| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 108
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
2.
SPOZNAVANJE MELODIČNIH GLASBIL V VRTCU
Laura Presečnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Kot vsa kurikularna področja je v otrokovem razvoju tudi glasba izrednega pomena. Zelo pomembno je, da so otroci v predšolskem in šolskem obdobju deležni veliko raznovrstnih glasbenih vsebin. Naloga vzgojiteljev je, da glasbeno znanje otrokom podajo na čim bolj zanimiv način, tako da jih področje pritegne, hkrati pa se ob tem veliko naučijo. Poleg petja, ki igra v vrtcu pomembno vlogo, lahko otrokom predstavimo različna glasbila in jih navdušimo, da bodo enkrat tudi sami izbrali svoje najljubše glasbilo in se začeli učiti igranja nanj. Menimo in hkrati povzemamo iz svojih izkušenj, da otrok ob učenju glasbila ali petja prične spoznavati in usvajati neko rutino, nauči se osredotočiti misli na eno stvar, nauči se tudi delovnih navad. Te aktivnosti po navadi sledijo kasneje, v šolskem obdobju. Tudi če se otroci ne odločijo za igranje določenega glasbila, pa imajo še vseeno v spominu shranjene informacije, ki so jih pridobili pri glasbenih dejavnostih v vrtcu. To znanje jim tako kot znanje na kakšnem drugem področju lahko pride prav v šolskem ali kasnejšem obdobju. V procesu diplomskega dela smo se osredotočili na to, da ugotovimo, kakšen je odziv in interes otrok ob seznanjanju in doživljanju zvoka melodičnih glasbil ter ob ostalih glasbenih dejavnostih, ki smo jih načrtovali. Zanima nas, ali otroci prepoznajo predstavljeno glasbilo in posamezno zvrst glasbe, za katero je značilno določeno glasbilo, ter kako se izkažejo pri prepoznavanju zvočnih značilnosti glasbila (dinamika, višina, tempo, trajanje). Teoretični del zajema razlago glasbenih dejavnosti, kot so izvajanje glasbe, petje pesmi, poslušanje in ustvarjanje glasbe, poleg tega so obrazložene tudi glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja. Ob opisu teh dejavnosti so zapisane tudi splošne razvojne značilnosti otrok v drugem starostnem obdobju, pri razvoju katerih jim pomagamo in jih spodbudimo prav s temi glasbenimi dejavnostmi. Ker smo se v diplomskem delu osredotočili na predstavitev določenih glasbil, so v teoretičnem delu predstavljena ravno ta glasbila, poleg tega pa so opisane tudi posamezne glasbene zvrsti, za katere so glasbila značilna. Naša ugotovitev je, da ima izvajanje glasbenih dejavnosti velik vpliv pri razvoju predšolskega otroka, saj aktivnosti otrokom v vrtcu popestrijo dan, poleg tega pa s ponavljanjem glasbenih vsebin pridobijo nova znanja, ki jih bodo lahko na področju glasbe v prihodnjih vrtčevskih in šolskih letih še nadgradili. Zato je pomembno, da podajamo glasbeno znanje z različnimi, raznovrstnimi dejavnostmi in otrokom omogočimo, da se srečujejo z njimi vsak dan.
Keywords: glasbene dejavnosti v vrtcu, izvajanje glasbe, glasbene zvrsti, melodična glasbila
Published: 28.07.2020; Views: 50; Downloads: 10
.pdf Full text (1,52 MB)

3.
4.
5.
6.
Organizacija in izvedba prevozov živih živali v cestnem prometu
Petra Hlastec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pri prevažanju živih živali dostikrat nastajajo težave, saj vpleteni ljudje zaradi pretiranega iskanja kratkoročnih ekonomskih učinkov, pozabljajo, da prevažajo živa bitja in ne le običajen tovor. Največji problem, ki se pojavlja v prevozih, so prenatrpana vozila, predolge vožnje in neprimeren način nakladanja oz. razkladanja. Nepravilnosti pri prevozu živali pa se ne kažejo samo kot poškodbe ali celo pogin živali, ampak neprimeren prevoz vpliva tudi na kvaliteto mesa, na ekonomsko izgubo in nenazadnje na zdravje ljudi. V diplomski nalogi so opisana prevozna sredstva, način vožnje, načini in gostota natovarjanja, temperatura in vlaga v vozilu, fizično stanje živali, vplivi in zahteve za spremljajoče osebje, nakladalne in razkladalne manipulacije, počivališča, postopke dezinfekcije, potrebne dokumentacije, izvajanje nadzorstva, obveze naročnika, prevoznika in prejemnika živali in drugo, kar vse vpliva na prevoze živali. Opisan je tudi prevoz malih (hišnih) živali, ki pa je popolnoma drugačen, ker potujejo z letalom, vlakom, osebnimi avtomobili, največkrat s svojimi gospodarji, zato doživljajo veliko manjši potovalni stres, kot velike oz. živali za zakol. Pri problematiki prevozov živali se mora še marsikaj spremeniti. Najboljša rešitev bi bila, da se opusti daljši prevoz živih živali in, da se prevažajo končni mesni izdelki.
Keywords: prevoz živali, vozila za prevoz, zaščita živali v prevozih, predpisi, izvajanje nadzora
Published: 24.03.2009; Views: 6469; Downloads: 1217
.pdf Full text (12,94 MB)

7.
SISTEMI ZA OKREVANJE PO KATASTROFAH Z UPORABO STREŽNIŠKIH OBLAKOV
Rok Dimec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so opisani načini okrevanja po katastrofi, zaščite računalniške infrastrukture in podatkov ter lastnosti sodobnih podatkovnih centrov. Opisani so sodobni pristopi k tem problemom, izvedeni s pomočjo tehnologij spletnih storitev in izvajanja v oblaku. Predstavljeni so trije ponudniki na tem področju, ki nudijo najem strojne opreme za izvajanje in razvoj aplikacij, ki jo prilagodimo svojim potrebam ter tako izkoristimo visoko odzivnost in zmogljivost. Naštete so tako prednosti, kakor tudi slabosti teh tehnologij in s primerom prikazano delovanje aplikacije na Google App Engine infrastrukturi.
Keywords: podatkovni center, okrevanje, katastrofa, izvajanje v oblaku, spletne storitve, Google App Engine, Amazon, Force.com
Published: 24.04.2009; Views: 1999; Downloads: 181
.pdf Full text (4,70 MB)

8.
KADROVSKI ODDELEK IN NJEGOVE MOŽNOSTI ZA OUTSOURCING
Rok Zupanc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Do nedavnega je zunanje najemanje obstajalo predvsem v drugih sektorjih poslovanja podjetja, kot so: čistilni servisi, računovodske storitve, varovanja podjetja itd. Trendi v današnjem času od podjetij vse bolj zahtevajo, da znižujejo svoje stroške in se osredotočajo na izvajanje svoje jedrne dejavnosti, saj jim ta prinaša najvišjo dodano vrednost. Področje upravljanja človeških virov in njegov pomen je postal ključnega pomena v zadnjih nekaj letih, saj so se podjetja začela zavedati, da je ključ do uspeha uspešno kadrovanje svojih zaposlenih. Velike multinacionalke so že ugotovile, da je zelo težko upravljati veliko število zaposlenih v različnih državah, zato so pomoč videli v HR podjetjih, ki so specializirani za opravljene kadrovskih storitev. Prav tako je v zadnjih nekaj letih zelo nazorno viden tudi trend rasti HR podjetji. Vse več podjetij se danes odloča za zunanje najemanje človeških virov. Veliko podjetij je že koristilo delno zunanje najemanje, saj so ga koristili za pridobivanje nove delovne sile. V kolikor želi podjetje celovito upravljanje zaposlenih s pomočjo kadrovskega podjetja, potem je bolje, da se odloči za celoviti outsourcing, saj ima v tem primeru HR podjetje celotni nadzor nad upravljanjem s človeškimi viri in lahko kadruje s celovitim pristopom. Z uvedbo zunanjega najemanja uspejo podjetja privarčevati na stroških upravljanja s človeškimi viri, sočasno pa postane to področje vodeno bolj strokovno, saj ga upravlja kadrovsko podjetje, katerega temeljna dejavnost je prav izvajanje kadrovskih storitev.
Keywords: kadrovski oddelek, človeški viri, upravljanje s človeškimi viri, planiranje človeških virov, zunanje najemanje (izvajanje), outsourcing, zaposlitvena podjetja.
Published: 20.07.2009; Views: 2940; Downloads: 439
.pdf Full text (399,60 KB)

9.
ZUNANJE IZVAJANJE LOGISTIČNIH DEJAVNOSTI V AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI
Katja Cepec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Zunanje izvajanje ali »outsourcing« je metoda specializacije podjetja za opravljanje tistih dejavnosti, pri katerih dosega konkurenčne prednosti. Osredotočenje na t.i. ključne sposobnosti ter najem podpornih dejavnosti pri tretjih osebah poveča učinkovitost poslovanja podjetja. Zunanje izvajanje dejavnosti je v tujini že dalj časa uveljavljena praksa podjetij, ki na zunanje izvajalce prenašajo zahtevnejše in celovite poslovne naloge. Medtem se slovenska podjetja še vedno odločajo za prenos enostavnejših funkcij. Zaradi čedalje kompleksnejših oskrbnih verig je logistika pogosto predmet zunanje oskrbe. Logistični ponudniki razpolagajo s potrebnim znanjem in tehnologijo in razvijajo celovite logistične rešitve za naročnike različnih branž. Podjetja avtomobilske industrije so zaradi globalne navzočnosti in množice udeležencev v oskrbni verigi največji naročniki tovrstnih storitev. Z zunanjim izvajanjem logističnih dejavnosti so avtomobilski proizvajalci uspeli zmanjšati operativne stroške in izboljšati kakovost svojih proizvodov. Krajšanje inovacijskih ciklov je pospešilo aktivno vključevanje dobaviteljev avtomobilske industrije v proizvodni proces proizvajalca. Podjetje Smart GmbH je svoje dobavitelje vključil tudi v razvojni proces in jih v celoti integriral v proizvodni sistem.
Keywords: zunanje izvajanje, outsourcing, ključne sposobnosti, logistika, logistični ponudniki, avtomobilska industrija, dobavitelji avtomobilski industriji, Smart GmbH.
Published: 22.09.2009; Views: 2255; Downloads: 308
.pdf Full text (860,91 KB)

10.
NAČRTOVANJE MEDPREDMETNIH DIDAKTIČNIH SKLOPOV
Janja Perko, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo načrtovanje medpredmetnih didaktičnih sklopov, ki lahko veliko prispevajo k doseganju kakovosti izobraževanja. V današnji pedagoški praksi je namreč pouk močno predmetno urniško strukturiran, zato so učne vsebine, ki sicer tvorijo sklenjeno celoto, razdrobljene na majhne dele. Ta razdrobljenost se najprej kaže v ločevanju vsebin na posamezne učne predmete (med katerimi so povezave običajno redke in šibke) znotraj teh pa še na posamezne ure pouka. Medpredmetno povezovanje predstavlja način, kako razdrobljene dele celotne učne vsebine znova povezati v razumljivejšo, uporabnejšo in bolj življenjsko celoto. V teoretičnem delu so predstavljene vsebine, vezane na medpredmetno povezovanje in načrtovanje le-tega. Podrobneje je predstavljeno načrtovanje pouka na splošno, predvsem načrtovanje pouka na etapni ravni, saj je medpredmetne povezave smiselno načrtovati v obliki didaktičnih sklopov. Tako govorimo o samem pojmu medpredmetno povezovanje, o njegovi smiselnosti, prednostih, možnostih in značilnostih. Teoretične ideje so prikazane tudi skozi praktične primere načrtovanja takšnega načina poučevanja. Empirični del temelji na raziskavi, izvedeni na vzorcu 50-ih učiteljev štirih osnovnih šol. Namen empirične raziskave je bil raziskati dejansko stanje v zvezi z naslovno tematiko med učitelji praktiki na obeh stopnjah osnovne šole – razredni in predmetni stopnji. Zanimalo nas je, kako učitelji takšen način dela poznajo ter v kolikšni meri in na kakšen način se poslužujejo načrtovanja didaktičnih sklopov, ali učne predmete in vsebine med seboj povezujejo, kakšno je njihovo mnenje o načrtovanju medpredmetnih didaktičnih sklopov. Ob tem nas je zanimalo, če obstajajo razlike v odgovorih med razredno in predmetno stopnjo ter razlike v odgovorih po starosti učiteljev. Ugotovili smo, da medpredmetno povezovanje predstavlja kvaliteten način doseganja izobraževalno-vzgojnih ciljev, še posebej, če je načrtovano v smislu didaktičnih sklopov na etapni ravni, in prinaša številne prednosti za vse subjekte pouka. Na podlagi rezultatov raziskave ugotavljamo, da je poznavanje, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja in didaktičnih sklopov na obravnavanih štirih šolah dobro, če ne celo odlično. Razlike med omenjenimi skupinami učiteljev sicer obstajajo, vendar ne v večjem obsegu in so v glavnem povezane z naravo dela na posamezni stopnji poučevanja.
Keywords: medpredmetno povezovanje, integracija pouka, korelacije, didaktični sklopi, načrtovanje pouka, izvajanje pouka, didaktika
Published: 22.08.2009; Views: 2951; Downloads: 907
.pdf Full text (524,16 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica