1. Optimiranje linij mestnega avtobusnega prevoza v Mariboru na podlagi koncepta lepljenja trasBenjamin Pivec, 2018, master's thesis Abstract: Motivacija potnikov, da bi uporabljali javni prevoz, je v veliki meri odvisna od njegove učinkovitosti, ki se kaže predvsem v tem, da sta čas čakanja na postajališču in čas vožnje čim krajša. Seveda obstajajo še drugi dejavniki, kot so cena, varnost, odnos osebja itd. Za zagotavljanje visoke ravni storitev na področju prevoza potnikov moramo imeti tudi zelo učinkovit sistem javnega mestnega prevoza potnikov. Tega zagotavljamo s sodobnim voznim parkom, optimalno postavitvijo postajališč, ki pa so pogojena z optimalno mrežo linij.
V magistrskem delu smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na povpraševanje po javnem mestnem potniškem prometu v mestu Maribor, in njihov vpliv na načrtovanje linij. Bolj podrobno smo predstavili klasifikacijo linij glede na mestno središče in njihov pomen ter vpliv na delovanje javnega mestnega potniškega prometa. Za lažje razumevanje potovalnih navad prebivalcev mesta Maribor in načrtovanje linij smo podrobno predstavili potovalne matrike za vse mestne četrti in krajevne skupnosti, ki spadajo v Mestno občino Maribor. Na podlagi analize potovalnih matrik in obstoječega voznega reda je bilo ugotovljeno, da imajo določene krajevne skupnosti in mestne četrti med seboj slabe avtobusne povezave oziroma te sploh ne obstajajo. Za izboljšanje ponudbe javnega prevoza potnikov v mestu Maribor smo na podlagi koncepta lepljenja linij predlagali spremembo tras avtobusnih linij številka 7 in 21. Keywords: javni mestni potniški promet, mreža linij, potovalne matrike, trasa linije, vozni red Published in DKUM: 29.08.2018; Views: 1438; Downloads: 234 Full text (5,20 MB) |
2. ANALIZA KAKOVOSTI JAVNEGA MESTNEGA POTNIŠKEGA PROMETA V KRŠKEMRebeka Benčin, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo govori o javnem mestnem potniškem prometu v Občini Krško, natančneje o izvajanju mestnega prevoza in njegovi kakovosti, katero bomo s pomočjo ankete poskušali analizirati in podati morebitne predloge za izboljšavo. V začetku naloge predstavimo definicijo javnega potniškega prometa, od tehnologije in organizacije do zakonodaje na področju opravljanja storitev javnega cestnega potniškega prometa, prav tako se dotaknemo vrste in sistemov javnega mestnega potniškega prometa in opredelimo pojem kakovosti, ki je naše glavno vodilo diplomske naloge. V nadaljevanju se osredotočimo na javni prevoz potnikov v mestnem prometu v Občini Krško, kjer najprej spoznamo samo občino in njene značilnosti. Tako pridemo do ugotovitve, da je pri izvajanju mestnih prevozov zelo pomembno medsebojno sodelovanje med občino in izvajalcem prevozov, saj se s tem kakovost storitev izvajanja prevozov nadgrajuje in tako lahko pričakujemo povečanje števila uporabnikov javnega mestnega prevoza v Krškem, to pa je največji poudarek skozi celotno delo. Keywords: javni mestni potniški promet, avtobusni prevoz, potniki, kakovost, anketa Published in DKUM: 04.10.2016; Views: 1783; Downloads: 315 Full text (8,16 MB) |
3. MESTNI PROMET V MARIBORUDarja Welza, 2016, undergraduate thesis Abstract: Današnji tempo življenja vpliva na vedno večjo motorizacijo našega planeta in povzroča vedno večjo odvisnost ljudi od transporta. Vsak človek je v današnjem času vsakodnevno neposredno povezan s prometom: na poti v šolo, službo, po opravkih, na potovanjih ... Skratka, promet nas spremlja na vsakem koraku našega življenja in brez mobilnosti si skorajda ne moremo več predstavljati življenja v 21. stoletju.
Geografske značilnosti, položaj, gospodarska in socialna struktura Maribora so tesno povezane s prometom. Maribor ima izjemen strateški geoprometni položaj, dobro prometno dostopnost in povezanost z drugimi kraji po Sloveniji in s sosednjimi državami; poleg tega leži na območju V. in X. Evropskega prometnega koridorja. Razmere v mestu močno pogojuje tudi mestni promet, ki pa ima še vedno številne pomanjkljivosti. Slabo je namreč urejen javni mestni promet, slabo je urejen mirujoči promet, ki predstavlja enega največjih problemov v mestu, saj povzroča vizualno degradacijo okolja in zaseda pomembne javne mestne površine, ki bi lahko bile namenjene drugim dejavnostim. Kot slabost mestnega prometa v Mariboru vidimo tudi nedoslednost in nezanimanje za uveljavitev trajnostnih oblik prometa v mestu – na primer pešačenje in kolesarjenje, ki nima zadostno urejenih površin v mestu, prav tako pa ni ustrezno poskrbljeno za prometno varnost kolesarjev in pešcev. Promet mestu povzroča tudi degradacijske probleme kot so onesnaževanje okolja, hrup in vizualna degradacija okolja. Rešitev v razbremenitvi mestnega jedra je v uvajanju trajnejših oblik prometa, kot je kolesarjenje in bolje urejen javni potniški promet (zlasti kombinacija avtobusnega prometa z železniškim). Keywords: mestni promet, prometna dostopnost in povezanost, mobilnost, transport, javni potniški promet, trajnost Published in DKUM: 07.09.2016; Views: 2414; Downloads: 323 Full text (5,65 MB) |
4. MODEL TOČNOSTI IN ZANESLJIVOSTI POSTAJNIH VOZNIH REDOV V SISTEMU JAVNEGA MESTNEGA POTNIŠKEGA PROMETA V MAJHNIH IN SREDNJE VELIKIH MESTIHAdrijana Kresnik Kočev, 2013, master's thesis Abstract: Kakovosten javni mestni potniški promet ima zraven zagotavljanja enakovredne mobilnosti za vse prebivalce pomembno vlogo pri spreminjanju uporabe prometnih sredstev v korist okolju prijaznejših oblik mobilnosti. Z namenom pridobiti več potnikov, mora prevozna storitev zagotavljati visoko raven kakovosti, ne samo z visoko frekvenco in s kratkim časom potovanja, ampak tudi s točnostjo in zanesljivostjo prevozne storitve. Prav slednja sta pomemben element koncesijskih pogodb, s katerimi se meri kakovost prevozne storitve prevoznika, in prav merjenje točnosti ter zanesljivosti je primaren cilj magistrskega dela. Zato bo v nadaljevanju vzpostavljen model, s katerim lahko upravljavec vrednoti točnost in zanesljivost prevozne storitve. Prikaz delovanja modela je eksperimentalno izveden na primeru javnega avtobusnega potniškega prometa v Mestni občini Maribor. Z upoštevanjem standardov SIST EN 15140:2006 in SIST EN 13816:2003 ter Transit Capacity and Quality of Service Manual je podana definicija točnosti in zanesljivosti prevozne storitve ter dovoljeno odstopanje od voznega reda. V raziskavah je bilo ugotovljeno, da potnik različno občuti čas čakanja na postajališču. Tako bo na podlagi ugotovitev o občutenem in dejanskem času čakanja potnika model ločeno obravnaval postajališča s sistemom obveščanja potnikov v realnem času in postajališča s statičnim obveščanjem o voznih redih linij. Keywords: javni mestni potniški promet, model točnosti in zanesljivosti prevozne storitve, vozni red Published in DKUM: 16.07.2014; Views: 2111; Downloads: 307 Full text (3,49 MB) |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |