| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 347
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Optimizacija obratnega kapitala v podjetju sij metal ravne, d.o.o.
Vanja Lužnic, 2020, master's thesis

Abstract: Pomen obratnega kapitala in njegova optimizacija je vse pomembnejša tema tako v večjih gospodarskih družbah kot tudi med akademiki. Učinkovito upravljanje z obratnim kapitalom lahko ima pozitivne učinke tako na likvidnost podjetja kot tudi na njegovo dobičkonosnost. V magistrskem delu smo predstavili podjetje SIJ Metal Ravne in njegov obratni kapital. Preučili smo, kako optimizirati obratni kapital na primeru podjetja SIJ Metal Ravne, ter obratni kapital podjetja SIJ Metal Ravne primerjali z njegovimi največjimi konkurenti. Za primerjavo smo uporabili krogotok denarja ter njegove tri komponente – dni vezave terjatev do kupcev, dni vezave zalog ter dni vezave obveznosti do dobaviteljev. Optimiziran obratni kapital podjetja SIJ Metal Ravne smo z dejanskim obratnim kapitalom primerjali s pomočjo kazalnikov obratnega kapitala, in sicer s kratkoročnim koeficientom, pospešenim koeficientom, kapitalsko intenzivnostjo neto obratnega kapitala ter koeficientom obračanja neto obratnega kapitala. S pomočjo Pearsonovega koeficienta korelacije smo ugotavljali, če je obratni kapital v pozitivni korelaciji z donosnostjo sredstev in dobičkonosnostjo kapitala. Pripravili smo tudi predlog ukrepov za izboljšanje obratnega kapitala v podjetju SIJ Metal Ravne.
Keywords: obratni kapital, optimizacija obratnega kapitala, krogotok denarja, kazalniki obvladovanja obratnega kapitala, dobičkonosnost podjetja.
Published: 09.02.2021; Views: 103; Downloads: 28
.pdf Full text (1,13 MB)

2.
Vzpostavitev kazalnikov v podjetju Domel za merjenje sposobnosti oskrbovalnih procesov
Nina Milinković, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Ko se poslovna dinamika konkurenčnega trga pospešuje in je pretok informacij hitrejši, vedno več podjetij išče možnosti za boljše in bolj racionalno odločanje o upravljanju oskrbovalnih verig, za kar so ključni ustrezni podatki. To je povečalo pomen ključnih kazalnikov uspešnosti KPI (Key Performance Indicators) ter njihove sposobnosti merjenja, napovedovanja poslovanja in upravljanja podjetja v realnem (ali skoraj realnem) času. V diplomskem delu skozi teorijo predstavljamo referenčni model oskrbovalne verige SCOR (Supply Chain Operations Reference Model), v katerem je opisanih pet glavnih atributov in njihovi kazalniki za merjenje zmogljivosti oskrbovalnih procesov v verigi. V podjetju Domel smo izvedli analizo njihovih kazalnikov in jih primerjali z referenčnim modelom. Cilj diplomske naloge je vzpostavitev novih in nadgradnja že obstoječih kazalnikov za merjenje sposobnosti oskrbovalnih procesov, ki so primerni za podjetje. V praktičnem delu smo s pomočjo Microsoft Excela izdelali prototip grafičnega prikaza nadzorne plošče z vsemi atributi, kazalniki in podkazalniki. Atributi 'zanesljivost', 'odzivnost', 'prilagodljivost', 'stroški' in 'izkoristek' se lahko prikazujejo posamezno ali skupno ter glede na časovno obdobje.
Keywords: kazalniki, SCOR, Domel, oskrbovalna veriga, nadzorna plošča
Published: 12.01.2021; Views: 138; Downloads: 0

3.
Ključni dejavniki oblikovanja učinkovitega in uspešnega organizacijskega modela nujne medicinske pomoči v sloveniji
Tatjana Kitić Jaklič, 2019, doctoral dissertation

Abstract: Zdravstveni sistemi po vsem svetu so pred velikimi izzivi in težave, s katerimi se soočajo zdravstvene organizacije, niso od včeraj. Zdravstvo predstavlja enega od največjih sektorjev gospodarstva. Izdatki zanj pospešeno rastejo zaradi vplivov hitrega tehnološkega razvoja medicine, zviševanja zahtev uporabnikov zdravstvenih storitev, demografskih sprememb in številnih drugih sprememb okolja. Primarna zdravstvena dejavnost je prepoznana kot izredno pomembni del zdravstvenega sistema. Pomemben del primarnega zdravstvenega varstva pa je služba nujne medicinske pomoči (NMP). To je javna služba, ki opravlja medicinsko oskrbo nenadno obolelih ali poškodovanih oseb. V zadnjih dvajsetih letih raziskovalci iz večine razvitih držav poročajo o soočanju s trendom zviševanja števila obravnav v službah NMP predvsem na račun že omenjenih negativnih trendov, kar ima za posledico težnjo po reorganizaciji sistema NMP, čemur smo priča tudi v našem okolju. Sodobno in premišljeno zgrajen sistem NMP, še posebej tisti na predbolnišnični ravni, je pogoj za boljše izhode zdravljenja in nižje stroške zdravstvene obravnave v nadaljevanju oskrbe na vseh drugih ravneh zdravstvenega varstva. V tem raziskovalnem delu smo osredotočeni na analizo dejavnikov, ki vplivajo na organizacijski model NMP, kar je predpogoj za oblikovanje uspešne in učinkovite mreže NMP v naši državi. Doktorsko disertacijo smo razdelili na dva dela. V teoretičnem delu raziskave smo izvedli primerjalno analizo strokovne literature domačih in tujih avtorjev ter se oprli na osnovne značilnosti znanstvene deskripcije. Iskali in potrjevali smo povezave med njimi, jih medsebojno primerjali in ustrezno interpretirali. V drugem, empiričnem delu raziskave smo s pomočjo podatkov o številu opravljenih obravnav (ambulantnih pregledov, hišnih obiskov in nujnih intervencij) pridobili vpogled v učinkovitost trenutnega organizacijskega modela NMP na področju Gorenjske. Na osnovi vsebinske analize področja dela, analize demografskih in drugih kazalnikov za proučevano območje ter analize števila in profila zaposlenih smo definirali strukturno razsežnost organizacijskega modela, in sicer tako za gorenjsko regijo kakor tudi za primerljive enote NMP dveh drugih regij v Republiki Sloveniji. Procesno razsežnost organizacijskega modela smo analizirali z uporabo tehnike intervjuja nadrejenih v službi NMP in ocenili pomembnost posameznih procesov v službi NMP. S pomočjo anketnega vprašalnika smo opredelili stopnjo zadovoljstva zaposlenih v službi NMP s svojim delom, kar smo nadgradili z definiranjem organizacijske kulture v tej službi, in opredelili stopnjo zadovoljstva pacientov. Na osnovi časovne vrste podatkov v preteklem desetletnem obdobju o številu obravnav v službi NMP na področju gorenjske regije smo oblikovali napoved trendov za posamezno vrsto obravnav (to je število ambulantnih pregledov, hišnih obiskov, nujnih intervencij) za prihodnje petletno obdobje. Z analizo finančnih kazalnikov in kazalnika kadrovskih virov smo analizirali učinkovitost organizacijskega modela službe NMP. Najpomembnejši teoretični prispevek doktorske disertacije je v proučevanju in identifikaciji ključnih dejavnikov, ki vplivajo na oblikovanje organizacijskega modela NMP. S tem delom smo prispevali teoretično spoznanje na področju oblikovanja organizacijskega modela službe NMP. Teoretična vrednost doktorske disertacije je torej predvsem v prikazu empirične povezanosti med vsemi razsežnostmi organizacije ter dejavniki učinkovitosti in uspešnosti organizacijskega modela. Na osnovi novih teoretičnih spoznanj smo oblikovali temeljna načela za oblikovanje učinkovitega in uspešnega organizacijskega modela NMP. Predstavljen je sodoben organizacijski model NMP, ki bo snovalcem politike zdravstvenega varstva v Republiki Sloveniji pomagal izboljšati organiziranost NMP na področju celotne države.
Keywords: organizacija, management v zdravstvu, zdravstveni sistem, nujna medicinska pomoči, kakovost v zdravstvu, kazalniki kakovosti
Published: 01.12.2020; Views: 63; Downloads: 0

4.
Trgovinska menjava in tuje neposredne investicije med evropsko unijo in kitajsko
Blaž Petek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu analiziramo položaj Evropske unije in Kitajske v svetu, njuno medsebojno trgovinsko menjavo in tuje neposredne investicije ter priložnosti in nevarnosti na obeh področjih. S preučevanjem njunih ključnih strategij na gospodarskem področju smo ugotovili, da se Evropska unija osredotoča na izboljševanje svojega gospodarstva, in sicer predvsem na okoljevarstvene in digitalne vidike ter pravično trgovino, Kitajska pa je osredotočena na pospeševanje svojih mednarodnih trgovinskih in investicijskih tokov in s tem na večanje svoje vloge v mednarodnem gospodarskem prostoru. Trgovinsko sodelovanje smo analizirali po strukturi blagovne in storitvene menjave, investicijsko sodelovanje pa glede na tokove vhodnih in izhodnih tujih neposrednih investicij. Ugotovili smo, da medsebojna trgovina z blagom in storitvami v zadnjih letih konstantno raste, medsebojne tuje neposredne investicije pa se znižujejo. Prišli smo do spoznanja, da je gospodarsko sodelovanje med Evropsko unijo in Kitajsko kljub številnim nihanjem še zmeraj obsežno in bo, glede na trende, takšno ostalo tudi v prihodnjih letih.
Keywords: mednarodna trgovina, tuje neposredne investicije, gospodarski kazalniki, strateške usmeritve, Evropska unija, Kitajska
Published: 10.11.2020; Views: 71; Downloads: 10
.pdf Full text (873,13 KB)

5.
Vpeljava ključnih dejavnikov uspešnosti na primeru malega podjetja
Jure Šuligoj, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo problem razvoja ključnih dejavnikov uspešnosti v malem podjetju. V ta namen smo raziskali uravnotežen sistem kazalnikov (BCS) in ključne kazalnike uspeha (KPI). Podrobneje smo predstavili priložnosti uporabe le-teh za mala podjetja, pri čemer se osredotočimo na implementacijo sistema v malo podjetje. Cilj magistrskega dela je analiza obstoječega stanja podjetja x, na podlagi tega razviti nov nabor ključnih kazalnikov podjetja, ter urediti zajem vhodnih podatkov in konsolidacije informacijskega sistema. Podjetje x bo v končni fazi implementiralo tudi spremljanje izbranih KPI v izbrani programski opremi. V začetnem delu so najprej predstavljena teoretična izhodišča za dobro zastavljen sistem ključnih dejavnikov uspešnosti. Podrobneje je opisano, kako dobro zapisati vizijo podjetja, kako na novo določiti strateške cilje ter izbrati merljive kazalnike uspeha. Vsa vsebina je prilagojena mikro in malim podjetjem, ki si želijo vpeljati tovrstni sistem. Jedro magistrske naloge je redefinicija vizije, določitev strateških ciljev in ključnih kazalnikov uspeha za malo podjetje x. Ključni kazalniki zajemajo tako določitev kazalnikov za uravnotežen sistem, kot tudi za nekatere operativne kazalnike, ki si jih podjetje želi spremljati. Na koncu je opisan postopek reorganizacije informacijskega sistema in tudi implementacija prej omenjenega sistema v preučevano podjetje. V zaključku podamo oceno in ugotovitve, do katerih smo prišli skozi izdelavo tega magistrskega dela, ter podamo predloge za nadaljnje delo in izboljšave.
Keywords: ključni dejavniki uspešnosti, uravnoteženi kazalniki uspeha, mala in srednja velika podjetja.
Published: 09.11.2020; Views: 141; Downloads: 32
.pdf Full text (2,14 MB)

6.
Spremljanje uspešnosti poslovanja na osnovi računovodskih informacij
Maruša Bizjak Ferjan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena uspešnost, opredeljene so računovodske informacije, ki jih prikazujejo računovodski izkazi in ki so pomembne za spremljanje uspešnosti s kazalniki. Sledi še analiza računovodskih poročil podjetja Elmont Bled, d. d., ter analiza bilanc podjetja s kazalniki v obdobju od leta 2015 do 2018. Postavili smo si dve vprašanji raziskave, in sicer kakšne so bile vrednosti kazalcev in kazalnikov podjetja Elmont v obdobju od leta 2015 do leta 2018 ter ali je bilo podjetje v tem obdobju uspešno. Za analizo uspešnosti s kazalci in kazalniki smo uporabili javne podatke, objavljene na spletni strani Agencije Republike Slovenije za javno-pravne evidence in storitve, na podlagi katerih smo z izračuni posameznih kazalnikov in kazalcev ugotovili, kakšna so razmerja med posameznimi gospodarskimi kategorijami in na podlagi tega presodili, ali je podjetje uspešno. Prispevek naloge k izboljšanju situacije je to, da bo na primeru podjetja opisano, kakšne koristi prinaša podjetju spremljanje računovodskih informacij.
Keywords: uspešnost poslovanja, računovodske informacije, računovodski kazalniki, računovodska poročila
Published: 03.11.2020; Views: 84; Downloads: 28
.pdf Full text (1,30 MB)

7.
KAKOVOST STORITEV LEKARNIŠKE DEJAVNOSTI NA URI-SOČA
Tjaša Lahovič, 2020, master's thesis

Abstract: Izhodišča: Kakovost storitev zaznavajo in ocenjujejo »porabniki storitev (npr. pacienti)« ter predstavlja razliko med pričakovano in dejansko prejeto storitvijo. Kakovost storitev lekarniške dejavnosti je temelj uspešnega zdravljenja. V vseh državah EU ima visoko raven ne glede na obseg liberalizacije. Posledica so visoki poklicni standardi v farmacevtski dejavnosti. Zanimalo nas je, kakšna je kakovost dejavnosti, zadovoljstvo uporabnikov z lekarniško dejavnostjo in zadovoljstvo uporabnikov z lekarniškim osebjem. Metode dela: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Na podlagi domače in tuje strokovne literature smo proučili in analizirali kakovost storitev lekarniške dejavnosti na Univerzitetnem rehabilitacijskem inštitutu Republike Slovenije - Soča. Z uporabo statističnih testov smo preverili konsistentnost posameznih sklopov vprašalnika, kakor tudi veljavnost merskih lestvic. Pri spremenljivkah smo opravili analizo opisne statistike in testirali normalnost porazdelitve s pomočjo Kolmorogov-Smirnovega testa. V nadaljevanju smo s parametričnimi in neparametričnimi testi preverili postavljene hipoteze (H1–H3), ki obravnavajo stopnjo zadovoljstva s kakovostjo lekarniške storitve. Rezultati: Pridobljeni rezultati izvedenih statističnih testov nam povedo, da so vrednosti višje od testne vrednosti. Izvedli smo tudi neparametrične teste, s katerimi smo preverili vrednost mediane in uspešno zavrgli ničelno domnevo. Na podlagi rezultatov lahko potrdimo zastavljene raziskovalne hipoteze. Zaključek: Ugotovitve raziskave predstavljajo pomembno izhodišče za oblikovanje rešitev s področja izboljšanja kakovosti storitev lekarniške dejavnosti in lekarniškega osebja.
Keywords: kazalniki kakovosti, standardi kakovosti, merjenje kakovosti, zadovoljstvo, lekarna, lekarniško osebje
Published: 30.10.2020; Views: 83; Downloads: 0

8.
Trajnostno poročanje v aluminijski industriji, preučitev smernic in primer izbranega podjetja Talum
Matej Zupanič, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo predstavlja pregled metodoloških vidikov ter kazalnikov za trajnostno poročanje v aluminijski industriji. V sklopu tega smo preučili smernice Evropskega aluminija, Standard učinkovitosti, podan s strani Iniciative za upravljanje z aluminijem ter standarde GRI. Zanimalo nas je trajnostno poročanje podjetij v aluminijski industriji in ali lahko okoljske trajnostne kazalnike za področje emisij v zrak med različnimi podjetji tudi primerjamo. V ta namen je bila opravljena analiza, v katero smo vključili podjetja, ki spadajo med vodilne proizvajalce aluminija na svetu in so članice Iniciative za upravljanje z aluminijem. Ugotavljamo, da preobsežne smernice in okvirji niso nujno najboljši, saj je pomembno, da podjetja uporabljajo enotne metodologije, ki omogočajo sistematično merjenje trajnostnega razvoja. Ta sistematični pristop predstavlja pomembno prednost za zmožnost primerjanja in razvrščanja podjetij v specifičnem sektorju glede na trajnostno uspešnost. Z izrazom trajnostno uspešno razumemo podjetja, ki na primer proizvedejo najmanj emisij v zrak glede na lastno proizvodnjo in lahko ocenimo, kakšen je njihov vpliv na okolje v primerjavi z ostalimi podjetji. Pomemben del magistrske naloge predstavlja tudi preučitev trajnostnega poročanja podjetja Talum. Osredotočili smo se na njihovo strategijo trajnostnega razvoja ter opisali, kakšno je njihovo trajnostno poročanje. Analiza trajnostnega poročanja podjetja Talum obsega preučitev razkritij skozi časovno obdobje šestih let v skladu z zahtevami Evropskega aluminija. Glede na to, da se njihova strategija trajnostnega razvoja krepi, nas je zanimala tudi povezava med njihovim trajnostnim poročanjem ter javno podobo in ali se je le-ta spremenila skozi obdobje zadnjih devetih let.
Keywords: trajnostno poročanje, aluminijska industrija, smernice poročanja, kazalniki, GRI.
Published: 11.09.2020; Views: 202; Downloads: 95
.pdf Full text (1,25 MB)

9.
Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru slovenije in kanade
Polona Pavlin, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru Slovenije in Kanade se ukvarja s primerjavo dveh izrazito različnih držav na področju železniškega prometa. Govorimo o majhni evropski državi z majhno površino in veliko pokritosti v primerjavi z veliko državo z majhno pokritostjo železniškega prometa. Pri raziskovanju smo se seznanili z javno dostopnimi informacijami, ki so najustreznejše za primerjavo. Ključni kazalniki uspešnosti predstavljajo kompas delovanja podjetja. Postali so nepogrešljivi del letnih poročil in merilo uspešnosti ter učinkovitosti delovanja podjetja. Za lažjo oz. učinkovitejšo primerjavo smo uporabili podatke treh let. Primerjava večjih let namreč prikaže realnejšo sliko uspešnega poslovanja podjetja. Ker govorimo o javnem potniškem in tovornem prometu, so ključni kazalniki uspešnosti prilagojeni dejavnosti. Na osnovi analize podatkov smo podali ugotovitve in možnosti izboljšav obstoječega stanja obvladovanja železniškega prometa tako v Sloveniji kot v Kanadi.
Keywords: promet, železnice, Slovenske železnice, Kanadske železnice, kazalniki uspešnosti
Published: 13.03.2020; Views: 472; Downloads: 64
.pdf Full text (2,25 MB)

10.
Analiza primernosti in možnosti uporabe tehnik reševanja problemov v proizvodnem podjetju
Eva Šturm, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo predstavlja uporabo orodij vitke proizvodnje za dnevno reševanje proizvodnih problemov. Cilj magistrskega dela je dokazati pomembnost sistematičnega pristopa reševanje proizvodnih problemov. S pomočjo dnevnega spremljanja ključnih kazalnikov učinkovitosti (produktivnost, OEE, izmet, doseganje plana) imajo podjetja nadzor nad procesi. S pomočjo obstoječe literature smo pripravili raziskavo vpliva vitke proizvodnje na poslovanje, ki izvira iz Toyotinega proizvodnega sistema. Osredotočili smo se na metode in orodja, ki jih vsakodnevno uporabljajo v podjetju. V empiričnem delu smo predstavili dnevno spremljanje rezultatov na vseh nivojih podjetja in potek reševanja problemov s pomočjo treh orodij vitke proizvodnje: PDCA, PSCS in DMAIC. Namen naloge je bil prikazati, katero orodje je najprimernejše za določeno težavo. Želeli pa smo dokazati pomembnost vključevanja in zavedanja odgovornosti vseh zaposlenih. Cilj podjetja mora biti odprava napak v zgodni fazi in s tem preprečitev hujših posledic. Orodja vitke proizvodnje se v podjetjih uporabljajo z namenom izboljševanja kazalnikov učinkovitosti.
Keywords: vitka proizvodnja, kazalniki učinkovitosti, PDCA, PSCS, DMAIC
Published: 02.12.2019; Views: 328; Downloads: 0

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica