1. Življenjska zgodba kot metoda raziskovanja v izobraževanju odraslih : magistrsko deloPetra Očko, 2024, master's thesis Abstract: V zaključnem delu smo se ukvarjali s proučevanjem izobraževanja odraslih v luči življenjskih izpovedi udeležencev izobraževanja odraslih. Teoretični del smo razdelili na dva dela, kjer smo v prvem delu podrobneje raziskali določene ključne vidike izobraževanja odraslih, in sicer od splošne opredelitve definicije izobraževanja odraslih do opredelitve specifičnih metod dela samih izobraževalcev ter lastnosti izobraževancev. V drugem delu smo podrobneje opredelili kvalitativno raziskovanje in pojem življenjske zgodbe. V empiričnem delu smo izvedli sedem nestrukturiranih intervjujev v obliki življenjske zgodbe z udeleženci izobraževanja odraslih. Rezultate intervjujev smo obdelali s kvalitativno vsebinsko analizo. Ugotovili smo, da so se vsi izmed intervjuvanih posameznikov za izobraževanje v odrasli dobi v večinski meri odločili samoiniciativno, tekom izobraževanja pa so bili visoko notranje motivirani. Raziskava je pokazala, da so nekateri izobraževalni programi bolj prilagojeni potrebam odraslih kot drugi. Ugotovili smo še, da so se odrasli v določenem obsegu, delno zaradi ciljno usmerjenega učenja in delno zaradi že pridobljenih življenjskih izkušenj, učili lažje, kot v mladosti. Rezultati naše kvalitativne raziskave so potrdili teoretičen okvir predelane literature s področja izobraževanja odraslih, in sicer da mora učinkovito izobraževanje odraslih prepoznati ter izkoristiti edinstvene značilnosti odraslih učencev, vključno z njihovo potrebo po praktični uporabnosti, spoštovanju njihovih izkušenj in upoštevanju njihovih časovnih ter življenjskih omejitev. Izobraževalni programi morajo biti fleksibilni, relevantni in odzivni na raznolike potrebe odraslih. Keywords: izobraževanje odraslih, življenjska zgodba, motivacija, kvalitativno raziskovanje Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 144; Downloads: 29
Full text (875,96 KB) |
2. Motivacija za izobraževanje zaposlenih v domu Petra UzarjaPatricija Lukan, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava motivacijo za izobraževanje zaposlenih v domu Petra Uzarja. V teoretičnem delu spoznamo motivacijo in izobraževanje ter njuno povezanost. V praktičnem delu smo odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo jih zastavili. Ugotovili smo da zaposlene najbolj motivira osebna in poklicna rast, ter povečanje samozavesti, da se najraje izobražujejo znotraj organizacije v službenem času ter da jim največji oviri predstavljata pomanjkanje časa in stroški izobraževanja. Na podlagi odgovor ankete lahko Dom Petra Uzarja ustvari učinkovit in bolj ustrezen načrt za izobraževanje zaposlenih. Keywords: motivacija, izobraževanje, izobraževanje odraslih Published in DKUM: 17.06.2024; Views: 140; Downloads: 28
Full text (1,10 MB) |
3. Neformalno izobraževanje odraslih ob deluMaša Rakovec, 2019, undergraduate thesis Abstract: Mlajše in starejše generacije so neprestano priče hitrim spremembam in napredku. Vse izboljšave (npr. v tehnologiji, zakonih, predpisih itd.) zelo vplivajo na delovna mesta. Posamezniki ugotavljajo, da le stopnja formalne izobrazbe ni dovolj za učinkovito in kakovostno delo ter tudi ne zagotavlja ohranitve delovnega mesta. Zato je med zaposlenimi stalna potreba po pridobivanju dodatnega znanja in veščin tako na strokovnem kot tehnološkem področju. Odrasli najbolj pogosto pridobijo ali pa nadgradijo svoje znanje z udeležbo na neformalnem izobraževanju.
Raziskavo diplomskega dela smo izvedli med udeleženci konference, imenovane Koktajl sprememb 2018, ki jo vsako leto organizira podjetje Verlag Dashöfer. Glavni cilji raziskave so bili ugotoviti vzroke za udeležbo odraslih na tej konferenci in na drugih neformalnih izobraževanjih, ki jih organizira podjetje Verlag Dashöfer. Ugotoviti smo želeli tudi, kateri so ključni elementi izobraževalnih programov podjetja Verlag Dashöfer, ki vplivajo na udeležbo posameznika. Želeli smo identificirati najbolj pogoste kriterije, na podlagi katerih se posameznik odloči za določen izobraževalni dogodek, ki ga organizira podjetje Verlag Dashöfer.
Z analizo odgovorov smo prišli do sledečih ugotovitev: organizatorji izobraževanj morajo pazljivo izbrati izvajalce predavanj, saj so izvajalci predavanj najpomembnejši kriterij pri izbiri neformalnega izobraževanja. Poleg ustrezne kompetentnosti se večina anketirancev odloči za določeno izobraževanje tudi na podlagi osebne preference posameznega predavatelja. Večina anketirancev je zavzetih za pridobivanje ali nadgrajevanje znanja. Organizatorji morajo tudi poskrbeti za raznoliko in z znanjem bogato ponudbo izobraževanj, saj so rezultati raziskave pokazali, da se anketiranci udeležujejo neformalnih izobraževanj, tako takih, kjer nadgrajujejo znanje na svojem strokovnem področju, kot takih, kjer širijo svoje znanje tudi na druga strokovna področja.
Za anketirance je Ljubljana ena izmed najbolj priljubljenih lokacij izobraževanj, ki jih organizira podjetje Verlag Dashöfer. Glede cene in lokacije bi morali bolj podrobno zastaviti anketna vprašanja, da bi lahko pridobili bolj natančne ugotovitve. Keywords: - neformalno izobraževanje, - izobraževanje odraslih, - zavzetost, - odločanje, - organiziranje programov neformalnega izobraževanja odraslih. Published in DKUM: 14.11.2019; Views: 1569; Downloads: 181
Full text (860,42 KB) |
4. Didaktične značilnosti dela s tečajniki slovenskega jezika kot drugega/tujega jezikaBrina Fras, 2019, master's thesis Abstract: V teoretičnem delu magistrskega dela smo sprva opredelili pojem andragoške didaktike, v nadaljevanju pa proučili področje izobraževanja odraslih. Poročali smo o vrstah izobraževanja odraslih, o motivaciji odraslih in njihovi pripravljenosti na izobraževanje in izpostavili spodbujevalne in zaviralne motive. Posvetili smo se izobraževalcem odraslih in izpostavili težave, s katerimi se na področju izobraževanja odraslih srečujejo. Pisali smo o organizacijah izobraževanja odraslih in našteli najpogostejše metode dela z odraslimi. Nadalje smo se v celoti posvetili le jezikovnim izobraževanjem v Sloveniji, pri čemer so nas posebej zanimali začetki poučevanja slovenščine kot drugega tujega jezika. Opisali smo priprave predavateljev na delo s tečajniki, pri čemer smo pozornost preusmerili predvsem na obravnavo besedišča in slovnice ter na obravnavo besedil pri poučevanju slovenščine kot drugega/tujega jezika. V zaključku teoretičnega dela smo pisali o tujih študentih, vpisanih na slovenske univerze, in o univerzitetnih zahtevah njihovega znanja slovenščine za pričetek ali nadaljevanje njihovega študija v Sloveniji. Z našo empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 51 udeležencev lektorata slovenščine za tujce, smo pridobili mnenja sodelujočih o poteku lektorata, o pristopih k poučevanju s strani izvajalca in o soočanju z njihovimi lastnimi jezikovnimi preprekami v vsakdanu. Zanimive razlike so se pokazale ravno pri slednjem, složno pa so študentje odgovarjali pri trditvah, vezanih na predavateljeve pristope k poučevanju. Keywords: jezikovni tečaji, slovenščina kot drugi/tuji jezik, lektorat slovenščine za tujce, izobraževanje odraslih, didaktične metode Published in DKUM: 02.08.2019; Views: 2641; Downloads: 220
Full text (1,07 MB) |
5. Preverjanje in ocenjevanje znanja v izobraževanju odraslihAmadeja Koren, 2018, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se ukvarjali s področjem preverjanja in ocenjevanja znanja v izobraževanju odraslih. Zaradi različnih motivov za izobraževanje ter starostnih, poklicnih in interesnih razlik je izobraževanje odraslih prilagojeno udeležencem. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, katere so najpogostejše prilagoditve pri preverjanju in ocenjevanju znanja, kako so udeleženci seznanjeni s pravili in kriteriji ocenjevanja, ali so izvajalci dosledni pri izvajanju preverjanja znanja, kateri načini ocenjevanja so jim blizu ter odnos med povratno informacijo, oceno in motivacijo za učenje. Raziskavo smo s pomočjo anketnega vprašalnika opravili v maju in juniju leta 2018. Vzorec je sestavljalo 81 oseb, ki so bili v izobraževanje odraslih vključeni takrat ali pa kdaj prej. Za pridobljene podatke so bile izračunane frekvenčne distribucije, za preverjanje razlik med spoloma in starostnimi skupinami je bil uporabljen χ²-preizkus. Glavne ugotovitve so bile, da se preverjanje predhodnega znanja izvaja redko, sprotno preverjanje pa je najpogosteje izvedeno v obliki skupinskega dela. Odrasli udeleženci so za učenje predvsem notranje motivirani in se za pravila in kriterije precej zanimajo, posledično so z njimi tudi dobro seznanjeni. Najbolj priljubljena načina ocenjevanja znanja sta pisni in kombinirani, najbolj cenjena prilagoditev, vezana na ocenjevanje, je vnaprej znan datum ocenjevanja. Razlik med spoloma in starostnimi skupinami nismo ugotovili. Keywords: izobraževanje odraslih, preverjanje, ocenjevanje, prilagoditve, motivacija, osebni izobraževalni načrt (OIN) Published in DKUM: 02.08.2019; Views: 2043; Downloads: 203
Full text (678,08 KB) |
6. VPLIV IZOBRAŽEVANJA ODRASLIH NA KAKOVOST ŽIVLJENJA – PRIMER LJUDSKA UNIVERZA ROGAŠKA SLATINANataša Hohnjec, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali, kako izobraževanje udeležencev odraslih vpliva na kvaliteto njihovega življenja ter koliko je pri delu uspešna organizacija (Ljudska univerza Rogaška Slatina). Namen raziskave je bil odkriti, kako vpliva vključenost v izobraževanje in učenje na percepcijo kakovosti življenja ljudi ter tako spoznati, kateri so tisti dejavniki izobraževanja in učenja, zaradi katerih ljudje doživljajo življenje bolj kakovostno.
Zaposleni se na LURS, ki je vodilna organizacija na področju izobraževanja odraslih na območju Obsotelja in Kozjanskega, zavedamo tega, da je ustrezna izobrazba ključni dejavnik za kakovostnejše življenje naših slušateljev programov izobraževanja odraslih. Spremljamo povpraševanje na trgu dela in temu tudi prilagajamo naše programe. Sodelujemo z večjimi podjetji na tem območju, s katerimi ustvarjamo projekte, ki so v veliki meri namenjeni temu, da se omogoči kvalitetno in kakovostnejše življenje posameznika. Vsakega udeleženca ustrezno motiviramo, saj se zavedamo tega, da si vsi, ki se vpišejo v programe, želijo izboljšati kakovost svojega življenja. Keywords: motivacija, izobraževanje odraslih in vseživljenjsko učenje, izobraževanje, motivacijske teorije, Ljudska univerza Rogaška Slatina. Published in DKUM: 02.11.2016; Views: 1539; Downloads: 165
Full text (663,86 KB) |
7. MOTIVACIJA ZAPOSLENIH ZA IZOBRAŽEVANJE V ZAVODU ZA ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE SLOVENIJEMarta Peterman-Mulej, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomsko delo obsega kratko predstavitev Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, povzeli smo nekaj temeljnih dejstev o učenju, znanju in izobraževanju. Najbolj pa smo se osredotočili na raziskovanje motivacije zaposlenih, kako so zaposleni v Zavodu zadovoljni z obstoječimi programi strokovnega izobraževanja v Zavodu, kaj jih motivira in kaj ovira za dodatno strokovno izobraževanje ter kakšne potrebe imajo po tovrstnem izobraževanju. Keywords: Učenje, znanje, izobraževanje, kurikulum, motivacija odraslih za izobraževanje Published in DKUM: 13.10.2016; Views: 1339; Downloads: 131
Full text (1,04 MB) |
8. IZOBRAŽEVANJE PRODAJALCEV OSEBNIH VOZIL V PODJETJU XNina Minov, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V sodobnih tehnoloških časih se povečuje zavedanje relevantnosti nenehnega usposabljanja in izobraževanja kadrov, saj le tako ostanemo v prednosti pred konkurenco ter posledično pridobimo več potencialnih strank. Zavedamo se, da so naši zaposleni že pridobili neko formalno izobrazbo, ki pa je le osnova za delovanje na določenem področju. Pomembno je, da znanje svojih zaposlenih stalno nadgrajujemo, razvijamo in osvežujemo, saj se okolje spreminja zelo hitro in naše znanje hitro zastara. Potreba po izobraževanju pa se izraziteje pokaže na delovnih mestih, ki so povezana s tehnologijo ter prodajo le-te, saj morajo imeti najnovejše znanje, da se proces prodaje lahko izvede. V prvem, teoretičnem delu, bomo predstavili pojem izobraževanje, saj je to konstanten in planiran proces, ki posamezniku pomaga, da pridobiva nova znanja, veščine in navade, zaradi katerih se lažje vklopi v svoje okolje. Posamezniku pomaga odkrivati nova razumevanja ter pridobivati informacije, ki pripomorejo k boljšemu razumevanju sveta oziroma družbenega okolja, ki ga obdaja. Dotaknili se bomo tudi vseživljenjskega izobraževanja ter andragogike, ki sta pomembna iz vidika razumevanja izobraževanja starejšega posameznika, saj so starejši posamezniki tisti, ki se vključujejo v delovne procese. V praktičnem delu bomo postavili štiri hipoteze, ki jih bomo potrdili ali ovrgli glede na rezultate, pridobljene preko anketnih vprašalnikov. Ugotavljali bomo razlike med želenim in dejanskim znanjem, povezave med dobo zaposlitve in številom izobraževanj, postavili modele, ki bi lahko pripomogli k boljšemu sistemu izobraževanja ter se dotaknili pomoči 'coachinga' v tem primeru. Raziskava je bila izvedena v manjšem podjetju, ki se uspešno ukvarja s prodajo osebnih vozil. V podjetju X se zavedajo pomembnosti nenehnega procesa izobraževanja, s čimer svojim zaposlenim omogočajo pridobivanje novih znanj, skladno z novostmi v prodajnem programu ter se s tem, ko vlagajo v zaposlene, trudijo biti dober delodajalec. Zavedajo se, da je prodajno osebje ključnega pomena, saj so potrošnje zelo pomemben stik s svetom, v katerem se je potrebno boriti za svoj obstoj. Rezultati bodo pokazali, ali je stopnja pripravljenosti za izobraževanje v obratnem sorazmerju s številom let zaposlitve, kot trdimo v hipotezi. Prav tako pa bomo raziskali, ali so v prvih letih svoje zaposlitve deležni več izobraževanj kot v kasnejših. Dotaknili pa smo se tudi razlik v prodaji, ki se porajajo med ženskimi in moškimi prodajalci. Keywords: izobraževanje, prodaja, vseživljenjsko izobraževanje, izobraževanje odraslih, zaposleni Published in DKUM: 06.10.2016; Views: 1162; Downloads: 135
Full text (598,14 KB) |
9. |
10. Organizacija in kakovost izobraževanja odraslihMojca Muhič, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Izobraževanje odraslih vedno bolj pridobiva na pomenu kot ena izmed temeljnih in sodobnih oblik izobraževanja. Poseben pomen ima vseživljenjsko učenje. Odrasli se na poti do odločitve za nadaljnje izobraževanje oziroma usposabljanje soočajo s številnimi ovirami in omejitvami.
Namen diplomskega dela je bil na podlagi opravljene raziskave ugotoviti, kje se pri odraslih, ki se izobražujejo, najpogosteje pojavljajo težave, na kakšen način lahko najdemo možne rešitve in kakšno vlogo ima pri tem izobraževalna ustanova, ki izobraževanja in usposabljanja izvaja.
Tako smo ugotovili, da največjo oviro pri izobraževanju odraslih predstavljajo šolnine, da je večina odraslih, ki se izobražujejo, zaposlenih ter da na kakovost izvajanja izobraževanj in usposabljanj odraslih najbolj vplivajo učitelji. Keywords: izobraževanje odraslih, organizacija izobraževanja, vseživljenjsko učenje, kakovost izobraževanja odraslih, zadovoljstvo udeležencev Published in DKUM: 03.10.2016; Views: 1434; Downloads: 254
Full text (2,44 MB) |