| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Dizajn delovnega okolja na kritični poti članov kabinskega osebja v potniški kabini letala
Lea Pučnik, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava dizajn delovnega mesta na kritični poti članov kabinskega osebja v potniški kabini letala. Predstavljen je vpliv različnih telesnih drž članov kabinskega osebja med pripravo kabine pred prihodom potnikov na letalo in med strežbo ter vpliv okolja na člane kabinskega osebja v letalu (turbulence, vibracije, hrup, tlak, temperatura zraka …). Raziskava, ki je bila narejena še v času polne aktivnosti Adrie Airways, d. o. o., in je predstavljena v empiričnem delu magistrskega dela, temelji na podatkih, ki smo jih pridobili s pomočjo ankete, izvedene v mesecu aprilu 2019, v katero so bili vključeni redno zaposleni in študenti, ki so opravljali delo člana kabinskega osebja v podjetju Adria Airways, d. o. o. Anketo je rešilo 43 anketirancev. Ergonomska metoda OWAS temelji na dokumentiranih podatkih, pridobljenih na letu novembra 2018 s pomočjo kamere na mobilnem telefonu. Metodi RULA in REBA temeljita na anketiranju članov kabinskega osebja na posameznem delovnem mestu, zato sta v večji meri odvisni od občutka, realnosti in interpretacije podatkov. Lundqvistov indeks pa računsko določa odstotne deleže težavnosti, v kateri se znajdejo člani kabinskega osebja pri opravljanju del in nalog. Vse slike in posnetke za analizo smo pridobili s pomočjo mobilnega telefona. Ključni del pri ocenjevanju dizajna delovnega mesta na kritični poti članov kabinskega osebja v potniški kabini letala so bila vprašanja, ki so vključevala subjektivno oceno o razmerah na letalu in zdravstvenem stanju posameznika. Večina anketirancev je mnenja, da razmere (suh zrak, hrup, mraz, vročina, vibracije in manjša koncentracija kisika) vplivajo na njihovo zdravje. Iz rezultatov raziskave je razvidno, da 46,5 % anketirancev na letalu zelo moti hrup. Prav zaradi hrupa 88,4 % anketirancev sliši manj in ima glavobole. Prav tako smo ugotovili, da 72,1 % članov kabinskega osebja po končanem letenju boli hrbet, 51,2 % pa vrat zaradi upognjene drže vratu in hrbta kabinskega osebja pri pripravi kabine na let. 97,7 % anketirancev je mnenja, da bi se razmere v letalu lahko izboljšalo. V okviru magistrskega dela smo izpostavili nekatera ključna področja izboljšav. Predlagali smo dodatne raziskave, s katerimi bi ugotovili dejavnike, ki ovirajo ergonomske izboljšave za člane kabinskega osebja glede strežbe na letalu, ocenili učinek predlogov izboljšav glede izboljšanja dizajna (ergonomije) na delovnem mestu ter predlagali boljše ozaveščanje zaposlenih o ergonomiji na delovnem mestu, saj veliko lahko naredijo zaposleni tudi sami.
Keywords: ergonomija, dizajn, delovno mesto, kabinsko osebje, REBA, RULA, OWAS
Published: 10.03.2020; Views: 519; Downloads: 184
.pdf Full text (37,02 MB)

2.
KAKOVOST IZOBRAŽEVANJA POSADK V PODJETJU ADRIA AIRWAYS
Lea Pučnik, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava kakovost izobraževanja posadk v podjetju Adria Airways. V diplomskem delu je predstavljen vpliv kakovosti izobraževanja na ključne procese v podjetju. Osrednji del preučevanja diplomskega dela se navezuje na celoten način in potek procesa, vključujoč polet letala ter druge dejavnosti, ki potencialno vplivajo na varnost. Raziskava, ki je predstavljena v empiričnem delu diplomskega dela, temelji na podatkih, ki smo jih pridobili s pomočjo ankete, izvedene v mesecu februarju 2014, v katero so bili vključeni redno zaposleni in študentje, ki opravljajo delo člana kabinskega osebja v podjetju Adria Airways. Anketo je rešilo 37 anketirancev. Rezultati raziskave so pokazali, da je 41 % anketirancev mnenja, da se jim letne evakuacije, ki jih opravljajo v Adrii Airways, ne zdijo tako zelo uporabne kot tiste, ki jih opravljajo vsaka tri leta v Lufthansi. Rezultati so ravno tako pokazali, da 38 % anketirancev ni seznanjenih s spremembo zakona v mesecu marcu leta 2013, ki prinaša novosti v zvezi z veljavnostjo in uporabnostjo potrdila člana kabinskega osebja. Ključni del pri ocenjevanju kakovosti izobraževanja v podjetju Adrie Airways so bila vprašanja, ki so vključevala subjektivno oceno o usposobljenosti kabinskega osebja za izvajanje vsakodnevnih nalog in nalog v pimeru izrednih situacij. Kot je razvidno iz rezultatov raziskave, so anketiranci mnenja, da so dovolj usposobljeni za izvajanje vsakodnevnih nalog. Podobne ugotovitve veljajo tudi za primere izrednih situacij, saj je 94 % anketirancev izrazilo, da se počutijo dovolj usposobljene za izvajanje teh delovnih nalog. V okviru diplomskega dela smo izpostavili nekatera ključna področja izboljšav. Predlagali smo: (1) spremembo poteka evakuacij, ki bi omogočila terminsko uskladitev izvedbe vaj; (2) izboljšave na področju e-izobraževanja, ki se nanašajo na izvedbo teoretičnega dela izobraževanja; (3) boljšo seznanitev zaposlenih o izrednih situacijah ter o vseh novostih, ki se tičejo priročnikov za člane kabinskega osebja.
Keywords: kakovost, izobraževanje posadk, varnost, kabinsko osebje, licenca
Published: 08.05.2014; Views: 1564; Downloads: 93
URL Link to full text

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica