| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 21
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
USPOSOBLJENOST VZGOJITELJEV ZA IZVAJANJE ŠPORTNIH DEJAVNOSTI V VRTCU
Sonja Munda, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje športnih dejavnosti v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo vzgojitelja v vrtcu, preučili kompetence vzgojitelja, razvijanje kompetenc v formalnem in neformalnem izobraževanju, vzgojiteljevo vlogo pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka in priporočeno usposobljenost vzgojitelja na področju športa. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 20 vzgojiteljic Vrtca Ptuj. Namen raziskave je bil ugotoviti, kolikšen pomen vzgojitelji pripisujejo posameznim kompetencam, pridobivanju novega znanja in usposobljenosti za načrtovanje ter izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti. Ugotovili smo: vzgojiteljice občasno posegajo po strokovni literaturi in spletnih virih; poznajo telesni in gibalni razvoj predšolskega otroka; poznavanje biomehanskih, fizioloških, psiholoških in anatomsko-funkcionalnih vidikov športa vzgojiteljic ni zadovoljivo; so za vodenje skupine pri gibalnih/športnih dejavnostih najbolj usposobljene vzgojiteljice s 6 do 10 let delovne dobe; so usposobljenost za jasno definiranje ciljev, izdelava analize stanja, učinkovitega načrtovanja in vrednotenja lastnega pedagoškega dela vzgojitelja so bistveni za izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti.
Keywords: vloga vzgojitelja, specifične kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok.
Published: 21.10.2010; Views: 2921; Downloads: 604
.pdf Full text (1,01 MB)

2.
ANALIZA KOMPETENC VZGOJITELJEV PRI NAČRTOVANJU GIBALNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH
Špela Kračun, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Analiza kompetenc vzgojiteljev pri načrtovanju gibalnih dejavnosti v vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični uvod predstavlja razvoj otroka v predšolskem obdobju, kompetence vzgojitelja, vzgojiteljevo vlogo pri razvijanju gibalnih kompetenc in usposobljenost vzgojiteljev za načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 16 vzgojiteljic vrtca Slovenske Konjice. Namen raziskave je bil ugotoviti, kolikšen pomen vzgojitelji pripisujejo posameznim kompetencam in usposobljenosti za načrtovanje ter izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti. Ugotovili smo, da so glede na izobrazbo za poznavanje telesnega in gibalnega razvoja otrok najbolj usposobljeni vzgojitelji z dokončano srednjo in višjo šolo, šele nato sledijo vzgojitelji z dokončano visokošolsko izobrazbo ali univerzo; da so vzgojitelji z daljšo delovno dobo bolj usposobljeni za pedagoško vodenje skupine pri izvajanju gibalnih/športnih vsebin, kot vzgojitelji s krajšo delovno dobo, da so vzgojitelji z nižjim nazivom ravno tako usposobljeni za izdelavo analize stanja in učinkovitega načrtovanja gibalnih/športnih vsebin; da so vzgojitelji s krajšo delovno dobo ravno tako usposobljeni za jasno definiranje ciljev in dosežkov glede na področje Gibanje v kurikulumu za vrtce; da vzgojitelji s srednješolsko izobrazbo bolje poznajo didaktične korake pri poučevanju posameznih gibalnih/športnih vsebin, ki so v kurikulumu za vrtce; da so vzgojitelji, ne glede na stopnjo izobrazbe, vsi usposobljeni za prikaz (demonstracijo) posameznih gibalnih/športnih prvin, ki niso jasno določene v kurikulumu za vrtce.
Keywords: specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok, načrtovanje gibalnih dejavnosti
Published: 24.12.2010; Views: 2929; Downloads: 787
.pdf Full text (793,70 KB)

3.
KOMPETENCE VZGOJITELJEV V VRTCIH ZA PODROČJE GIBANJA
Tajda Borošak, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Kompetence vzgojiteljev v vrtcih za področje gibanja smo želeli pojasniti in opredeliti splošne in specifične kompetence vzgojiteljev, ki zajemajo gibalno področje. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj otrok, potek ustvarjanja gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju, gibalno izkušenjsko bogato okolje, preučili kompetence vzgojitelja v vrtcu ter se osredotočili na kompetence vzgojitelja v vrtcu na področju gibanja/športa. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 20 vzgojiteljic iz vrtcev Pernica, Jakobski Dol, Sladki Vrh in vrtca Jožice Flander Maribor. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, kakšno pomembnost vzgojitelji predšolskih otrok pripisujejo posamezni kompetenci, kako vplivajo strokovna izobraževanja na razvoj vzgojiteljevih sposobnosti za področje gibanja, kakšna je vloga vzgojitelja pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka in kolikšno usposobljenost čutijo vzgojitelji za splošne in specifične kompetence. Na podlagi odgovorov anketnih vprašalnikov ugotavljamo, da so v anketi večinoma sodelovali vzgojitelji s končano srednjo šolo. V anketi je sodelovalo največ vzgojiteljev, ki imajo 20 ali več let delovne dobe. Ugotovili smo, da se vzgojitelji večinoma vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem. Tistih vzgojiteljev, ki se ne vključujejo v projekte, povezane z gibalnim/športnim področjem, je največ z od 6 do 10-letno delovno dobo. Ugotovili smo, da vzgojitelji poznajo gibalni in telesni razvoj otrok, najbolj so z njim seznanjeni vzgojitelji z višjo izobrazbo. Ugotavljamo, da vzgojitelji z nižjo stopnjo izobrazbe pripisujejo predmetno specifičnim kompetencam na gibalnem/športnem področju večji pomen kot vzgojitelji z višjo stopnjo izobrazbe.
Keywords: kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok.
Published: 09.05.2011; Views: 4449; Downloads: 805
.pdf Full text (520,53 KB)

4.
UPORABA OTROKOM PRILAGOJENE TRIM STEZE V VRTCU
Nika Kajzer, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil proučiti pomen uporabe otrokom prilagojene trim steze v vrtcu in ugotoviti, ali načrtovana, redno izvajana in vodena gibalna dejavnost na otrokom prilagojeni trim stezi vpliva na njihov gibalni razvoj in na razvoj njihovih telesnih razsežnosti. V teoretičnem delu smo najprej predstavili značilnosti ter zgodovino trim stez ter predstavili trim stezo v Vrtcu Trbovlje, ki je edinstvena v slovenskem prostoru. V nadaljevanju so opisane gibalne sposobnosti otrok, gibalni razvoj in gibalna znanja ter vpliv teh na gibalni razvoj. Predstavljene so tudi kompetence vzgojitelja na področju gibanja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati dvomesečnega pedagoškega eksperimenta. Rezultate smo analizirali ter primerjali med eksperimetalno skupino, ki je bila v času eksperimenta deležna načrtovane in redno izvajane gibalne dejavnosti na njej prilagojeni trim stezi, ter med kontrolno skupino, ki teh ni bila deležna. Ugotovili smo, da so na inicialnem testiranju motoričnih sposobnosti otroci eksperimentalne skupine dosegli boljše rezultate kot otroci kontrolne skupine ter da so otroci eksperimentalne skupine te rezultate na finalnem testiranju izboljšali v primerjavi z otroki kontrolne skupine, ki so na finalnem testiranju dosegli slabše rezultate. Ugotovili smo, da načrtovana, redno izvajana in vodena gibalna dejavnost ne vpliva na razvoj telesnih značilnosti. Na osnovi rezultatov pedagoškega eksperimenta zaključujemo, otrokom, ki so bili vključeni v raziskavo, njim prilagojena trim steza pozitivno vpliva na njihov gibalni razvoj.
Keywords: načrtovana gibalna dejavnost, trim steza, gibalne sposobnosti, gibalna znanja, gibalni razvoj, telesne razsežnosti, kompetence vzgojitelja.
Published: 09.05.2011; Views: 2400; Downloads: 273
.pdf Full text (1,87 MB)

5.
ANALIZA KOMPETENC VZGOJITELJA PRI IZVAJANJU GIBALNIH DEJAVNOSTI V SLOVENSKIH IN NEMŠKIH VRTCIH
Karmen Meško, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem diplomskem delu z naslovom Analiza kompetenc vzgojitelja pri izvajanju gibalnih dejavnosti v slovenskih in nemških vrtcih smo želeli ugotoviti kompetence vzgojitelja in usposobljenost vzgojiteljev pri izvajanje gibalnih dejavnosti ter na osnovi teh dveh parametrov poiskati morebitne razlike med slovenskim kurikulumom za vrtce in High/Scopovim predšolskim kurikulumom, ki ga uporabljajo v Nemčiji. Ugotavljali smo, kako pomembne so ključne, splošne in specialne kompetence vzgojitelja ter na kakšen način jih vzgojitelji razvijajo. Zanimalo nas je, kakšne kompetence dosegajo v obeh kurikulumih vzgojiteljice na področju gibanja/športa in kako le-te vplivajo na otroke. Posebno poglavje smo namenili razvoju otroških gibalnih kompetenc z vidika dela vzgojitelja. Ugotavljamo, da so vzgojitelji, ne glede na izobrazbo, v obeh kurikulumih usposobljeni za demonstracijo in izvajanje gibanja. V obeh kurikulumih dajejo gibanju enak pomen, le da v High/Scopovem kurikulumu temeljijo dejavnosti na skupnem načrtovanju med vzgojiteljem in otrokom. Poudarek dajejo aktivnemu učenju.
Keywords: gibalne kompetence otrok, ključne kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, specialne kompetence vzgojitelja, gibalne dejavnosti v slovenskih vrtcih, gibalne dejavnosti v nemških vrtcih.
Published: 04.07.2011; Views: 1938; Downloads: 199
.pdf Full text (826,20 KB)

6.
VPLIV NAČRTOVANIH IN VODENIH GIBALNIH AKTIVNOSTI NA RAZVOJ KOORDINACIJE PRI TRI DO ŠTIRI LETA STARIH OTROCIH
Kristina Medvedec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv načrtovanih in vodenih gibalnih aktivnosti na razvoj koordinacije pri 3 do 4 leta starih otrocih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili telesne razsežnosti tri do štiri leta starih otrok, gibalne sposobnosti in gibalna znanja otrok, kjer smo se osredotočili na starost. Podrobneje smo predstavili koordinacijo gibanja, njen razvoj, vplivanja na koordinacijo in njen pomen. Predstavili smo tudi načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu, gibalno izkušenjsko bogato okolje in kompetence vzgojitelja na področju gibanja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta, kjer so bili otroci eksperimentalne skupine deležni dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvijanje koordinacije gibanja, in otrok kontrolne skupine, ki pri teh dejavnostih niso sodelovali. Rezultati kažejo, da so tri do štiri leta stari otroci, ki so imeli v času pedagoškega eksperimenta dodatno, načrtovano in vodeno gibalno/športno dejavnost s poudarkom na koordinaciji gibanja, pri finalnem testiranju motoričnih sposobnosti dosegli boljše rezultate kot otroci, ki v tem času niso imeli dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvoj motoričnih sposobnosti.
Keywords: telesne razsežnosti otrok, gibalne sposobnosti, gibalna znanja, koordinacija gibanja, gibalne/športne dejavnosti, kompetence vzgojitelja
Published: 06.09.2011; Views: 2794; Downloads: 735
.pdf Full text (961,31 KB)

7.
ANALIZA POGOJEV ZA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V NEKATERIH POMURSKIH VRTCIH
Doris Vučko, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Pri diplomski nalogi z naslovom Analiza pogojev za izvajanje gibalnih dejavnosti v nekaterih pomurskih vrtcih smo želeli ugotoviti, kakšne pogoje imajo otroci za gibalni razvoj v vrtcu. V teoretičnem delu smo se podrobneje poglobili v gibalni razvoj otrok v različnih starostnih obdobjih ter pomenu gibalnih dejavnosti za celostni in gibalni razvoj otroka, pregledali smo zakonsko predpisane pogoje in normative za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu ter proučili kompetence vzgojitelja na področju gibanja. V empiričnem delu naloge smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo, kjer smo za pridobivanje podatkov razdelili anketni vprašalnik 57-im vzgojiteljem v petih pomurskih vrtcih, ki so zaposleni na delovnem mestu vzgojitelj predšolskih otrok. Namen diplomske naloge je bil analizirati pogoje za izvajanje gibalnih dejavnosti v pomurskih vrtcih. Ugotovili smo, da v pomurskih vrtcih za gibalne dejavnosti največkrat uporabljajo kar igralnico, saj drugih dovolj primernih gibalnih prostorov skoraj ni. Zunanji prostor večine vrtcev ponuja tako asfaltne kot travnate površine. O opremljenosti s športnimi pripomočki so vzgojiteljice mnenja, da je v vrtcih zadovoljiva. Ugotovili smo, da po dodatnih izobraževanjih s področja gibanja posegajo vzgojiteljice z nižjo izobrazbo in da večina vzgojiteljev ne glede na naziv občasno spremlja strokovno literaturo.
Keywords: Ključne besede: gibalni razvoj otrok, kadrovski pogoji, materialni pogoji za gibanje, zakonski normativi, kompetence vzgojitelja.
Published: 05.09.2011; Views: 1606; Downloads: 121
.pdf Full text (463,07 KB)

8.
VPLIV ELEMENTARNIH IGER NA USVAJANJA GIBALNIH ZNANJ PRI DVE LETI STARIH OTROCIH
Sanja Marat, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vpliv elementarnih iger na usvajanja gibalnih znanj pri dve leti starih otrocih smo želeli ugotoviti, ali načrtovane in strokovno vodene elementarne gibalne igre pozitivno vplivajo na usvajanje gibalnih znanj pri dve leti starih otrocih. V teoretičnem delu smo predstavili telesne razsežnosti otrok, opredeli pojme gibalne sposobnosti in gibalna znanja otrok, natančneje predstavili pomen elementarnih iger ter vpliv gibalno izkušenjsko bogatega okolja na usvajanje gibalnih znanj otrok in se seznanili, katere so kompetence vzgojitelja pri ustvarjanju gibalnih znanj otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta, v katerem je sodelovalo dvajset otrok, starih od ena do dve leti. Otroke smo testirali s pomočjo štirih testov gibalnih znanj, s katerimi smo ugotavljali napredek gibalnih znanj v času eksperimenta. Na osnovi rezultatov ugotavljamo, da je eksperimentalna skupina otrok dosegla boljše rezultate kot kontrolna skupina, kar pomeni, da je eksperimentalna skupina v dveh mesecih na podlagi načrtovanih elementarnih iger zelo napredovala. Obstajajo tudi razlike med spoloma, saj so deklice dosegale boljše rezultate kot dečki. Iz vseh podatkov pa lahko potrdimo, da načrtovane in strokovno vodene elementarne igre pozitivno vplivajo na usvajanje gibalnih znanj otrok.
Keywords: telesne razsežnosti otrok, gibalne sposobnosti, gibalna znanja, elementarne gibalne igre, gibalno izkušenjsko bogato okolje, kompetence vzgojitelja
Published: 05.09.2011; Views: 2817; Downloads: 563
.pdf Full text (799,82 KB)

9.
POMEMBNOST SPECIFIČNIH KOMPETENC NA PODROČJU GIBANJA PRI DELU VZGOJITELJEV V VRTCU
Urška Erdelji, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Pomembnost specifičnih kompetenc na področju gibanja pri delu vzgojiteljev v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo vzgojitelja v vrtcu in njegove kompetence, pomen športnih dejavnosti za gibalni razvoj otroka in vlogo vzgojitelja pri razvijanju gibalnih kompetenc otroka. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 57 vzgojiteljev iz vrtcev Beltinci, Črenšovci, Murska Sobota, Tišina in Turnišče. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, kolikšno pomembnost vzgojitelji pripisujejo stalnemu strokovnemu spopolnjevanju, kolikšen pomen dajejo predmetno specifičnim kompetencam na področju gibanja in usposobljenosti za medpodročno povezovanje, spodbujanje ustvarjalnosti in za delo s sodobnimi učnimi tehnologijami. Ugotovili smo, da vzgojitelji z daljšo delovno dobo pripisujejo strokovnemu spopolnjevanju več pomembnosti kot s krajšo delovno dobo. Najnižjo usposobljenost za spodbujanje ustvarjalnosti v športu izkazujejo vzgojitelji od 6 do vključno 10 let delovne dobe. Ugotovili smo, da vzgojitelji z višjo stopnjo izobrazbe pripisujejo predmetno specifičnim kompetencam na gibalnem področju večji pomen kot vzgojitelji z nižjo stopnjo izobrazbe in da so vzgojitelji z nižjim nazivom manj usposobljeni za medpodročno povezovanje kot vzgojitelji z višjim nazivom.
Keywords: gibanje, vloga vzgojitelja v vrtcu, kompetence vzgojitelja, specifične kompetence, splošne kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja
Published: 04.10.2011; Views: 1931; Downloads: 227
.pdf Full text (1,19 MB)

10.
PRIDOBLJENE IN ŽELENE KOMPETENCE VZGOJITELJEV V VRTCU NA PODROČJU GIBANJA
Mojca Ropoša, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Pridobljene in želene kompetence vzgojiteljev v vrtcu na področju gibanja je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili potek ustvarjanja gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju, gibalno izkušenjsko bogato okolje, preučili kompetence vzgojitelja v vrtcu ter se osredotočili na kompetence vzgojitelja v vrtcu na področju gibanja. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 229 vzgojiteljev, zaposlenih v vrtcu na delovnem mestu vzgojitelja. Namen celotne raziskave je bil ugotoviti, koliko pridobljenih kompetenc v vrtcu na področju gibanja imajo vzgojitelji glede na izobrazbo in delovno dobo ter kakšno pomembnost vzgojitelji pripisujejo kompetencam v vrtcu na področju gibanja glede na delovno dobo in izobrazbo. Ugotovili smo, da imajo vzgojitelji z nižjo stopnjo izobrazbe več pridobljenih kompetenc, enako velja za vzgojitelje z daljšo delovno dobo. Ugotovili smo, da vzgojitelji z višjo stopnjo izobrazbe in vzgojitelji s krajšo delovno dobo pripisujejo večji pomen kompetencam na področju gibanja v vrtcu.
Keywords: gibalne kompetence, kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja.
Published: 13.12.2011; Views: 3083; Downloads: 418
.pdf Full text (1017,50 KB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica