| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Ključni dejavniki uspeha projektnega vodenja v multiprojektnem okolju
Natalija Brezarić, 2023, master's thesis

Abstract: Danes je projektni menedžment prisoten na vseh področjih poslovanja. Številna podjetja in družbe poslujejo projektno ali delno projektno. V sodobnem in razvitem projektnem načinu poslovanja, ki deluje v multiprojektnem okolju, se podjetja soočajo s številnimi izzivi, spremembami in kriznimi situacijami, ki jih je treba ustrezno obvladati. V magistrskem delu smo raziskovali in analizirali ključne dejavnike uspeha projektnega vodenja v multiprojektnem okolju. Z osredotočanjem na ključne dejavnike uspeha je mogoče učinkovito in produktivno obvladovati in zmanjšati težave pri vodenju projektov v dinamičnem in kompleksnem okolju. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na osnovne značilnosti in karakteristike pojmov projekt in projektno vodenje. V nadaljevanju smo opredelili razliko med pojmoma menedžment in vodenje, nato pa smo izpostavili dva ključna pristopa vodenja projektov, in sicer klasičnega in agilnega. V okviru ključnih pristopov smo opisali značilne metode vodenja projektov, kot so: metoda slapov, PRINCE2, vodnik PMBOK, metoda kritične poti in model EFQM. Multiprojektno okolje definiramo kot zelo dinamično in kompleksno okolje, polno stalnih sprememb, različnih izzivov in zahtev. Od organizacij, ki delujejo projektno ali delno projektno, se pričakujejo inovativnost, hitra prilagodljivost, strokovnost in samostojnost. Za uspešno obvladovanje multiprojektnega okolja so potrebne določene kompetence vodje projekta in projektnega tima. V nadaljevanju teoretičnega dela smo predstavili matriko projektnega vodenja in opredelili izzive, s katerimi se organizacije soočajo pri vodenju projektov v multiprojektnem okolju. Velik pomen za doseganje uspešnosti projektnega vodenja imata identificiranje in analiziranje ključnih dejavnikov uspešnosti vodenja projektov v multiprojektnem okolju. Na uspeh ali neuspeh projektnega vodenja vplivajo s svojimi značilnostmi in lastnostmi raznovrstni zunanji in notranji dejavniki V empiričnem delu magistrskega dela je predstavljen in analiziran način projektnega vodenja ACT Skupine, ki izvaja številne projekte in aktivno deluje v multiprojektnem okolju. Skozi analizo projektnega poslovanja te organizacije smo presojali pomen uspešnega obvladovanja ključnih dejavnikov uspeha projektnega vodenja v tipičnem multiprojektnem okolju.
Keywords: projekt, projektno vodenje, multiprojektno okolje, ključni dejavniki uspeha, projektne kompetence.
Published in DKUM: 22.06.2023; Views: 400; Downloads: 74
.pdf Full text (4,63 MB)

2.
Vpeljava ključnih dejavnikov uspešnosti na primeru malega podjetja
Jure Šuligoj, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo problem razvoja ključnih dejavnikov uspešnosti v malem podjetju. V ta namen smo raziskali uravnotežen sistem kazalnikov (BCS) in ključne kazalnike uspeha (KPI). Podrobneje smo predstavili priložnosti uporabe le-teh za mala podjetja, pri čemer se osredotočimo na implementacijo sistema v malo podjetje. Cilj magistrskega dela je analiza obstoječega stanja podjetja x, na podlagi tega razviti nov nabor ključnih kazalnikov podjetja, ter urediti zajem vhodnih podatkov in konsolidacije informacijskega sistema. Podjetje x bo v končni fazi implementiralo tudi spremljanje izbranih KPI v izbrani programski opremi. V začetnem delu so najprej predstavljena teoretična izhodišča za dobro zastavljen sistem ključnih dejavnikov uspešnosti. Podrobneje je opisano, kako dobro zapisati vizijo podjetja, kako na novo določiti strateške cilje ter izbrati merljive kazalnike uspeha. Vsa vsebina je prilagojena mikro in malim podjetjem, ki si želijo vpeljati tovrstni sistem. Jedro magistrske naloge je redefinicija vizije, določitev strateških ciljev in ključnih kazalnikov uspeha za malo podjetje x. Ključni kazalniki zajemajo tako določitev kazalnikov za uravnotežen sistem, kot tudi za nekatere operativne kazalnike, ki si jih podjetje želi spremljati. Na koncu je opisan postopek reorganizacije informacijskega sistema in tudi implementacija prej omenjenega sistema v preučevano podjetje. V zaključku podamo oceno in ugotovitve, do katerih smo prišli skozi izdelavo tega magistrskega dela, ter podamo predloge za nadaljnje delo in izboljšave.
Keywords: ključni dejavniki uspešnosti, uravnoteženi kazalniki uspeha, mala in srednja velika podjetja.
Published in DKUM: 09.11.2020; Views: 1270; Downloads: 201
.pdf Full text (2,14 MB)

3.
INFORMATIZACIJA OSKRBNE VERIGE V PODJETJU PALOMA D.D.
Špela Vodušek, 2016, master's thesis

Abstract: Ključ učinkovitega upravljanja ter hitrih in pravilnih odločitev so informacije, ki so na voljo v danem trenutku. Uspešna podjetja so danes tista, ki se na spremembe v okolju kar najhitreje odzivajo, najuspešnejša pa spremembe tudi narekujejo. Sodoben informacijski sistem za podporo odločanju in upravljanju je dandanes konkurenčna prednost. Upravljavski procesi na vseh ravneh so zasnovani na osnovi informacijskih procesov, ki služijo upravljanju celotnega podjetja. Obstoj na vse zahtevnejšem trgu si zagotavljajo le podjetja, ki so sposobna priskrbeti informacijsko podporo ključnim procesom poslovanja in znajo učinkovito izkoristiti informacije, ki so jim na voljo. Ob tem upoštevajo tok informacij znotraj podjetja, med podjetji ter med poslovnimi partnerji. Poslovni informacijski sistem omogoča podjetju obdelavo podatkov znotraj podjetja ter elektronsko izmenjavo podatkov s kupci in dobavitelji v realnem času, kar je ključnega pomena za učinkovito oskrbno verigo. Poudarek je na interni oskrbni verigi in informacijski podprtosti le-te. Interna oskrbna veriga zajema poslovanje znotraj podjetja ter tako poveže vse dele (službe, oddelke) znotraj podjetja. Znotraj interne oskrbne verige je pri informatizaciji potrebno upoštevati tudi druge dejavnike uspeha, kot je zaupanje.
Keywords: oskrbne verige, informatizacija poslovanja, prenova poslovnih procesov, poslovno informacijski sistemi, ključni dejavniki uspeha
Published in DKUM: 04.11.2016; Views: 2184; Downloads: 365
.pdf Full text (1,70 MB)

4.
Uvajanje sistema poslovne inteligence v koncernu
Nejc Menard, 2016, specialist thesis

Abstract: Skupaj z rastjo poslovnih sistemov raste tudi potreba po ustreznih informacijah o stanju znotraj sistema. V te namene so bili razviti sistemi poslovne inteligence. Ta širok pojem omogoča podjetjem ali organizacijam vpogled v delovanje njihovih kritičnih funkcij skozi orodja za poročila, analizo in vizualizacije. Na podlagi privzetega modela uvajanja informacijskih rešitev smo zapisali usklajene prilagoditve in jih preverili na primeru implementacije rešitve v koncernu Kolektor. S tem specialističnem delom smo skozi implementacijo rešitve raziskali in analizirali prilagojeno metodologijo uvajanja rešitev poslovne inteligence in ključnih faktorjev uspeha na konkretnem primeru. Naloga predstavlja model uvajanja in ključne dejavnike uspešnosti. Skozi nalogo smo pridobili odgovor na vprašanje, ali lahko to zapišemo kot novi prilagojeni model uvajanja z določenimi lastnostmi in določimo dejavnike uspešnosti, ki pomenijo dodano vrednost za podjetje, v katerem se taka ali podobna rešitev poslovne inteligence uvaja.
Keywords: poslovna inteligenca, vizualizacija podatkov, integracija sistemov, model implementacije informacijske rešitve, ključni dejavniki uspeha
Published in DKUM: 07.07.2016; Views: 1773; Downloads: 88
.pdf Full text (2,07 MB)

5.
KLJUČNI DEJAVNIKI USPEHA AGILNEGA RAZVOJA PROGRAMSKE OPREME
Roland Đorđević, 2014, master's thesis

Abstract: Agilni razvoj programske opreme je skupina metod, ki poskušajo razrešiti izzive današnjega razvoja programske opreme. V magistrskem delu smo se osredotočili na njegove ključne dejavnike uspeha. Ti omogočajo praktikom in zainteresiranim nadaljnje razumevanje in primerjavo ustreznosti agilnih metod za njihovo organizacijo. Uspešno obvladovanje teh dejavnikov daje organizacijam večjo možnost za uspeh metodologije. S sistematičnim pregledom literature smo dobili niz dejavnikov, ki potencialno vplivajo na uspeh agilnih projektov. Te smo preverili tudi z anketo v lokalnem okolju. Rezultati izražajo, da so ključni dejavniki uspeha agilnega razvoja programske opreme dobra komunikacija med člani ekipe, organizacijska kultura, usposabljanje in izobraževanje, sodelovanje stranke ter zmogljivost ekipe.
Keywords: razvoj programske opreme, agilni razvoj, ključni dejavniki uspeha, sistematični pregled literature
Published in DKUM: 12.06.2014; Views: 2542; Downloads: 301
.pdf Full text (2,59 MB)

6.
Strateško načrtovanje informacijskih sistemov na področju hotelskega poslovanja
Jernej Gostečnik, 2011, master's thesis/paper

Abstract: Informacijska tehnologija (v nadaljevanju: IT) prevladuje v vseh funkcijah strateškega in operativnega menedžmenta. Informacija je gonilna sila v turizmu in prav zaradi tega IT omogoča priložnosti in izzive v tej panogi. Uporaba IT v hotelirstvu predstavlja vedno večji dejavnik vzpostavitve konkurenčne prednosti. Za uspešno implementacijo IT pa ni dovolj le uvedba rešitve, temveč je potreben strateški pristop k uvedbi, ki temelji na usklajenem in povezanem delovanju poslovne strategije in strategije informacijskih sistemov (v nadaljevanju: IS). V tem delu v okviru poslovne strategije izhajam iz funkcij menedžmenta, ki opredeljujejo poslovanje podjetja. Ta opredelitev je ključnega pomena za nadaljnjo informatizacijo v podjetju, ker so vse aktivnosti informatizacije v podjetju usmerjene v podporo poslovanju. Predstavljeni sta predvsem funkciji načrtovanja in organiziranosti, od katerih nam prva pomaga opredeliti cilje poslovanja, druga pa odraža način, kako želi podjetje uresničiti zastavljene cilje. Usklajevanje poslovne strategije in strategije IS nazorno prikazuje ogrodje strateškega menedžmenta IS (Clarke 2007, 168), ki v nadaljevanju služi kot osnova predstavljeni metodologiji za strateško načrtovanje IS, ki ti strategiji združuje. V tem delu sem predstavil rešitve za hotelsko poslovanje, na podlagi katerih se izvaja informatizacija poslovanja in pridejo v poštev kot sestavni del rešitev v okviru metodologije za strateško načrtovanje IS. Predstavljena metodologija za strateško načrtovanje IS je sestavljena iz naslednjih aktivnosti: - analiza strateških elementov, - izdelava preglednega modela organizacijskega sistema, - izdelava modela povezovanja, - IS/IKT-analiza, - izdelava strateške mreže in prioritetne liste vpeljave novih tehnologij. S pomočjo te metodologije sem podal predlog za nadaljnji razvoj strateških rešitev v okviru informatizacije poslovanja v podjetju Thermana d. d.
Keywords: menedžment, načrtovanje, organiziranje, poslovna strategija, informacijski sistem, informacijska tehnologija, strateško načrtovanje, informatizacija poslovanja, usklajenost strategij, konkurenčna strategija, konkurenčna prednost, hotelsko poslovanje, portfelj, ključni dejavniki uspeha (KDU), ključni kazalniki uspešnosti (KPI), sistemi za upravljanje s sredstvi, metodologija strateškega načrtovanja, strateški hotelski informacijski sistem (SHIS).
Published in DKUM: 12.05.2011; Views: 3478; Downloads: 793
.pdf Full text (1,93 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica