| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ANALIZA ZAHTEV ZA BLAGAJNIŠKO POSLOVANJE V PRODAJNEM CENTRU
Sonja Pirš, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Blagajniško poslovanje je sestavni del gotovinskega plačilnega prometa, ki ga za gospodarstvo upravljajo banke in hranilnice. Blagajniško poslovanje pomeni sprejemanje gotovine v poslovnih sistemih in izplačevanje gotovine iz poslovnega sistema. To so poslovni dogodki, ki se zgodijo med dvema ali več gospodarskimi subjekti ali fizično osebo. Blagajna je prioriteta za vsako poslovanja, ki jo mora upravljati blagajnik. Blagajnik skenira vse izdelke s pomočjo črtne kode, ki je nekje na izdelku, to izvede s pomočjo laserske tehnologije. Ko je vso blago poskenirano, kupec izbire način plačila: knjižni denar, gotovina ali denar na poti. Zaradi hitrega razvoja tehnologije, je vedno pogostejša samopostrežna blagajna. To je naprava, ki vodi kupca skozi nakup glasovno, kot tudi z navodili na zaslonu preko vseh korakov nakupa. Kupec ima pregled nad procesom skeniranja in plačevanja ter občutek večje vključenosti v proces. Da bi lahko zmanjšali čas čakanja na blagajni, sem skozi diplomsko delo predstavila kdaj nastanejo zastoji in podala rešitve za odpravo zastojev na blagajni. Reševala sem probleme, kako bi bile blagajničarke hitrejše pri svojem delu in kako bi jih razbremenili pri zaključevanju blagajne.
Keywords: blagajna, blagajničarka, blagajniško poslovanje, kartica ugodnosti, plačilna kartica, vrste blagajn
Published: 18.03.2021; Views: 57; Downloads: 2
.pdf Full text (1,30 MB)

2.
UPORABA KARTICE UGODNOSTI IN NJEN VPLIV NA POSLOVANJE PODJETJA
Anja Polajžer, 2016, master's thesis

Abstract: Še nedolgo tega je bila prodaja oziroma nakup materialnih dobrin zelo enostavno opravilo, tako za trgovca kot za odjemalca. Danes pa je konkurenca med trgovci vedno večja, odjemalci so postali bolj informirani in zahtevnejši. Dolgoletna vlaganja v razvoj in rast podjetij danes niso več garancija, da trgovec ohrani (ali razširi) mrežo odjemalcev. Trgovcem se je z uvedbo kartice ugodnosti, kot novim orodjem za komunikacijo med ponudnikom in odjemalcem, ponudila priložnost za spoznavanje potrošniških navad odjemalcev in na tej osnovi se je povečala prodaja. S kartico ugodnosti se danes ukvarja širok nabor akterjev v trgovski verigi. To so lastniki, proizvajalci, dobavitelji, oglaševalne agencije, mediji, analitiki in številni drugi. Lahko bi rekli, da je kartica ugodnosti uspešen projekt v primeru, če je v njegovo pripravo in izvedbo vključenih več akterjev. Projekt se vsekakor začne z idejo o tem, kaj naj bi kartica ugodnosti predstavljala. Dogovoriti se je potrebno, kdo v podjetju in kdo od zunanjih partnerjev, bo sodeloval v pripravi pogojev in realizaciji. Pri tem je treba oceniti, kakšne odhodke oziroma zmanjšanje prihodkov bo za podjetje pomenilo vzpostavitev projekta kartice ugodnosti ter kakšen strošek bo pripravljeno trgovsko podjetje prevzeti za nagrajevanje odjemalcev. V fazi zagona projekta izdelave kartice je treba obvezno dobiti odgovore na vprašanja o deležu stroškov, ki jih bo kril dobavitelj oziroma dobavitelji, v smislu nižanja nabavnih cen in dodatnih popustov za artikle iz projekta kartice ugodnosti. Najpomembnejše za uspešnost projekta pa je pozitiven rezultat, se pravi, da bo učinek kartice ugodnosti opravičil vse z njo povezane odhodke in prinesel še dodano vrednost. Pogoj za analize podatkov, pridobljenih preko kartice ugodnosti je, da ima trgovsko podjetje vzpostavljen koncept upravljanja odnosov z odjemalci (v nadaljevanju CRM), ki bo omogočil analiziranje, razvrščanje in na osnovi tega tudi načrtovanje procesov. Bistvo analize je v tem, da trgovec ve, ali bo rezultat dosegel planirane prihodke. Namen CRM-a pa ni izključno ugotavljanje stanja, pač pa tudi predvideti reakcije odjemalcev in znižanje stroškov. Učinki, ob enkratni izvedbi akcije s kartico ugodnosti, so običajno težko izmerljivi. Poleg akcije vplivajo na rezultat, ob enem pa so pomembni tudi vremenski pogoji, letni čas, prazniki, oglaševanja konkurence, gospodarski položaj družbe in tudi kupna moč odjemalcev. Pri večkratni ponovitvi akcij se lahko ustvari določen vzorec možnosti in ugotovi dejanska možna učinkovitost akcije. Trg je neusmiljen, zato je naloga trgovskih podjetij vedno zahtevnejša. Biti morajo v trendu in poskrbeti, da se bodo njihovi odjemalci vedno radi vračali k ponovnim nakupom.
Keywords: zvestoba, zadovoljstvo, kartica ugodnosti, programi zvestobe.
Published: 22.08.2016; Views: 907; Downloads: 26
.pdf Full text (957,31 KB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica