| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN TVEGANJ NIZOZEMSKE IN DANSKE
Lilijana Virtič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Z analizo poslovnega okolja podjetje pridobi podatke, ki jih potrebuje za uspešen vstop in nastop na tujem trgu. S tem ugotovi, katere značilnosti ima okolje in kako bodo te vplivale na poslovanje podjetja. Podjetje bo moralo preučiti negospodarsko, gospodarsko, tržno okolje in tudi interno okolje podjetja. S tem bo spoznalo, kakšne so njegove prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz značilnosti tujega poslovnega okolja. Tveganja so prisotna na vsakem trgu in izhajajo iz razmer na tujem trgu. Tveganja razdelimo na politična, komercialna in finančna. Tveganja lahko nastanejo tudi, če podjetja ne preučijo dobro trga ali kadar želijo svoj način poslovanja prenesti v okolje, kjer so navade potrošnikov drugačne. Za podjetja je pomembno, da ugotovijo, katera tveganja so prisotna in kako bodo vplivala na podjetje. Podjetje lahko tveganja zmanjšuje z zavarovanjem posla, izogibanjem preveč tveganim trgom, rednim posodabljanjem podatkov o razmerah na trgu, razpršitvijo trgov in preučitvijo deželnih tveganj. Danska je država z visokim BDP na prebivalca ter visoko kupno močjo potrošnikov. Ima ugodno poslovno okolje, ki je odprto za tuje investicije z enostavnim postopkom za ustanovitev podjetja. Trenutna gospodarska rast je šibka, zato poskuša povečati zaposlenost. 20 % energije pridobi iz obnovljivih virov in v prihodnje hoče ta delež še povečati. Je ena od vodilnih v proizvodnji vetrnih turbin. Nizozemsko gospodarstvo po krizi dobro okreva, saj se stopnja nezaposlenosti zmanjšuje, inflacija je zmerna in gospodarstvo raste. Ima dobro organizirana pristanišča in učinkovito logistiko. Del energije pridobivajo iz obnovljivih virov, predvsem iz vetra in tudi iz valov.
Keywords: Analiza poslovnega okolja, analiza tveganj, politična tveganja, komercialna tveganja, Danska, Nizozemska.
Published in DKUM: 07.11.2016; Views: 1478; Downloads: 170
.pdf Full text (635,62 KB)

2.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN TVEGANJ KITAJSKEGA TRGA
Aleksandra Mikola, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Mednarodno poslovanje je v sodobnem času vedno bolj pomembno, saj vedno večja konkurenčnost na trgu zmanjšuje ustreznost poslovanja na domačem trgu in podjetja sili k odločitvi za vstop na tuji trg. Podjetje mora zaradi razlik v poslovanju pred vstopom na tuji trg dobro proučiti njegovo poslovno okolje, pomembno pa je podrobno analizirati tudi potencialne poslovne partnerje, s katerimi bi lahko v prihodnosti sodelovalo. Čim bolj natančna je analiza političnega, pravnega, ekonomskega, tržnega in tehnološkega okolja, tem boljša je konkurenčna prednost podjetja na trgu, kar vodi v rast in razvoj podjetja. V nasprotnem primeru pa nezadostna analiza poslovnega okolja vodi v večja tveganja za podjetje z vidika uspeha, ugleda in konkurenčnosti. Kitajska je država s hitro rastočim gospodarstvom, vendar se zaradi politike enega otroka srečuje s problematiko starajočega se prebivalstva. Kitajski trg predstavlja priložnosti za podjetja z vidika konkurenčnih prednosti in razvoja. Za poslovneža je še posebej pomembno spoznati poslovne običaje Kitajske, ki izhajajo iz tradicije in se razlikujejo od poslovnih običajev evropskih držav. Kitajski poslovneži dajejo velik pomen osebnemu stiku s poslovnim partnerjem, zato je za podjetja pomembno, da so fizično prisotna na trgu, kar pa jim obenem prinaša večjo možnost konkuriranja drugim podjetjem na kitajskem trgu. Analiza poslovnega okolja in tveganj tujega trga je zelo pomembna za podjetja, ki bodo šele vstopila na tuji trg. Zaradi hitro rastočih gospodarstev, kot je Kitajska, pa je analiza pomembna tudi za tista podjetja, ki so že prisotna na trgu. Čim bolj poznamo mednarodno okolje tuje države, tem bolj lahko obvladujemo tveganja v mednarodnem poslovanju
Keywords: mednarodno poslovanje, poslovno okolje podjetja, analiza poslovnega okolja, komercialna tveganja, nekomercialna tveganja, Kitajska.
Published in DKUM: 14.10.2014; Views: 2213; Downloads: 437
.pdf Full text (657,45 KB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica