| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Doživljanje izvajalske anksioznosti v povezavi s perfekcionizmom in refleksijo/ruminacijo pri solističnih pevcih različnih glasbenih žanrov
Sintija Leva Bukovnik, 2018, master's thesis

Abstract: S svojo raziskavo smo želeli preveriti povezave med izvajalsko anksioznostjo (IA), ruminacijo, refleksijo in perfekcionizmom pri glasbenikih razilčnih glasbenih žanrov. Naš vzorec je obsegal 282 udeležencev (116 moških, 166 žensk), starih povprečno 27,61 let, ki solistično nastopajo v narodno-zabavni, zabavni, jazz in klasični zvrsti glasbe. Rezultati so pokazali, da med izvajalsko anksioznostjo in posameznimi dimenzijami perfekcionizma obstajajo pomembne pozitivne in negativne povezave; med IA in osebnimi standardi je bila prisotna nizka negativna povezanost, medtem ko se IA zmerno pozitivno povezuje z dvomom v dejanja, pričakovanji staršev in starševsko kritiko. Izvajalska anksioznost se je povezovala tako z refleksijo kot ruminacijo, pri čemer je bila povezava med izvajalsko anksioznostjo in ruminacijo srednje pozitivna, z refleksijo pa nizko pozitivna. Ugotovili smo, da obstajajo pomembne razlike v doživljanju IA glede na glasbeni žanr; izvajalci klasične glasbe doživljajo največ IA, sledijo jazz izvajalci in izvajalci zabavne glasbe, najmanj IA pa doživljajo izvajalci narodno-zabavne glasbe.
Keywords: Izvajalska anksioznost, glasbeniki, perfekcionizem, ruminacija, refleksija, glasbeni žanr
Published: 08.10.2018; Views: 510; Downloads: 99
.pdf Full text (991,13 KB)

2.
OBVLADOVANJE IZVAJALSKE ANKSIOZNOSTI PRI OSNOVNOŠOLCIH V ŠOLSKIH SITUACIJAH
Tajana Stres, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je obravnavana tematika izvajalske anksioznosti, in sicer opisuje vidike anksioznosti, socialne anksioznosti, izvajalske anksioznosti, izvajalske anksioznosti v šoli in načine obvladovanja izvajalske anksioznosti. Želeli smo ugotoviti, ali osnovnošolski učitelji poznajo metode za obvladovanje izvajalske anksioznosti, katere metode poznajo, če se katere od metod izvajajo v razredu ter če so kakšne razlike v poznavanju in uporabi teh metod glede na leta delovnih izkušenj in glede na razredno ter predmetno stopnjo. Zanimalo nas je tudi, kako učitelji izvajalsko anksioznost opažajo pri učencih in ali so kakšne razlike glede na razredno in predmetno stopnjo ter pri katerih predmetih in aktivnostih je izvajalska anksioznost najbolj pogosta pri učencih. Raziskava je bila izvedena s pomočjo kavzalno neeksperimentalne metode dela, in sicer z anketnim vprašalnikom. Ugotovljeno je bilo, da po mnenju osnovnošolskih učiteljev ni razlik v pogostosti doživljanja izvajalske anksioznosti pri učencih glede na razredno in predmetno stopnjo. Izkazalo se je, da je po mnenju osnovnošolskih učiteljev prisotne največ izvajalske anksioznosti pri učencih, in sicer pri predmetih matematika in slovenščina ter pri ustnem spraševanju pred tablo. Ugotovljeno je bilo tudi, da ne obstajajo razlike med učitelji z manj ali več delovnimi izkušnjami glede uporabe različnih strategij, ki se jih poslužujejo pri delu z anksioznimi učenci. Hkrati pa tudi ni razlik glede na razredno in predmetno stopnjo v pogostosti uporabe strategij obvladovanja izvajalske anksioznosti pri učiteljih.
Keywords: tesnoba, strah, izvajalska anksioznost, obvladovanje izvajalske anksioznosti, nastopanje v šoli, javno nastopanje, strategije za obvladovanje izvajalske anksioznosti
Published: 29.09.2016; Views: 847; Downloads: 168
.pdf Full text (1,10 MB)

3.
STRAH OSNOVNOŠOLCEV PRED NASTOPANJEM V ŠOLSKIH SITUACIJAH
Nataša Penšek, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava tematiko čustev, strahu, anksioznosti ter načine, kako lahko učencu pomagamo pri pripravi na nastop in tudi pri zmanjšanju strahu pred nastopanjem. Želeli smo ugotoviti, ali učenci sploh radi nastopajo, kako pogosto jih je v šoli tega strah in kakšen vpliv ima strah na njihovo počutje ter uspešnost. Zanimalo nas je tudi, pri katerih šolskih predmetih učenci najmanj radi nastopajo in zakaj, ter kako si pomagajo, kadar jih je nastopa strah. Med drugim smo hoteli izvedeti, kako se pred nastopom počutijo in ali z naraščanjem starosti narašča tudi stopnja strahu pred nastopanjem. V prvem delu diplomska naloga opisuje teoretične vidike čustev, strahu, izvajalske anksioznosti ter načine obvladovanja treme in strahu. Empirični del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo kavzalno neeksperimentalne metode dela in sicer z anketnim vprašalnikom. Ugotovljeno je bilo, da tako petošolci kot tudi devetošolci sicer v povprečju ne nastopajo radi, vendar pa strah nima velikega vpliva na njihovo počutje in uspešnost. Izkazalo se je, da je največ nastopanja pri slovenskem jeziku in da tukaj učenci tudi najmanj radi nastopajo. Večji strah doživljajo pri verbalnih in pevskih nastopih, zelo majhnega pa pri gibalnih spretnostih. Velika večina anketiranih učencev strah premaguje z globokim dihanjem in pozitivnim mišljenjem. Petošolci se po pomoč zatečejo tudi k staršem, medtem ko se devetošolci s tem spoprijemajo sami. Ugotovljeno je bilo tudi to, da večino učencev pred nastopom v večji meri spremlja občutek živčnosti, potne dlani, hitro in neenakomerno bitje srca, najmanj pa je prisoten občutek omedlevice in bruhanja.
Keywords: čustva, strah, izvajalska anksioznost, javno nastopanje načini obvladovanja treme in strahu
Published: 04.10.2012; Views: 1591; Downloads: 409
.pdf Full text (1,19 MB)

4.
TREMA PRED GLASBENIM NASTOPANJEM
Ingrid Müller, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Fenomen treme pred glasbenim nastopanjem je zelo aktualen in je pri učencih osnovne šole močno prisoten. Trema je velika neprijetna živčna napetost, vznemirjenje zlasti pred javnim nastopom. V diplomskem delu želimo predstaviti dosedanja znanstvena spoznanja o tremi in ugotoviti prisotnost treme pri učencih ter kako se z njo soočajo. Iskali smo njene vzroke, pozitivne in negativne učinke ter tehnike, ki bi utegnile zmanjšati obremenjujoče simptome fiziološkega vzburjenja. Teoretični del diplomskega dela zajema temeljne pojme in spoznanja s področja treme in je kot izhodišče za empirični del. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki je bila izvedena na glasbeni šoli v Gornji Radgoni. Vzorec zajema 88 učencev, ki so obiskovali razrede v 2. in 3. triletju osnovne šole. Namen raziskave je bil proučiti tremo pred glasbenim nastopanjem in raziskati razlike med učenci 2. in 3. triletja ter med dečki in deklicami, glede vpliva treme na nastop. Rezultati so pokazali, da je trema stalni spremljevalec glasbenih nastopov pri učencih. Največjo tremo občutijo nekaj trenutkov pred nastopom in se jo znebijo tik po njem. Učenci imajo večjo tremo pri zelo zahtevni skladbi in pred velikim občinstvom. Tekmovanje je vrsta nastopa, kjer učenci občutijo najmočnejše fiziološko vzburjenje, le-to pa se odraža v pospešenem bitju srca. Dekleta so bistveno bolj nagnjena k doživljanju treme pred nastopom kot fantje in jo tudi pogosteje občutijo. Ugotovili smo tudi, da se pred nastopom večina učencev po nasvete glede treme zateka k učitelju. Glede na rezultate, ki jih je prinesla naša raziskava, pa predlagamo, da bi bilo potrebno učitelje dodatno izobraziti glede vpliva treme na nastop pri učencih.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Trema, strah, anksioznost, izvajalska anksioznost, nastopanje, izvedba, glasbena šola.
Published: 23.11.2009; Views: 3997; Downloads: 735
.pdf Full text (990,76 KB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica