| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 42
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Zaposlovanje bivših zapornikov : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Petar Stojnić, Nada Varagić, 2007, undergraduate thesis

Keywords: kazen, resocializacija, povratništvo
Published: 31.03.2008; Views: 2103; Downloads: 411
.pdf Full text (484,91 KB)

2.
Postavljanje meja otrokom
Mateja Podgorelec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Otroci se ne rodijo disciplinirani. Tega se dobro zavedo tako starši kot vzgojitelji, ko jih otrok enostavno ne uboga več. Na robu potrpežljivosti se včasih zazdi najbolj enostavno poseči po fizični prisili, zapovedi, vpitju ipd., vendar je danes splošno znano, da so ti načini preizkušeno neuspešni. Pravi način vzgoje ni samo eden. Vsaka družina ima svoj način, ki je lahko dober, če imajo starši posluh in znajo stvarno oceniti značaj in zmožnosti svojega otroka in sebe. V teoriji pa sta najbolj razpoznavna dva skrajna in zato neprimerna načina vzgoje. Diplomsko delo obravnava seznanitev s pojmom disciplina, z disciplinskimi metodami, ki se najpogosteje oziroma najredkeje uporabljajo v praksi in katere nam teorija priporoča oziroma odsvetuje. V delu smo preučili uporabo disciplinskih metod in zaznavanje kršitev pravil. Podrobneje je opisan pomen restitucije kot sodobne in povsem uspešne disciplinske metode. Prav tako diplomsko delo zajema poglavitne značilnosti vzgoje ter njeno povezanost z disciplinskima metodama, pohvalo in kaznijo. Po zbranih podatkih se ti primerjajo glede na spol, poklic in izobrazbo ter se prikažejo v frekvencah, odstotkih in se rangirajo glede na pogostost.
Keywords: vzgoja, vzgojne metode, restitucija, pohvala, kazen, disciplina
Published: 25.02.2009; Views: 4068; Downloads: 966
.pdf Full text (949,24 KB)

3.
Delo obsojencev : diplomsko delo
Andreja Bogdan, 2009, undergraduate thesis

Keywords: zaporna kazen, zapori, zaporniki, obsojenci, delo obsojencev, prevzgojni ukrepi, rehabilitacija, diplomske naloge
Published: 21.08.2009; Views: 3215; Downloads: 459
.pdf Full text (476,02 KB)

4.
Argumenti za in proti dosmrtni kazni : diplomsko delo
Nika Pfeifer, 2009, undergraduate thesis

Keywords: kaznovanje, dosmrtna kazen, stališča, diplomske naloge
Published: 04.09.2009; Views: 2350; Downloads: 302
.pdf Full text (556,27 KB)

5.
ZGODOVINA ŠOLSKE KAZNI S POSEBNIM OZIROM NA TELESNO KAZEN
Tamara Lorenčič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Družba kot širša skupnost ljudi se je skozi zgodovino spreminjala, prav tako pa so se spreminjali odnosi med ljudmi. Od posameznika kot pripadnika družbe se je pričakovalo in zahtevalo, da bo njegovo ravnanje skladno s postavljenimi normami, vrednotami ter vzorci vedenja in obnašanja. Norme in vrednote družbe, na katere so nedvomno vplivali zgodovinski procesi, so se zrcalile v šolski zakonodaji in postavljenih vzgojnih smotrih. Skozi zgodovino se niso spreminjali le vzgojni smotri, pač pa tudi sistem nagrajevanja in kaznovanja učencev (šolske kazni). Do leta 1869 je šolska zakonodaja dovoljevala uporabo telesne kazni, po prepričanju tedanjih šolnikov edino učinkovito sredstvo discipliniranja učencev. S spreminjanjem pogledov na otroka pa so se pogledi na disciplino in načini doseganja le-te sčasoma spremenili. V šoli so se po prvi svetovni vojni uveljavile upravno-administrativne kazni in poudarjati se je pričela prostovoljna disciplina. Telesna kazen je v sodobni, demokratično naravnani šoli, nedopustna.
Keywords: šolska zakonodaja, vzgojni smotri, kaznovanje, šolska kazen, telesna kazen, disciplina, discipliniranje, upravno-administrativne kazni, prostovoljna disciplina
Published: 21.05.2010; Views: 3241; Downloads: 589
.pdf Full text (603,74 KB)

6.
PREKRŠKOVNI VIDIK KRŠENJA PRAVIL KONKURENČNEGA PRAVA V RS IN EU
Matej Bokalič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Delo pred bralcem želi celovito zajeti in predstaviti sankcije, ki sledijo kršenju pravil konkurenčnega prava, ter jih sistematično umestiti v posamezne pravne veje. Avtor ugotavlja, da je ureditev kršenja pravil konkurenčnega prava različna po posameznih pravnih sistemih in da sta ureditvi po predpisih Republike Slovenije in Evropske unije bolj prizanesljivi od ureditve v Združenih državah Amerike. Najtrdnejši argument za to je ameriška podreditev kršitve izključno pravilom kazenskega prava. Kazenskemu pravu je sicer podrejena kršitev tudi po slovenskem pravu, vendar je bistvena razlika od ameriške ureditve v tem, da taka ureditev ni izključna, saj je kršitev opredeljena tudi kot prekršek, kar je za zdaj v praksi edini način sankcioniranja. Sama praksa sankcioniranja kršitev s področja varstva konkurence se približuje ureditvi po pravu EU, ki kršitve podreja prekrškovnim pravilom. Glede odškodnin je najmilejša ureditev v RS, saj se omejuje na višino dejanske škode in izgubljeni dobiček, sodna praksa Sodišča EU dopušča kaznovalne odškodnine v državah članicah, ki so jih vpeljale v svoj nacionalni pravni red, medtem ko je kaznovalna odškodnina splošna značilnost ameriške ureditve. Bistveno pozornost avtor namenja prekrškovnemu vidiku kršitev in ugotavlja proevropsko agresivnost Zakona o prekrških in Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence. S spremembo Zakona o prekrških se je predpisom s področja varstva konkurence široko odprla možnost visokih, nominalno nelimitiranih glob v odstotku letnega prometa, vendar avtor ugotavlja, da je od vseh predpisov s širšega področja varstva konkurence to možnost izkoristil le Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence. Čeprav visoke globe zagotavljajo močno generalno in specialno prevencijo, avtor opozarja na nezaželene posledice, kot sta ohromitev prihodkov v državni proračun in nevarnost plačilne nesposobnosti poslovnih subjektov. V sklopu smernic, po katerih organi varstva konkurence določijo višino globe, avtor ugotavlja bistveno večji niz pravil v Smernicah o načinu določanja glob, naloženih skladno s členom 23 Uredbe št. 1/2003, ki jih uporablja Komisija, kot v Zakonu o prekrških, ki ga uporablja Urad za varstvo konkurence. Večji nabor je po mnenju avtorja dobrodošel za temeljito individualizacijo sankcije. Avtor pozornost usmerja v program prizanesljivosti kot enega novejših institutov, ki se uporablja samo kot sredstvo odkrivanja kartelov, in v sklopu katerega se prijavitelju odpusti plačilo globe ali se mu globa zmanjša. Na eni strani gre za domiselni institut z učinki razkrivanja in sankcioniranja kartelov, kar je vsekakor dobra lastnost tega programa, ki se prek prijave udeležencev kartela odraža v manjši potrebni aktivnosti in številčnosti organa varstva konkurence za zaznavanje kartelov ter posledično v nižjih stroških učinkovitega delovanja organa. Druga stran programa prizanesljivosti pa je možnost njegove zlorabe, ki bi lahko bistveno utrdila tržni položaj pobudnika kartela in prijavitelja v eni osebi in ki bi lahko s sankcioniranjem v kartelu prostovoljno udeleženih konkurentov na trg učinkovala negativno.
Keywords: KONKURENČNO PRAVO, SANKCIJA, KAZEN, ODŠKODNINA, PREKRŠEK, KAZNIVO DEJANJE, GLOBA, OMEJENA GLOBA, NEOMEJENA GLOBA, PROGRAM PRIZANESLJIVOSTI, ODPUSTITEV GLOBE, ZNIŽANJE GLOBE
Published: 19.11.2010; Views: 2332; Downloads: 352
.pdf Full text (737,00 KB)

7.
AVTORITETA V VZGOJI IN POSTAVLJANJE MEJ
Simona Arnuš, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Biti vzgojitelj, je zahtevna in odgovorna naloga. Želja vsakega starša in vzgojitelja je, da bi otroke vzgajal čim bolje, vendar včasih, lahko povsem nehote, pride do težav. Starši imajo radi svoje otroke in jim želijo le najboljše. Želijo, da razvijejo svoje talente, najdejo dobre prijatelje in poiščejo svoje mesto v življenju, kjer bodo srečni. Ustreči želijo njihovim željam, hkrati pa vedo, da jim morajo biti zgled, avtoriteta in morajo postaviti tudi meje njihovim zahtevam in vedenju, saj jih želijo pripraviti na življenje — na sobivanje z drugimi ljudmi. V diplomskem delu so podrobneje obravnavani trije večji pojmi: avtoriteta, vzgoja in postavljanje mej. V današnjem času se vse pogosteje sprašujemo, v kolikšni meri je v vzgoji avtoriteta prisotna, kako zelo je potrebna in kako si jo lahko pridobimo. V delu smo se opredelili tudi na vzgojo, vzgojne metode, vzgojne stile, potrebe otrok, in na medsebojne odnose, kateri so zelo pomembni pri vzgajanju otrok. Seznanimo se tudi s pomembnostjo postavljanja meja, njihovimi težavami in nasveti pri postavljanju, pomenom pohvale in nagrade, ter kaznimi in posledicami za neprimerno vedenje. Starši in vzgojitelji se pogosto tudi sprašujejo, kako najti ravnotežje med razvajanjem in strogostjo. Ni dobro, če so pretirano omejujoči ali preveč popustljivi. Iskanje prave mere vedno pomeni postavljanje jasnih, trdnih in pravičnih mej, ki se jih morajo otroci zavedati, jih poznati in se jih držati, saj so postavljene meje ključnega pomena pri vzgajanju otrok in pomembno vplivajo na oblikovanju avtoritete in moči v vzgoji. Otroci vsekakor potrebujejo avtoriteto, saj se le tako počutijo varne in sprejete. Če je ne dobijo, jo izsilijo.
Keywords: avtoriteta, vzgoja, vzgojni stili in metode, medsebojni odnosi, postavljanje mej, moteče vedenje in reševanje konfliktov, nagrada, kazen in posledice.
Published: 03.03.2010; Views: 6102; Downloads: 1879
.pdf Full text (537,18 KB)

8.
9.
REPRESIVNA VZGOJA V DRUŽINI
Vesna Černec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Družina je osnovna primarna celica družbe. Posebnost družine so čustva ljubezni, in to pri medsebojnih stikih, ki vežejo med seboj starše in otroke. Otroke vzgajamo s svojo navzočnostjo v njihovem življenju. To pomeni, da vplivamo nanje s sleherno obliko vedenja, ki so mu priča. Vse kar počenjamo in govorimo, spremljajo razna čustva in razpoloženja. Vrednote in napotki za vedenje in seznanjanje z življenjskimi dejstvi se prenašajo v družini od odraslih na otroke po različnih poteh. Vzgoja otroka na vseh stopnjah njegovega razvoja bo staršem in vzgojiteljem v mnogočem olajšana, če bodo poznali in upoštevali otrokove socialne potrebe. Vzgoja je posebna dejavnost ljudi v družbi, nujna je za obstoj družbe in posameznika. Diplomska naloga je razdeljena na poglavje o vzgoji kjer ima pomembno vlogo avtoriteta staršev. V drugem poglavju je predstavljena družina. Vključen je položaj otroka v družini, družinska vzgojna sredstva ter nagrajevanje in kaznovanje. Raziskave kažejo, da je oče bolj kaznovalen in zastrašujoč kot mati in glede na ta pričakovanja tudi bolj učinkovit . V tretjem poglavju je v ospredju represija v družini, ki vpliva na otrokov duševni razvoj. Pri takem otroku je verjetno, da bo imel tudi sam čustvene motnje ali pa bo agresiven in surov. Pomembna je tudi vzgoja v šolo in vplivi le te na otroka. Zadnje poglavje je namenjeno otrokovim pravicam in Konvenciji o otrokovih pravicah. Pri tem se pojavi vprašanje: Ali so otroci v družinah deležni teh pravic? V kolikšni meri jih starši kršijo in v kolikšno meri uresničujejo? Kakšne so posledice represivne vzgoje za otroke pri vključevanju v družbo in kako družba ukrepa v dobro otrok?
Keywords: vzgoja, družina, otrokove pravice, represivna vzgoja, kazen, vzgojni stili, vzgojne metode, avtoriteta staršev.
Published: 04.11.2010; Views: 4479; Downloads: 852
.pdf Full text (687,00 KB)

10.
Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica