1. Vrednotenje delnic ameriških in evropskih farmacevtskih podjetijKlemen Robar, 2023, undergraduate thesis Abstract: Problem, s katerim se vsak investitor sooča pred investiranjem denarja v neko delnico, je, da ne ve, katera investicija mu bo doprinesla največji dobiček na vložen kapital. V zaključnem delu raziskujemo, ali lahko s pomočjo najpogosteje uporabljenih kazalnikov za vrednotenje delnic predvidimo, katera investicija bo doprinesla največje donose. To smo analizirali tako, da smo primerjali donos dveh različnih portfeljev in industrijskih indeksov znotraj farmacevtskega sektorja v 10 letih investiranja s 5 najpogosteje uporabljenimi kazalniki. Ugotovili smo, da bi lahko s pomočjo teh kazalnikov predvideli, katera investicija bi nam doprinesla največji donos. Investitorjem svetujem, da uporabijo teh pet kazalnikov kot vodilo in pomoč pri izločevanju dobrih potencialnih investicij od slabih. Ne svetujemo, da se za odločitev o investiranju uporabi izključno teh 5 kazalnikov, saj je za dobro analizo investicij treba opraviti bolj podrobno analizo. Keywords: delnica, farmacija, farmacevtsko podjetje, kazalnik, portfelj, vrednotenje delnice. Published in DKUM: 16.05.2024; Views: 270; Downloads: 86
Full text (2,02 MB) |
2. Vpliv mešane resničnosti na poslovanje podjetjaNastja Demirovič, 2023, master's thesis Abstract: Mešana resničnost je tehnologija, ki združuje fizični in digitalni svet ter ustvarja novo resničnost. Mešana resničnost se vse bolj uporablja v poslovnem svetu in pomembno vpliva na uspešnost poslovanja. Podjetjem omogoča ustvarjanje poglobljenih izkušenj, ki pritegnejo stranke in zaposlene na načine, ki prej niso bili mogoči. Ena od ključnih prednosti je, da izboljša uporabniško izkušnjo. Podjetja strankam lahko zagotavljajo poglobljeno in interaktivno izkušnjo, ki jim omogoča ogled in interakcijo z izdelki ali storitvami na bolj privlačen način. To lahko vodi do povečanega zadovoljstva strank in zvestobe blagovni znamki.
Poleg izboljšanja uporabniške izkušnje pomembno vpliva tudi na uspešnost zaposlenih. Z uporabo mešane resničnosti za usposabljanje in razvoj se lahko zaposleni naučijo novih veščin in procesov v poglobljenem in interaktivnem okolju. To vodi do višjih stopenj zadrževanja in izboljšane učinkovitosti. Poleg tega lahko izboljša sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ekipam omogoča, da delajo skupaj v virtualnem okolju, ne glede na njihovo fizično lokacijo. To omogoča večjo prilagodljivost in produktivnost, saj lahko ekipe sodelujejo učinkoviteje in uspešneje.
Mešana resničnost je zelo primerna za poslovne procese, ki zahtevajo kombinacijo fizičnih in digitalnih interakcij, kot so oblikovanje izdelkov, prodaja in trženje, usposabljanje in izobraževanje ter sodelovanje na daljavo.
Na splošno ima uporaba mešane resničnosti pozitiven vpliv na poslovno uspešnost. Izboljšuje uporabniško izkušnjo, povečuje učinkovitost zaposlenih ter omogoča boljše sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ker se še naprej razvija in postaja bolj dostopna, je verjetno, da bo njen vpliv na poslovno uspešnost le še naraščal. Keywords: Umetna inteligenca, razširjena resničnost, računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, internet stvari, ključni kazalnik uspešnosti, mešana resničnost, virtualna resničnost Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 479; Downloads: 51
Full text (1,23 MB) |
3. Celovita učinkovitost opreme v proizvodnem podjetju BNM avtomobilska industrija d.o.o.Matic Bokša, 2022, master's thesis Abstract: V modernem času podjetja strmijo k čim večji učinkovitosti opreme, ter kakovosti izdelkov z malo ali ničtim izmetom. Za doseganje teh ciljev je učinkovita metoda vitke proizvodnje, ki temeljito oceni vsako dejavnost v podjetju, z namenom zmanjševanje izgub. Eden od kazalnikov vitke proizvodnje je celovita učinkovitost opreme, s katero lahko določimo ozka grla, ki nastanejo na stroju ali napravi, ter jih začnemo s pravilnimi ukrepi odpravljati. Glavni faktorji celovite učinkovitosti proizvodnje so razpoložljivost, zmogljivost in kakovost.
V magistrski nalogi je prikazano kako se kazalnik OEE začne vpeljevati v proizvodno podjetje. Opisano je podjetje BNM, avtomobilska industrija, d.o.o., osnoven opis stiskalnic, glavne značilnosti vitke proizvodnje, ter kazalnik celovite učinkovitosti opreme. V nadaljevanju je prikazana izdelava dokumenta, ki je potreben za izdelavo meritev in preračun kazalnika OEE. Predstavljene so pridobljene meritve in dejanski kazalnik celovite učinkovitosti opreme podjetja. Meritve in rezultati so nato analizirani. Na koncu pa so predstavljeni še ukrepi za izboljšanje kazalnika OEE. Keywords: BNM, Avtomobilska industrija, d.o.o., stiskalnice, vitka proizvodnja, kazalnik OEE, razpoložljivost, zmogljivost, kakovost. Published in DKUM: 24.06.2022; Views: 859; Downloads: 133
Full text (3,05 MB) |
4. Povezava med uspešnostjo podjetja in profilom managerjaŽana Vilhar, 2017, bachelor thesis/paper Abstract: Lastnosti zaposlenih v podjetju, predvsem pa zaposlenih na vodilnih delovnih mestih, so za podjetja ključnega pomena. Iz drugih raziskav, opravljenih v svetovnem merilu, je razvidno, da na uspešnost podjetja vplivajo predvsem osebnostne (psihološke) lastnosti vodilnega delavca. V diplomskem delu smo se posvetili raziskovanju, ali na uspešnost poslovanja podjetja vplivajo osebne lastnosti, kot so spol in starost vodilnega delavca, smer in stopnja izobrazbe, ter število let na trenutnem vodstvenem položaju.
Glavni namen diplomskega dela je bil raziskati, ali obstaja povezanost med uspešnostjo podjetja in osebnim profilom managerja, ki podjetje vodi. V okviru raziskave smo se osredotočili na slovenski trg.
Da bi lažje razumeli obravnavano temo, smo se v prvem delu diplomske naloge posvetili osnovnim pojmom. S tem razlogom smo opisali, kaj ja management in kaj vodenje, kaj je to uspešnost poslovanja in nekaj več o uporabljenem računovodskem kazalniku donos na sredstva (ROA). Na kratko smo se dotaknili tudi osebnih ter osebnostnih lastnosti managerjev in obrazložili ključne podatke o stopnji in smeri izobrazbe.
V raziskovalnem delu smo se posvetili rezultatom raziskave in testirali hipoteze. Zapisali smo tudi ključne ugotovitve, ter podali predloge za izboljšavo. Vzorec, ki smo ga uporabili za raziskavo, zajema 30 podjetij, ki smo jih izbrali z anketiranjem ter s pridobivanjem spletno dostopnih podatkov.
Z raziskavo smo prišli do spoznanja, da na raziskovanem vzorcu na uspešnost poslovanja podjetja osebne lastnosti managerjev (spol, starost, smer izobrazbe, stopnja izobrazbe, število let na vodilnem položaju) ne vplivajo. Keywords: Osebne lastnosti, management, vodenje, ROA - Kazalnik donos na sredstva Published in DKUM: 21.09.2017; Views: 1154; Downloads: 96
Full text (1,06 MB) |
5. TUJE PRAKSE ODKRIVANJA MANIPULACIJ S PRIHODKI TER MOžNOST UPORABE V SLOVENIJIAleksandra Bavdaž, 2016, master's thesis Abstract: POVZETEK
V zadnjih dvajsetih letih se je po svetu, prav tako pa tudi po Sloveniji zgodilo ogromno prevar. Podjetja (najbolj znani primeri so Enron, Worldcom ipd.) so pomanjkanje pravil in predpisov, povezanih s preprečevanjem in obravnavo prevar, izkoristila v lasten prid. Kaj kmalu, po svetovnih in pogubnih škandalih, so se pojavili novi zakoni, predpisi, pravila in modeli prakse za preprečevanje in zaznavanje prevar. Slednje je pripomoglo k temu, da se je odstotek manipulacij s prihodki, v računovodskih izkazih in podobno, v veliki meri zmanjšal. Sicer le – te še vedno obstajajo, vendar to vodi k vedno boljšim in bolj razvitim sistemom za zaznavanje prevar v podjetjih. Magistrsko delo je bilo v svojem bistvu zasnovano z namenom spoznati tuje prakse preprečevanja in odkrivanja prevar ter ugotoviti ali jih je mogoče implementirati na slovenske primere podjetij, nadalje pa še ugotoviti, ali bi dober sistem za zaznavanje prevar na podlagi tujih praks preprečil prevare v izbranih slovenskih primerih.
V magistrskem delu smo se osredotočili predvsem na izkaze poslovnega izida podjetij, ki so nam služili kot osnova za izračun finančnih kazalnikov in pa za izvedbo Benford analize. Letna poročila podjetij so bila osnova za izpolnjevanje lastno zastavljenega sistema za zaznavanje prevar oziroma preglednice, s katero smo ugotavljali v kolikšnem odstotku izbrana slovenska podjetja / skupine podjetij v svoje delovanje vključujejo tuje prakse za preprečevanje in zaznavanje prevar. Prakse, ki smo jih združili v omenjeno preglednico so prvotno temeljile na zakonih, predpisih in pravilih, drugotno na praktičnem izvajanju določenih aktivnosti v tujih podjetij, kot tretje pa smo uporabili lastno znanje in razvili lastne preglednice in modele za uporabo na izbranih slovenskih primerih.
Od štirih izbranih slovenskih podjetij / skupin podjetij smo izbrali dve z aktualnimi primeri prevar (še nerazrešenimi) ter dve za kateri smo podali sum na prevare (prevare so se v preteklosti že dogajale, kar je bil za nas razlog za sum na ponovne prevare). Za raziskavo smo uporabili, skupno, tri orodja (nabor kazalnikov, lastno zasnovano preglednico in Benford analizo s Kolmogorov – Smirnov statističnim testom). Najboljši rezultat v lastno zasnovali preglednici: “Sistem za zaznavanje prevar” je, nepričakovano, dosegla skupina Intereuropa (56%), ki je bila označena za podjetje z aktualnim primerom prevare. Najslabši (14%) rezultat je dosegla skupina Kolektor, ki je bila, kakor skupina Intereuropa označena za primer z aktualno prevaro. Benford analiza je predstavila podobne rezultate, in sicer se je glede na primerjavo z že določenimi verjetnostmi za pojavitev števil od 1 do 9, najbolje odrezala skupina Intereuropa (z le enim rdečim kvadratkom in odstopanjem 6,06 % od dovoljenih 5 %), najslabše pa primer Merkur (s kar šestimi rdečimi kvadratki in odstopanjem od dovoljenih vrednosti, nekaj čez 15 %). Potrjene so bile torej hipoteze, izpolnjen namen, zastavljeni cilji magistrskega dela pa doseženi. Keywords: prevara, manipulacija, izkaz poslovnega izida, IPI, podjetje, finančni kazalnik, praksa, tuja praksa, Sistem za odkrivanje prevar, Benfordov zakon, analiza, sum Published in DKUM: 25.10.2016; Views: 1392; Downloads: 190
Full text (1,50 MB) |
6. VPLIV ORGANIZACIJSKE KULTURE NA USPEŠNOST POSLOVANJA V ORGANIZACIJAH JAVNEGA SEKTORJAJasmina Mihelak Zupančič, 2016, master's thesis Abstract: Organizacijska kultura je del konkurenčne prednosti organizacije, prispeva k rasti in razvoju, odličnosti poslovanja. Hitro spreminjajoče okolje zahteva iskanje ustreznih orodij za merjenje uspešnosti organizacij. Uspešnost poslovanja ni samoumevna kategorija.
Moč organizacijske kulture povezujemo z usklajenostjo norm, vrednot med zaposlenimi v organizaciji, z vrednotami organizacije in tudi družbe. Da je organizacija uspešna, ni moč sklepati le na osnovi enega sodila. Organizacijska kultura prispeva k pospeševanju razvoja ali pa razvoj tudi zavira.
V teoriji je dokazano, da močna organizacijska kultura jača uspešnost poslovanja organizacije, hkrati pa je potrjeno tudi dejstvo, da lahko ima močna organizacijska kultura, ki sledi napačnim odločitvam, negativen vpliv na uspešnost poslovanja. Določene odločitve, ukrepi, povzročijo med zaposlenimi nezadovoljstvo, nestrinjanje oziroma imajo negativen vpliv na organizacijsko klimo. Organizacijska klima se sicer spreminja hitreje v primerjavi z organizacijsko kulturo, ki je stabilnejša, trajnejša in manj podvržena trenutnim spremembam in vplivom.
V predočeni magistrski nalogi proučujemo, ali se je zaradi uvedenega zakona o uravnoteženju javnih financ, raven organizacijske kulture spremenila. Raziskava je usmerjena na javni sektor Savinjske statistične regije. Raven organizacijske kulture je proučena skozi kriterij moči in različnih tipov organizacijske kulture pred in po uvedbi omenjenega zakona. Hkrati v nalogi proučujmo ali ima lahko močna organizacijska kultura negativen vpliv na uspešnost poslovanja v primeru, da sledi napačnim odločitvam.
V nalogi smo proučili vpliv organizacijske kulture na kazalnik gospodarnosti poslovanja v obdobju let od 2012 do 2014. Uspešnost poslovanja lahko merimo s tradicionalnimi in sodobnimi metodami. Za javni sektor uporaba sodobnih metod še ni stalnica.
Spremenjene okoliščine v javnem sektorju, dokazujejo, da je za sledenje uspešnosti poslovanja potrebno vpeljati prvine, ki bodo sektor konkurenčno ojačale, vnesle inovativne rešitve, stalne izboljšave tudi racionalizacijo poslovanja in predvsem hitrejše prilagajanje spremembam. Keywords: Oorganizacijska kultura, moč in tipi organizacijske kulture, organizacijska klima, uspešnost poslovanja, zakon o uravnoteženju javnih financ, kazalnik gospodarnosti, ekonomska dodana vrednost. Published in DKUM: 05.07.2016; Views: 2832; Downloads: 135
Full text (2,38 MB) |
7. Obvladovanje kreditnega tveganja na primeru banke XKaja Kapun, 2015, undergraduate thesis Abstract: Čas finančne in gospodarske krize je zaznamoval prav vse, tudi banke, ki načeloma veljajo za stabilne. Delniške naložbe so postale preveč tvegane, zato so investitorji raje poiskali manj tvegane naložbe. Povečal se je javni dolg, obseg trgovanja na borzi je padel, veliko je bilo stečajev in prezadolženosti podjetij, poslabšali so se kreditni portfelji bank, potrebna je bila dokapitalizacija bank in zavarovalnic. Nastopil je tudi kreditni krč.
Kreditno tveganje spada med najpomembnejša sistemska tveganja v bankah, zato je še toliko bolj pomembno, da ga banke uspešno in natančno obvladujejo. V pomoč so jim različni kazalniki kreditnega tveganja in podatki v bilanci stanja, kot so celotna posojila, slaba posojila, celotna aktiva, bruto znesek slabih posojil, oslabitve, rezervacije. Banka upravlja kreditno tveganje s stalnim spremljanjem in analiziranjem poslovanja dolžnikov. Izpostavljenost kreditnemu tveganju banka znižuje tudi z zavarovanji premoženj. Pomembno vlogo pri vsem tem pa imajo bonitetne agencije, ki s svojo oceno pomagajo posojilodajalcem pri odločitvi o zanesljivosti posojilojemalca, ki je lahko fizična ali pravna oseba. Keywords: Kredit, kreditno tveganje, bonitetna agencija, bonitetna ocena, oblike zavarovanja, kazalnik kreditnega tveganja. Published in DKUM: 01.12.2015; Views: 1693; Downloads: 200
Full text (795,47 KB) |
8. UVAJANJE KROŽKOV KAKOVOSTI ZA IZBOLJŠANJE KAKOVOSTI V DOMOVIH STAREJŠIH OBČANOVBrigita Lipovac, 2013, master's thesis Abstract: Krožki kakovosti so ena izmed metod managementa kakovosti, ki jih v organizaciji lahko uporabljamo za stalno izboljševanje kakovosti. Predstavljajo pristop od spodaj navzgor, kjer zaposleni s svojimi idejami, znanjem in sodelovanjem na organiziran način izboljšujejo svoje delo in storitve, ki jih opravljajo.
V magistrski nalogi Uvajanje krožkov kakovosti za izboljšanje kakovosti v domovih starejših občanov smo s pomočjo teoretične podlage in rezultatov empiričnega dela oblikovali načrte za izvajanje treh krožkov kakovosti. V nalogi predstavljamo uvajanje krožkov v treh korakih. Prikazan je tudi primer izvajanja enega izmed krožkov v socialno varstveni ustanovi.
V metodološkem pristopu smo za proučevanje izbrali vzorec 122 anketiranih iz populacije zaposlenih v zdravstveno-negovalnih enotah desetih domov starejših občanov in dveh oddelkov bolnišnic. Raziskovalni instrument je bil pisni in anonimni anketni vprašalnik. Za obdelane podatke smo uporabili kvalitativno metodo in interpretacijo.
Rezultate smo analizirali s pomočjo SPSS-programa in jih s pomočjo programov Microsoft Office Excel in Microsoft Word prikazali z grafi in tabelami.
Rezultati so pokazali, da je več kot polovica anketiranih mnenja, da bi bilo v organizacijo dobro uvesti krožke kakovosti. Anketirani bi na krožkih reševali predvsem težave pri svojem delu, katerih rešitve bi privedle do konstruktivnih odnosov s svojci, do dobrih medsebojnih odnosov in do boljšega pretoka informacij. Večina anketiranih meni, da bi z izvajanjem krožkov kakovosti izboljšali tudi kazalnike kakovosti. Odgovorili smo na raziskovalno vprašanje, ali so krožki kakovosti primerna in smiselna metoda za izboljševanje kakovosti v domovih starejših občanov. Z neparametričnim testom deležev smo potrdili tudi vse tri hipoteze. Keywords: management kakovosti, krožek kakovosti, orodja managementa kakovosti, standard zdravstvene nege, kazalnik kakovosti Published in DKUM: 06.01.2014; Views: 2277; Downloads: 282
Full text (2,97 MB) |
9. LASERSKI KAZALNIK KOT RAČUNALNIŠKA MIŠKAMišo Muršič, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo se ukvarjali z implementacijo nove lokatorske naprave s pomočjo laserskega kazalnika. Podatke o položaju laserskega kazalnika smo pridobili s kamero ter s postopki računalniškega vida, ki smo jih nato v realnem času pretvorili v premik računalniške miške. Preučili smo obstoječe metode, ki se uporabljajo za detektiranje oziroma sledenje objektom, ter postopke simulacije računalniške miške. Razvili smo aplikacijo, ki na tri različne načine pridobi podatke o premiku laserskega kazalnika in glede na te podatke simulira delovanje računalniške miške. V naši aplikaciji smo torej za detektiranje laserskega kazalnika uporabili metodo za detekcijo na osnovi barve ter dve metodi za detekcijo na osnovi sledenja premika objekta. Našo rešitev smo preizkusili v testnem okolju, pri čemer smo spreminjali osvetlitev v prostoru. Rezultati so pokazali, da naša rešitev deluje praktično neodvisno od osvetlitve v prostoru. Pokazalo pa se je tudi, da je upravljanje računalniškega sistema s pomočjo laserskega kazalnika bistveno počasnejše kot s pomočjo računalniške miške. Keywords: računalniška miška, laserski kazalnik, digitalna obdelava slik, segmentacija, detekcija barve, optični pretok, razlika slik Published in DKUM: 13.11.2013; Views: 4119; Downloads: 109
Full text (2,34 MB) |
10. PRIMERJALNA ANALIZA STROŠKOVNE UČINKOVITOSTI BANK V EULeja Fišer, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem seminarju smo predstavili pojem učinkovitosti bank in opisali različne metodologije, ki se uporabljajo za izračun stroškovne učinkovitosti. Za ugotavljanje stroškovne učinkovitosti se v bančni praksi najpogosteje uporablja finančni kazalnik CIR, ki se uvršča med enostavnejše pristope. Zaradi tega smo tudi v diplomskem seminarju obravnavali stroškovno učinkovitost bančnih sektorjev na osnovi finančnega kazalnika CIR. Poleg tega smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na različne izide stroškovne učinkovitosti med bančnimi sektorji ter navedli slabosti kazalnika CIR, ki jih je moč zaslediti v nekaterih študijah. Izpostavili smo tudi slovenski bančni sektor, pri čemer smo analizirali doseženo stroškovno učinkovitost glede na ostale vključene bančne sektorje in bistvene probleme, s katerimi se slovenski bančni sektor sooča. Keywords: stroškovna učinkovitost, finančni kazalnik CIR, bančni sektor EU Published in DKUM: 07.11.2013; Views: 1950; Downloads: 251
Full text (1,01 MB) |