| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
EKSPERIMENTALNA IN NUMERIČNA ANALIZA PREHODNEGA KAVITACIJSKEGA OBRATOVALNEGA REŽIMA V RADIALNI VODNI ČRPALKI
Marko Grušovnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili problematiko pregrevanja vodne radialne črpalke CN65/125 na merilni progi v laboratoriju za turbinske stroje. Pregrevanje vodne radialne črpalke CN65/125 se pojavlja kot posledica kavitacije pri različnih režimih. Prikazali smo dva načina odkrivanja povišane temperature vodne radialne črpalke. Meritev temperature smo izvajali s termografsko kamero ter jo primerjali s kontaktnim termometrom. V opisu metode termografije smo predstavili prednosti, ki jih ponuja merjenje z termografsko kamero. Rezultati eksperimentalne raziskave so primerjani z numerično analizo prehodnega kavitacijskega režima z lastno eksperimentalno raziskavo. Prikazali smo tudi vpliv kavitacijske erozije na življenjsko dobo vodne radialne črpalke, ter nastale stroške ,ki jih povzroči kavitacijska erozija.
Keywords: temperatura, kavitacija, termografska kamera, termografija, radialne črpalke.
Published: 03.02.2010; Views: 1810; Downloads: 172
.pdf Full text (7,04 MB)

8.
VPLIV TRDNO-KAPLJEVITIH ZMESI NA OBRATOVALNE KARAKTERISTIKE HIDRAVLIČNIH STROJEV
Boštjan Gregorc, 2011, dissertation

Abstract: Doktorska disertacija obravnava vpliv delcev na obratovalne karakteristike hidravličnih strojev. Zastavljen problem je določiti vpliv delcev na razvoj kavitacije in hrupa, ter zapisati matematično fizikalni model vključitve disperzne faze delcev na razvoj kavitacije v programskem okolju CFD. V delu je izdelana podrobnejša analiza disperznih delcev v rečni vodi, ter njihov vpliv na obratovanje treh različnih hidroelektrarn. V eksperimentalnih raziskavah je bila največja pozornost namenjena določitvi odvisnosti masne koncentracije delcev na razvoj kavitacije in hrupa. Poglobljene raziskave so potekale na določitvi vpliva delcev na začetno kavitacijsko število. Eksperimentalne meritve so nam bile vodilo za potrditev rezultatov numeričnega modeliranja. V CFD smo kapljevito in parno fazo zajeli kot zvezdno fazo. Delce v večfaznem toku smo opredelili kot disperzno fazo. Numerično modeliranje kapljevite, parne in disperzne faze je potekalo z Euler-Euler pristopom, na osnovi Navier Stokesovih enačb. Uporabili smo kavitacijski model zasnovan na podlagi Rayleigh-Plessetove enačbe. Zapisali smo fizikalno matematični model vpliva delcev na razvoj kavitacije, v katerega smo vključili disperzno fazo. Posebej smo se osredotočili na strižno viskoznost trdnine. S parametričnim pristopom smo definirali in zapisali empirični nastavek, v odvisnosti od masne koncentracije delcev. Rezultate numeričnega modeliranja večfaznega toka, smo primerjali z eksperimentalnimi rezultati.
Keywords: hidravlični stroji, večfazni tok, kavitacija, hrup, delci, numerično modeliranje
Published: 28.07.2011; Views: 2647; Downloads: 169
.pdf Full text (6,44 MB)

9.
KAVITACIJSKA EROZIJA V VBRIZGALNIH KOMPONENTAH Z UPORABO POLIDISPERZNEGA KAVITACIJSKEGA MODELA
David Greif, 2012, doctoral dissertation

Abstract: Predložena doktorska disertacija se ukvarja z numeričnim modeliranjem erozijskih efektov kot posledico kavitacijskega toka. Tovrstni tokovi se pojavljajo v različnih industrijskih procesih in so še posebej pomembni v industriji, ki proizvaja ali uporablja komponente za dovod in vbrizg goriva pod visokimi tlaki. Zmožnost numeričnih simulacij tovrstnih notranjih tokov s pomočjo računalniške dinamike tekočin (CFD) omogoča učinkovito oblikovanje vbrizgalnih šob in drugih komponent za dovod goriva, kot so tlačilke, skupni vodi, različni ventili. Ustrezno fizikalno modeliranje samega kavitacijskega toka je predpogoj za določitev agresivnosti obravnavanih pogojev in erozijskih posledic kavitacije. Gonilna sila za nastanek erozijske škode so implozije parnih mehurčkov v kavitacijskem toku. Ponavljajoče se implozije parne faze na površini izpostavljenega materiala sčasoma povzročijo površinske poškodbe. Pravilna ocena nastanka in transporta parne faze v obliki mehurčkov je ključnega pomena. Polidisperzni kavitacijski model v komercialnem CFD programu AVL FIRE je bil uporabljen kot osnova predstavljene disertacije. Materialni erozijski model je bil modificiran in prilagojen v okvirje dinamike tekočin ter implementiran v CFD program. Predvideva, da material ne prenese obremenitev nad mejo plastičnosti materiala in ocenjuje agresivnost kavitacijskega toka kot funkcijo števila implozij mehurčkov na enoto površine in velikosti le-teh ob imploziji na površini. Model omogoča numerične simulacije erozijskih efektov, kar ima izredno vrednost pri oblikovanju komponent za dovod in vbrizg goriva. Kombinacija materialnega erozijskega modela z večfaznim modelom za dinamiko tekočin je unikatna in predstavlja jedro disertacije. Prikazanih je več rezultatov, ki kažejo na zmožnost modela za kvantitativno in kvalitativno oceno verjetnosti nastanka erozijskih poškodb materiala. Prikazane so tudi posledice erodirane površine izvrtin vbrizgalne šobe na širjenje curka goriva. To nakazuje na vpliv erozije na pripravo mešanice goriva in samo zgorevanje.
Keywords: kavitacija, erozija, erozijska škoda, injektor, vbrizgalna šoba, vbrizgalne komponente, pretok skozi šobo
Published: 01.08.2012; Views: 1262; Downloads: 107
.pdf Full text (4,97 MB)

10.
Vpliv biogoriv na tokovne pojave v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Blaž Vajda, 2013, doctoral dissertation

Abstract: Vbrizgavanje curka goriva spada na področje dvofaznih tokov, ki obravnava karakteristike curka goriva v odvisnosti od fizikalnih lastnosti, s poudarkom na vbrizgavanju različnih goriv, pod različnimi delovnimi pogoji. Poleg ocene kvalitete tvorbe zmesi je raziskovanje karakteristik curka goriva pomembno tudi za oceno izkoriščenosti zraka v zgorevalni komori in zaradi morebitnega nezaželenega stika goriva s stenami zgorevalne komore. Obstoječi fizikalno-matematični modeli lahko v splošnem relativno natančno popišejo razmere dvofaznega toka. V samih podmodelih so prisotne empirične konstante (vplivni parametri), s pomočjo katerih se uravnavajo karakteristike vbrizganega curka in ki so v osnovi odvisne od lastnosti samega vbrizgalnega sistema, predvsem od geometrije vbrizgalne šobe. V okviru naloge bo vpeljan model, ki bo omogočal obravnavanje karakteristik različnih biogoriv, razmer v šobi in posledice vpliva karakteristik na razvoj, obliko in strukturo curka, kjer bo omogočeno natančnejše analiziranje dvofaznih tokov. Model bo zajemal prenosne enačbe za številsko gostoto parnih mehurčkov, z upoštevanjem fizikalnih procesov nastajanja in izginjanja posameznih mehurčkov, pri različnih oblikah kavitacijskih tokov, hkrati pa bo omogočal še raziskavo vpliva med kapljicami goriva ter obravnavo sil trka z vpeljavo velikostne porazdelitve kapljic goriva. Naloga je razdeljena na eksperimentalni in numerični del. V eksperimentalnem delu so določene in analizirane fizikalne lastnosti uporabljenih goriv, karakteristike procesa vbrizgavanja, s pomočjo hitre kamere pa je bil posnet razvoj curka goriva. V numeričnem delu je prikazan osnovni poenostavljeni fizikalno-matematični model. V disertaciji je pokazano, da je mogoče s spremembo fizikalno-matematičnega modela, ob upoštevanju fizikalnih lastnosti goriva, delovnega režima in karakteristik procesa vbrizgavanja, določiti konstante, ki pri izračunu uravnavajo karakteristike curka goriva. S pomočjo ustreznih izrazov je tako mogoče izraziti empirične vrednosti parametrov in vnaprej napovedati probleme, ki bi se lahko pojavili v dizelskih motorjih z uporabo biogoriv.
Keywords: alternativna goriva, sistem za vbrizgavanje goriva, tokovne razmere v šobi, kavitacija, curek goriva, računalniška dinamika tekočin.
Published: 12.07.2013; Views: 1164; Downloads: 124
.pdf Full text (7,04 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica