| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 40
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Tehnostres med slovenskimi osnovnošolskimi učitelji
Verica Projkov, 2021, master's thesis

Abstract: Novonastala situacija s pandemijo COVID-19 je prinesla številne prilagoditve na delovnih mestih. Veliko število ljudi je bilo na neki način prisiljeno pričeti delati od doma, kar je posledično privedlo do povečane ravni stresa. Prav tako je delo od doma zahtevalo večjo uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij, za katero so zaposleni bolj ali manj usposobljeni. Višja kot je stopnja (tehno)stresa, večje so možnosti za pojavo nezaželenih oz. negativnih učinkov. Med poklice, ki pri svojem delu najbolj pogosto uporabljajo IKT, sodijo zaposleni v računovodstvu, marketingu, menedžmentu, arhitekti, dizajnerji ipd. Tej skupini so se pridružili tudi zaposleni v šolstvu, saj je izobraževanje v času pandemije COVID-19 prešlo v izobraževanje na daljavo. Pri tem so učitelji morali prilagoditi svoj način poučevanja, ki je zajel uporabo IKT. Glede na to, da vsi učitelji niso enako digitalno pismeni, predvidevamo, da so v koronačasu doživeli tehnostres v večji ali manjši meri. Simptome, povzročitelje in inhibitorje ter načine za spopadanje s tehnostresom in stresom smo opisali v teoretičnem delu magistrske naloge. Prikazana je tudi uporaba IKT v izobraževanju ter njene komponente in oblike učenja z njeno uporabo. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Zanimalo nas je, v kolikšni meri je tehnostres vplival na osnovnošolske učitelje v Sloveniji. Še posebej nas je zanimalo, kako je povečana uporaba IKT vplivala na slovenske osnovnošolske učitelje v času pandemije koronavirusa. Na podlagi pridobljenih odgovorov smo ugotovili, da starost vpliva na raven tehnostresa, in sicer so starejši učitelji bolj izpostavljeni tehnostresom kot mlajši. Kar se tiče povzročiteljev tehnostresa, pa smo ugotovili, da sta tehnokompleksnost in tehnopreobremenjenost glavna povzročitelja tehnostresa pri starejših učiteljih. Glede stopnje poučevanja smo spoznali, da je tehnokompleksnost glavni razlog za tehnostres pri zaposlenih v šolski svetovalni službi. Ne nazadnje pa smo ugotovili, da so starejši učitelji in učitelji razrednega pouka doživeli višjo raven tehnostresa v času pandemije.
Keywords: stres, tehnostres, IKT, slovenski osnovnošolski učitelji, izobraževanje na daljavo
Published: 23.07.2021; Views: 183; Downloads: 46
.pdf Full text (1,68 MB)

2.
Poučevanje tehnike in tehnologije na daljavo
Katja Krecenbaher Mernik, 2020, master's thesis

Abstract: V letošnjem šolskem letu so se na področju izobraževanja dogajale velike spremembe zaradi širjenja covid-19 in zaprtja vseh izobraževalnih ustanov v mesecu marcu. Poučevanje se je nenadoma začelo izvajati na daljavo in marsikatere ustanove in njihovi zaposleni so se morali hitro seznaniti z nepoznano situacijo ter prilagoditi način dela. Poučevanje na daljavo zajema sinhrono in asinhrono poučevanje, ključno pri tem pa je, da sta učitelj in učenec pri delu prostorsko ločena. Tudi pri poučevanju tehnike in tehnologije so se morali učitelji poslužiti drugačnih metod in oblik dela. V opravljeni raziskavi smo naredili pregled in analizo poučevanja tehnike in tehnologije na daljavo. Vprašalnik je zajemal več sklopov vprašanj, ki so raziskovali uporabljene oblike poučevanja, mnenje o uporabnosti in enostavnosti uporabe raznih spletnih pripomočkov, odnos učiteljev do uporabe takšnih pripomočkov, namero za nadaljnje vključevanje takšnih oblik poučevanja ter primere dobrih praks pri poučevanju na daljavo. Raziskava je pokazala, da so učitelji večinoma uporabljali asinhrono obliko poučevanja na daljavo ter da se je pogostost uporabe določenih oblik poučevanja spremenila. Nekaterim je bila izkušnja težavna, večina učiteljev pa meni, da je bila izkušnja kljub temu poučna. Spletni pripomočki se jim zdijo uporabni in za delo prijetni.
Keywords: covid-19, izobraževanje, tehnika in tehnologija, poučevanje na daljavo
Published: 04.11.2020; Views: 554; Downloads: 328
.pdf Full text (3,65 MB)

3.
Izkušnja slovenskih študentov z izobraževanjem na daljavo
Barbara Plazar, 2020, master's thesis

Abstract: Za to magistrsko delo smo proučevali izkušnjo slovenskih študentov z izobraževanjem na daljavo. V teoretičnem delu smo opredelili termin izobraževanje na daljavo in sorodne pojme, proučili razvoj izobraževanja na daljavo, opredelili njegove prednosti in pomanjkljivosti ter ga primerjali z drugimi oblikami izobraževanja. V osrednjem delu smo proučili njegove pomembne elemente, kot so učna gradiva, orodja in tehnologija za izobraževanje na daljavo, in opredelili tudi vlogo učitelja pri tem. Na koncu smo predstavili še nekaj primerov izobraževanja na daljavo v svetu in oblike, v katerih se pojavlja v Sloveniji. V empiričnem delu smo proučili, katere metode in orodja so pri izobraževanju na daljavo uporabljali slovenski študentje, in ugotovili, da je nekaj razlik med študenti naravoslovnih in študenti družboslovnih študijskih smeri, pa tudi med študenti ljubljanske in študenti mariborske univerze. Zanimale so nas težave, ki so jih imeli študentje pri izobraževanju na daljavo, kako so zadovoljni z izobraževanjem na daljavo in kaj bi pri tem spremenili.
Keywords: izobraževanje, izobraževanje na daljavo, študentje, posredna komunikacija, sodobna tehnologija
Published: 26.10.2020; Views: 453; Downloads: 288
.pdf Full text (953,19 KB)

4.
Varstvo otrok v času pandemije COVID-19
Vesna Drozg, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Varstvo otrok v času pandemije COVID-19 obravnava otrokove pravice ter njihovo varstvo v času pandemije. V začetnem delu so navedeni temeljni pojmi, ki so pomembni za celotno razumevanje diplomskega dela, kot je razvoj otrokovih pravic, kaj so otrokove pravice, opredeljena pa je tudi definicija otroka iz različnih pravnih virov. Razložen je pojem pandemije in razlikovanje s pojmom epidemije ter opisana je koronavirusna bolezen COVID-19 in potek dogodkov, ki so pripeljali do razglasitve pandemije. Ker je največja posledica pandemije COVID-19 zaprtje izobraževalnih ustanov ter uvedba šolanja na daljavo, je osrednji del diplomskega dela usmerjen v pravice do izobraževanja otrok ter njihovo varstvo v primeru kršitev. V nadaljevanju dela je predstavljena pravica do izobrazbe in varstvu otrok v šoli, del pa je namenjen kršitvi teh pravic ter odgovornost za njihov nastanek. Varuh človekovih pravic je pomemben člen, ki varuje otrokove pravice, zato je del namenjen tudi predstavitvi njegovega dela, prav tako pa so na kratko omenjene tudi druge nevladne organizacije, ki se v največji meri posvečajo varstvu otrokovih pravic. Ker je pandemija izredno stanje, je opisano tudi izobraževanja v izrednem stanju na splošno. V osrednjem delu je največji del namenjen predstavitvi načina izobraževanja v času pandemije, težave, s katerimi so se srečevali učenci ter njihovi starši, ter katere pravice otrok so največkrat kršene. Predstavljene pa so tudi nekatere posledice zaprtja izobraževalnih ustanov, kot so motena prehrana otrok, problematika varstva zasebnosti otrok ter pomoč družine pri učenju od doma. V zaključku diplomske naloge bom navedla nekatera priporočila, ki jih naj upoštevajo države, v primeru ponovnega zaprtja šol, kajti virus se ni nehal širiti in lahko pride do ponovnega zaprtja celotne šole ali posameznega oddelka. V sklepu sem navedla svoje ugotovitve, ki sem jih spoznala med pisanjem diplomskega dela.
Keywords: otrokove pravice, varstvo otrokovih pravic, pandemija, COVID-19, izobraževanje, pravica do izobrazbe, izobraževanje v izrednih razmerah, zaprtje šol, izobraževanje na daljavo
Published: 12.10.2020; Views: 953; Downloads: 298
.pdf Full text (1,81 MB)

5.
Načrtovanje in izvedba učenja na daljavo
Žan Kocen, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih časih se ogromno vlaga v e-izobraževanje, saj je za mnogo ljudi, ki živijo v odročnejših krajih, edini način, da lahko pridobijo izobrazbo. Opredelil bom znanja in spretnosti, potrebne za pripravo, načrtovanje in izvedbo učenja na daljavo. Glede na najdene podatke bom pretvoril učno uro, ki sem jo izvedel v tradicionalni učilnici, v MOOC e-tečaj na platformi Udemy. Tako bom praktično preizkusil in primerjal učenje v klasični učilnici z učenjem na daljavo. Velik izziv za današnje učitelje je, kako uporabiti orodja, da bo učno okolje čim bolj prilagojeno vsakemu posamezniku.
Keywords: izobraževanje na daljavo, e-izobraževanje, MOOCS, Udemy, LMS, Keller, Bloom, Wiggins, e-tečaj, asinhrono, sinhrono, virtualna, učilnica, webinar
Published: 09.09.2016; Views: 1600; Downloads: 341
.pdf Full text (3,47 MB)

6.
PODPORA IZOBRAŽEVANJA NA DALJAVO V SUDANU
Jan Križnar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Raziskava obravnava izgradnjo učnega gradiva za izobraževanje na daljavo v Sudanu. Predstavljena so osnovna teoretična izhodišča izobraževanja na daljavo in uporabe računalnika v izobraževanju. Kratko so opisane značilnosti nekaterih primernih informacijsko-komunikacijskih tehnologij ter izbrane potrebne za potrebe raziskave. Učno gradivo za učenje osnov angleškega jezika za potrebe izobraževanja na daljavo v Sudanu je izdelano z orodjem eXe Learning. Izveden je pilotni preizkus na populaciji slovensko govorečih anketirancev. Rezultati so pokazali, da je učno gradivo primerno zahtevno za širšo populacijo. Predlagane so možnosti nadgradnje razvitega učnega gradiva in za njegovo potencialno uporabo tudi na drugih območjih, kjer je prisotna begunska kriza.
Keywords: izobraževanje na daljavo, eXe Learning, učno gradivo za učenje osnov angleškega jezika, testiranje učnega gradiva
Published: 01.07.2016; Views: 472; Downloads: 46
.pdf Full text (2,83 MB)

7.
Konceptualno učenje in interaktivna učna gradiva
Ivan Gerlič, 2006, short scientific article

Abstract: Pouk s pomočjo računalnika (IKT) obsega njeno pomoč v vzgojno-izobraževalnem procesu povsod tam, kjer je to mogoče in smiselno. Namen računalnika oz. IKT kot učnega pripomočka je iskanje optimalnih elementov in pripomočkov za pedagoško učinkovitost ter za boljše doseganje vzgojno-izobraževalnih smotrov. Pouk naravoslovno-matematičnih in tehniških predmetov v osnovni šoli v mnogih učnih situacijah zahteva praktično delo in problemski pouk. V prispevku bomo prikazali nekaj didaktičnih načinov za pripravo interaktivnih spletnih učnih gradiv - listov (z uporabo simulacij oz. javanskih programčkov - apletov)
Keywords: vzgoja in izobraževanje, izobraževalni sistem, računalnik v izobraževanju, naravoslovje, informacijska tehnologija, komunikacijska tehnologija, interaktivno učenje, interaktivna programska oprema, učenje na daljavo
Published: 10.07.2015; Views: 1835; Downloads: 119
URL Link to full text

8.
Distance education models and new communication trends in education
Ivan Gerlič, 2007, original scientific article

Abstract: Last decade's technological development in the field of information technology has boosted the range of varieties of its use in the distance education and given new dimensions to this type of education. Distance-learning nowadays is practised by several theory's, each differing from the other in its formal access, in the analyse of its teaching and learning materials, in its ways and range of counselling and the range of its communication with the participants, as well as in its didactic concept of preparing and forming learning materials, etc. Distance education is important criterion for new communication trends in education. Therefore it shall be covered more thoroughly in this work.
Keywords: vzgoja in izobraževanje, izobraževanje na daljavo, učenje na daljavo, modeli učenja, didaktični modeli, komunikacijski modeli, spletno izobraževanje, education, distance education, distance learning, teaching models, didactic models, communication models, web-based education
Published: 10.07.2015; Views: 1101; Downloads: 58
URL Link to full text

9.
10.
Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica