1. Deficitarnost kadrov v šolah vožnje RelaxPetra Polovšak, 2019, undergraduate thesis Abstract: Problem pomanjkanja učiteljev vožnje je v podjetju Relax Trans prisoten že nekaj let. V šolah vožnje Relax smo v okviru diplomskega dela Deficitarnost kadrov v šolah vožnje Relax želeli pridobiti odgovore, ki bodo verodostojni, saj bomo na podlagi teh lahko zmanjšali kadrovsko deficitarnost učiteljev vožnje.
Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika v desetih poslovnih enotah. Od tega je bilo pet poslovnih enot, kjer je prisoten kadrovski deficit učiteljev vožnje, in pet poslovnih enot, kjer kadrovskega deficita učiteljev vožnje ne zaznavamo. Skupno anketiranih oseb je bilo 100. Od tega polovica iz deficitarnih poslovnih enot in polovica iz nedeficitarnih poslovnih enot. Z anketo smo pridobili potrebne podatke. Ti podatki, pa so bili ključnega pomena, da smo lahko v zadnjem delu diplomske naloge odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja in navedli predloge za lažje pridobivanje manjkajočih kadrov. Ugotovljeno je bilo, da se pomanjkanje učiteljev vožnje pojavlja v izvenmestnih poslovnih enotah, torej v podeželskih poslovnih enotah. Te poslovne enote so: Ilirska Bistrica, Muta, Slovenska Bistrica, Lendava in Mozirje. Ugotavljamo, da je dejavnik, ki odločilno vpliva na odločitev za usposabljanje za učitelja vožnje, oddaljenost mesta usposabljanja za učitelja vožnje do kraja bivanja. Povprečno so ti kandidati oddaljeni 104 km. Drugo težavo pa predstavljajo finančna sredstva, kajti izobraževanje za učitelja vožnje stane 1600 €. Zanimalo nas je tudi, kolikšen delež bi bili potencialni kandidati pripravljeni sofinancirati za izobraževanje. Pokazala se je občutna razlika, saj so kandidati iz nedeficitarnih poslovnih enot povprečno pripravljeni sofinancirati bistveno več kot kandidati iz deficitarnih poslovnih enot.
Ugotovljeno je bilo, da bomo v šolah vožnje Relax zmanjšali deficitarnost učiteljev vožnje v podeželskih poslovnih enotah, če jim bomo ponudili sofinanciranje izobraževanja in zagotovili prevoz do kraja izobraževanja. Za nemoteno delovanje, rast, razvoj ter konkurenčnost šol vožnje Relax je razvoj strategije za pridobivanja deficitarnih kadrov je strateškega pomena.
Na postavljena raziskovalna vprašanja, so bili pridobljeni vsi odgovori. Glede na rezultate je diplomska naloga postala koristno in uporabno orodje za šolo vožnje Relax. Keywords: šola vožnje, deficitarnost kadrov, učitelj vožnje, nedeficitarne poslovne enote, deficitarne poslovne enote, kandidat Published in DKUM: 13.01.2020; Views: 981; Downloads: 118
Full text (1,18 MB) |
2. Pomen nebesedne komunikacije pri iskanju zaposlitveSabina Trampuš, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu sem se lotila preučevanja, kako lahko neverbalna komunikacija iskalca zaposlitve vpliva na odločitev delodajalca, da ga zaposli. Zanimalo me je tudi, koliko razgovorov je bilo potrebnih, da je iskalec zaposlitve dobil zaposlitev in če je na to odločitev delodajalca o zaposlitvi vplivala tudi neverbalna komunikacija s strani iskalca zaposlitve. Predvidevala sem, da je neverbalna komunikacija zelo pomembna za iskalce zaposlitve pri razgovorih za službo, saj menim, da je ta za delodajalce zelo pomembna in vpliva tudi na njihovo odločitev, katerega kandidata bodo zaposlili.
Na podlagi teh predvidevanj sem postavila nekaj hipotez o tem, če naključni anketiranci menijo, da neverbalna komunikacija resnično vpliva na odločitev delodajalca o izbiri kandidata za določeno delovno mesto in koliko razgovorov je potrebnih, da prideš do željene službe. Zanimalo me je tudi, če potencialni delodajalci menijo, da je neverbalna komunikacija ključna pri izbiri kandidata na določeno delovno mesto.
V sklopu raziskave sem izpostavila tudi nekaj elementov neverbalne komunikacije, z namenom, da ugotovim ali se pogled s strani delodajalcev na njihov pomen na razgovoru za zaposlitev kaj razlikuje od vidika kandidatov za zaposlitev.
Pojasnila sem tudi nekaj teoretičnih interpretacij, ki se nanašajo na komunikacijo, medsebojne odnose in pripravo na zaposlitvene razgovore. Vse to namreč vpliva na možnost zaposlitve kandidata na željeno delovno mesto.
Končne ugotovitve raziskave so potrdile domneve, da neverbalna komunikacija močno vpliva na odločitev delodajalca o izbiri kandidata, vendar je težko opredeliti ali je vsakokrat ključnega pomena pri odločitvi.
Delodajalci in kandidati za zaposlitev se, sodeč po rezultatih, v veliki meri strinjajo glede pomena posameznih elementov neverbalne komunikacije, a nekaj razlik se je vseeno pokazalo. Keywords: komunikacija, neverbalna komunikacija, kandidat, kadrovik, zaposlitveni razgovor Published in DKUM: 06.10.2016; Views: 1563; Downloads: 201
Full text (586,85 KB) |
3. Dostop delodajalca do podatkov o zdravstvenem stanju delavca in ravnanje z njimiKatja Čurin Tacer, 2016, master's thesis Abstract: V sodobnem času se osebnim podatkom kot delu zasebnosti človeka namenja veliko pozornosti. Osebni podatki so sami po sebi občutljiva tematika, še bolj pa to postanejo v primeru, ko gre za občutljive osebne podatke, med katere sodijo podatki o zdravstvenem stanju. Občutljivost se stopnjuje tudi v primeru, ko gre za te podatke v delovnem razmerju, kjer je razmerje med strankama zaradi hierarhije med njima občutljivejše kot pri drugih pogodbenih razmerjih. Navedeno narekuje nameniti veliko pozornosti varovanju delavca in kandidata pred delodajalčevimi vdori v podatke o njegovem zdravstvenem stanju, torej varstvu njune zasebnosti.
V magistrski nalogi je preko preučevanja slovenske pravne ureditve s poudarkom na aktualnih situacijah prikazano, na kakšen način in v kakšni meri lahko delodajalec v cilju izpolnjevati svoje dolžnosti in uresničevati pravice delavca in kandidata, dostopa do podatkov o njunem zdravstvenem stanju in jih obdeluje. Temelji cilj naloge je bil ugotoviti, ali in če, kje so v slovenski pravni ureditvi meje pri delodajalčevem dostopanju in ravnanju z opisanimi podatki delavca in kandidata. Navedena problematika je v Sloveniji normirana s številnimi pravnimi akti, drugo vprašanje pa je, ali je obstoječa ureditev dovolj jasna z vidika varstva informacijske zasebnosti delavca in kandidata. Za primerjavo in v cilju najti morebitne ustrezne rešitve je podana tudi nemška pravna ureditev navedene tematike.
Kot izhaja iz ugotovitev magistrske naloge, je v splošnem ugotoviti, da meje z predpisi niso jasno določene. Ob preučevanju virov in literature s tega področja je mogoče nedvomno ugotoviti, da seznanitev delodajalca z diagnozo obolelega ali poškodovanega delavca oziroma delavca invalida pomeni poseg v njegovo zasebnost, torej korak čez mejo. Delodajalec delavca tudi v nobenem primeru ne more (fizično ali psihično) prisiliti k testiranjem, katerih namen je ugotoviti posebnosti glede zdravstvenega stanja delavca, v določenih primerih (ko za testiranje obstaja upravičen razlog in to zahtevajo zahteve delovnega mesta, na primer sum na bolezen odvisnosti)pa ima lahko odklonitev le-teh določene posledice v delovnem razmerju. Keywords: zasebnost, podatki o zdravstvenem stanju, delodajalec, dostop, obdelava, delavec, kandidat Published in DKUM: 15.09.2016; Views: 1381; Downloads: 195
Full text (1,09 MB) |
4. Pomen šole vožnje za udeležence v cestnem prometuMaja Remih, 2016, undergraduate thesis Abstract: V cestnem prometu je ena temeljnih dejavnikov kakovosti vsakdanjega življenja prometna varnost. Zakaj? Skoraj ne mine dan, ko ne bi bili mobilni. Mobilnost pa seveda za sabo prinaša številne posledice, kot so prometne nesreče. Kako lahko vsak posameznik in organizacije, kot so šole vožnje, prispevajo k večji varnosti oziroma kako lahko zagotovimo večjo varnost? Diplomsko delo prikazuje statistiko prometnih nesreč med letom 2010 in 2015, najpogostejše vzroke za prometne nesreče, statistiko žrtev in njihove posledice. S primerjavo napisane zakonodaje za delovanje šol vožnje in usposabljanje prihodnjih voznikov motornih vozil primerja poučevanje v šoli vožnje in v programu dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov in vadbe varne vožnje. Ugotavlja vpliv šole vožnje na udeležence v prometu oziroma na prihodnje voznike. Potrkati želi na vest prihodnjim voznikom in voznikom nasploh ter jih spodbuditi k zavestnemu obnašanju in upoštevanju cestnoprometnih predpisov in k pravilnemu reševanju morebitnih negativnih situacij oziroma preprečitvi prometnih nesreč. V zaključku so predstavljeni nekateri že uvedeni ukrepi ter predlogi za izboljšanje varnosti v cestnem prometu, kot so uvedba samostojnega predmeta o prometni vzgoji že v osnovni šoli, predlog za zavestne kršitelje pod vplivom alkohola, sekcijsko merjenje na kritičnih odsekih in dodatna prometna signalizacija. Keywords: promet, prometna nesreča, varnost, šola vožnje, kandidat, varna vožnja Published in DKUM: 14.09.2016; Views: 1559; Downloads: 160
Full text (2,37 MB) |
5. VPLIV PROMOCIJE NA ODLOČITEV ZA UNIVERZITETNI ŠTUDIJ NA FAKULTETI ZA ORGANIZACIJSKE VEDE UNIVERZE V MARIBORUMarija Jagodic, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Namen izobraževalnih ustanov je, da omogočijo ljudem zadovoljevanje potreb po izobraževanju. Z naraščanjem števila visokošolskih zavodov na trgu izobraževalnih storitev nastaja vse večja konkurenca. Vsaka izobraževalna institucija si skuša pridobiti čim večji ugled, zato si pomaga tudi s promocijskimi aktivnostmi. Izobraževalna ustanova, ki se tržno obnaša, mora ugotavljati potrebe in povpraševanja, na podlagi tega pa pripravljati, razvijati in uvajati nove izobraževalne storitve. V sklopu marketinških aktivnosti mora predvsem pravočasno in konkurenčno oblikovati marketinški splet, proučevati konkurenco in stalno spremljati tržišče. Da to doseže, so potrebne tržne raziskave, razvoj novih konkurenčnih storitev in učinkovita promocija. V diplomskem delu smo obravnavali razkorak med predvidenim in dejanskim vpisom na univerzitetne študijske programe Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru in ugotavljali razloge za nastale razlike. Med zainteresiranimi za študij smo z analizo odgovorov ugotavljali, katere promocijske aktivnosti, ki jih fakulteta izvaja, v največji meri vplivajo na odločitev za študij. Pri predstavitvi rezultatov smo navedli tudi predloge za izboljšavo dosedanjega stanja promocije študija in študijskih programov fakultete. Za večjo prepoznavnost v okolju in posledično boljši vpis na študijske programe je nujno, da fakulteta dogodke, ki jih organizira, oglašuje v medijih. Pomemben vpliv na dijakovo odločitev za študij imajo tudi predstavitve študija in študijskih programov fakultete na informativnem dnevu. Pri promociji študija in študijskih programov je pomembno, da fakulteta vsebino predstavitve prilagodi dijakovemu razumevanju, izpostavi praktičnost pridobljenih znanj v času študija in možnosti zaposlitve po zaključenem študiju. Keywords: promocija v izobraževanju, promocijske aktivnosti FOV UM, kandidat za študij (dijak), študent Published in DKUM: 25.05.2016; Views: 1203; Downloads: 80
Full text (1,18 MB) |
6. MOBILNA APLIKACIJA ZA VODENJE IN NADZOR AVTOŠOLDamjan Vivod, 2015, undergraduate thesis Abstract: Informacijska doba je s svojim napredkom prinesla na delovna mesta enormne spremembe v načinu dela in poenostavitvi le tega. Še vedno pa v Sloveniji obstajajo sektorji, ki so z zakonodajo omejeni, da bi sledili temu napredku, izboljšali poslovanje svojih podjetij in poenostavili njihovo vodenje.
Primer takega sektorja je področje pridobivanja vozniškega izpita znotraj katerega so avtošole tiste, ki morajo z zakonsko določenim zastarelim načinom vodenja dnevnih razvidov voženj in evidenčnih kartonov vedno znova izpolnjevati ter vpisovati enake podatke.
Takšno vpisovanje vedno znova podobnih podatkov za kandidata pred vsako vožnjo, ki je že v bazi strank se smatra kot potrata časa ter dodatno delo pri organiziranju in planiranju tako za inštruktorja vožnje kot lastnika oziroma direktorja avtošole.
Mobilna aplikacija L#APP, predstavljena v nadaljevanju, odpravi zgoraj navedene probleme z enostavno uporabo in medsebojno sinhronizacijo z glavno podatkovno bazo, do katere imajo dostop vsi z administrativnimi pravicami. Tako lahko direktor preko spletne strani spremlja termine voženj, ki so jih inštruktorji vnesli na terenu. Keywords: L#APP, mobilna aplikacija, avtošola, inštruktor, kandidat, varna vožnja. Published in DKUM: 27.10.2015; Views: 1885; Downloads: 152
Full text (2,07 MB) |
7. POLITIČNI MARKETING IN NJEGOVA VLOGA NA LOKALNIH VOLITVAHPetra Dobar, 2012, undergraduate thesis Abstract: Cilj oziroma namen raziskave je bil ugotoviti, kako pomemben je sam politični marketing na lokalni ravni in njegov vpliv na izid volitev, in posledično, koliko ga kandidati uporabljajo. Dobiti smo želeli smernice, ki odražajo uspešno kampanjo, in odkriti, kdaj smo s samo volilno kampanjo lahko zadovoljni.
Predmet raziskovanja je bila študija primerov oziroma primerjava dveh zaporednih volilnih kampanj določene stranke in njenega županskega kandidata na lokalni ravni, ki pa sta ob končanih volitvah prinesli različen rezultat.
Da bi lažje izvedli študijo primerov, sem najprej opredelila teoretične osnove političnega marketinga, strategije kampanje in marketinško pripravo kampanje.
V praktičnem delu diplomske naloge sem uporabila kombinacije internih raziskav; uporabila sem metodo zbiranja sekundarnih podatkov in obdelovanje podatkov iz preteklosti, ki so bili podani v določenih oblikah. Pregledala sem zakonodajo in ustrezno strokovno gradivo na temo političnega marketinga, političnega komuniciranja, izvedbe volilne kampanje, pretekle interne analize volilnih kampanj in same organizacije kampanj. Poleg metode zbiranja sekundarnih podatkov pa sem uporabila tudi metodo primarnih podatkov, do katerih sem prišla z opazovanjem in izpraševanjem ljudi, ki so bili v obe kampanji vključeni, z razgovorom z obema županskima kandidatoma ter z razgovori z vodji volilnih štabov za interesantne volilne kampanje.
Raziskava je pokazala, da je politični marketing vedno bolj navzoč tudi na lokalni ravni. Uporaba komunikacijskih orodij prinaša večjo prepoznavnost ter ustvarja imidž kandidata in stranke. V volilni kampanji je, poleg dobro zastavljene strategije in določanja taktik, najbolj pomemben izbor pravega kandidata, saj se volivci na lokalni ravni odločajo predvsem na podlagi osebnih prepričanj in simpatij do kadidata.
Z raziskavo smo ugotovili tudi, da se volivci vse bolj nagibajo k neodvisnim kandidatom in listam, kar lahko pripišemo zasičenosti volivcev s politiko, vplivu krize oziroma želji po spremembah. V ospredje prihajajo posamezniki, stranke pa so potisnjene v ozadje. Zato se je v prihodnje treba držati vodila, da je volilno kampanjo treba graditi na posameznikih. Keywords: Politični marketing, lokalne volitve, kandidat, volivci. Published in DKUM: 26.10.2012; Views: 2634; Downloads: 304
Full text (1,25 MB) |
8. KONCEPT METODOLOGIJE AVTOŠOLE PRIHODNOSTIAnamaria Turnšek, 2010, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo navaja osnovne napotke za povečanje varnosti cestnega prometa in s tem zmanjšanje števila prometnih nesreč z najhujšimi posledicami, kar je potrebno doseči z ukrepi, ki se začnejo že pri usposabljanju mladih voznikov, ki se bodo po pridobitvi vozniškega dovljenja samostojni udeleženci v cestnem prometu. Diplomsko delo daje izhodišče za ureditev področja vzgoje in izobraževanja za varno udeležbo v cestnem prometu. Postavlja se vprašanje, kako doseči učinkovitost v tako kratkem času, ki je avtošoli dan na razpolago, da bi dosegli maksimalne učinke vplivanja na kandidate. Opredeljuje vsebine in način poučevanja avtošol za varno samostojno vožnjo. Keywords: Promet, avtošola, učitelji vožnje, človek, varnost, kandidat. Published in DKUM: 19.08.2010; Views: 2861; Downloads: 431
Full text (3,88 MB) |
9. POSTOPEK S KONKURENČNIM DIALOGOMAlen Bernard, 2009, undergraduate thesis Abstract: V Sloveniji sta bila na podlagi Direktive 2004/18/ES in Direktive 2004/17/ES sprejeta dva zakona, ki urejata področje javnega naročanja. V Zakonu o javnem naročanju je bil kot novost urejen tudi konkurenčni dialog, kot postopek oddaje javnega naročila, ki je uvedel na področje oddaje javnih naročil bistveno spremembo v primerjavi s prejšnjimi ureditvami, in sicer je pri oddaji javnega naročila z njegovo pomočjo naročniku in potencialnim ponudnikom v fazi priprave razpisne dokumentacije omogočeno, da med seboj sodelujejo, kar je bilo dotlej nedopustno. V drugem, na novo sprejetem zakonu, ki ureja oddajo javnih naročil na področju gopodarske infrastrukture, Zakonu o javnem naročanju na vodnem, energetskem, trasnportnem področju in področju poštnih storitev konkurenčni dialog ni urejen, vendar ga je vseeno mogoče uporabiti vedno, kadar so podane predpostavke za izvedbo postopka s pogajanji po predhodni objavi. Konkurenčni dialog lahko naročnik uporabi v primeru oddaje posebno zahtevnih javnih naročil, ko brez ustreznih informacij ali rešitev, pridobljenih od potencialnih ponudnikov, ne more opredeliti tehničnih, pravnih ali finančnih elementov predmeta javnega naročila ter pod pogojem, da ni mogoče uporabiti odprtega ali postopka s predhodnim ugotavljanjem sposobnosti in da je merilo za izbiro najugodnejšega ponudnika ekonomsko najugodnejša ponudba. Keywords: konkurenčni dialog, postopek, javno naročilo, razpisna dokumentacija, komuniciranje, Zakon o javnem naročanju, kandidat, ponudnik, naročnik Published in DKUM: 14.12.2009; Views: 4561; Downloads: 371
Full text (370,71 KB) |