1. NEZDRUŽLJIVOST POSLANSKE FUNKCIJE Z DRUGIMI JAVNIMI FUNKCIJAMIAndrej Hafner, 2009, undergraduate thesis Abstract: Pričujoča diplomska naloga temeljito obravnava nezdružljivost poslanske funkcije z drugimi javnimi funkcijami. Za razumevanje instituta nezdružljivosti je pomembno načelo delitve oblasti na zakonodajno, izvršilno in sodno, ki ga v nalogi podrobno predstavim.
Diplomsko delo bralcu sistematično predstavi institut nezdružljivosti in ga osvetli z različnih zornih kotov. Tako so v uvodnih poglavjih navedene nekatere splošne značilnosti našega ustavnega sistema, opredelitev javnih funkcionarjev in nekatera teoretična ter zgodovinska izhodišča o nezdružljivosti funkcij. Nato so po posameznih poglavjih nazorno predstavljeni posamezni primeri nezdružljivosti, na koncu pa je predstavljen institut neizvoljvosti in nekatere druge omejitve za funkcionarje. Diplomska naloga podrobno obravnava nezdružljivost poslanske funkcije s funkcijo predsednika države, člana državnega sveta, predsednika vlade, ministra, sodnika ustavnega sodišča, sodnika, državnega tožilca itd.
Eno izmed ključnih poglavij je zagotovo poglavje o nezdružljivosti funkcije poslanca s funkcijami v lokalni skupnosti. Predvsem je sporno, ker slovenska ustava in zakonodaja dopuščata, da ista oseba hkrati opravlja funkcijo poslanca in župana.
Skozi nalogo ugotovimo, da pozitivna zakonodaja v Republiki Sloveniji dopušča poslancem hkratno opravljanje več (nezdružljivih) funkcij, kar je v nasprotju s pravno teorijo in primerjalno prakso. Zakonska in ustavna podlaga za nezdružljivost poslanske funkcije je pomanjkljiva in bi jo bilo potrebno dopolniti. Položaj poslanca je svoboden (avtonomen) in tudi to onemogoča, da bi se poslanca sankcioniralo. Funkcija poslanca in župana je nezdružljiva, zato bi bilo potrebno to področje urediti drugače. Keywords: Institut nezdružljivosti, načelo delitve oblasti, javni funkcionarji, ustavno pravo, poslanec državnega zbora, župan, neizvoljivost, inkompatibilnost. Published in DKUM: 21.02.2023; Views: 592; Downloads: 27 Full text (415,73 KB) |
2. OBRAČUN PLAČE JAVNEGA FUNKCIONARJA V LOKALNI SKUPNOSTIJernej Jandl, 2013, undergraduate thesis Abstract: Plača ima v družbenem smislu zelo pomembno vlogo, tako iz socialnega, ekonomskega, motivacijskega in pravnega vidika. Skozi diplomski seminar prikazujemo tudi sestavo plače in nadomestila plače ter napredovanja, katera poznamo, to so vertikalna in horizontalna. Nato prikazujemo obračun plače na primeru javnega uslužbenca, v našem primeru podžupana. Pri takem obračunu je pomembno, da najprej določimo plačni razred podžupana, ki izhaja predvsem od velikosti občine in delovnih zadolžitev, ki jih ima podžupan. Ko imamo določen plačni razred je potrebno, da v skladu z zakoni obračunamo tako plačo, prispevke od plače, dodatke k plači, povračila in ostale davke in prispevke. Za obračun take plače je tako potrebno veliko podatkov in upoštevanje številne zakonodaje, da ustrezno obračunamo tako plačo. Keywords: obračun plače, pojem plače, sestava plače, javni funkcionarji, javni sektor, določitev plačnega razreda v javnem sektorju Published in DKUM: 25.03.2014; Views: 1932; Downloads: 248 Full text (1,02 MB) |
3. SISTEM PLAČ IN NAGRAJEVANJA V JAVNEM SEKTORJUEva Rajlić, 2011, undergraduate thesis Abstract: Javni sektor svoje zaposlene motivira s sistemom plač in nagrajevanja, ki je zakonsko določen, kar povzroča togost sistema nagrajevanja in prav zato je dober sistem nagrajevanja zelo pomemben za uspešno delovanje organizacij in zadovoljstvo zaposlenih. V diplomskem delu smo tako v teoretičnem delu na podlagi spoznanj in stališč domačih in tujih avtorjev želeli predstaviti področje plač in nagrajevanja v javnem sektorju in prikazati kompleksen način nagrajevanja javnih uslužbencev. V empiričnem delu pa smo na podlagi ankete, ki smo jo opravili na Ministrstvu za okolje in prostor, natančneje v Agenciji RS za okolje, poskušali ugotoviti, kako uspešno in učinkovito je nagrajevanje v izbrani organizaciji ter kako so zaposleni seznanjeni z njim. Cilj in namen diplomskega dela je bil analizirati sistem plač in nagrajevanja v javnem sektorju ter prikazati, kakšen vpliv ima ta sistem na zaposlene v izbrani organizaciji javnega sektorja, kako sistem vpliva na uspešnost zaposlenih pri delu in podati predloge za izboljšanje sedanjega sistema. Ugotovili smo, da nagrade sicer imajo dober vpliv na zaposlene, saj le tem predstavljajo dodatno motivacijo za opravljanje dela, zato lahko na podlagi rezultatov, ki smo jih pridobili z anketo zaključimo, da je pomembno, da se organizacija zaveda, kakšne so potrebe zaposlenih, da jim poskuša zagotoviti pravičen sistem nagrajevanja, da jih torej ustrezno nagradi, vendar je pri tem potrebno poudariti, da če ni učinka pri plači, nagrada nima prav velikega pomena. Keywords: javni sektor, javni uslužbenci, funkcionarji, plača, nagrajevanje Published in DKUM: 24.02.2012; Views: 4390; Downloads: 812 Full text (11,53 MB) |