1. Določevanje tlačnih padcev v cevovodih z upoštevanjem koeficienta trenjaMijo Mlinarević, 2024, master's thesis Abstract: Določitev tlačnega padca v cevovodu je problematika, pri kateri lahko izberemo več različnih načinov, da pridemo do rezultata. Način, ki ga izberemo lahko vpliva na natančnost rezultata in je zaradi tega pomembno, da poznamo prednosti in slabosti načinov, ki so nam na voljo. Cilj naloge je bil predstaviti tematiko določevanja tlačnega padca, predstaviti nekaj teoretičnih modelov, ki se pri tem uporabljajo, prikazati, kako se lotimo reševanja problematike in ovrednotiti rezultate, ki jih dobimo pri različnih načinih določevanja tlačnega padca. Za obravnavo tematike smo uporabili literaturo, raziskovalne članke in druge vire, ki so nam bili na voljo. Za podrobno razumevanje tematike, smo izdelali računalniško orodje, ki je zmožno natančne določitve koeficienta trenja, ter posledično tlačnega padca. Za primerjavo rezultatov, pa smo izdelali meritve na realnem primeru in smo tako lahko ovrednotili rezultate, ki smo jih pridobili z uporabo različnih načinov določevanja tlačnega padca. Skozi nalogo ugotovimo, da je natančna določitev koeficienta trenja zamuden postopek, ki ne upraviči natančnosti določitve tlačnega padca, v primerjavi z določitvijo koeficienta trenja po enostavnejših metodah, kot sta recimo določitev z uporabo Moody-jevega diagrama ali aproksimativnimi enačbami. Keywords: tlačni padec, cevovod, koeficient trenja, hrapavost, linijske izgube, lokalne izgube, Darcy-Weisbach enačba Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 20
Full text (2,01 MB) |
2. |
3. Priprava in transport komunalnega mulja za sežig v energetskih objektihSanja Potrč, 2015, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo prikazuje potek priprave komunalnega mulja za sežig v energetskih objektih. Opisani so postopki priprave komunalnega mulja, ki jih uporabljamo pred samim sežigom oziroma so-sežigom. Prav tako smo analizirali kapaciteto in karakteristike komunalnega mulja v zadnjih letih v Sloveniji. Preučili smo, katere črpalke se uporabljajo za transport mulja in kakšne so njihove lastnosti. Pri transportu mulja prihaja do linijskih izgub, med katerimi so najpomembnejše predvsem izgube, ki nastanejo zaradi trenja. V diplomskem delu so navedeni postopki za določitev koeficienta trenja, s pomočjo katerega lahko izračunamo tlačne izgube. Prav tako so navedene metode za določitev energijskih izgub in aplikacije reologije za določitev le-teh. Opisane so karakteristike cevovodov, ki jih uporabljamo za črpanje komunalnega mulja. Preučili smo vpliv aditivov na zmanjšanje trenja v ceveh. Ugotovili smo, da lahko za zmanjšanje trenja uporabljamo tako različne polimere, kot tudi nekatere površinsko aktivne snovi. Keywords: komunalni mulj, transport, linijske izgube, koeficient trenja, aditivi Published in DKUM: 22.10.2015; Views: 1573; Downloads: 269
Full text (1,36 MB) |
4. Diagnostika zobniške dvojice z uporabo mehanskega modela : magistrsko deloMatej Ozebek, 2009, master's thesis Abstract: Zobniško dvojico s poškodbami lahko raziskujemo z raznimi eksperimentalnimi metodami in oblikujemo zbirko pravil, ki opisujejo posamezno poškodbo. Nadomestni dinamični model zobniške dvojice omogoča raziskavo dinamičnih odzivov za poljubni primer valjastih evolventnih zobnikov pri izbranih pogojih in izbrani napaki na zobniku. Prispevek vsebuje modele za opisovanje zobniških dvojic ter natančno obravnavo in popis za masni rotacijski model z upoštevanjem trenja, triboloških zakonitosti in zakonov ozobij. Poglobljeno so obravnavana in upoštevana področja dinamike masnih modelov valjastih zobniških dvojic, Hertzovega kontakta, tribologije Hertzovega kontakta in algoritmi izračunavanja rezultatov z orodjem Mathematica. Keywords: valjaste zobniške dvojice, dinamika zobnikov, model zobniške dvojice, odziv zobnika, vibracije, Hertzov kontakt, Hertzovo EHD-mazanje, koeficient trenja Published in DKUM: 04.01.2010; Views: 3411; Downloads: 230
Full text (1,50 MB) |
5. Vpliv degradacije SIS strukture na prenos toplote pri pretoku vodnih raztopin surfaktantovMarjeta Dugonik, 2009, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je raziskana možnost uporabe aditivov v praksi ter opisane kemijske in reološke značilnosti raztopin polimernih aditivov in kationskih surfaktantov pri pretoku skozi cevi v laminarnem in turbulentnem področju. Prav tako je analiziran vpliv aditivov na zmanjšanje trenja in prenosa toplote. V raziskavi so podani rezultati preračunov koeficienta trenja, Reynolds-ovega števila pri različnih pretokih in premerih cevi, padca tlaka na meter cevi, ter stopnje zmanjšanja trenja, ki se navezujejo na vodo in vodno raztopino surfaktanta. Za različne tipe prenosnikov toplote je analiziran vpliv spremembe koeficienta trenja na prenos toplote. Ugotovljeno je, da pri pretoku raztopine površinsko aktivnih aditivov oziroma surfaktantov v ceveh le ti v območju velikih strižnih sil tvorijo paličaste micele, ki se medsebojno povezujejo v medmolekulsko SIS strukturo, ki absorbira energijo turbulence in s tem vpliva na zmanjšanje trenja in prenos toplote. Rezultati teoretičnih izračunov se dobro ujemajo z raziskavami in eksperimenti avtorjev, ki so navedeni v literaturi magistrskega dela. Keywords: surfaktanti, dinamika fluidov, koeficient trenja, zmanjšanje trenja, strižna napetost, prenos toplote Published in DKUM: 17.12.2009; Views: 4612; Downloads: 264
Full text (3,33 MB) |
6. Dimenzioniranje optimalne plinske mreže na osnovi faktorja istočasnosti : diplomsko delo visokošolskega študijaHenrik Homšak, 1999, undergraduate thesis Keywords: obremenitvena vrednost, priključna vrednost, faktor istočasnosti, karkteristično število, koeficient trenja, hidravlični upor, vzgon, premer cevovoda, gostota plina, statistična metoda Published in DKUM: 26.07.2007; Views: 3556; Downloads: 0 |
7. |
8. |
9. |