| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VARNO DELO S KEMIKALIJAMI IN PRIPRAVA NAVODIL ZA VARNO DELO V KEMIJSKEM LABORATORIJU
Ernest Šimon, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Ob neustreznem nadzoru nevarnih kemikalij lahko le-te ogrožajo človeško telo in okolje. Leta 2006 je bil sprejet dogovor držav članic Evropske unije o novi zakonodaji na področju kemikalij, t. i. uredba REACH (angl. Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals). Uredba zahteva izboljšanje znanja o kemikalijah pri proizvajalcu in posredovanje novih informacij uporabnikom. Popis razvrstitev in označitev je podatkovna zbirka z osnovnimi informacijami o razvrstitvi in označevanju prijavljenih in registriranih snovi, ki so bile prejete od proizvajalcev in uvoznikov. Določa in vzdržuje jo Evropska agencija za kemikalije, ECHA. Uredba CLP je tesno povezana z uredbo REACH. Cilj diplomskega dela je raziskati zahteve zakonodaje glede varnega dela s kemikalijami v laboratoriju na splošno ter na določenih primerih izvedbe laboratorijskih vaj za študente. Na primeru načrtovanja dveh laboratorijskih vaj iz kemije oziroma okoljske analitike je predstavljen celovit pristop za varno delo s kemikalijami. Prav tako je posebej poudarjena pomembnost uporabe varovalne opreme in pravilne hrambe oz. skladiščenja kemikalij. Uporabljene so metode pregleda literature, popisa nevarnih kemikalij za primer izvedbe laboratorijskih vaj ter upoštevanja varnostnih pravil in usposabljanj študentov. Preučili smo metode za ocenjevanje varnosti pri delu s kemikalijami. Izdelali smo primere navodil za varno delo s kemikalijami z nevarnimi lastnostmi, ki so bile uporabljene pri vajah. Primer navodil smo ustvarili z uporabo baze podatkov kemikalij za izdelavo mednarodnih kartic kemijske varnosti, ICSC (ang. International Chemical Safety Cards), drugi primer pa s pomočjo računalniške aplikacije KemŠol.
Keywords: varno delo, kemikalije, označevanje, kemijski laboratorij, nevarnost, navodila za varno delo
Published: 13.10.2016; Views: 1760; Downloads: 272
.pdf Full text (6,03 MB)

2.
NAMEMBNOST IN VARNA UPORABA IZBRANIH NAPRAV V ŠOLSKIH KEMIJSKIH LABORATORIJIH
Iris Čelofiga Petrovič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Eksperimentalno delo v šolskih kemijskih laboratorijih je ključna metoda poučevanja in učenja na stopnji osnovnega in srednjega kemijskega izobraževanja (Sikošek, b.l.). Učenci/dijaki med eksperimentiranjem uporabljajo različne, vendar enostavne naprave in laboratorijsko opremo, ki jim omogoča primerjalno opazovanje in merjenje pojavov, s tem pa razvijajo eksperimentalni pristop (Vrtačnik, M. in sodelavci, 2000). Katere naprave za eksperimentiranje pri pouku kemije naj posedujejo osnovne in srednje šole, je predpisano v virih »Priporočena učila za devetletno osnovno šolo« in »Standardi in normativi opremljenosti pri pouku kemije«. V diplomskem delu sem se osredotočila na predstavitev uporabnosti šestih sodobnejših naprav iz opreme šolskih kemijskih laboratorijev (centrifuga, elektronska analizna in elektronska precizna tehtnica, konduktometer, laboratorijski pH meter in vodotesni pH meter in termometer) in štirih sodobnejših nadstandardnih naprav, katerih prisotnost v šolskih kemijskih laboratorijih bi ob ustrezni uporabi omogočila kakovostnejšo in enostavnejšo izvedbo nekaterih eksperimentov, predvidenih v učnih načrtih (elektronsko palično mešalo, Kippov aparat, membranska vakuumska črpalka in rotavapor). Ker morajo biti izobraževalne ustanove varno delovno mesto in učno okolje (»Varnost in zdravje pri delu v šolstvu«, b.l.), sem se osredotočila tudi na varnostni vidik uporabe vseh desetih izbranih naprav.
Keywords: šolski kemijski laboratorij, laboratorijske naprave, varnost, uporaba
Published: 25.11.2011; Views: 1503; Downloads: 93
.pdf Full text (24,33 MB)

3.
REALKA V IDRIJI SKOZI KEMIKOVE IN ZGODOVINARJEVE OČI
Zvezdana Zelenik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Več znaš, več veljaš. Da je znanje zelo pomembno, so vedeli že naši predniki, ki so se še posebej zavzemali za razvoj šolstva na Slovenskem. O njem je že mnogo znanega, manj je bilo obdelano z vidika predmeta kemije, s čimer se ukvarja pričujoče diplomsko delo. Najprej predstavlja razvoj šolstva na Slovenskem in posledično v Idriji v posameznih obdobjih ter prinaša podatke o realki v Idriji od leta 1901 do leta 1920 in njihovo interpretacijo, izključno navezujoče se na pouk kemije. Na podlagi podatkov idrijskih Izvestij so predstavljeni predmetnik realke, učna vsebina in delež pouka naravoslovnih predmetov (prirodopisa, fizike, kemije in mineralogije), širše pa tudi učna vsebina pouka kemije na realki. Predstavljeni so učitelji kemije iz tega obdobja, opisan je kemijski laboratorij in našteti so tedanji učbeniki, ki so bili v rabi za pouk kemije. Metode, uporabljene v diplomskem delu, so opredelitev problema, iskanje informacij, razvrščanje člankov in analiza podatkov (prevladuje deskriptivna metoda). Četudi nam ti podatki ne podajajo celotne slike razvoja kemije na Slovenskem, so vseeno kar dober pokazatelj dejanskega stanja v obravnavanem obdobju, torej med letoma 1901 in 1920. Zato delo pomaga predstaviti vsaj delček zgodovine kemije na Slovenskem.
Keywords: Ključne besede: razvoj šolstva, učni načrt, vsebina naravoslovnih predmetov, vsebina kemije, učitelji kemije, kemijski laboratorij, kemijski učbeniki.
Published: 23.07.2010; Views: 2328; Downloads: 138
.pdf Full text (12,92 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica