1. Vloga splošne mature na prehodu iz sekundarnega v terciarno izobraževanjeJasmina Penca, 2018, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi želimo preveriti vlogo splošne mature na prehodu iz sekundarnega v terciarno izobraževanje. V teoretičnem delu smo najprej predstavili kronološki pregled razvoja gimnazije in splošne mature na Slovenskem ter opisali evropske šolske sisteme. Analizirali smo pravne akte, ki opredeljujejo splošno maturo ter njeno zgradbo. Opredelili smo cilje in sistem ocenjevanja predmetov splošne mature ter taksonomske stopnje, ki so zapisani v maturitetnem katalogu za splošno maturo. Predstavili smo ocenjevanje splošne mature za kandidate s posebnimi potrebami. Preučili pa smo tudi vlogo splošne mature na prehodu v terciarno izobraževanje. V nalogi smo s pomočjo analize podatkov letnih poročil o splošni maturi med letoma 2008 in 2017, Statističnega urada Republike Slovenije in Visokošolske prijavno-informacijske službe ugotovili, da splošna matura ustrezno preverja dosežene cilje gimnazijskega izobraževanja. Prav tako smo ugotovili, da upada število dijakov, ki opravljajo splošno maturo, zvišuje pa se število dijakov, ki opravljajo poklicno maturo. Hkrati smo ugotovili, da zaradi upada udeležencev sekundarnega izobraževanja upada tudi delež terciarnega izobraževanja. Skozi leta narašča delež maturantov, ki opravljajo splošno maturo pri posameznih predmetih na višji ravni zahtevnosti, saj s tem lahko pridobijo višjo končno oceno iz splošne mature. Prav tako smo ugotovili, da se povečuje delež maturantov, ki izberejo naravoslovne izbirne predmete. Izbirni predmet izberejo zaradi zanimanja za določen predmet. Ugotovili smo, da obstaja statistično pozitivna povezanost med splošnim uspehom na splošni maturi in splošnim uspehom v gimnazijskem izobraževanju. Keywords: gimnazija, matura, zakoni mature, zgradba mature, izobraževalni sistemi Published in DKUM: 24.10.2018; Views: 1198; Downloads: 121
Full text (1,22 MB) |
2. |
3. Družbene neenakosti in terciarno izobraževanje na Slovenskem : vpogled v odnos med šolskim sistemom in socialno strukturoSergej Flere, Miran Lavrič, 2005, original scientific article Abstract: Avtorja v daljšem časovnem obdobju raziskujeta razmerje med družbenimi neenakostmi in šolanjem na terciarni ravni v Sloveniji. Pri tem upoštevata tudi vplive šolskih reform in politike v času več desetletij. Ugotovita, da se vpliv družbenih neenakosti na možnosti vstopanja v vrste študentov v zadnjem času zmanjšuje, in sicer predvsem kot posledica ekspanzije števila šolajočih se na terciarni ravni. Šolska in socialna politika in celo financiranje imajo pri tem le majhno vlogo. Kaže, da se, kljub izmerjenemu občutnemu zmanjševanju, družbene neenakosti pri šolanju še vedno izražajo in skozenj reproducirajo. Do izraza pa najverjetne je prihajajo tudi nove oblike socialnih neenakosti, s katerimi si privilegirani sloji zagotavljajo lastno reprodukcijo. Keywords: vzgoja in izobraževanje, družbena slojevitost, družbene neenakosti, visokošolski študij, šolanje, družbeni položaj, šolski dosežki, izobraževalni sistemi, kulturna reprodukcija Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1234; Downloads: 132
Link to full text |
4. TRENDI NA PODROČJU KORPORATIVNEGA E- IZOBRAŽEVANJA V SLOVENIJIBoštjan Jarc, 2012, undergraduate thesis Abstract: E-izobraževanje je širok pojem, ki zajema različne oblike, od samostojnega e-učenja preko e-gradiv, e-tečajev do celovite uporabe in sistemov za e-izobraževanje. V Sloveniji je e-izobraževanje na splošno v zadnjih letih, podobno kot v svetu, v porastu. Predvsem malo število večjih podjetij v Sloveniji pa je razlog, da je celovitih oblik e-izobraževanja in vpeljanih sistemov za e-izobraževanje sorazmerno malo.
Podjetja e-izobraževanje dojemajo kot finančno ugodnejšo in bolj prilagodljivo alternativo klasičnim oblikam izobraževanja. Skladno s tem izvedena raziskava kaže, da se bo trend rasti kombiniranega in e-izobraževanja v korporativnem okolju nadaljeval tudi v prihodnjih letih, predvsem na račun manjšega deleža klasičnih izobraževalnih oblik. Keywords: e-izobraževanje, korporativno okolje, Slovenija, e-izobraževalni sistemi Published in DKUM: 22.03.2013; Views: 1698; Downloads: 127
Full text (1,09 MB) |
5. |
6. Team culture in schools: characteristic of urban educationMarija Javornik, Vlasta Hus, Eva Konečnik Kotnik, Milena Ivanuš-Grmek, 2011, published scientific conference contribution abstract Keywords: učitelji, profesionalni razvoj, Slovenija, izobraževalni sistemi, teachers, professional development, Slovenia, education systems Published in DKUM: 07.06.2012; Views: 1613; Downloads: 40
Link to full text |
7. Vpliv programov poklicnega in srednjega strokovnega izobraževanja na položaj mladih na trgu dela v Sloveniji : magistrsko deloDanica Pušnik, 2006, master's thesis Keywords: trg delovne sile, Slovenija, mladina, zaposlenost, zaposlovanje, brezposelnost, strokovno izobraževanje, individualizem, Evropska unija, mednarodne primerjave, delavci, delo, kvaliteta, reševanje problemov, zagotavljanje kvalitete, vzgojnoizobraževalni proces, izobraževalni sistemi, izobraževanje, vzgoja, učinkovitost, poslovodni delavci Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2585; Downloads: 123
Full text (821,22 KB) |
8. Zaznavanje kakovosti storitev visokošolskega izobraževanja : magistrsko deloArmand Faganel, 2006, master's thesis Keywords: izobraževanje, visoko šolstvo, izobraževalni sistemi, kvaliteta, zaznavanje, zagotavljanje kvalitete, storitve, management, TQM, Evropska unija, Slovenija, modeli, terciarne dejavnosti Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2663; Downloads: 147
Full text (873,38 KB) |
9. Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v podjetju Unior, d.d. : [diplomsko delo]Mateja Dečar, 2007, undergraduate thesis Keywords: zaposlenost, kovinska industrija, orodja, izobraževalni sistemi, organizacijske strukture, panoge dejavnosti, razvoj, cilj, izobraževanje, motiviranje, strokovno izobraževanje, planiranje kadrov, delovanje, učni programi, kadri, Slovenija, sposobnosti, ocenjevanje, zmogljivost, vrednotenje, potrebe, delo, delovna uspešnost, človeški potencial Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2369; Downloads: 98
Full text (4,80 MB) |
10. Ocenjevanje učinkovitosti aktivnih politik zaposlovanja : primer SlovenijeLaura Južnik, 2009, doctoral dissertation Keywords: Slovenija, trg delovne sile, zaposlovanje, zaposlenost, cilj, mladina, izobraževanje, brezposelnost, javna dela, politika, programi, ocenjevanje, uspešnost, znanje, izobraževalni sistemi, podatki, institucije, institucionalizem, empirične raziskave Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2588; Downloads: 148
Link to full text |