| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
LITERARNO IN LIKOVNO INTERPRETIRANJE TRNULJČICE V RAZLIČNIH SLIKANIŠKIH IZDAJAH
Janja Kalšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Literarno in likovno interpretiranje Trnuljčice v različnih slikaniških izdajah sem analizirala dvanajst slikanic Trnuljčice. Predstavila sem morfološke značilnosti besedila, likovne in oblikovne elemente slikanice ter odnos med besedilom in ilustracijami posamezne slikanice. Namen mojega diplomskega dela je bil tudi opredeliti teorijo pravljice in slikanice ter izpostaviti kriterije, ki določajo kakovostno slikanico. Pri pisanju diplomskega dela sem uporabila deskriptivno metodo pri definiranju teoretičnih pojmov, metoda analize mi je bila v pomoč v osrednjem delu diplomskega dela, ko sem analizirala slikanice, komparativno metodo in metodo sinteze pa sem uporabila v sklepnem delu, kjer sem naredila primerjavo analiziranih slikanic in povzela lastne ugotovitve. Cilj diplomske naloge je bil pokazati, da niso vse slikanice Trnuljčice kakovostne ne na jezikovnem kot tudi ne na likovnem področju, da sta pri slikanicah oba dela izjemnega pomena in da se v različnih izdajah pojavljajo velike razlike v vsebini same zgodbe. Vse to zato, da bi starši, strokovni delavci in drugi slikanice izbirali z večjo mero premišljenosti in tako svojemu otroku ponudili le najboljše za njegov razvoj. Otrok s pomočjo slikanic namreč spoznava in prepoznava nove, zapletenejše in zahtevnejše odnose ter stvari. Pravljice ga tolažijo, pomirjajo in zabavajo. Hkrati pa si ob poslušanju in prebiranju slikanic bogati besedni zaklad in ostri čut za likovno estetske vrednosti.
Keywords: slikanica, kakovostna slikanica, analiza slikanic, pravljica, Trnuljčica
Published: 23.05.2016; Views: 741; Downloads: 125
.pdf Full text (2,46 MB)

2.
Obravnava slikanice Medvedek, kaj delaš? v prvem starostnem obdobju
Katja Gojčič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se nanaša na slikanico Medvedek, kaj delaš?, sestavljeno iz šestih kratkih slikaniških zgodb/prizorov za najmlajše poslušalce od prvega do tretjega leta starosti, ki so bile prvotno objavljene v reviji Cicido. Avtorica zgodb Slavica Remškar in ilustrator Zvonko Čoh sta slovenska ustvarjalca. V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljeni pomen branja v predšolskem obdobju, vloga staršev in vzgojiteljev, definicija slikanice, življenjepis avtorice in ilustratorja ter revija Cicido. Slikanice so multimodalno delo, saj vsebujejo tri komponente, in sicer literarno, likovno in oblikovno; zadnja združuje obe predhodni komponenti v celoto. Praktični del diplomskega dela vsebuje analizo posameznih kratkih slikaniških zgodb/prizorov: Kaj je v kahlici, Medvedek in dež, Medvedek se oblači, Medvedek in novo kolo, Medvedek in morje ter Medvedek in debele knjige. Temu sledi zapis praktične izvedbe načrtovanih in izvedenih dejavnosti v vrtcu med otroki prvega starostnega obdobja. Namen diplomskega dela je ugotoviti, ali je izbrana slikanica kakovostna, ali sta besedilo in ilustracija ustrezna za prvo starostno obdobje in ali lahko izbrano delo približamo otrokom prvega starostnega obdobja, da ga razumejo in se nanj odzivajo.
Keywords: kakovostna slikanica, kratke slikaniške zgodbe/prizori, Slavica Remškar, prvo starostno obdobje, bralna pismenost
Published: 01.09.2017; Views: 841; Downloads: 147
.pdf Full text (1,64 MB)

3.
Tema vode v slikanicah za otroke v predšolskem obdobju
Mateja Jesenek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Vsebina diplomskega dela se nanaša na kakovostne leposlovne slikanice, katerih tema je voda. Obravnavali smo šest kakovostnih leposlovnih slikanic, s katerimi smo otrokom v predšolskem obdobju približali različne zvrsti in vrste literarnih besedil. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen pomen branja kakovostnih slikanic v predšolskem obdobju, definicija kakovostne slikanice, interakcija med besedilom in ilustracijo v slikanicah ter pomen odrasle osebe kot bralnega zgleda.
Keywords: kakovostna slikanica, tema vode v slikanicah, pomen branja v predšolskem obdobju, odrasla oseba kot bralni zgled
Published: 03.12.2018; Views: 224; Downloads: 40
.pdf Full text (1,16 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica