| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 30
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vloga splošne mature na prehodu iz sekundarnega v terciarno izobraževanje
Jasmina Penca, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi želimo preveriti vlogo splošne mature na prehodu iz sekundarnega v terciarno izobraževanje. V teoretičnem delu smo najprej predstavili kronološki pregled razvoja gimnazije in splošne mature na Slovenskem ter opisali evropske šolske sisteme. Analizirali smo pravne akte, ki opredeljujejo splošno maturo ter njeno zgradbo. Opredelili smo cilje in sistem ocenjevanja predmetov splošne mature ter taksonomske stopnje, ki so zapisani v maturitetnem katalogu za splošno maturo. Predstavili smo ocenjevanje splošne mature za kandidate s posebnimi potrebami. Preučili pa smo tudi vlogo splošne mature na prehodu v terciarno izobraževanje. V nalogi smo s pomočjo analize podatkov letnih poročil o splošni maturi med letoma 2008 in 2017, Statističnega urada Republike Slovenije in Visokošolske prijavno-informacijske službe ugotovili, da splošna matura ustrezno preverja dosežene cilje gimnazijskega izobraževanja. Prav tako smo ugotovili, da upada število dijakov, ki opravljajo splošno maturo, zvišuje pa se število dijakov, ki opravljajo poklicno maturo. Hkrati smo ugotovili, da zaradi upada udeležencev sekundarnega izobraževanja upada tudi delež terciarnega izobraževanja. Skozi leta narašča delež maturantov, ki opravljajo splošno maturo pri posameznih predmetih na višji ravni zahtevnosti, saj s tem lahko pridobijo višjo končno oceno iz splošne mature. Prav tako smo ugotovili, da se povečuje delež maturantov, ki izberejo naravoslovne izbirne predmete. Izbirni predmet izberejo zaradi zanimanja za določen predmet. Ugotovili smo, da obstaja statistično pozitivna povezanost med splošnim uspehom na splošni maturi in splošnim uspehom v gimnazijskem izobraževanju.
Keywords: gimnazija, matura, zakoni mature, zgradba mature, izobraževalni sistemi
Published in DKUM: 24.10.2018; Views: 1198; Downloads: 121
.pdf Full text (1,22 MB)

2.
Neoliberalizem v šolstvu
Boris Vezjak, 2014, professional article

Keywords: neoliberalizem, visoko šolstvo, izobraževalni sistemi, filozofija
Published in DKUM: 01.08.2017; Views: 1840; Downloads: 180
.pdf Full text (51,50 KB)
This document has many files! More...

3.
Družbene neenakosti in terciarno izobraževanje na Slovenskem : vpogled v odnos med šolskim sistemom in socialno strukturo
Sergej Flere, Miran Lavrič, 2005, original scientific article

Abstract: Avtorja v daljšem časovnem obdobju raziskujeta razmerje med družbenimi neenakostmi in šolanjem na terciarni ravni v Sloveniji. Pri tem upoštevata tudi vplive šolskih reform in politike v času več desetletij. Ugotovita, da se vpliv družbenih neenakosti na možnosti vstopanja v vrste študentov v zadnjem času zmanjšuje, in sicer predvsem kot posledica ekspanzije števila šolajočih se na terciarni ravni. Šolska in socialna politika in celo financiranje imajo pri tem le majhno vlogo. Kaže, da se, kljub izmerjenemu občutnemu zmanjševanju, družbene neenakosti pri šolanju še vedno izražajo in skozenj reproducirajo. Do izraza pa najverjetne je prihajajo tudi nove oblike socialnih neenakosti, s katerimi si privilegirani sloji zagotavljajo lastno reprodukcijo.
Keywords: vzgoja in izobraževanje, družbena slojevitost, družbene neenakosti, visokošolski študij, šolanje, družbeni položaj, šolski dosežki, izobraževalni sistemi, kulturna reprodukcija
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1234; Downloads: 132
URL Link to full text

4.
TRENDI NA PODROČJU KORPORATIVNEGA E- IZOBRAŽEVANJA V SLOVENIJI
Boštjan Jarc, 2012, undergraduate thesis

Abstract: E-izobraževanje je širok pojem, ki zajema različne oblike, od samostojnega e-učenja preko e-gradiv, e-tečajev do celovite uporabe in sistemov za e-izobraževanje. V Sloveniji je e-izobraževanje na splošno v zadnjih letih, podobno kot v svetu, v porastu. Predvsem malo število večjih podjetij v Sloveniji pa je razlog, da je celovitih oblik e-izobraževanja in vpeljanih sistemov za e-izobraževanje sorazmerno malo. Podjetja e-izobraževanje dojemajo kot finančno ugodnejšo in bolj prilagodljivo alternativo klasičnim oblikam izobraževanja. Skladno s tem izvedena raziskava kaže, da se bo trend rasti kombiniranega in e-izobraževanja v korporativnem okolju nadaljeval tudi v prihodnjih letih, predvsem na račun manjšega deleža klasičnih izobraževalnih oblik.
Keywords: e-izobraževanje, korporativno okolje, Slovenija, e-izobraževalni sistemi
Published in DKUM: 22.03.2013; Views: 1698; Downloads: 127
.pdf Full text (1,09 MB)

5.
Načrtovanje fleksibilnega izobraževalnega procesa
Martin Kramar, 2007, published scientific conference contribution abstract

Keywords: vzgoja in izobraževanje, izobraževalni proces, načrtovanje pouka, Slovenija, šolski sistemi, didaktika, fleksibilnost, učni načrti
Published in DKUM: 07.06.2012; Views: 1872; Downloads: 101
URL Link to full text

6.
7.
8.
9.
10.
Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica