne učne strategije, ki mu omogočajo, da informacij ne le spozna, temveč jih zna glede na namen tudi izbrati in učinkovito uporabiti. Velikokrat pa se zgodi, da prebranega ne razumemo ali si ga težko zapomnimo, zato si lahko pomagamo z različnimi bralnimi strategijami. Ena izmed bralnih strategij je kompleksna bralna strategija, ki jo imenujemo Paukova strategija. Primerna je predvsem pri samostojnem učenju iz učbenikov, zlasti pri besedilih, ki vsebujejo precej podrobnosti. Učinkovitost Paukove strategije sem preverila pri učencih 5. razredov na eni izmed koroških osnovnih šol. V empiričnem delu diplomskega dela bom predstavila razlike med učenci, ki so obravnavali neumetnostna besedila s pomočjo Paukove strategije, in tistimi učenci, ki te metode niso spoznali.
Keywords: branje, učenje, bralne strategije, kompleksne bralne strategije, Paukova strategija
Published: 08.11.2012; Views: 2212; Downloads: 165
.pdf Full text (2,13 MB)

6.
Učinkovitost bralne strategije PV3P pri predmetu družba v 5. razredu
Mojca Ozmec, 2019, master's thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Učinkovitost bralne strategije PV3P pri predmetu družba v 5. razredu sem se v teoretičnem delu osredotočila na predmet družbo ter pojma učenje in branje, ki sta med seboj tesno povezana, saj je branje dejavnost, preko katere pridemo do novih znanj. Pri tem ni dovolj da besedilo le beremo, ampak ga moramo tudi razumeti, znati moramo izluščiti bistvo ter nove podatke povezati z že znanimi informacijami iz našega spomina. Da bi učenci besedilo čim bolje razumeli, jim lahko predstavimo bralne strategije, ki jim bodo pomagale pri obravnavi besedila ter jih usmerjale vse od aktivacije predznanja do preverjanja njihovega razumevanja besedila. Ena izmed strategij, ki jih lahko uporabimo pri obravnavi besedila je tudi bralno učna strategija PV3P. Ta vodi učence po korakih skozi celoten proces spoznavanja in branja besedila. Namen magistrske naloge je bil preveriti učinkovitost bralne strategije PV3P pri branju učbeniških besedil pri družbi. Raziskava je potekala šest tednov, izvedeni sta bili dve identični preverjanji, eno na začetku in eno ob koncu raziskave, ob koncu pa so učenci reševali še anketni vprašalnik, na podlagi katerega smo pridobili rezultate o občutkih, ki so se učencem porajali ob uporabi bralne strategije. Raziskava je pokazala, da so učenci napredovali na področju predznanja, novega znanja in razumevanja, prav tako smo potrdili povezavo med napredkom učencev in njihovimi občutki.
Keywords: Osnovna šola, predmet družba, branje, kompleksne bralne učne strategije, bralna učna strategija PV3P
Published: 19.09.2019; Views: 94; Downloads: 37
.pdf Full text (1,64 MB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica