| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
DAVČNA IZVRŠBA NA DOLŽNIKOVO NEPREMIČNO PREMOŽENJE
Tatjana Lešnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Davek mora davčni zavezanec plačati v roku, ki je določen z zakoni o obdavčenju. V kolikor tega ne stori in plačilo davčne obveznosti ni bilo zavarovano tako, da bi se upnik, torej davčni organ, lahko poplačal iz zavarovanja, začne davčni organ davčno izvršbo. Davčna izvršba je poseben upravni postopek, ki ga ureja Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2). Davčno izvršbo opravlja Finančna uprava Republike Slovenije (FURS). Davčna izvršba je skrajni ukrep, ki ga FURS uporabi, če davčni dolžnik svojih denarnih obveznosti ne poravna v rokih, predpisanih za prostovoljno izpolnitev. Postopek davčne izvršbe se začne z izdajo sklepa o izvršbi. Če izvršba na dolžnikove denarne prejemke, denarna sredstva pri bankah in hranilnicah, denarne terjatve, premično premoženje ali vrednostne papirje ni uspešna, FURS predlaga izvršbo na dolžnikove nepremičnine, deleže v družbah ali premoženjske pravice. Predlog za vložitev izvršbe posreduje državnemu pravobranilstvu, ki zastopa državne organe pred sodišči, pri čemer postopek izvršbe skladno z določili Zakona o izvršbi in zavarovanju (ZIZ) opravi sodišče. Glede na to, da gre pri izvršbi za poseg v pravice in premoženje dolžnika, uporabi davčni organ davčno izvršbo kot skrajni ukrep za poplačilo terjatev. Da gre za skrajni ukrep, s katerim naj bi se dosegla in/ali zagotovila izterjava davkov iz premoženja dolžnika, izhaja iz določb ZDavP-2, ki določajo, da je pogoj za izvršbo na dolžnikovo nepremično premoženje dejstvo, da davkov iz drugega dolžnikovega premoženja ni bilo mogoče izterjati. Davčna izvršba na nepremičnine predstavlja za davčni organ dokaj zapleten, predvsem pa dolgotrajen proces. Ne glede na to, pa mora davčni organ uporabiti vse zakonske možnosti, da izterja davčni dolg od davčnega dolžnika, vključno z ukrepom posega na njegovo nepremično premoženje. Pri opravljanju davčne izvršbe je davčni organ dolžan spoštovati osebno dostojanstvo zavezanca za davek, ki dolguje davek, in poskrbeti, da je izvršba za dolžnika čim manj neugodna.
Keywords: Davek, zavezanec za davek/davčni zavezanec, davčni postopek, davčna izvršba, predmet davčne izvršbe, davčni dolg, izterjava dolga, izvršilni postopek, izvršba, nepremično premoženje.
Published in DKUM: 18.11.2016; Views: 2861; Downloads: 218
.pdf Full text (453,80 KB)

2.
OBLIKOVANJE MODELA OBVLADOVANJA DAVČNEGA DOLGA NA RAVNI DRŽAVE NA PODLAGI PRIMERJAVE Z AVSTRIJO
Andrej Trnovšek, 2016, master's thesis

Abstract: Raziskovalno delo obravnava obvladovanja davčnega dolga v Republiki Sloveniji in v nadaljevanju, na podlagi analize gibanja davčnega dolga in primerjalne analize na tem področju z Republiko Avstrijo, podaja ukrepe kot osnovo za oblikovanje modela, ki bi omogočil optimalnejše obvladovanje davčnega dolga v Republiki Sloveniji. Obvladovanje davčnega dolga je analizirano z dveh vidikov, in sicer z vidika izterjave davčnega dolga ter vidika preprečevanja nastanka davčnega dolga. Izterjava davčnega dolga poteka na podlagi zakonskih institutov izterjave, medtem ko je preprečevanje nastanka davčnega dolga odvisno od drugih dejavnikov. Med navedenimi so v prvi vrsti aktivnosti finančne uprave, ki vplivajo na vedenje davčnih zavezancev in način sodelovanja finančne uprave z davčnimi zavezanci. Nov model obvladovanja davčnega dolga je oblikovan na način, da so predlagane zakonodajne spremembe, ki bi omogočale učinkovitejšo izterjavo davčnega dolga, kakor tudi aktivnostih, ki bi jih morala v svoj delokrog vključiti Finančna uprava Republike Slovenije.
Keywords: davčni dolg, obvladovanje davčnega dolga, davčna izterjava, prostovoljno izpolnjevanje davčnih obveznosti, davčna morala
Published in DKUM: 15.09.2016; Views: 1426; Downloads: 133
.pdf Full text (1,22 MB)

3.
MODEL ENOTNEGA SISTEMA ZA E-VROČANJE SKLEPOV O IZVRŠBI
Nataša Huseinbašić, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili trenutno stanje pri vročanju sklepov o izvršbah organizacijam za plačilni promet. V prvem delu smo predstavili osnove e-poslovanja, pravno podlago in osnove izvršb. V drugem delu smo analizirali proces obdelave izvršb ter opisali probleme trenutnega obstoječega stanja pri vročanju izvršb. V tretjem delu smo predstavili poenotenje zakonodaje ter prednosti združitve postopkov vročitve in elektronskega formata izvršbe. V zaključnem delu smo opisali rezultate in predstavili priporočila.
Keywords: Izterjava dolga, E-izvršba, E-poslovanje, Spletne storitve, Standardizacija, Stroški obdelave sklepov o izvršbi, Vročitev.
Published in DKUM: 06.07.2016; Views: 1176; Downloads: 108
.pdf Full text (1,13 MB)

4.
OBVLADOVANJE TERJATEV IN OBLIKOVANJE POPRAVKOV VREDNOSTI NA PRIMERU TERME KRKA D.O.O.
Janja Bobič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času, ko lahko rečemo, da so edina stalnica spremembe, je za podjetje zelo pomembno, da se hitro prilagodi na različne zahteve svojih strank, okolice, panoge in na sploh gospodarstvu, če želi ostati in ohraniti svojo konkurenčnost. Napačne odločitve, ki jih sprejme poslovodstvo podjetja, so namreč lahko usodne za nadaljnje poslovanje podjetja. Iz tega razloga je treba posebno pozornost nameniti tudi kupcem storitev in izdelkov podjetja in vsem poslovnim partnerjem in jih izbirati z veliko mero preudarnosti in previdnosti. Po različnih raziskavah in na podlagi primera Term Krka, d. o. o., Novo mesto lahko rečem, da je finančna disciplina nekoliko slabša in se zaradi tega pojavljajo terjatve, ki bi glede na trenutno gospodarsko stanje nekoč lahko bile tudi razlog za likvidnostne težave podjetja. Predvsem je zaskrbljujoče, da ni najti sankcij, ki bi bile dovolj učinkovite, da bi se razmere opazno izboljšale, zato je nujno vedeti, kaj lahko sami storimo, da se zavarujemo pred nedisciplino plačevanja ter kako ravnati s kupci, ki niso plačali. Terjatvam se podjetje izogne tudi tako, da postavi kratke plačilne roke in takoj izstavi račun. Poleg tega pa mora podjetje imeti dober nadzor nad terjatvami, kupce pa je treba dodatno stimulirati s popusti za predplačilo. Terjatve je treba sproti spremljati in tudi ukrepati ob zamudah plačil ter na to opozoriti kupce pisno ali telefonsko. V primeru, da podjetje samo ne more rešiti plačila, lahko terjatev proda. Pri terjatvah se lahko poslužujemo tudi pobota in kompenzacij. Ta oblika zapiranja terjatev je še posebej priporočljiva za podjetja, ki imajo med svojimi dolžniki veliko pravnih oseb, ki zamujajo s plačili in pri katerih pravna izterjava ni racionalna. Kadar vsi možni ukrepi za poravnavo dolga oz. odpravo terjatev niso učinkoviti, se poslužujemo sodne izterjave dolga. Vendar mora tu podjetje ravnati preudarno in taktično. Najslabši možni razplet za podjetje je, da kupci ne poravnajo svojih obveznosti, kar pa za podjetje pomeni dodatne stroške in odpis terjatev
Keywords: terjatve, boniteta kupca, nadzor nad terjatvami, plačilni instrumenti, kompenzacije, pobot, pisni opomin, izterjava dolga, odpis terjatev
Published in DKUM: 31.05.2012; Views: 3499; Downloads: 294
.pdf Full text (759,59 KB)

5.
PRILAGAJANJE PRODAJNEGA PROCES TRŽNIM ZAHTEVAM V PODJETJU SAM D.O.O.
Mateja Cerar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Bistvo teorije in prakse trženja je, da izhajamo iz plačilno sposobnega povpraševanja trga, na osnovi tega razvijamo, oblikujemo, proizvajamo tiste izdelke ali storitve, ki jih zatem lahko prodamo plačilno sposobnim kupcem. Marsikaj, kar se je v letih gospodarske rasti kazalo kot uspešna tržna strategija, nepogrešljivo trženjsko orodje, dobičkonosna prodajna tehnika, doživlja ne le spremembe in prilagajanja zmanjšanemu potencialu trga, pač pa kaže tudi na potrebo po globljem premisleku, kaj in kako naprej, ter na iskanje novih rešitev. Lahko bi rekli novih odnosov, saj prodaja oziroma nakup v bistvu to tudi je. O tem, da mora biti posel koristen tako za prodajalca kot kupca in v njem zadovoljna oba, ni dvoma. Kako priti do kupca, ga prepričati o nakupu, ga narediti zadovoljnega in tudi zadržati, pa je seveda že precej težje vprašanje. Kupec se odloča na temelju dejstev in čustev – mehanizmi odločanja so pogosto nezavedni, usmerja ga psihološki, evolucijski, kulturni in izkustveni avtopilot, ki odloča namesto nas. Zaupanje je vprašanje, ki se pojavlja v vseh točkah prodajnega procesa in na vseh ravneh poslovanja. Vendar pa glede na negativne izkušnje brez zaupanja ne gre in dolgoročen odnos s kupci lahko gradimo le na osnovi vzpostavljanja in ohranjanja zaupanja. Zaupanje nam lahko prinese veliko, lahko pa nas tudi nekaj stane. Nezaupanje ne more prinesti ničesar. Čedalje hitrejše spremembe, vse večja zapletenost trga, izrazitejše tveganje in negotovost sta v času pretresov tržna realnost. Družba mora zato poskrbeti za večjo prilagodljivost na vseh ravneh, zlasti v trženju in prodaji, če se hoče ubraniti zunanjih pretresov in kaosa, ki jo lahko uničijo. Prilagodljivost je način razmišljanja, ki ga morajo prevzeti tržniki in vsi, ki sodelujejo z njimi. Prilagodljivo razmišljanje prispeva, da se strah preobrazi v ukrepanje, težave pa v odločnost.
Keywords: • prodajni proces • organizacija procesa • prenova procesa • plačilna nedisciplina • zavarovanje plačil • izterjava dolga
Published in DKUM: 31.01.2012; Views: 2079; Downloads: 172
.pdf Full text (1,73 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica