| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pripovedovalska škatla kot didaktični pripomoček v prvem triletju osnovne šole : magistrsko delo
Eva Vajda, 2024, master's thesis

Abstract: Teoretični uvod v magistrskem delu na začetku vsebuje podroben opis govornega razvoja. Sledi predstavitev merjenja govornega razvoja. Predstavimo lestvico govornega razvoja in pripovedovanje zgodbe. Osredotočimo se na spodbujanje govornega razvoja in zmožnosti pripovedovanja zgodbe. Zanimal nas je tudi vpliv družinskega okolja na zmožnost pripovedovanja ter merjenje skupnega branja s ček listo. Posvetili smo se še spodbujanju razvoja zmožnosti pripovedovanja zgodbe v komunikacijskem modelu književne vzgoje. Na koncu teoretičnega dela smo podrobneje pogledali didaktične pripomočke za razvijanje zmožnosti pripovedovanja zgodbe, predstavili smo značilnosti pravljice in se osredotočili na Pripovedovalsko škatlo. V nadaljevanju smo naredili raziskavo, v kateri je sodelovalo 12 otrok. V sklopu pravljičnega krožka smo z otroki izvedli šest srečanj in se igrali s Pripovedovalsko škatlo. Želeli smo izvedeti, ali se bo pripovedovanje otrok po uporabi didaktičnega pripomočka Pripovedovalska škatla izboljšalo glede na določene kriterije. Na koncu smo prišli do ugotovitev, da so otroci po uporabi Pripovedovalske škatle povprečno uporabili več besed, več različnih besed, manjšo povprečno dolžino povedi, več enostavčnih povedi ter več priredno in podredno zloženih povedi. Izboljšava po uporabi Pripovedovalske škatle je bila vidna tudi v doseženi stopnji koherentnosti in kohezivnosti. Povprečno večje je bilo tudi število dogodkov in število pravljičnih prvin.
Keywords: govorni razvoj, pripovedovanje, koherentnost, kohezivnost, Pripovedovalska škatla
Published in DKUM: 01.10.2024; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (1,58 MB)

2.
Zmožnost pripovedovanja pravljiške zgodbe deklic in dečkov v 5. razredu osnovne šole : magistrsko delo
Michelle Bačič, 2023, master's thesis

Abstract: V teoretičnem delu je magistrsko delo usmerjeno v predstavitev razvoja govora, faz razvoja in razlike v govornem razvoju deklic in dečkov. Na kratko smo opisali tudi, kako lahko govor spodbujamo. Osredotočili smo se na pripovedno zmožnost otrok in teorijo uma v povezavi s pripovedovanjem zgodb. Opisali smo dejavnike, ki vplivajo na razvoj zmožnosti pripovedovanja ter na ocenjevanje otrokovega pripovedovanja zgodb. Opisali smo tudi standardne postopke in merila, standardizirane preizkuse in pripomočke za pripovedovanje zgodb ter pripovedovanje zgodb glede na spol. Prav tako smo opisali vpliv spolnih stereotipov na izbiro pravljice. Sledi podrobna raziskava, v kateri je pravljico Kraljična na zrnu graha pripovedovalo 20 otrok, od tega 10 deklic in 10 dečkov. Zgodbe smo analizirali z vidika koherentnosti in kohezivnosti. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike med spoloma v povprečni rabi: vseh besed, različnih besed, dolžini povedi, priredno zloženih povedi, podredno zloženih povedi in enostavčnih povedi, rabi prirednih veznikov in podrednih veznikov. Poleg tega smo želeli proučiti še povprečno število dogodkov, zamenjav perspektive ter besed za opisovanje mentalnih stanj glede na spol učencev. Rezultati analize povedanih zgodb kažejo, da obstajajo razlike v pripovedovanju zgodb deklic in dečkov v 5. razredu osnovne šole. Ugotovili smo, da so dečki pripovedovali daljše zgodbe,z več (različnimi) besedami. Več dečkov je v zgodbe vključilo priredne veznike, ki ne izražajo vezalnega priredja. Deklice pa so pri pripovedovanju opisale več dogodkov in v prepoznanih dogodkih večkrat zamenjale perspektivo pripovedovanja. Skoraj vsi učenci pa so pri pripovedovanju zgodbe uporabili besede za opisovanje mentalnih stanj, kar priča o temu, da imajo petošolci že dobro razvito teorijo uma.
Keywords: pripovedovanje, zgodba, kohezivnost, koherentnost, spol
Published in DKUM: 15.09.2023; Views: 551; Downloads: 93
.pdf Full text (2,12 MB)

3.
Razlike v pripovedovanju zgodb otrok v homogenih, heterogenih in kombiniranih oddelkih vrtca : diplomsko delo
Karin Jurak, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bilo preučiti možne razlike pri pripovedovanju zgodb predšolskih otrok, znotraj vseh treh oddelkov vrtca (homogeni, heterogeni in kombinirani oddelek). Želeli smo raziskati, ali prihaja do odstopanj v številu uporabljenih besed in povedi ter do odstopanj v doseženi stopnji koherentnosti in kohezivnosti pri pripovedovanih zgodbah otrok, vključenih v različne oddelke vrtca. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opisali posamezen oddelek vrtca ter njegove prednosti in slabosti. Poglobili smo se v govorni razvoj ter razvoj pripovedovanja predšolskih otrok. V empiričnem delu smo analizirali rezultate preverjanj, ki smo jih izvedli v izbranem vrtcu, v mesecu decembru 2021 in mesecu marcu 2022. V preverjanje je bilo skupaj vključenih 18 predšolskih otrok, iz vseh treh oddelkov vrtca. Rezultate smo predstavili v tabeli in zapisali interpretacijo. Rezultati preverjanj so pokazali, da obstajajo razlike v pripovedovanih zgodbah, glede na oddelek, v katerega so otroci vključeni. Najbolj koherentne zgodbe so pripovedovali otroci, vključeni v homogeni oddelek, najbolj kohezivne zgodbe pa otroci, ki so vključeni v heterogeni oddelek. Najmanj koherentne in kohezivne zgodbe so pripovedovali otroci, vključeni v kombinirani oddelek. Največje število besed in povedi so pri pripovedovanju uporabili otroci, vključeni v homogeni oddelek, medtem ko najmanj otroci, vključeni v heterogeni oddelek.
Keywords: govorni razvoj, pripovedovanje, zgodba, koherentnost, kohezivnost
Published in DKUM: 30.09.2022; Views: 819; Downloads: 120
.pdf Full text (2,10 MB)

4.
Pripovedovanje zgodbe ob nizu sličic pri predšolskih otrocih : diplomsko delo
Jasmina Kosi, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Pri diplomskem delu z naslovom Pripovedovanje zgodbe ob nizu sličic pri predšolskih otrocih smo raziskali potek razvoja govora pri otrocih. Sam namen diplomske naloge pa je bil preveriti pripovedovanje zgodb ob sličicah pri otrocih starih 4, 5 in 6 let. Zanimalo nas je, kakšna stopnja koherentnosti in kohezivnosti se pojavlja pri pripovedovanju, ali otroci v pripovedovanju uporabljajo narečje. V teoretičnem delu smo pozornost namenili pred jezikovni fazi ter jezikovnemu obdobju. Opredelili smo koherentnost in kohezivnost, ki sta bili osrednji temi našega raziskovanja. Izvedli smo dve preverjanji, ki sta bili v razmaku dveh mesecev. V sklopu empiričnega dela smo želeli raziskati, kako otroci pripovedujejo zgodbo ob sličicah, ki jo prvič vidijo. Zanimalo nas je, ali otroci uporabijo pravljični začetek, ali je zaznati zamenjavo glasov ter glasovno podvajanje. Zanimalo nas je tudi, ali otroci svoja pripovedovanja naslovijo ter na kateri stopnji koherentnosti in kohezivnosti se nahajajo. Vse dobljene rezultate smo skrbno uredili v tabele in ugotovili, da so nekateri otroci napredovali od prvega do drugega preverjanja.
Keywords: Govor, pripovedovanje, malčkova zgodba, koherentnost, kohezivnost.
Published in DKUM: 02.06.2022; Views: 1141; Downloads: 142
.pdf Full text (2,04 MB)

5.
Zmožnost pripovedovanja zgodbe učencev 3. razreda : magistrsko delo
Anamarija Pojbič, 2021, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je bil preučiti stopnjo koherentnosti in kohezivnosti pri pripovedovanju otrok. Poleg tega nas je zanimalo tudi, ali obstajajo razlike v povprečni rabi vseh, enostavčnih in večstavčnih povedi ter v povprečju uporabljenih besed v vseh, enostavčnih in večstavčnih povedih, glede na starost. Na koncu smo preučili še, ali učenci slikovno gradivo razporedijo v smiselno zaporedje in svoji zgodbi podajo naslov ter ali je ta nenavaden. V raziskavi je sodelovalo dvaindvajset otrok 3. razreda. Pri preverjanju smo uporabili niz petih sličic. Rezultati so pokazali, da je pri učencih bila koherentnost in kohezivnost prisotna. Stopnja koherentnosti in kohezivnosti je bila visoka. Prav tako nismo opazili razlik pri ocenjevanju koherentnosti in kohezivnosti zgodbe glede na spol, tako moški kot ženske so prejeli enako število točk. Med otroki glede na starost razlik v povprečni rabi vseh, enostavčnih in večstavčnih povedi nismo opazili. Razlika se je pokazala šele pri povprečni rabi besed v vseh, enostavčnih in večstavčnih povedih, povprečje je bilo višje pri starejših učencih. Rezultati so pokazali tudi, da so vsi učenci svoji zgodbi podali naslov in niz sličic razporedili v smiselno zaporedje. Vsi učenci so zgodbi podali nenavaden naslov.
Keywords: govorni razvoj, pripovedovanje, koherentnost, kohezivnost
Published in DKUM: 25.11.2021; Views: 1194; Downloads: 184
.pdf Full text (2,56 MB)

6.
Razvoj pripovedovanja zgodbe ob slikah v 1. razredu
Mihaela Kukovec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu z naslovom Razvoj pripovedovanja zgodbe ob slikah v 1. razredu je bil namen preveriti, kako otroci pripovedujejo zgodbo ob slikah in kakšen je njihov razvoj pripovedovanja v določenem obdobju. V teoretičnem delu smo opredelili razvoj otrokovega govora od predšolskega obdobja. Ker ima veliki vpliv na pripovedovanje otroka poslušanje, smo opredelili tudi pomen in dejavnike poslušanja. Osrednja tema zaključnega dela je pripovedovanje zgodbe, zato opredeljuje tudi spodbujanje pripovedovanja, razvoj pripovedovanja in dejavnike, ki vplivajo na pripovedovanje. Dotaknili smo se tudi otrokovih prvih zgodb in ocenjevanje zgodb glede na kriterije koherentnosti in kohezivnosti. V empiričnem delu je bil namen ugotoviti, kakšen je napredek pripovedovanja zgodbe ob slikah v 1. razredu med prvim in drugim preverjanjem, ki je bilo izvedeno v obdobju petih mesecev. Zanimalo nas je, kako otroci pripovedujejo zgodbe ob slikah, predvsem pa nas je zanimalo, katero stopnjo koherentnosti in kohezivnosti lahko dosežejo otroci v 1. razredu. Iz dobljenih podatkov smo rezultate združili v tabele in jih interpretirali. Večina otrok je v obdobju petih mesecev pri pripovedovanju napredovala. Pri nekaterih otrocih je bil napredek zelo očiten, pri drugih majhen. Pri preverjanju je sodelovalo tudi nekaj otrok, kjer napredka med prvim in drugim preverjanjem ni bilo.
Keywords: govor, pripovedovanje, poslušanje, koherentnost, kohezivnost.
Published in DKUM: 24.11.2021; Views: 1202; Downloads: 147
.pdf Full text (1,91 MB)

7.
Besedilotvorna sredstva v izbranih turističnooglaševalskih zgibankah
Silvija Repas, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga z naslovom Besedilotvorna sredstva v izbranih turističnooglaševalskih zgibankah je razdeljena na dva dela: na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu predstavimo temeljne definicije in opredelitve besedila, preko besedilnosti preidemo na teorijo koherentnosti in kohezivnosti ter si podrobneje ogledamo sredstva kohezije oziroma t. i. besedilotvorna sredstva. Ker smo delali s turističnooglaševalskimi besedili, ne moremo mimo večkodnosti, ki je pri takšnih besedilih zelo pomembna. V teoretičnem delu se dotaknemo tudi značilnosti jezika v turističnih besedilih ter tako pridemo tudi do sloganov. V empiričnem delu naloge analiziramo izbrani vzorec, in sicer je bilo to dvaindvajset turističnooglaševalskih zgibank. Z analizo skušamo dokazati, da je raba besedilotvornih sredstev v turističnooglaševalskih besedilih v veliki meri inovativna in da imajo slikovni in vizualni elementi veliko vlogo. V analizi poskušamo določiti, katera sredstva vezanja besedilnih enot prevladujejo v izbranem vzorcu zgibank. Na konkretnih primerih smo pregledali in analizirali rabo sredstev vezanja besedilnih enot. Ugotovili smo, da so v turističnooglaševalskih besedilih sredstva vezanja besedilnih enot res inovativna in da je večkodnost izrednega pomena pri sestavi dobrega primera turističnooglaševalske zgibanke.
Keywords: besedilnost, kohezivnost, turističnooglaševalska besedila, besedilotvorna sredstva, večkodnost
Published in DKUM: 26.08.2019; Views: 1200; Downloads: 185
.pdf Full text (35,22 MB)

8.
Malčkova prva zgodba
Janja Brodnjak, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Malčkova prva zgodba je namen preveriti in proučiti, kako otroci ob prvič videni sliki pripovedujejo zgodbo. V teoretičnem delu smo opisali razvoj otrokovega govora, vse od prvih glasov do prvih stavkov, kako spodbuditi razvoj govora ter kateri dejavniki vplivajo na razvoj govora. Dotaknili smo se tudi mišljenja otrok in njihove domišljije, prvih malčkovih zgodb, pripovedovanja zgodbe ter ocenjevanja zgodb po Marjanovič Umek. V empiričnem delu je bil namen raziskati in ugotoviti, ali so otroci, stari tri do štiri leta, med prvim in drugim preverjanjem, ki je bilo v razmaku sedmih mesecev, napredovali v svojem pripovedovanju zgodb ob sliki. Zanimalo nas je, ali so otroci pripravljeni pripovedovati zgodbo ob prvič videni sliki ter ali so otroci izbrali pravljično značilen konec ter začetek zgodbe pri svojem pripovedovanju. Predvsem pa nas je zanimalo, katero stopnjo koherentnosti in kohezivnosti lahko ti otroci dosežejo s pripovedovanimi zgodbami. Na podlagi vseh dobljenih podatkov smo rezultate interpretirali. Ugotovili smo, da je slaba polovica otrok v teh sedmih mesecih na področju pripovedovanja zgodbe napredovala. Pri nekaterih otrocih je bil napredek večji, pri nekaterih manjši. Med vsemi je bilo tudi nekaj otrok, kjer napredka ni bilo zaznati, saj so pri obeh preverjanjih dosegli enako število točk.
Keywords: predšolski otrok, govorni razvoj, pripovedovanje, zgodba, koherentnost in kohezivnost
Published in DKUM: 05.06.2018; Views: 2594; Downloads: 254
.pdf Full text (1,55 MB)

9.
Kohezivno-konektorska sredstva v besedilih, nastalih v predvolilnih obdobjih
Mira Krajnc Ivič, 2015, original scientific article

Abstract: Semiotika razume besedilo kot sestavljeni znak, raziskovan s semantičnega, skladenjskega in pragmatičnega vidika. Slednji vključuje jezikovnega uporabnika, saj le njemu označevalec evocira označenca in obratno. To je smiselno upoštevati tudi pri analizi kohezivno-konektorskih jezikovnih sredstvih kot jezikovnih znakih, ki tvorijo besedilo in kažejo vibriranje jezika s prostorom, časom in človekom.
Keywords: slovenščina, besedilo, diskurz, besedilnost, koneksija, kohezivnost
Published in DKUM: 07.06.2017; Views: 1243; Downloads: 136
URL Link to file

10.
BESEDILNOSKLADENJSKE ZNAČILNOSTI BESEDIL S TELEVIZIJSKIH SOOČENJ O VOLITVAH 2012
Polona Završnik, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo analizirali besedila televizijskih soočenj s predsedniških volitev 2012. Na volitvah 2012 so se predstavili trije kandidati za predsednika države: Borut Pahor, dr. Danilo Türk ter dr. Milan Zver. Kljub različnim političnim nazorom in programom je vsem trem politikom skupno to, da želijo ohraniti oziroma pridobiti zaupanje volivcev. To počnejo na različne načine, nekateri z vplivanjem na čustva, drugi z držo in osebnostjo – vse to pa se odraža v njihovem načinu sporočanja, rabi jezika. V političnih kampanjah se politiki oglašujejo na različne načine, eden izmed njih je tudi soočanje mnenj v javnosti oziroma televizijsko soočenje. V analizi smo zajeli besedila, ki so jih kandidati tvorili na televizijskih soočenjih komercialne televizije POP TV. Tovrstna besedila štejemo med politična oglaševalska besedila. V diplomski nalogi smo se osredotočili na javna in spontano tvorjena besedila politikov. Gradivo, ki smo ga v analizi uporabili, smo pridobili s transkribiranjem omenjenih soočenj. Preko analize smo prišli do zaključka, da je vsak kandidat uporabljal določeno prepričevalno strategijo; Pahor je vplival predvsem s čustvi, Zver je poskušal omajati zaupanje volivcev v protikandidate, Türk pa je skušal volivce prepričati s svojo držo, osebnostjo in podobo. Poleg tega smo z analizo dokazali, da politiki ne upoštevajo sporočevalnih načel, kršijo predvsem sodelovalno načelo ter vljudnostno načelo. Do kršitev sodelovalnega načela in njegovih maksim pride takrat, ko se kandidati želijo izogniti neugodnemu vprašanju, maksime vljudnostnega načela kandidati kršijo s pretirano samohvalo in grajo protikandidatov. Ugotovili smo, da se v besedilih pojavljajo skladenjske strukture, tipične za spontana besedila (vračanja, napačni začetki, mašila) ter da so politična besedila, kljub spontanosti, kohezivno in koherentno dobro povezana.
Keywords: televizijsko soočenje, politični jezik, prepričevalne strategije, besedilo, kohezivnost, koherentnost.
Published in DKUM: 28.01.2014; Views: 1829; Downloads: 178
.pdf Full text (1,06 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica