| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 48
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Modeli obvladovanja kakovosti programov izpopolnjevanja in usposabljanja v policiji
Damjan Žagar, Vinko Gorenak, 2006, published professional conference contribution

Keywords: policija, usposabljanje, izpopolnjevanje, programi, evalvacija, učinkovitost, modeli
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 181; Downloads: 8
.pdf Full text (418,03 KB)

2.
Reforme izpopolnjevanja in usposabljanja v policiji
Reimond Jeršin, Andrej Anžič, 2006, published professional conference contribution

Keywords: policija, policisti, izobraževanje, usposabljanje, vseživljenjsko učenje, izpopolnjevanje, programi
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 205; Downloads: 8
.pdf Full text (369,22 KB)

3.
Varnostnik telesni stražar
Tomaž Čas, Peter Bach, 2005, published professional conference contribution

Keywords: zasebno varovanje, varnostniki, telesni stražarji, izobraževanje, usposabljanje, izpopolnjevanje
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 164; Downloads: 22
.pdf Full text (202,14 KB)

4.
5.
Izpopolnjevanje strokovnih delavcev v višjem strokovnem izobraževanju v Sloveniji
Nina Jug, 2019, master's thesis

Abstract: Nenehne spremembe, ki jih povzroča hitra in stalna rast informacij, tehnologije, konkurenca in razvoj na vseh področjih našega življenja, zahtevajo od posameznikov, da se stalno in nenehno izobražujejo in izpopolnjujejo. Vseživljenjsko učenje je postalo potreba za preživetje, znanje pa dominantna konkurenčna prednost in ključ do uspeha posameznika ter navsezadnje tudi organizacije, kar vpliva na pojavljanje vedno večjega razkoraka med potrebami trga dela in formalno pridobljenim znanjem. Strokovni delavci se v svojem vsak dan, dandanes vse bolj soočajo z zelo hitrimi spreminjajočimi se potrebami, ki zahtevajo novo znanje, nove nize kompetenc in nove pristope k poučevanju. Zato se mora poklicna pot vsakega strokovnega delavca nenehno prilagajati v smeri doseganja boljših rezultatov udeležencev izobraževanja. V prvem delu magistrskega dela smo prikazali teoretične osnove izobraževanja odraslih v Sloveniji, predstavili smo razlike med andragogiko in pedagogiko. Opisali smo tudi andragoški ciklus, katerega poimenujemo tudi izobraževalni ciklus, s katerim se označuje zaporedje faz, ki so značilne za proces izobraževanja odraslih. V prvem delu teoretičnega dela smo na kratko opisali tudi izobraževalne programe za odrasle v Sloveniji, višje strokovno izobraževanje ter Skupnost VSŠ. V nadaljevanju teoretičnega dela smo predstavili osnove izpopolnjevanje, profesije in profesionalizma. Predstavili smo pet modelov profesionalnega razvoja pedagoško-andragoških delavcev, ki so sicer zelo enodimenzionalni in pomanjkljivo povezujejo vse dejavnike, ki vplivajo na profesionalni razvoj strokovnih delavcev, a nam vseeno teoretično konkretizirajo elemente različnih stopenj profesionalnega razvoja. Ker menimo, da so kakovostno in sistematično izobraženi ter usposobljeni strokovni delavci ključ do dobrih rezultatov, smo pripravili analizo odnosa strokovnih delavcev do izpopolnjevanj, njihovo udeležbo in dojemanje različnih vidikov izpopolnjevanja. Raziskava je pokazala, da med mlajšimi in starejšimi strokovnimi delavci ni razlik v želji po dodatnem izpopolnjevanju ter, da v Sloveniji primanjkuje kvalitetnih programov izpopolnjevanj. Kot glavno ugotovitev zaključnega dela lahko navedemo, da je opolnomočenje skozi izpopolnjevanja in usposabljanje tisto, kar lahko strokovnim delavcem in tudi izobraževalcem odraslih pomaga na njihovi poklicni poti tako najhitreje kot tudi najopaznejše. Posebno pozornost je potrebno nameniti predvsem tistim posameznikom, ki kažejo največjo potencial, samoiniciativnost in so najboljši na poti, da postanejo najboljši izobraževalci.
Keywords: Strokovni delavci, izpopolnjevanje, izobraževanje, usposabljanje, vseživljenjsko učenje
Published in DKUM: 14.01.2020; Views: 1199; Downloads: 277
.pdf Full text (1,69 MB)

6.
VLOGA IN MOČ RAVNATELJA V PROCESU UVAJANJA NOVOSTI - SISTEMATIČNO PRIPRAVLJENEGA INTERNEGA IZOBRAŽEVANJA IN IZPOPOLNJEVANJA ZA STROKOVNE DELAVCE V JAVNI OSNOVNI ŠOLI
Jana Zadravec, 2016, master's thesis

Abstract: Slovenska javna osnovna šola je zadnjo veliko spremembo doživela z uvedbo devetletne osnovne šole, ki jo je pričela uvajati v šolskem letu 1999/2000. Poleg ostalih, vstopajo v javno osnovno šolo tudi učenci s posebnimi potrebami, med katere štejemo učence z najrazličnejšimi boleznimi in motnjami, pa tudi nadarjene ter dvojno izjemne učence. Vsi ti v procesu vzgoje in izobraževanja, ob učiteljih in vzgojiteljih, potrebujejo pomoč strokovnjakov, ki jim nudijo dodatno socialno, čustveno in izobraževalno podporo. Z njimi tako delajo specialni in socialni pedagogi, defektologi, psihologi, logopedi in drugi. Vsi omenjeni strokovni delavci, pa tudi učitelji in vzgojitelji morajo, da bi svoje delo opravljali profesionalno, skrbeti za stalno izobraževanje ter izpopolnjevanje svojega znanja in usposobljenosti. Izvajanje osnovnega programa (pouk) v javnih osnovnih šolah, dodatne interesne dejavnosti, priprave na tekmovanja, sodelovanje v domačih in mednarodnih projektih, aktivnosti v okviru posameznega predmetnega področja, vzgoja, sodelovanje s starši in drugo, so vsakodnevne naloge strokovnih delavcev v osnovni šoli. Zaradi vsega naštetega so le-ti izjemno obremenjeni. Zavedati se je treba, da morajo ob tem zadovoljevati še mnoge druge potrebe svojih učencev ravnateljev, staršev, lokalnega okolja in drugih. Ne pozabimo, da imajo strokovni delavci še lastne profesionalne cilje h katerim strmijo. Vse to je bil razlog za odločitev raziskovanja o izobraževanju in izpopolnjevanju strokovnih delavcev, ki zagotavljata stalno strokovno delo in primerno usposobljenost za delovanje na različnih vzgojno izobraževalnih področjih. Raziskovanje uvedbe sistematičnega internega izobraževanja in izpopolnjevanja strokovnih delavcev v javni osnovni šoli je navrglo ugotovitev, da je vloga ravnatelja v tem procesu izjemnega pomena, njegova moč pa izhaja iz različnih virov, največkrat vzora. Obstoj internega izobraževanja in izpopolnjevanja strokovnih delavcev v javni osnovni šoli je bilo mogoče dokazati z anketiranjem ravnateljev; dokazov za obstoj sistematičnega internega izobraževanja in izpopolnjevanja strokovnih delavcev v slovenski javni osnovni šoli, pa kljub zagotavljanju nekaterih ravnateljev, da se izvajajo, ni bilo mogoče najti. Sistematično interno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev se mora namreč izkazati kot sistem, ki vsebuje nekatere obvezne sestavine: načrtovanje, izvedbo, evalvacijo in dokumentiranje izobraževanja in izpopolnjevanja. Sistematično interno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev je eden izmed dejavnikov, ki vplivajo na kvalitetni prenos znanja in posledično višjo stopnjo izobraženosti strokovnih delavcev, posredno pa vplivajo na kvalitetnejše delo učencev, pozitivno delovno klimo ter lažje sodelovanje s starši in lokalnim okoljem. Ob tem lahko strokovni delavci zadovoljujejo lastne cilje, znižajo se stroški izobraževanja in izpopolnjevanja strokovnih delavcev, prav tako ne prihaja do izpada vzgojno izobraževalnega procesa zaradi izostankov strokovnih delavcev z delovnega mesta. Model sistematičnega internega izobraževanja strokovnih delavcev, ki je nastal na podlagi teoretičnih izsledkov in lastne raziskave je pripravljen tako, da ga lahko ob nekaterih prilagoditvah, uporabijo vse slovenske javne osnovne šole. Uvajati ga morajo ravnatelji javnih osnovnih šol, v sodelovanju z delovno skupino strokovnih delavcev. Ravnatelj pa je odgovoren tudi za načrtovanje, motivacijo, izvedbo, evalvacijo in dokumentiranje sistematičnega izobraževanja in izpopolnjevanja strokovnih delavcev.
Keywords: interno izobraževanje in izpopolnjevanje, sistematičnost, javna osnovna šola, strokovni delavci, profesionalna rast, načrtovanje, evalvacija, dokumentiranje
Published in DKUM: 16.12.2016; Views: 1517; Downloads: 189
.pdf Full text (1,49 MB)

7.
Pregled postopkov za pridobitev strojevodskega spričevala
Damir Frank, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Namen diplomske naloge je bil predvsem v tem, da se bodočim kandidatom za strojevodjo v Republiki Sloveniji, kot polnopravni članici Evropske unije na enem mestu predstavi: • pogoje, ki jih morajo izpolnjevati kandidati za strojevodjo, • proces izobraževanja in usposabljanja za strojevodjo, • pogoje za pridobitev dovoljenja za strojevodjo in dopolnilnega spričevala za strojevodjo, • izpopolnjevanje za strojevodjo. Sama diplomska naloga vsebinsko sestoji iz dveh delov to je teoretičnega in raziskovalnega, pri čemer so v prvem-teoretičnem delu naloge predstavljeni pojmi izobraževanje, kot osrednji pojem, usposabljanje in izpopolnjevanje. V teoretičnem delu naloge je predstavljena tudi zgodovina in pomen izobraževanja v organizaciji v Sloveniji po drugi svetovni vojni, pri čemer je eno podpoglavje namenjeno izobraževanju na železnicah. Predstavitev podjetja SŽ-Vleka in tehnika, d.o.o. smo umestili na začetek raziskovalnega dela. V raziskovalnem delu naloge pa smo predstavili proces strokovnega usposabljanja za strojevodjo v Republiki Sloveniji po implementaciji Direktive 2007/59/ES Evropskega parlamenta in Sveta v slovenski pravni red.
Keywords: Strojevodja, izobraževanje, strokovno usposabljanje, izpopolnjevanje, dovoljenje za strojevodjo, dopolnilno spričevalo za strojevodjo.
Published in DKUM: 14.11.2016; Views: 1694; Downloads: 208
.pdf Full text (5,78 MB)

8.
Ureditev strokovnega usposabljanja in izpopolnjevanja na področju detektivske dejavnosti v Republiki Sloveniji : magistrsko delo
Damjana Juhart, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava ureditev strokovnega usposabljanja kandidatov za detektive. Zakon o detektivski dejavnosti iz leta 2011 določa, da se posamezniki, ki bi želeli opravljati poklic detektiva, obvezno predhodno strokovno usposobijo po določenem programu. V letu 2013 je bil prvič izveden program strokovnega usposabljanja. Glavne pripombe na program usposabljanja so, da kandidati na usposabljanju še vedno ne prejmejo dovolj praktičnih znanj. Analiza programa strokovnega usposabljanja namreč pokaže, da gre za zelo kratke oblike usposabljanja. Program ni dovolj celovit, obsežen in časovno ustrezen. Ravno zaradi tega je tudi vsebinsko precej skop. Mnenja glede možnih sprememb so podali tudi detektivi in predavatelji na strokovnem usposabljanju. Med predlogi so povečanje časovnega obsega usposabljanja in dopolnitev le-tega s praktičnim udejstvovanjem, delovne izkušnje kot pogoj za opravljanje detektivske dejavnosti in obvezno pripravništvo kandidatov. Iz raziskave, opravljene za potrebe magistrskega dela, izhaja, da se težava pri prenosu teorije v prakso največkrat pojavi pri mlajših kandidatih in kandidatih brez predhodnih izkušenj s podobnih področij. Zato smo predstavili predlog, da bi na Fakulteti za varnostne vede pripravili študijski program, ki bi študente pripravil na detektivski poklic. Takšen predlog ima kar nekaj prednosti. Zaradi povečanja časovnega obsega bi lahko namreč vse predmete dodobra predstavili in program dopolnili z zadostnim naborom uporabnih znanj ter s praktičnim udejstvovanjem v obliki raznih vaj. Prav tako bi lahko določili obvezno študijsko prakso, kjer bi študentje pridobili izkušnje s terena. Predlogi, ki smo jih predstavili, so osnova za razmislek o spremembah na področju strokovnega usposabljanja kandidatov za detektive, ki bi prinesle želene spremembe.
Keywords: detektivska dejavnost, detektivi, izpopolnjevanje, usposabljanje, pripravništvo, detektivski izpiti, Slovenija, magistrska dela
Published in DKUM: 05.10.2016; Views: 1494; Downloads: 178
.pdf Full text (1,13 MB)

9.
USPOSABLJANJE IN IZPOPOLNJEVANJE ZAPOSLENIH V OBČINSKI UPRAVI
Janez Kraner, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Povzetek Današnje poslovno okolje kot tudi okolje, v katerem deluje javna uprava, se nenehno spreminjata. Tako se javni uslužbenci na vseh hierarhičnih ravneh srečujejo s spremembami zakonodaje in čedalje večjo zahtevnostjo strank po kvalitetnem in učinkovitem delovanju javne uprave. Na takšne spremembe se lahko profesionalno odzovejo samo strokovno usposobljeni javni uslužbenci, ki so pripravljeni in sposobni svoje znanje nenehno posodabljati in nadgrajevati. Vsled tega je nujno potrebna preobrazba javne uprave, v smislu, da tudi organizacije v sestavi javne uprave postanejo “učeče se organizacije”. V diplomskem delu smo se osredotočili na področje usposabljanja in izpopolnjevanja javnih uslužbencev v občinski upravi Občine Hrastnik. Ugotovili smo, da Občina Hrastnik trenutno nima izdelanega letnega načrta izobraževanja, usposabljanja in izpopolnjevanja zaposlenih v smislu dokumenta, kot ga predvideva zakon. Kljub temu pa vsako leto v proračunu planira sredstva za strokovno izobraževanje zaposlenih, v višini 3.000 €. Ugotovili smo tudi, da management in zaposleni zelo dobro poznajo zakonsko podlago za izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje javnih uslužbencev in se zavedajo pomembnosti pridobivanja in prenosa novega znanja za profesionalno delovanje občinske uprave. Podatke smo pridobili iz primarnih in sekundarnih virov. Podatke iz primarnih virov smo obdelali z Excel programom.
Keywords: - učeča se organizacija, - usposabljanje, - izpopolnjevanje, - management znanja, - načrt izobraževanja, - usposabljanja in izpopolnjevanja javnih uslužbencev
Published in DKUM: 29.02.2016; Views: 1242; Downloads: 221
.pdf Full text (1,41 MB)

10.
DODATNO STROKOVNO IZPOPOLNJEVANJE IN USPOSABLJANJE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU NA OŠ OREHEK KRANJ
Tajda Fajfar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes je izobraževanje zaposlenih v podjetjih zelo razširjeno in tudi zelo pomembno. Zaposleni se izobražujejo zase in za podjetje, v katerem so zaposleni. Podjetja le tako lahko napredujejo in so v koraku s časom. Uspešno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje pa je odvisno od različnih dejavnikov. V raziskavi smo poskušali ugotoviti, kateri dejavniki najmočneje vplivajo na uspešnost izobraževanja. Diplomsko delo govori o teorijah izobraževanja, o usposabljanjih in izpopolnjevanjih in tudi o raziskavi na OŠ Orehek Kranj. V teoretičnem delu smo poskušali predstaviti kaj je izobraževanje, vrste izobraževanj, oblike in metode izobraževanj. Kasneje smo se usmerili na zunanje izvajalce izobraževanj. Sledile so vrste izobraževanj, konkretno seminarji. Pregledali smo si tudi katalog programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev. Sledila je predstavitev ustanove oziroma organizacije OŠ Orehek Kranj, v kateri smo izvajali raziskavo. Na kratko smo opisali tudi organe upravljanja in strokovne organe šole. Z raziskavo smo poskušali ugotoviti, kakšno je zanimanje za nadaljnje izobraževanje na OŠ Orehek Kranj. Predvsem smo se osredotočili na to, ali se učitelji oziroma delavci v večji meri odločajo za izobraževanje s svojega strokovnega področja ali s področja metod poučevanja in dela z učenci. Zaposlene smo povprašali, kako je s finančnimi sredstvi za izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje. Mislimo, da je izobraževanje ključen dejavnik za uspešen osebni in poslovni razvoj, zato bi moralo Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport nameniti več sredstev v ta namen. Na koncu smo podali predloge za rešitev obravnavane problematike.
Keywords: izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje, zaposleni, osnovna šola, vzgoja
Published in DKUM: 03.09.2014; Views: 2129; Downloads: 166
.pdf Full text (1,49 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica