| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 50
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Neformalno izobraževanje odraslih ob delu
Maša Rakovec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Mlajše in starejše generacije so neprestano priče hitrim spremembam in napredku. Vse izboljšave (npr. v tehnologiji, zakonih, predpisih itd.) zelo vplivajo na delovna mesta. Posamezniki ugotavljajo, da le stopnja formalne izobrazbe ni dovolj za učinkovito in kakovostno delo ter tudi ne zagotavlja ohranitve delovnega mesta. Zato je med zaposlenimi stalna potreba po pridobivanju dodatnega znanja in veščin tako na strokovnem kot tehnološkem področju. Odrasli najbolj pogosto pridobijo ali pa nadgradijo svoje znanje z udeležbo na neformalnem izobraževanju. Raziskavo diplomskega dela smo izvedli med udeleženci konference, imenovane Koktajl sprememb 2018, ki jo vsako leto organizira podjetje Verlag Dashöfer. Glavni cilji raziskave so bili ugotoviti vzroke za udeležbo odraslih na tej konferenci in na drugih neformalnih izobraževanjih, ki jih organizira podjetje Verlag Dashöfer. Ugotoviti smo želeli tudi, kateri so ključni elementi izobraževalnih programov podjetja Verlag Dashöfer, ki vplivajo na udeležbo posameznika. Želeli smo identificirati najbolj pogoste kriterije, na podlagi katerih se posameznik odloči za določen izobraževalni dogodek, ki ga organizira podjetje Verlag Dashöfer. Z analizo odgovorov smo prišli do sledečih ugotovitev: organizatorji izobraževanj morajo pazljivo izbrati izvajalce predavanj, saj so izvajalci predavanj najpomembnejši kriterij pri izbiri neformalnega izobraževanja. Poleg ustrezne kompetentnosti se večina anketirancev odloči za določeno izobraževanje tudi na podlagi osebne preference posameznega predavatelja. Večina anketirancev je zavzetih za pridobivanje ali nadgrajevanje znanja. Organizatorji morajo tudi poskrbeti za raznoliko in z znanjem bogato ponudbo izobraževanj, saj so rezultati raziskave pokazali, da se anketiranci udeležujejo neformalnih izobraževanj, tako takih, kjer nadgrajujejo znanje na svojem strokovnem področju, kot takih, kjer širijo svoje znanje tudi na druga strokovna področja. Za anketirance je Ljubljana ena izmed najbolj priljubljenih lokacij izobraževanj, ki jih organizira podjetje Verlag Dashöfer. Glede cene in lokacije bi morali bolj podrobno zastaviti anketna vprašanja, da bi lahko pridobili bolj natančne ugotovitve.
Keywords: - neformalno izobraževanje, - izobraževanje odraslih, - zavzetost, - odločanje, - organiziranje programov neformalnega izobraževanja odraslih.
Published: 14.11.2019; Views: 473; Downloads: 70
.pdf Full text (860,42 KB)

2.
Didaktične značilnosti dela s tečajniki slovenskega jezika kot drugega/tujega jezika
Brina Fras, 2019, master's thesis

Abstract: V teoretičnem delu magistrskega dela smo sprva opredelili pojem andragoške didaktike, v nadaljevanju pa proučili področje izobraževanja odraslih. Poročali smo o vrstah izobraževanja odraslih, o motivaciji odraslih in njihovi pripravljenosti na izobraževanje in izpostavili spodbujevalne in zaviralne motive. Posvetili smo se izobraževalcem odraslih in izpostavili težave, s katerimi se na področju izobraževanja odraslih srečujejo. Pisali smo o organizacijah izobraževanja odraslih in našteli najpogostejše metode dela z odraslimi. Nadalje smo se v celoti posvetili le jezikovnim izobraževanjem v Sloveniji, pri čemer so nas posebej zanimali začetki poučevanja slovenščine kot drugega tujega jezika. Opisali smo priprave predavateljev na delo s tečajniki, pri čemer smo pozornost preusmerili predvsem na obravnavo besedišča in slovnice ter na obravnavo besedil pri poučevanju slovenščine kot drugega/tujega jezika. V zaključku teoretičnega dela smo pisali o tujih študentih, vpisanih na slovenske univerze, in o univerzitetnih zahtevah njihovega znanja slovenščine za pričetek ali nadaljevanje njihovega študija v Sloveniji. Z našo empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 51 udeležencev lektorata slovenščine za tujce, smo pridobili mnenja sodelujočih o poteku lektorata, o pristopih k poučevanju s strani izvajalca in o soočanju z njihovimi lastnimi jezikovnimi preprekami v vsakdanu. Zanimive razlike so se pokazale ravno pri slednjem, složno pa so študentje odgovarjali pri trditvah, vezanih na predavateljeve pristope k poučevanju.
Keywords: jezikovni tečaji, slovenščina kot drugi/tuji jezik, lektorat slovenščine za tujce, izobraževanje odraslih, didaktične metode
Published: 02.08.2019; Views: 1162; Downloads: 98
.pdf Full text (1,07 MB)

3.
Preverjanje in ocenjevanje znanja v izobraževanju odraslih
Amadeja Koren, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo se ukvarjali s področjem preverjanja in ocenjevanja znanja v izobraževanju odraslih. Zaradi različnih motivov za izobraževanje ter starostnih, poklicnih in interesnih razlik je izobraževanje odraslih prilagojeno udeležencem. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, katere so najpogostejše prilagoditve pri preverjanju in ocenjevanju znanja, kako so udeleženci seznanjeni s pravili in kriteriji ocenjevanja, ali so izvajalci dosledni pri izvajanju preverjanja znanja, kateri načini ocenjevanja so jim blizu ter odnos med povratno informacijo, oceno in motivacijo za učenje. Raziskavo smo s pomočjo anketnega vprašalnika opravili v maju in juniju leta 2018. Vzorec je sestavljalo 81 oseb, ki so bili v izobraževanje odraslih vključeni takrat ali pa kdaj prej. Za pridobljene podatke so bile izračunane frekvenčne distribucije, za preverjanje razlik med spoloma in starostnimi skupinami je bil uporabljen χ²-preizkus. Glavne ugotovitve so bile, da se preverjanje predhodnega znanja izvaja redko, sprotno preverjanje pa je najpogosteje izvedeno v obliki skupinskega dela. Odrasli udeleženci so za učenje predvsem notranje motivirani in se za pravila in kriterije precej zanimajo, posledično so z njimi tudi dobro seznanjeni. Najbolj priljubljena načina ocenjevanja znanja sta pisni in kombinirani, najbolj cenjena prilagoditev, vezana na ocenjevanje, je vnaprej znan datum ocenjevanja. Razlik med spoloma in starostnimi skupinami nismo ugotovili.
Keywords: izobraževanje odraslih, preverjanje, ocenjevanje, prilagoditve, motivacija, osebni izobraževalni načrt (OIN)
Published: 02.08.2019; Views: 1021; Downloads: 84
.pdf Full text (678,08 KB)

4.
VPLIV IZOBRAŽEVANJA ODRASLIH NA KAKOVOST ŽIVLJENJA – PRIMER LJUDSKA UNIVERZA ROGAŠKA SLATINA
Nataša Hohnjec, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali, kako izobraževanje udeležencev odraslih vpliva na kvaliteto njihovega življenja ter koliko je pri delu uspešna organizacija (Ljudska univerza Rogaška Slatina). Namen raziskave je bil odkriti, kako vpliva vključenost v izobraževanje in učenje na percepcijo kakovosti življenja ljudi ter tako spoznati, kateri so tisti dejavniki izobraževanja in učenja, zaradi katerih ljudje doživljajo življenje bolj kakovostno. Zaposleni se na LURS, ki je vodilna organizacija na področju izobraževanja odraslih na območju Obsotelja in Kozjanskega, zavedamo tega, da je ustrezna izobrazba ključni dejavnik za kakovostnejše življenje naših slušateljev programov izobraževanja odraslih. Spremljamo povpraševanje na trgu dela in temu tudi prilagajamo naše programe. Sodelujemo z večjimi podjetji na tem območju, s katerimi ustvarjamo projekte, ki so v veliki meri namenjeni temu, da se omogoči kvalitetno in kakovostnejše življenje posameznika. Vsakega udeleženca ustrezno motiviramo, saj se zavedamo tega, da si vsi, ki se vpišejo v programe, želijo izboljšati kakovost svojega življenja.
Keywords: motivacija, izobraževanje odraslih in vseživljenjsko učenje, izobraževanje, motivacijske teorije, Ljudska univerza Rogaška Slatina.
Published: 02.11.2016; Views: 719; Downloads: 74
.pdf Full text (663,86 KB)

5.
MOTIVACIJA ZAPOSLENIH ZA IZOBRAŽEVANJE V ZAVODU ZA ZDRAVSTVENO ZAVAROVANJE SLOVENIJE
Marta Peterman-Mulej, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo obsega kratko predstavitev Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, povzeli smo nekaj temeljnih dejstev o učenju, znanju in izobraževanju. Najbolj pa smo se osredotočili na raziskovanje motivacije zaposlenih, kako so zaposleni v Zavodu zadovoljni z obstoječimi programi strokovnega izobraževanja v Zavodu, kaj jih motivira in kaj ovira za dodatno strokovno izobraževanje ter kakšne potrebe imajo po tovrstnem izobraževanju.
Keywords: Učenje, znanje, izobraževanje, kurikulum, motivacija odraslih za izobraževanje
Published: 13.10.2016; Views: 743; Downloads: 77
.pdf Full text (1,04 MB)

6.
IZOBRAŽEVANJE PRODAJALCEV OSEBNIH VOZIL V PODJETJU X
Nina Minov, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V sodobnih tehnoloških časih se povečuje zavedanje relevantnosti nenehnega usposabljanja in izobraževanja kadrov, saj le tako ostanemo v prednosti pred konkurenco ter posledično pridobimo več potencialnih strank. Zavedamo se, da so naši zaposleni že pridobili neko formalno izobrazbo, ki pa je le osnova za delovanje na določenem področju. Pomembno je, da znanje svojih zaposlenih stalno nadgrajujemo, razvijamo in osvežujemo, saj se okolje spreminja zelo hitro in naše znanje hitro zastara. Potreba po izobraževanju pa se izraziteje pokaže na delovnih mestih, ki so povezana s tehnologijo ter prodajo le-te, saj morajo imeti najnovejše znanje, da se proces prodaje lahko izvede. V prvem, teoretičnem delu, bomo predstavili pojem izobraževanje, saj je to konstanten in planiran proces, ki posamezniku pomaga, da pridobiva nova znanja, veščine in navade, zaradi katerih se lažje vklopi v svoje okolje. Posamezniku pomaga odkrivati nova razumevanja ter pridobivati informacije, ki pripomorejo k boljšemu razumevanju sveta oziroma družbenega okolja, ki ga obdaja. Dotaknili se bomo tudi vseživljenjskega izobraževanja ter andragogike, ki sta pomembna iz vidika razumevanja izobraževanja starejšega posameznika, saj so starejši posamezniki tisti, ki se vključujejo v delovne procese. V praktičnem delu bomo postavili štiri hipoteze, ki jih bomo potrdili ali ovrgli glede na rezultate, pridobljene preko anketnih vprašalnikov. Ugotavljali bomo razlike med želenim in dejanskim znanjem, povezave med dobo zaposlitve in številom izobraževanj, postavili modele, ki bi lahko pripomogli k boljšemu sistemu izobraževanja ter se dotaknili pomoči 'coachinga' v tem primeru. Raziskava je bila izvedena v manjšem podjetju, ki se uspešno ukvarja s prodajo osebnih vozil. V podjetju X se zavedajo pomembnosti nenehnega procesa izobraževanja, s čimer svojim zaposlenim omogočajo pridobivanje novih znanj, skladno z novostmi v prodajnem programu ter se s tem, ko vlagajo v zaposlene, trudijo biti dober delodajalec. Zavedajo se, da je prodajno osebje ključnega pomena, saj so potrošnje zelo pomemben stik s svetom, v katerem se je potrebno boriti za svoj obstoj. Rezultati bodo pokazali, ali je stopnja pripravljenosti za izobraževanje v obratnem sorazmerju s številom let zaposlitve, kot trdimo v hipotezi. Prav tako pa bomo raziskali, ali so v prvih letih svoje zaposlitve deležni več izobraževanj kot v kasnejših. Dotaknili pa smo se tudi razlik v prodaji, ki se porajajo med ženskimi in moškimi prodajalci.
Keywords: izobraževanje, prodaja, vseživljenjsko izobraževanje, izobraževanje odraslih, zaposleni
Published: 06.10.2016; Views: 680; Downloads: 107
.pdf Full text (598,14 KB)

7.
EKOLOŠKO OZAVEŠČANJE IN IZOBRAŽEVANJE LASTNIKOV GOZDOV
Daniel Zorko, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je je predstavljeno trenutno izobraževanje in ekološko ozaveščanje lastnikov gozdov. V nalogi smo analizirali tudi preteklo stanje, naredili analizo in opredelili ključne pojme.Preko ankete smo prišli do novih spoznanj.
Keywords: gozd, lastnik gozda, izobraževanje odraslih, izobraževanje lastnikov gozdov, ekološka ozaveščenost lastnikov gozdov
Published: 03.10.2016; Views: 555; Downloads: 42
.pdf Full text (687,68 KB)

8.
Organizacija in kakovost izobraževanja odraslih
Mojca Muhič, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Izobraževanje odraslih vedno bolj pridobiva na pomenu kot ena izmed temeljnih in sodobnih oblik izobraževanja. Poseben pomen ima vseživljenjsko učenje. Odrasli se na poti do odločitve za nadaljnje izobraževanje oziroma usposabljanje soočajo s številnimi ovirami in omejitvami. Namen diplomskega dela je bil na podlagi opravljene raziskave ugotoviti, kje se pri odraslih, ki se izobražujejo, najpogosteje pojavljajo težave, na kakšen način lahko najdemo možne rešitve in kakšno vlogo ima pri tem izobraževalna ustanova, ki izobraževanja in usposabljanja izvaja. Tako smo ugotovili, da največjo oviro pri izobraževanju odraslih predstavljajo šolnine, da je večina odraslih, ki se izobražujejo, zaposlenih ter da na kakovost izvajanja izobraževanj in usposabljanj odraslih najbolj vplivajo učitelji.
Keywords: izobraževanje odraslih, organizacija izobraževanja, vseživljenjsko učenje, kakovost izobraževanja odraslih, zadovoljstvo udeležencev
Published: 03.10.2016; Views: 757; Downloads: 148
.pdf Full text (2,44 MB)

9.
PRIMERJALNA ANALIZA USPEŠNOSTI IN UČINKOVITOSTI TREH LJUDSKIH UNIVERZ
Alenka Cencič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Ljudska univerza je javni zavod, ki izvaja formalno in neformalno izobraževanje odraslih. Sredstva za delovanje pridobiva iz državnega in občinskega proračuna ter v veliki meri od posameznikov, ki se izobražujejo. Zaradi dvojne vloge javne in tržne, mora skrbeti za racionalno in namensko rabo javnih sredstev s kakovostno izvedbo predvidenega obsega programa, prav tako pa je to pogojeno z neizprosno tržno konkurenco ostalih ponudnikov na trgu. Primerjalna analiza uspešnosti in učinkovitosti treh ljudskih univerz nam pokaže, kako se posamezna organizacija odziva na razmere v lokalnem okolju in v samem izobraževanju odraslih ter v primerjavi z ostalimi istovrstnimi organizacijami v Sloveniji. Prednostna naloga vsake od treh ljudskih univerz je zadovoljiti stranko s kakovostnimi storitvami, dobro organizacijo in zadovoljnimi zaposlenimi, zato so tudi vse tri aktivno vključene v program Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanje, preko katerega lahko uresničujejo in spremljajo svojo uspešnost na tem področju. Finančno in poslovno uspešnost zagotavljajo vse tri ljudske univerze, saj uspešno realizirajo načrtovano dejavnost z danimi sredstvi, kar je v današnjih kriznih razmerah velik uspeh.
Keywords: javni zavod za izobraževanje odraslih, nefinančni kazalniki, finančni kazalniki, uspešnost, učinkovitost
Published: 16.09.2016; Views: 1008; Downloads: 103
.pdf Full text (1,22 MB)

10.
Učenje nemščine na delovnem mestu
Valentina Maksimović, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Veliko ljudi se odloči za učenje tudi v odraslosti. Tako npr. želijo izpopolniti znanje jezikov, pridobiti poslovno izobrazbo, opraviti prekvalifikacijo ali samo uresničiti svojo staro željo. Od zaposlenih se pričakuje polna uspešnost do zadnjega delovnega dne. Danes je znanje, ki so ga pridobili s šolanjem, skoraj nezadostno. Neprestano se morajo izobraževati, da lahko konkurirajo mlajšim sodelavcem. Včasih je veljalo mnenje, da se je z leti težje učiti. Ampak raziskave so pokazale, da se odrasli učijo drugače. Imajo več življenjskih izkušenj kot mlajši učenci in znanje lažje povezujejo z že poznanim. Odrasli sami določajo svoje učne cilje, saj je udeležba na izobraževalnem tečaju povezana z razporejanjem njihovega časa, sredstev in moči. Pomembno jim je, da usvojijo svoje učne cilje. Ker med učenci obstajajo razlike, so organizirani tečaji, prirejeni posebej za ciljne skupine, ki jim je prilagojeno načrtovanje in izvajanje pouka. Delo z odraslimi poteka drugače kot z otroki ali mladostniki, zato se pojavlja vprašanje, ali je zanje potrebna posebna didaktika. Raapke, eden prvih didaktikov, ki se je ukvarjal z izobraževanjem odraslih, je ugotovil, da ta ni potrebna. Upoštevati je potrebno le posebnosti za poučevanje odraslih. Če je namenjeno le odraslim udeležencem in so prilagojene tudi vsebine, pa lahko govorimo o didaktiki za odrasle. Za odrasle učence je posebej pomembno, da vedo, zakaj se morajo naučiti nečesa novega. Tukaj je motivacija ključnega pomena. Na odraslega učenca vplivajo pozitivni in negativni motivi. Za poklicno usmerjeno učenje tujih jezikov je pomemben interkulturalizem, kot tudi spoznavni, čustveni in motivacijski vidiki. V empiričnem delu je opisano, kako nastane učni načrt za tečaj nemškega jezika za začetno skupino. Upoštevati je potrebno pričakovanja in želje vodstva podjetja in tečajnikov. Kot podlaga za izdelavo učnega načrta služi učni načrt nemščine za slovenske gimnazije. Določijo se teme in cilji ter izbere ustrezno gradivo. Na začetku tečaja so udeleženci pisali razvrstitveni test. Rešili so tudi anketo, ki je bila analizirana. Ugotovljeno je bilo, da so za tečajnike pomembne vse štiri sporazumevalne zmožnosti, v ospredju pa sta poslušanje in govorno sporočanje in sporazumevanje. S slovnico se ne želijo podrobneje seznanjati. Svoje znanje nemškega jezika so ocenili slabše, kot pa je v resnici bilo. Na koncu tečaja so pisali še primerjalni in vsebinski test. Rezultati so pokazali, da so tečajniki izredno napredovali ter izboljšali in razširili znanje nemškega jezika.
Keywords: andragogika, izobraževanje odraslih, učenje tujih jezikov, motivacija, učni načrt, tečaji na podjetjih
Published: 09.09.2016; Views: 860; Downloads: 106
.pdf Full text (898,97 KB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica