| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv avtomobilskih pnevmatik in njihovega vzdrževanja na obremenjevanje okolja
Luka Piškurič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo opisali ravnanje z izrabljenimi avtomobilskimi pnevmatikami (IAG), kako pnevmatike vplivajo na onesnaževanje okolja in preverili smiselnost lastne reciklaže vulkanizerjev. Veliko ljudi se ne zaveda, kako zelo avtomobilske pnevmatike vplivajo na okolje – ne le izrabljene pnevmatike, temveč tudi med samo uporabo (hrup, vpliv na porabo goriva, delci od obrabe pnevmatik). Ukvarjali se bom z načinom nastanka teh odpadkov in tudi njihovo predelavo. Dotaknili se bomo tudi drugih načinov onesnaževanja s pnevmatikami. S tem mislimo predvsem hrup, ki ga oddajajo, in pa večja poraba goriva, ki nastane zaradi neustreznih oziroma izrabljenih pnevmatik.
Keywords: izrabljene avtomobilske gume (IAG), reciklaža, pnevmatike, onesnaženje, hrup, poraba goriva
Published in DKUM: 06.07.2022; Views: 776; Downloads: 62
.pdf Full text (1,85 MB)

2.
Analiza ravnanja z izrabljenimi gumami v sloveniji in povzročeni okoljski vplivi
Igor Kotnik, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Smo manjše podjetje, ki se ukvarja s transportom izrabljenih avtomobilskih gum (IAG). V diplomskem delu bomo skušali v prvem delu prikazati teoretične osnove ter potek postopka pri ravnanju z IAG. Smo mikro podjetje z osmimi zaposlenimi in pretežno delegacijskim načinom vodenja podjetja. Vsak povzročitelj IAG (vulkanizerji, transportna podjetja, javne komunalne službe) odda naročilo za odvoz, ki ga izpolni na spletu, pri čemer vnese količino in vrsto pnevmatik. Naročilo se zabeleži pri nosilcu izvajanja skupnega načrta ravnanja z IAG, družbi Slopak, ki naročilo posreduje enemu od treh podizvajalcev. To so podjetje Sme-tra d. o. o. in dve konkurenčni podjetji, Rebolkop d. o. o. in Get-inzeniring d. o. o. Za vsako pobrano naročilo se izdela evidenčni list, kjer se zavedejo naslov povzročitelja, naslov predelovalca, datum in količina IAG. Evidenčni list se odda družbi Arso in služi povzročiteljem kot dokazilo o odstranitvi IAG, družbi Arso pa tudi za statistične podatke. V drugem in tretjem delu pa sledi opis težav, ki jih podjetje opaža pri poslovanju, možnosti izboljšav in poslovanja z manj stroški. Glavna težava, ki jo podjetje opaža, je, da je količina IAG večja, kot je sposobnost predelovalcev. Iz tega sledi, da Slovenija nujno potrebuje predelavo pnevmatik. Ker so predelovalci večinoma v tujini, cementarna v Avstriji in snovna predelava na Hrvaškem, to pomeni, da se vse gume transportirajo v tujino, kar predstavlja transportne stroške in okoljske vplive. Prav tako pa plačilo za vse te gume odteka v tujino. V diplomskem delu bomo predstavili, koliko bi privarčevali z rešitvijo omenjenih težav. Prva rešitev je ekonomska in se nanaša na to, koliko privarčujemo v primeru lastne predelave, ko strošek transporta odpade. Druga pa se nanaša na to, koliko omilimo okoljske vplive, ki so v zadnjem času vedno bolj vroča tema.
Keywords: izrabljene avtomobilske gume (IAG), transport, predelava, transportni stroški, okoljski vplivi
Published in DKUM: 24.05.2018; Views: 1462; Downloads: 169
.pdf Full text (3,69 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica