| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu
Darko Zupanc, 2010, dissertation

Abstract: Organizacije naj bi imele postavljene jasne cilje kakovosti, upravljanje sistema in odločanje na različnih nivojih naj bi temeljilo na analizah in relevantnih podatkih. Tradicionalni vzgojno-izobraževalni sistemi in šolske prakse pogosto ne sledijo tem zahtevam. Načrtovanje v šolstvu ne more temeljiti zgolj na naštevanju učnih vsebin in metod, ampak mora biti usmerjeno učno-ciljno. Kurikul že v konceptu pomeni nekaj drugega kot učni načrt, presega zgolj načrtovanje poučevanja in učenja. Osnovne zahteve kurikularnega pristopa so racionalnost, eksaktnost in preverljivost učnih ciljev. Kurikul se obravnava na treh ravneh: načrtovani, izvedbeni in še posebej doseženi kurikul, kjer se preverja v učnem procesu dosežene merljive učne cilje. V šolskem sistemu je potrebno opredeliti standarde znanja. Opisovanje vsebinskih standardov znanja (ang. content standards) ni dovolj. Z nacionalnimi preizkusi znanja in/ali državnimi izpiti je potrebno umeriti standarde dosežkov (ang. performance standards). V šolskih sistemih z državnimi izpiti, kot je v Sloveniji matura, ali drugimi oblikami nacionalnih preverjanj znanja se dosežke poleg certificiranja lahko uporabi za povratno informacijo učiteljem, šolam in drugim strokovnjakom. Tako pridobljeni rezultati sumativnega (zbirnega) preverjanja znanja se lahko uporabijo za načrtovanje učiteljevega dela v prihodnje in za poučevanje naslednjih generacij učencev; to se opredeli kot drugi nivo formativnega preverjanja znanja. Namen formativnega preverjanja je, da se ugotovi katere prilagoditve, dopolnitve in usmeritve pri poučevanju in učenju so potrebne, ko se znanje še oblikuje (formira). Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja kot orodje upravljanja v šolstvu lahko na dolgi rok sistematično vodi k izboljšavam pri poučevanju, večji učinkovitosti in managementu kakovosti. Disertacija v empiričnem delu opisuje razvoj, zgradbo in zmožnosti Orodja za analize izkazanega znanja ob zaključku srednje šole, slovenskega sistema povratnih informacij za šole (ang. School Performance Feedback System). Z razvojnim in raziskovalnim delom, je bila kot nadgradnja razvito Orodje za upravljanje v šolstvu, kot prispevek k razvoju managementa kakovosti v šolskih sistemih z zunanjim preverjanjem znanja. Disertacija vsebuje rezultate in izsledke več raziskav: · Prikaz zgolj enega kazalca lahko ustvarja zmotno predstavo o uspešnosti šole pri pripravi in usposabljanju dijakov za maturo. · Pri izbiri maturitetnih predmetov pride do pomembnih razlik med predmeti; naravoslovne predmete izbirajo dijaki z višjim doseženim splošnim znanjem, družboslovne predmete pa dijaki z nižjim doseženim splošnim znanjem. · Šola oz. oddelki na šoli po dosežkih v znanju med predmeti niso homogeni; niso enako uspešni pri vseh šolskih predmetih. Šola oz. oddelek na šoli je pri enem od predmetov lahko nadpovprečno uspešen, pri drugem pa podpovprečno. · V nekaj zaporednih letih na šoli lahko pride do pomembnih sprememb v splošnem uspehu zaradi variabilnosti v dosežkih pri posameznih predmetih. · Poleg variabilnosti dosežkov v splošnem uspehu in/ali pri posameznem predmetu med šolami je enako pomembna tudi variabilnost dosežkov splošnega uspeha in/ali variabilnost dosežkov pri posameznem predmetu med oddelki znotraj šole. · Pri izključno eksterno ocenjenih delih izpitov se fantje pri ocenjevanju doseženega znanja in spretnosti približajo dekletom in jih lahko celo presežejo. · Dodeljene učiteljeve točke za interne dele izpitov so pri nekaterih predmetih v povprečju bližajo maksimalni vrednosti in se iz leta v leto povečujejo. Ta pojav se lahko opredeli kot inflacija ocen. Metoda stalnega analiziranja izkazanega znanja učencev kot orodje upravljanja v šolstvu se lahko uporablja pri ekspertnem vodenju nacionalnih šolskih politik (državni nivo), na nivoju šolskega managementa (ravnateljev) in v svetih šol v okviru managementa kakovosti (šolski nivo), na nivoju strokovnih aktivov in predmetnih učiteljev kot vodij
Keywords: standardi znanja v izobraževanju, kurikul, sumativno preverjanje znanja, dosežki učenca, kakovost v izobraževanju, orodje za upravljanje, orodja managementa kakovosti, učinkovitost v izobraževanju, samoevalvacija, izboljšave v šolstvu, stalno izboljševanje, analiza variabilnosti, s podatki podprto odločanje, podatki o doseženem znanju, sistem povratnih informacij v šolstvu
Published: 13.09.2010; Views: 3536; Downloads: 279
.pdf Full text (3,00 MB)

3.
UVAJANJE STANDARDOV S PODROČJA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE V MARIBORSKI KNJIŽNICI
Irena Sirk, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Naloga obravnava uvajanje sistema za upravljanje varovanja informacij (SUVI) s pomočjo standarda ISO/IEC 27001:2005 v Mariborsko knjižnico. Kratko sta predstavljena dva standarda: ISO 9001:2008 ter ISO 27001:2005. Izdelana je bila analiza obstoječega stanja informacijske varnosti v Mariborski knjižnici. Izvedeni so bili intevjuji z zaposlenimi in pregledana je bila knjižnična dokumentacija. Vključili smo 133 kontrol iz 11 poglavij standarda ISO/IEC 27001:2005. Glavna priporočila analize se nanašajo na: a) pomanjkljivo in neažurno dokumentacijo, ki jo zahteva sistem za upravljanje varovanja informacij, b) nedefinirane ali slabo definirane procese in c) pomanjkljivosti posameznih tehničnih rešitev v informacijskem sistemu knjižnice. Ker ima Mariborska knjižnica veljaven certifikat za sistem vodenja kakovosti SIST ISO 9001:2008, je bila izdelana primerjava s standardom ISO/IEC 27001:2005. Namen primerjave je zagotoviti enotno upravljanje procesov, ki bo zadostilo zahtevam obeh standardov brez nepotrebne porabe virov.
Keywords: Kakovost, informacijski sistem, knjižnica, sistem upravljanja varovanja informacij, SUVI, ISO 9001:2008, ISO 27001:2005
Published: 16.07.2013; Views: 1233; Downloads: 147
.pdf Full text (1,05 MB)

4.
POVEZAVA MED KAKOVOSTJO PROCESA ODLOČANJA MANAGERJEV TER USPEŠNOSTJO PODJETIJ V SLOVENIJI
Damjan Grušovnik, 2015, master's thesis

Abstract: Managerji sprejemajo odločitve, da zagotavljajo kratkoročno in dolgoročno uspešno poslovanje svojih podjetij na različnih trgih. Na uspešnost pomembnih in nerutinskih odločitev vpliva kakovost procesa odločanja. To magistrsko delo preučuje povezave med kakovostjo procesa odločanja vodilnih managerjev ter uspešnostjo njihovih podjetij, ki spadajo med 500 največjih v Sloveniji po prihodkih od prodaje. Uporabljen model kakovosti procesa odločanja vsebuje naslednje dimenzije: racionalnost procesa, črpanje informacij, vložen trud ter odprto obzorje. Vsaka od dimenzij vsebuje svoj nabor dejavnikov, ki vplivajo na kakovost procesa odločanja. Izbrana kazalca uspešnosti podjetij sta letna rast dodane vrednosti na zaposlenega ter delež prihodkov od prodaje, ustvarjenih na tujih trgih. Vse več raziskovalcev se pomika od kakovosti odločitve, ki se večinoma meri v denarju oz. s finančnimi kazalniki, h kakovosti procesa odločanja, ki vsebuje tudi mehke vložke in rezultate. Proces odločanja se ne konča s sprejetjem kakovostne odločitve, ampak sledita izvedba in nadzor, ki sta enako pomembni kot vsi predhodni koraki. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in analitičnega dela. V teoretičnem delu smo preučili aktualne poglede vodilnih avtorjev na področju managerjevega odločanja, kakovosti procesa odločanja in kakovosti odločitev. Predstavili smo dejavnike, ki jih vsebujejo dimenzije kakovosti procesa odločanja, ter poskušali najti uspešne praktične primere ter odmevne raziskave vodilnih avtorjev. V analitičnem delu smo naredili statistične analize podatkov na osnovi podatkov, ki smo jih pridobili pri izvedbi ankete med vodilnimi managerji v Sloveniji. Ugotovili smo, da ni statistično značilne povezave med kakovostjo procesa odločanja managerjev in rastjo dodane vrednosti na zaposlenega v podjetju. Prav tako ni povezave med kakovostjo procesa odločanja managerjev in usmerjenostjo podjetja na tuje trge. Managerji z nadpovprečno kakovostjo procesa odločanja v primerjavi s podpovprečnimi tudi ne delajo v podjetjih, ki imajo v povprečju večjo rast dodane vrednosti na zaposlenega ali večjo naravnanost na tuje trge. V Sloveniji imajo podjetja, katerih managerji izkazujejo nadpovprečno odprto obzorje pri kakovosti procesa odločanja, v povprečju večjo naravnanost na tuje trge kot podjetja, v katerih managerji izkazujejo podpovprečno odprto obzorje. Pri podjetjih v Sloveniji obstaja statistično značilna nizka/šibka povezava med vloženim trudom pri kakovosti procesa odločanja in deležem prihodkov, ustvarjenih na tujih trgih. Podjetja v Sloveniji, usmerjena na tuje trge, kjer managerji izkazujejo nadpovprečno vložen trud pri kakovosti procesa odločanja, imajo v povprečju večji obseg zaposlenih kot podjetja, v katerih managerji izkazujejo podpovprečno vložen trud. V preučevani množici vodilnih managerjev v Sloveniji nismo uspeli dokazati povezave med kakovostjo procesa odločanja in izbranimi kazalniki uspešnosti podjetja. Na podlagi rezultatov ne moremo sklepati, da kakovost procesa odločanja ni povezana z uspešnostjo podjetja, saj obstaja množica drugih finančnih kazalnikov uspešnosti, njihove stopnje rasti ter mehki kazalniki uspešnosti, ki so težje izmerljivi.
Keywords: kakovost procesa odločanja, kakovost odločitev, analiza problema, kriteriji odločanja, racionalnost, motiviranost, participacija, intuicija, črpanje informacij, managerjev trud, kreativnost in inovativnost, deležniki podjetja, uspešnost podjetja
Published: 21.01.2016; Views: 714; Downloads: 85
.pdf Full text (4,42 MB)

5.
UPRAVLJANJE, OBVLADOVANJE TVEGANJ IN SKLADNOST V ZAVAROVALNICI MARIBOR
Karmen Semler, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Nov sistem upravljanja zavarovalnic, ki ga prinaša direktiva Solventnost II zagotavlja večjo stabilnost in transparentnost poslovanja zavarovalnic in s tem tudi boljšo zaščito zavarovancev, ki so uporabniki zavarovalnih storitev. Kot negativno posledico uvedbe direktive Solventnost II lahko štejemo višje administrativne stroške ob vpeljavi direktive. Dolgoročno pa bi naj direktiva vplivala na ugodnejše poslovanje zavarovalnic. Korporativno upravljanje zavarovalnic pa v sektor zavarovalništva prinaša več etike, s tem pa tudi večje zaupanje v zavarovalne storitve in produkte.
Keywords: zavarovalništvo, Zavarovalnica Maribor, Zakon o zavarovalništvu, korporativno upravljanje, obvladovanje tveganj, tveganja, skladnost, Solventnost II, Lamfalussyjev proces, EIOPA, zahtevani solventnostni kapital, minimalni zahtevani kapital, zavarovalno-tehnične rezervacije, vrednotenje lastnih sredstev ORSA, kakovost podatkov, prenos informacij, sposobnost in primernost, ključne funkcije, notranje kontrole, izločeni posli, poročanje in razkritja
Published: 23.10.2015; Views: 905; Downloads: 222
.pdf Full text (1,57 MB)

6.
KRITIČNI DEJAVNIKI UPORABE INFORMACIJSKIH REŠITEV ANALITIČNEGA UPRAVLJANJA ODNOSOV S STRANKAMI
Urban Šebjan, 2015, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji smo proučevali uporabo informacijskih rešitev analitičnega upravljanja odnosov (IR aCRM) s strankami, pri čemer smo poglobljeno proučevali analitična orodja in tehnike za analiziranje podatkov o strankah in poslovnih partnerjih IR aCRM. IR aCRM predstavlja perspektivno področje, ki je danes za organizacije izjemno zanimivo, a hkrati tudi strateško zahtevno področje, saj zahteva kompetenten kader in ustrezno tehnološko podporo. Čeprav je področje izjemno perspektivno, je z vidika znanstvenega raziskovanja tudi deficitarno, saj raziskave dokazujejo, da so se do sedaj raziskovalci osredotočali predvsem na proučevanje IR CRM kot celote in na kritične dejavnike uspešne uporabe IR CRM na splošno. Nove tehnološke in informacijske rešitve organizacijam omogočajo, da pridobivajo pomembne podatke o strankah, vendar organizacije zaradi slabe analitične podpore v organizaciji izgubljajo poslovne priložnosti. Da bi organizacije uspešno vpeljevale in uporabljale IR aCRM, je nujno potrebno proučevati analitična orodja, metode in tehnike IR aCRM. Zato je za vsako organizacijo velik izziv vključiti v poslovni sistem IR aCRM, čeprav vsaka organizacija, ki deluje na trgu, razpolaga z določeno količino podatkov o strankah in poslovnih partnerjih. V ta namen smo oblikovali konceptualni model, s katerim smo ugotavljali, kateri dejavniki organizacije vplivajo na uporabo in uporabnost analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V prvi fazi se mora vsaka organizacija vprašati, kako je naravnana in ali tovrstna naravnanost vpliva na uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V doktorski disertaciji smo z uporabo metodologije modeliranja s strukturnimi enačbami (angl. structural equation modeling – SEM) ugotovili, da procesna naravnanost pozitivno vpliva na zaznano uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM, ne pa tudi na zaznano intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. Tehnološka naravnanost organizacije je dejavnik, ki pozitivno vpliva na zaznano intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM, pri čemer pa tehnološka naravnanost organizacije nima vpliva na zaznano uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. Najpomembnejši kritični dejavnik organizacije za uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM je inovativna naravnanost. Inovativna naravnanost organizacije pomembno vpliva tako na zaznano uporabo kot tudi na zaznano intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V okviru konceptualnega modela smo ugotovili, da znanje in veščine statistike pozitivno vplivajo na zaznano uporabo in zaznani odnos do uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM, ne pa tudi na prihodnjo poglobljeno uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. Zaznana intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM pomembno vpliva na zaznani odnos do uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V okviru konstruktov modela TAM smo ugotovili, da zaznana uporaba analitičnih orodij in tehnik IR aCRM preko zaznanega odnosa do uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM pozitivno vpliva na prihodnjo poglobljeno uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V doktorski disertaciji predstavljamo tudi razširjeni konceptualni model, s katerim smo še ugotovili, da inovativna naravnanost organizacije pozitivno vpliva na znanje in veščine statistike za uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM.
Keywords: analitično upravljanje odnosov s strankami (IR aCRM), kritični dejavniki organizacije, uporabnost analitičnega CRM, model sprejema tehnologije (TAM), kakovost informacij, poslovno odločanje, procesna naravnanost, tehnološka naravnanost, inovativna naravnanost organizacije
Published: 29.03.2016; Views: 960; Downloads: 270
.pdf Full text (6,90 MB)

7.
NOVINARSTVO IN IZVIRNOST INFORMACIJ V SLOVENSKIH TISKANIH MEDIJIH
Anja Mohorič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Novinarji se v sodobnem času zaradi časovne omejenosti in drugih pritiskov poslužujejo uporabe informacijskih nadomestil. Množični mediji med drugim zagotavljajo prostor za javno predstavljanje idej ter določajo pomembnost družbenih tem, zato je pomembno, da novinarji, ki so del sistema, informacije predstavijo verodostojno. Namen diplomske naloge je predstaviti novinarstvo in različne vire informacij, ki jih novinarji pri svojem delu uporabljajo, saj le-ti predstavljajo ključni element v njihovem delu. V drugem delu diplomske naloge bomo z analizo prispevkov v časopisih Delo, Dnevnik in Večer opredelili pomen virov informacij.
Keywords: novinarstvo, množični mediji, viri informacij, novinarska kakovost
Published: 13.09.2016; Views: 521; Downloads: 55
.pdf Full text (894,18 KB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica