| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 620
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza dostopnosti modela souporabe vozil v Bosni in Hercegovini
Veljko Stojić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Koncept souporabe vozil (ang. ridesharing) je del širše ekonomije sodelovanja in delitve, kot je opredeljeno v evropski agendi. Postavlja se vprašanje, kako delitveno in sodelovalno gospodarstvo ter zlasti sistemi skupne mobilnosti vplivajo na pot k trajnostnemu razvoju. To raziskovalno delo analizira prednosti, slabosti, priložnosti in grožnje pri implementaciji tega koncepta v Bosni in Hercegovini (v nadaljevanju: BiH). S pomočjo analize podatkov iz relevantne znanstvene in strokovne literature smo ugotovili, da bi souporaba vozil lahko povzročila velike spremembe v učinkovitosti transportnega sistema te države, zlasti v urbanih območjih. Implementacija tega koncepta se sooča s številnimi ovirami in izzivi, vendar obstajajo tudi primeri dobre prakse ter načini, kako so druge države uspešno premostile te izzive. Poleg izboljšanja prometne pretočnosti bi uvedba souporabe vozil lahko pomembno prispevala k zmanjšanju emisij toplogrednih plinov ter s tem podprla doseganje okoljskih ciljev države. Razvoj digitalnih platform in mobilnih aplikacij bi omogočil enostavnejšo organizacijo ter koordinacijo prevozov, kar bi povečalo dostopnost in privlačnost te storitve za širšo javnost.
Keywords: souporaba vozil, Bosna in Hercegovina, javni prevoz
Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 1
.pdf Full text (1009,92 KB)

2.
Zakonite predkupne pravice in njihov vpliv na pravni promet z nepremičninami : magistrsko delo
Anja Hiter Tinauer, 2025, master's thesis

Abstract: Predkupna pravica, ki je hkrati prostovoljna ali prisilna omejitev lastninske pravice, je pravica, ki daje njenemu imetniku pravno možnost od lastnika zahtevati, da ga obvesti o nameravani prodaji stvari ali druge premoženjske pravice, ki je predmet predkupne pravice, in da mu ponudi, da jo kupi pod enakimi pogoji. Lastnik lahko ustanovi to pravico s pravnim poslom, pri čemer nastane pogodbena predkupna pravica, ali pa mu jo podeli sam zakon – v takem primeru govorimo o zakoniti predkupni pravici. Načeloma sta si po vsebini enaki, še več, za zakonito predkupno pravico se celo, kadar zakon ne določa drugače, uporabljajo splošne določbe, ki določajo pogodbeno predkupno pravico. Vsekakor pa situacije, v katerih se pojavljajo zakonite predkupne pravice, niso tako enostavne, kot se zdijo v teoriji. Zakonite predkupne pravice določa vrsta splošnih in posebnih predpisov ter niso redki primeri, ko je ena nepremičnina podvržena več predkupnim pravicam po različnih zakonih in na različnih podlagah. V praksi se je izkazalo, da to povzroča težave, saj pravni red, v tovrstnih primerih, ne določa jasnih odgovorov. V pričujočem magistrskem delu je poudarek na problematiki, ki jo povzročajo predkupne pravice v prostem prometu in v postopkih prisilnih prodaj ter pri oblikovanju povezanih nepremičnin. V zvezi z vplivom zakonitih predkupnih pravic na prosti promet je treba poudariti, da je reševanje tovrstnih situacij v veliki meri podvrženo teoriji in sodni praksi. Zakonodaja je v tem vidiku razpršena, nejasna in sama sebi nasprotujoča, iz česar sledi, da morata sodna praksa in teorija zapolniti nastale pravne praznine s pomočjo različnih razlagalnih metod, ki jih ponuja pravo. Do enake težave pride pri oblikah prisilne prodaje nepremičnine, saj je zakonodaja tako skopa, da se sodišča in stečajni upravitelji nanjo ne morejo zanesti in jim ne preostane nič drugega, kot da rešitev poiščejo v sodni praksi in teoriji, ki pa nista niti formalna pravna vira. Zakonodaja se je bistveno bolje lotila paketnih prodaj nepremičnin in situacij, kjer so nekatere nepremičnine v paketu podvržene predkupni pravici, nekatere pa ne. Tovrstne primere celovito urejata ZKZ in sodna praksa, vendar se je po pregledu nemške zakonodaje izkazalo, da naša ureditev ni praktična, saj zapostavlja interes kupca. Kupec lahko tako kupi samo vse nepremičnine v paketu in ne zgolj tistih, na katerih obstaja predkupna pravica, če je prodajalec v ponudbi izrecno izkazal interes za prodajo paketa zgolj v celoti. Nemška zakonodaja omogoča, da si lahko kupec izbira, katere nepremičnine znotraj paketa želi kupiti, slednje pa mu lahko prodajalec odkloni samo, če bi mu nastala prekomerna škoda. A contrario velja, da se mora predkupni upravičenec, kadar se prodajalec odloči prodajati paket, kjer vse nepremičnine niso podvržene predkupni pravici, odpovedati uveljavljanju predkupne pravice na vseh nepremičninah znotraj paketa, čeprav bi morebiti imel interes kupiti nekatere, vendar ne vse, nepremičnine v paketu. Predkupna pravica ima med drugim še pomembno vlogo pri novi zakonodaji, ki ureja institut povezanih nepremičnin, uvedenih z novelo SPZ-B. Teorija v zvezi s tem ugotavlja, da je vpliv vseh vrst predkupnih pravic v zvezi z ustanavljanjem povezanih nepremičnin neobstoječ, saj pri nastanku povezanih nepremičnin ne gre za prodajo nepremičnin. Navedenega se ni zavedal zakonodajalec pri pisanju ureditve, saj je določil, da če na nepremičninah, ki se ustanavljajo kot povezane nepremičnine, obstajajo predkupne pravice različnih upravičencev, ustanovitev teh pravic sploh ni dovoljena.
Keywords: lastninska pravica, pogodbena svoboda, prenos lastninske pravice, prodajna pogodba, omejevanje lastninske pravice, predkupna pravica, javni interes, zakonita predkupna pravica, pogodbena predkupna pravica, konkurenca zakonitih predkupnih pravic
Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 43
.pdf Full text (995,06 KB)

3.
Uveljavljanje pravic iz delovnega razmerja v individualnih delovnih sporih : magistrsko delo
Jakob Hauptman, 2025, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi so podrobno analizirani določeni procesni vidiki individualnih delovnih sporov. Predhodni postopek v ZDR-1, ZJU in drugih zakonih predstavlja procesno predpostavko za sodno varstvo. Dvostopenjski postopek v ZJU javnim uslužbencem koristi in zvišuje njihovo pravno varstvo, kljub temu da velja za zastarelega. Na področju stvarne pristojnosti delovnih sodišč je problematična razmejitev pristojnosti pri članih organov vodenja in nadzora. Ker sodišča odločajo od primera do primera, pri tem pa za razliko od nemške ureditve ni jasnih zakonskih določb ali definicije sodne prakse, se pojavljajo nejasnosti, kdaj je, oziroma kdaj ni pristojno delovno sodišče. Določene težave so tudi pri razmejitvi pristojnosti pri navidezno samozaposlenih, javnih uslužbencih in odškodninskih sporih, ko je kot sospornik tožena zavarovalnica. Glede rokov za sodno varstvo je bilo ugotovljeno, da sodna praksa vztraja pri uporabi 30 dnevnega prekluzivnega roka po tretjem odstavku 200. člena ZDR-1 tudi za ugotovitvene zahtevke o obstoju delovnega razmerja. Takšno stališče je v nasprotju z mnenji dela stroke, ki zagovarja daljše roke, da se prepreči zloraba predvsem prekarnih delavcev. Sprememba sodne prakse s sklepom VII Ips 163/2018, s katero je Vrhovno sodišče omejilo možnost ugotovitvenega zahtevka na ugotovitev nezakonitosti odpovedi o zaposlitvi, odpira vprašanja o pravni varnosti in ustreznosti takšne omejitve za delavce. Sploh ob primerjavi z nemško ureditvijo, kjer je postopek jasen. Analiza začasnih odredb je pokazala, da delovna sodišča redko ugodijo predlogom za njihovo izdajo, še nikoli pa niso izdala začasne odredbe po uradni dolžnosti kljub izrecni zakonski možnosti. Razlogi za to so predvsem pomanjkanje dokazov, in da se sodišča strogo držijo, sicer instrukcijskega, roka za izdajo začasnih odredb. Trenutna slovenska ureditev kljub številnim varovalnim določbam pogosto ne dosega dejanske zaščite delavcev v individualnih delovnih sporih. Slovenski sistem bi se moral bolj zgledovati po rešitvah, uveljavljenih v nemškem pravnem redu.
Keywords: individualni delovni spor, delovno procesno pravo, predhodni postopek, javni uslužbenci, stvarna pristojnost, prekluzivni rok, posebnosti delovnega spora, začasne odredbe, izvršljivost sodb
Published in DKUM: 02.10.2025; Views: 0; Downloads: 26
.pdf Full text (1,46 MB)

4.
Sodobna prometna vozlišča: Urbana regeneracija območja avtobusne postaje na Ptuju
Alen Sauer, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava načrtovanje sodobnega multimodalnega prometnega vozlišča na Ptuju, ki združuje različne koncepte trajnostne mobilnosti. Naloga izhaja iz problematike obstoječe degradirane avtobusne postaje, ki je prostorsko in funkcionalno neustrezna, ter stanja avtobusnega prometa v Sloveniji, ki se sooča z zastarelo infrastrukturo in slabim ugledom. Podana zasnova temelji na povezovanju različnih načinov mobilnosti, kot so avtobus, kolo, hoja, mikromobilnost ter sistema Park & Ride z namenom izboljšanja dostopnosti, zmanjšanja odvisnosti od osebnega avtomobila in spodbujanja bolj trajnostnih oblik mobilnosti. Obenem projekt vključuje tako dodatni program za delo, prosti čas in nakupovanje kot tudi kolesarsko infrastrukturo in parkirno garažo, s čimer se prometno vozlišče integrira v urbano tkivo mesta. S tem avtobusna postaja presega svojo osnovno prometno funkcijo in postane nov urbani prostor, podaljšek mesta in točka dela, druženja in spoznavanja.
Keywords: sodobna prometna vozlišča, avtobusna postaja Ptuj, urbana regeneracija, trajnostna mobilnost, multimodalnost, javni prostor, kolesarska infrastruktura, Park & Ride
Published in DKUM: 02.10.2025; Views: 0; Downloads: 43
.pdf Full text (61,09 MB)

5.
Analiza dostopnosti infrastrukture avtobusnih postajališč za slepe in slabovidne osebe v Mariboru
Kaja Počivavšek, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavana analiza dostopnosti in opremljenosti avtobusnih postajališč v Mariboru. Namen diplomskega dela je predstaviti problematiko na področju dostopnosti javnega potniškega prometa za slepe in slabovidne osebe iz vidika primerne opremljenosti in samega dostopa do avtobusnih postajališč. V delu smo analizirali 442 postajališč ter jih na podlagi lestvice ocenili od nič-ni urejeno do pet-odlično urejeno. Izvedeno je bilo terensko delo in ugotovili smo, da so postajališča v Mariboru pomanjkljivo opremljena z talnim taktilnim sistemom vodenja za slepe in slabovidne kar posledično zmanjšuje uporabnost javnega potniškega prometa za to ranljivo skupino ljudi. Rezultati kažejo pomanjkanje opremljenosti postajališč, podani so predlogi za izboljšanje na primerih dobre prakse v drugih mestih v tujini.
Keywords: dostopnost, avtobusna postajališča, slepi in slabovidni, taktilne oznake, javni potniški promet
Published in DKUM: 25.09.2025; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (5,96 MB)

6.
Pot do energetske učinkovitosti: pravice, obveznosti in izzivi etažnih lastnikov : pravice, obveznosti in izzivi etažnih lastnikov
Onja Koler, 2025, master's thesis

Abstract: Energetska prenova večstanovanjskih stavb z vidika etažne lastnine predstavlja enega izmed osrednjih izzivov pri izvajanju ukrepov za izboljšanje energetske učinkovitosti v stavbnem fondu in doseganju zastavljenih podnebnih ciljev. Pravni okvir sicer spodbuja izboljšanje energetske učinkovitosti, a hkrati razkriva vrsto sistemskih ovir, zlasti pri odločanju večjega števila etažnih lastnikov, neurejenih zemljiškoknjižnih stanjih, pomanjkljivi tehnični podpori ter omejenem dostopu do financiranja. Prenove stavb, ki so del kulturne dediščine, zavzemajo posebno mesto v okviru razprave o energetski sanaciji, saj predstavljajo poseben izziv pri iskanju ravnotežja med varstvom arhitekturnih in zgodovinskih vrednot ter doseganjem sodobnih energetskih standardov, kar pogosto pomeni večjo kompleksnost in potrebo po individualiziranih pristopih. Pridobivanje soglasij etažnih lastnikov za energetsko prenovo ostaja eden ključnih izzivov v praksi. Postopki odločanja so pogosto zapleteni, zlasti v stavbah z razdrobljenim lastništvom. Veljavna zakonodaja zahteva različno stopnjo soglasja glede na vrsto posega, kar odpira vprašanja razlage in uporabe v praksi Financiranje energetske prenove večstanovanjskih stavb zahteva prilagojen, večplasten pristop. Rezervni sklad praviloma ne zadošča za večje naložbe, zato so ključnega pomena dostopni krediti, nepovratne finančne spodbude ter inovativni modeli. Za uspešno prenovo je zato nujno zagotoviti stabilen in pravno predvidljiv okvir, ki bo omogočal tako individualne kot skupnostne finančne rešitve. Energetska prenova večstanovanjskih stavb ni zgolj tehnični izziv, temveč kompleksno pravno in družbeno vprašanje, ki zahteva usklajevanje različnih interesov, vzpostavitev jasnih pravnih mehanizmov ter zagotovitev celovite podpore etažnim lastnikom.
Keywords: etažna lastnina, energetska prenova stavb, upravljanje skupnih delov stavb, stroški energetske prenove, financiranje energetske prenove, rezervni sklad, javni in zasebni modeli financiranja
Published in DKUM: 04.09.2025; Views: 0; Downloads: 38
.pdf Full text (490,50 KB)

7.
Primerjava pristopov na področju vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj v javnem in montessori vrtcu : diplomsko delo
Klara Pešak, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava za današnje čase bistven vidik sodobne predšolske vzgoje. Ta je vključevanje trajnostnega razvoja v vzgojno izobraževalne prakse v vrtci montessori in javnih vrtcih. V delu se osredotočamo na analizo različnih pristopov. Torej pristopov montessori in javnih vrtcev k vzgoji in izobraževanju. Zanima nas tudi na kakšen način oba pristopa vključujeta vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj v svoje delo. V teoretičnem delu predstavljamo koncepte trajnostnega razvoja, njegovo vrednost in pomen za razvoj našega planeta v prihodnosti. Poleg tega opredeljujemo tudi vlogo vzgojiteljev, kot pomembnih oseb v vzgoji otroka v zgodnjem obdobju, pri uvajanju trajnostnih vrednot in praks. V praktičnem delu, ki smo ga oblikovali na podlagi teoretičnih izhodišč smo želeli ugotoviti, kako različni pristopi vplivajo na oblikovanje okoljske ozaveščenosti otrok in kakšne možnosti obstajajo za izboljšavo na tem področju. Praktični del tako vsebuje pripravo in analizo izvedene dejavnosti v vrtcu montessori in javnem vrtcu. Zapisane so tudi naše ugotovitve po izvajanju dejavnosti. Ugotovili smo, da se razlike pojavljajo že pri rokovanju s predmeti. Otroci iz vrtca montessori so bolj vešči rokovanja s pripomočki in prelaganjem ter zajemanjem kot otroci iz javnega vrtca. Pri razumevanju o škodljivosti odpadkov za vodo so se prav tako pokazale razlike med otroki iz obeh pristopov. Otroci iz javnega vrtca so potrebovali bistveno več verbalne pomoči in spodbujanja kot otroci iz vrtca montessori. Iz ugotovitev smo oblikovali predloge za izboljšave vzgojnih praks v smer trajnostnega razvoja.
Keywords: vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, predšolski otrok, javni vrtec, pedagogika montessori
Published in DKUM: 04.09.2025; Views: 0; Downloads: 21
.pdf Full text (1,67 MB)

8.
Učinkovitost in uporabnost mobilne aplikacije Marprom Shop in primerjava z mobilno aplikacijo Urbana
Anja Petar, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Zaključno delo obravnava mobilne aplikacije pametnih mest s poudarkom na sistemih za javni potniški promet v Mestni občini Maribor in Mestni občini Ljubljana. Namen raziskave je predstaviti sistem javnega prevoza podjetja Marprom in mobilno aplikacijo Marprom Shop ter ju primerjati z mobilno aplikacijo Urbana, ki deluje v Ljubljani. V delu smo analizirali razlike med obema sistemoma in opredelimo ključne funkcionalnosti, ki jih uporabniki pričakujejo od tovrstnih aplikacij. Izvedli smo anketo med uporabniki aplikacije Marprom Shop in na podlagi pridobljenih odgovorov ocenili uporabnost, učinkovitost ter zadovoljstvo z aplikacijo. Ugotovili smo, da ponuja aplikacija Marprom Shop manj funkcionalnosti v primerjavi z Urbano, predvsem v združevanju funkcionalnosti, ki jih mesto ponuja. Prav tako uporabniki pogrešajo dodatne možnosti znotraj aplikacije. Rezultati kažejo, da mobilna aplikacija Marprom Shop služi svojemu prvotnemu namenu, kljub temu obstaja želja po nadgradnji sistema in boljši uporabniški izkušnji. Delo ponuja predloge za izboljšanje mobilne aplikacije Marprom Shop, s čimer bi se približala standardom sodobnih pametnih mest.
Keywords: javni potniški promet, sistem pametnih mest, mobilna aplikacija, integriran javni potniški promet
Published in DKUM: 13.08.2025; Views: 0; Downloads: 38
.pdf Full text (3,03 MB)

9.
Motivacijski dejavniki v javnem sektorju: analiza plačne skupine G in J
Mihaela Lovrec, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava motivacijske dejavnike zaposlenih v javnem sektorju, natančneje zaposlenih na področju kulture. Namen raziskave je bil proučiti ključne dejavnike, ki vplivajo na motivacijo zaposlenih ter ugotoviti, ali obstajajo statistično pomembne razlike med zaposlenimi v obeh plačnih skupinah glede na demografske značilnosti in zaznavanje motivacijskih dejavnikov. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni temeljni koncepti motivacije, motivacijskih dejavnikov ter značilnosti javnega sektorja in plačnega sistema. Podrobneje so analizirani ključni motivacijski dejavniki, kot so višina plače, možnosti napredovanja, delovni pogoji, odnosi med sodelavci in varnost zaposlitve. Raziskovalni del temelji na kvantitativni analizi podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki ga je izpolnilo 195 zaposlenih v javnem sektorju, predvsem s področja kulture. Rezultati raziskave kažejo, da dobro opravljeno delo, dobri odnosi s sodelavci in delovni pogoji predstavljajo najpomembnejše motivacijske dejavnike zaposlenih, medtem ko višina plače in varnost zaposlitve nimata tolikšne pomembnosti, kot smo predvidevali. Ugotovljeno je bilo, da se zaposleni v plačni skupini G in plačni skupini J razlikujejo glede na stopnjo izobrazbe in spol, pri čemer so višje izobraženi posamezniki pogosteje zaposleni v plačni skupini G. Prav tako raziskava potrjuje, da sta nezadovoljstvo z delovnimi pogoji in omejene možnosti kariernega napredovanja najpogostejša razloga za zamenjavo delovnega mesta. Na podlagi ugotovitev magistrsko delo ponuja priporočila za izboljšanje motivacije zaposlenih v javnem sektorju, med katerimi so izboljšanje delovnih pogojev, večje možnosti za napredovanje ter boljše priznavanje in nagrajevanje uspešnosti zaposlenih. Naloga s tem prispeva k razumevanju motivacije zaposlenih v javnem sektorju in odpira možnosti za nadaljnje raziskave na tem področju.
Keywords: javni sektor, motivacija, motivacijski dejavniki, zaposleni, plačna skupina G, plačna skupina J.
Published in DKUM: 16.06.2025; Views: 0; Downloads: 103
.pdf Full text (2,28 MB)

10.
Hibridno projektno vodenje v javnem zavodu
Anže Pavšek, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo raziskuje uporabo hibridnih metodologij, ki združujejo tradicionalne in agilne pristope. Namen raziskave je analizirati prednosti in slabosti hibridnega projektnega vodenja ter preučiti, kako lahko tovrstni pristop prispeva k boljšemu izvajanju projektov. Raziskava pokriva področje projektnega vodenja v Javnem zavodu Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana, kjer je uspešno izvajanje projektov ključno za doseganje organizacijskih ciljev. Teorija navaja, da hibridno projektno vodenje prinaša številne prednosti, vključno s povečano prilagodljivostjo, izboljšano komunikacijo znotraj projektnih ekip ter višjo uspešnostjo projektov, vendar se je v aplikativnem delu, kjer je bila opravljena raziskava na enem od projektov, pokazalo, da v Javnem zavodu Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana uporaba hibridnih metodologij ne bi bila smiselna .
Keywords: Projekt, hibridno projektno vodenje, organizacija, javni zavod.
Published in DKUM: 11.06.2025; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (1,22 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica