| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 82
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Surveying healthcare workers to improve the design, wearer experience and sustainability of PPE isolation gowns
Sonja Šterman, Katherine Townsend, Eloise Salter, Karen Harrigan, 2022, original scientific article

Abstract: This protective clothing design project responds to the urgent need for research into the redesign of personal protective equipment (PPE) isolation gowns, to be more fit for purpose and reusable to enhance the experiences of healthcare workers treating patients with COVID-19 and variants. Funded by the Arts and Humanities Research Council (AHRC) the research addresses the engineering question: “What new materials, design and manufacturing approaches should we start to consider in preparation for pandemics e.g. reusable PPE to replace single use?” The article focuses on the online questionnaire/ survey, its main findings and the ‘participatory clothing design’ methodology which prioritises the lived experiences and expressed needs of healthcare workers wearing disposable and reusable PPE in acute care scenarios. Research methods include literature and gown reviews, selected interviews and survey directed at nurses, to acquire first-hand qualitative data about the impact of current gown design and procurement policies on wearers. Selected results and commentary from the ongoing survey are presented and thematically analysed to inform the development of reusable gowns. Semi-structured interviews with clinical leads and caregivers, as well as responses from users, will be important to integrate expertise in fashion, textile and uniform design, clinical practice, and manufacturing. Further design will be based on a complex design brief that balances the needs of wearers and critical care providers while considering regulations, protection, comfort, sustainability, and cost. This research focuses on enhancing an overlooked area of critical care clothing and the people who wear it while reducing its detrimental impact on the planet.
Keywords: zdravstveni delavci, ankete, izolacijske obleke, oblačila za večkratno uporabo, izkušnje uporabnika, kvalitativno raziskovanje, healthcare workers, surveys, isolation gowns, reusable PPE, wearer experience, qualitative research
Published in DKUM: 26.03.2025; Views: 0; Downloads: 3
URL Link to full text
This document has many files! More...

2.
Izkušnje pacientov na mehanski ventilaciji v enoti intenzivne terapije
Lea Verdnik, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Mehanska ventilacija je ključna za reševanje življenj pacientov v enotah intenzivne terapije (EIT), vendar pogosto povzroča pomembne psihološke in telesne obremenitve. Celovito razumevanje pacientovih izkušenj je bistveno za izboljšanje njihovega počutja in izidov zdravljenja. Metode: Za raziskavo smo uporabili deskriptivno metodo za opis značilnosti in rezultatov raziskav ter metode kompilacije, komparacije in sinteze za povzemanje, primerjavo in povezovanje ključnih ugotovitev. V analizo so bile vključene raziskave objavljene med letoma 2014 in 2024. Literaturo smo iskali v podatkovnih bazah SAGE, PubMed in Wiley Online Library ter z ročnim iskanjem. Razvrstili smo jih po hierarhiji dokazov ter z vsebinsko analizo identificirali in kategorizirali glavne teme in podkategorije. Rezultati: Pacienti na mehanski ventilaciji pogosto doživljajo občutke tesnobe, strahu in nemoči, kar jim dodatno poslabša nezmožnost komunikacije. Empatično zdravstveno osebje in uporaba komunikacijskih pripomočkov prispevata k izboljšanju njihovega počutja. Med pogostimi fizičnimi težavami so bolečina, občutek zadušitve in omejena mobilnost. Raven in trajanje sedacije močno vplivata na psihološko stanje pacientov; prekomerna ali nezadostna sedacija pogosto vodita v negativne posledice. Razprava in zaključek: Izkušnje pacientov na mehanski ventilaciji poudarjajo potrebo po personaliziranem pristopu v oskrbi, ki vključuje izboljšanje komunikacije, optimalno upravljanje sedacije ter vključitev svojcev. Zmanjšanje stresa in nelagodja lahko pomembno izboljša psihofizično stanje pacientov ter pospeši njihovo okrevanje. Pomembno je razvijati celostne pristope, ki se osredotočajo na čustvene in telesne potrebe pacientov poleg tehnološke podpore.
Keywords: pacientove izkušnje, mehanska ventilacija, intubacija, intenzivna terapija
Published in DKUM: 25.03.2025; Views: 0; Downloads: 57
.pdf Full text (1,18 MB)

3.
Doživljanje smrti pacienta s strani medicinskih sester na urgenci
Matevž Toplak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Skrb za paciente, ki nenadoma in nepričakovano umrejo na urgenci, lahko za zaposlene zdravstvene delavce, tudi medicinske sestre, predstavlja velik psihični in čustveni izziv. Neobvladovanje takšnih izzivov lahko med medicinskimi sestrami povzroči frustracijo, nezadovoljstvo, zmanjšano kakovost življenja ter nenazadnje tudi čustvene, fizične in psihične bolezni. Metode: Izvedli smo pregled literature v tujih podatkovnih bazah PubMed, CINAHL, MEDLINE, Web of Science in v ScienceDirect. Potek pregleda literature smo prikazali s PRISMA diagramom poteka. Moč dokazov smo presojali s hierarhijo dokazov. Izvedli smo kritično oceno člankov po JBI ocenjevalna orodja. Uporabili smo deskriptivni pristop in vsebinsko analizo. Rezultati: V podatkovnih bazah smo na podlagi izbranega iskalnega niza identificirali skupno 2582 raziskav, v končni izbor pa vključili 4 relevantne tematsko ustrezne raziskave. Izpostavili smo glavno kategorijo: izkušnje medicinskih sester ob skrbi za umrle paciente na urgenci, znotraj katere smo izoblikovali naslednje podkategorije: okolijske in organizacijske ovire, čustveno dojemanje smrti in ključni elementi oskrbe. Ozirajoč se na kritično oceno kakovosti smo tri raziskave ocenili z zmerno oceno kakovosti, eno raziskavo pa z visoko oceno kakovosti. Razprava in zaključek: Skrb za odrasle paciente, ki umrejo na urgenci, predstavlja težek in zahteven vidik dela v zdravstveni negi. Medicinske sestre na urgenci si želijo zagotavljati visokokakovostno oskrbo umirajočim pacientom in njihovim družinam.
Keywords: smrt, medicinska sestra, percepcija, izkušnje, urgenca
Published in DKUM: 03.09.2024; Views: 84; Downloads: 67
.pdf Full text (1,08 MB)

4.
Praktične izkušnje pri razvoju tehnike in taktike igre v obrambi mladih košarkarjev : diplomsko delo
Urban Senekovič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen zaključnega dela je podrobno opisati, predstaviti in analizirati praktične izkušnje pri razvoju tehničnih in taktičnih elementov obrambe mladih košarkarjev, ki sem jim pridobil v trinajstih letih košarkarske kariere in triletne trenerske kariere. Zaključno delo je razdeljeno na dva dela; prvi del podrobno opisuje teorijo košarkarske obrambe ter teorijo metodike poučevanja obrambe, drugi del pa vključuje glavno temo zaključnega dela – praktične izkušnje. Predstaviti želim svoje delo na področju razvoja obrambe mladih igralcev (specifično kategorije U12 in U14) v klubu ŽKK Maribor, vaje, ki jih izvajamo, pristop in potek vadbe skozi sezono, probleme, ki se pojavijo, in rešitve teh problemov. Upam, da diplomsko delo v prihodnosti morda pomaga mladim trenerjem na različne načine, naj bo to pomoč ob študiju ali pa odgovor na vprašanja in orodje za nadgradnjo dela z mladimi košarkarji.
Keywords: košarka, obramba, tehnika in taktika obrambe, poučevanje, praktične izkušnje.
Published in DKUM: 16.04.2024; Views: 232; Downloads: 43
.pdf Full text (3,22 MB)

5.
Potrebna znanja in izkušnje revizorja ter njihov razvoj
Vida Korun, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil identificirati in analizirati potrebna znanja ter izkušnje, ki jih revizor potrebuje pri svojem delu na področju revizije računovodskih izkazov in jih bo predvidoma potreboval v prihodnje. Zastavili smo si dva cilja. Prvi cilj diplomskega dela je bil predstaviti znanja in izkušnje (prakso), ki so potrebna za delo revizorja pri reviziji računovodskih izkazov dandanes in v prihodnje. Drugi cilj pa je bil predstaviti možne načine pri pridobivanju znanj in izkušenj za delo revizorja oziroma njihovem razvoju. Potrebna znanja za revizorja so poznavanje pravil revidiranja, pravnih podlag za revidiranje računovodskih izkazov, temeljnih pravnih ureditev gospodarskih družb v Sloveniji, temeljnih načel in veljavne ureditve delovnega prava ter prava socialne varnosti v Sloveniji. Poleg tega mora revizor imeti tudi temeljna znanja o civilnem materialnem pravu ter o temeljnih pravilih računovodenja. Obstajata dva modela kariernih poti za revizorje, ki nakazujeta, koliko let izkušenj naj bi imel revizor pred napredovanjem na naslednjo stopnjo kariere. Ključne kompetence, ki jih morajo imeti revizorji za uspešno opravljanje svojih nalog, vključujejo strategijo, upravljanje odnosov, strokovnost in etiko, spremljanje in nadzor, skrbnost in natančnost, komunikacijske veščine, finančno in poslovodno računovodstvo, davčno svetovanje, poslovno svetovanje in digitalna spoznanja. V velikih revizijskih podjetjih, kot so "Big Four", je karierna pot lahko drugačna kot v manjših revizijskih podjetjih. V prihodnosti pa bo v ospredju razvoja na področju revizije informacijska tehnologija in uporaba orodij za podatkovno analitiko, vizualizacijo in analitičnih orodij za velike količine podatkov. Revizorji bodo morali biti sposobni prepoznati in uporabiti nove tehnologije za izboljšanje kakovosti revizije, upravljati oblačne storitve ter izvajati dodatne ročne testne postopke. Znanje o umetni inteligenci bo prav tako ključno, kot poznavanje podatkovne analitike, strojnega učenja in analize velikih količin podatkov. Revizorji bodo morali biti etični in sposobni reševati etične dileme ter se prilagajati novim tehnologijam in spremembam. Revizorji se morajo tudi izobraževati o obravnavi prevar, pri čemer morajo biti sposobni uporabljati orodja, ki jim omogočajo prepoznavanje nenavadnih transakcij in vzorcev transakcij, ki bi lahko kazali na pomembno prevaro. Omejitev pri pisanju diplomskega dela je bila ta, da smo se omejili na področje revizije računovodskih izkazov oziroma zunanjo revizijo.
Keywords: revizija, revizor, zunanja revizija, znanje, izkušnje, razvoj
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 367; Downloads: 98
.pdf Full text (1,33 MB)

6.
Izkušnje bolnika po odpustu iz psihiatrične obravnave
Matic Lipaj, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Prehod med hospitalizacijo in odpustom v domače ali socialno okolje je pogosto ranljivo obdobje, v katerem se lahko pričakujejo dodatne težave v duševnem zdravju. Obdobje po odpustu je lahko stresno in čustveno za posameznika ter ima velik pomen za nadaljevanje normalnega ritma v socialnih ter drugih okoljih in situacijah. Namen raziskave je ugotoviti, kakšne so izkušnje bolnikov po odpustu iz psihiatrične obravnave. Izvedli smo pregled, analizo in sintezo znanstvene literature. Iskanje je bilo opravljeno v podatkovnih bazah: CINAHL, PubMed in Web of Science. Podatke smo analizirali in s pomočjo tematske sinteze sintetizirali.V končno analizo smo vključili pet člankov, ki so ustrezali našemu iskalnemu nizu, in podali odgovor na naše raziskovalno vprašanje. Ugotovljeno je bilo, da so izkušnje bolnikov po odpustu iz psihiatrične obravnave ključne za razvoj intervencij in dejavnosti, ki bi omogočale lažji in boljši prehod v vsakdanjik. Izkušnje bolnikov so dobre smernice za vpeljevanje sprememb na področju oskrbe duševnega zdravja. Izkušnje predstavljajo dokaj merljive determinante, ki zaznamujejo vodila za izboljšanje metod zdravljenja na področju duševnega zdravja in tudi za implementacijo novih. Vključevanje zunanjih strokovnih služb ter aktivno sodelovanje in prisotnost bolnikom bližnjih oseb izboljšajo njihovo izkušnjo po odpustu iz psihiatrične obravnave.
Keywords: Izkušnje, bolniki, psihiatrična obravnava, odpust.
Published in DKUM: 06.12.2023; Views: 424; Downloads: 43
.pdf Full text (990,22 KB)

7.
Značilnosti dobrega vodje v športu
Urban Čakš, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Vodenje je pojem s katerim se srečujemo vsak dan. Nekateri se z vodenjem srečujejo v službi, drugi doma spet tretji morda pri kateri drugi panogi kot je na primer šport. Pri športu vsako ekipo in vsakeega posameznika zanima uspeh, dosega ciljev. Zaradi takih ali drugačnih ciljev se osebe odločijo ukvarjati s športom, saj je največji užitek ko dosežmo nekaj kar si želimo. Vodenje je ena izmed glavnih značilnosti, ki vodijo k usephu pri športu. Da smo lahko kot vodje v športu uspšni moramo z vsemi okoli nas imeti dobro komunikacijo, mero spoštovanja ter enake cilje, ki jih želimo doseči. Izjemno pomembno je, da se z vsemi okoli nas razumemo, še posebej, če smo kot vodja ekipe pri ekipnem športu kot je na primer nogomet. V tem primeru delamo z velikim številom ljudi, ki so si med seboj zelo različni zato moramo biti previdni, da vsi delujemo homogeno. Mest športnih vodij in položajev je zelo veliko. Vsak klub ali ekipa ima neko hierarhijo, ki jo sestavljajo vodje, ki drug drugemu postavljajo pravila in navodila, ki se jih je potrebno držati. Oseba, ki deluje kot vodja v športu pa mora prav tako biti tudi pripravljen sprejeti tveganja in odlično delovati pod pritiskom, še posebej, če delujemo v najvišjih ligah, klubih in tekmovanjih.
Keywords: Vodenje, šport, uspeh, značilnosti vodij, športna panoga, komunikacija, avtoritateta, motivacija, želje, vodenje na različnih nivojih, podobnosti in razlike med vodenjem v podjetju in športu, odnos med zaposlenimi, izkušnje, odnos do športa, tveganja, prevzemanje
Published in DKUM: 03.10.2023; Views: 571; Downloads: 32  (1 vote)
.pdf Full text (411,69 KB)

8.
Vpliv porodnih načrtov na porodne izkušnje
Sonja Gašpar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Porodni načrt pomaga vzpostaviti lažjo komunikacijo med zdravstvenim osebjem in nosečnico. Je pisni dokument nosečnice, ki opisuje njene čustvene in fizične želje glede poroda. Namen zaključnega dela je s pregledom znanstvene literature ugotoviti, kako porodni načrt vpliva na porodne izkušnje otročnice. Metode: Uporabili smo metode pregleda, analize in sinteze domače in tuje znanstvene literature ter metodo kompilacije. Literaturo smo iskali s pomočjo določenih vključitvenih in izključitvenih kriterijev po mednarodnih podatkovnih bazah PubMed, CINAHL, Cochrane Library ter Web of Science. Rezultati: V končno analizo smo vključili sedem člankov iz katerih smo ugotovili, da porodni načrt lahko tako pozitivno kot tudi negativno vpliva na porodne izkušnje. Porodni načrt lahko pozitivno vpliva na boljšo komunikacijo, na boljšo oceno Apgarja pri novorojenčku, pripomore k hitrejšemu pridobivanju informacij zdravstvenemu osebju in omogoča izpolnjevanje želja porodnic med porodom. Do negativnih izkušenj porodnic pride, kadar porod ni bil skladen porodnemu načrtu oziroma pričakovanja porodnic niso bila izpolnjena. Razprava in zaključek: Vpliv porodnih načrtov na porodne izkušnje je treba še nadalje raziskovati in javno o tem razpravljati. S tem bi ženske poučili o porodnih načrtih in kako lahko porodni načrt pripomore k razumevanju in poteku poroda ter k uresničevanju njihovih želja.
Keywords: nosečnice, porodni načrt, porod, porodne izkušnje
Published in DKUM: 11.07.2023; Views: 459; Downloads: 84
.pdf Full text (739,31 KB)

9.
Razvoj inovativnih uporabniških vmesnikov na osnovi inteligentnih oblačnih storitev azure : diplomsko delo
Nina Stojanova, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V tem delu smo se osredotočili na razvoj sodobnega in inovativnega uporabniškega vmesnika z uporabo storitev Azure. Cilj je bil raziskati, kako lahko uporabimo oblačne storitve in tehnologije, kot sta kognitivna in umetna inteligenca, za izboljšanje uporabniške izkušnje ter proučiti, ali te rešitve lahko nadomestijo tradicionalne pristope k razvoju uporabniških vmesnikov. V delu smo uporabili deskriptivno metodo za opis storitev Azure in kognitivne ter umetne inteligence. Z uporabo primerjalne analize smo primerjali rešitve, zgrajene na Microsoftovih storitvah. Za razvoj mobilne aplikacije smo uporabili metodo agilnega razvoja programske opreme, pri čemer smo upoštevali tudi smernice za oblikovanje uporabniških vmesnikov. Za evalvacijo uporabniške izkušnje smo izvedli uporabniški test. Na osnovi našega dela smo ugotovili, da so storitve Azure zelo uporabne za razvoj sodobnih uporabniških vmesnikov, saj omogočajo dostop do naprednih funkcij.
Keywords: sodoben vmesnik, inovativen vmesnik, storitev Azure, kognitivne storitve, umetna inteligenca, uporabniške izkušnje
Published in DKUM: 23.05.2023; Views: 561; Downloads: 72
.pdf Full text (2,87 MB)
This document has many files! More...

10.
Uporabniška izkušnja mobilne aplikacije Wolt za dostavo hrane
Staša Zabukošek, 2023, master's thesis

Abstract: Mobilne aplikacije za dostavo hrane so v zadnjih nekaj letih postale vse bolj priljubljene, njihov uspeh pa je v veliki meri odvisen od uporabniške izkušnje, ki jo zagotavljajo uporabnikom. Uporabniška izkušnja zajema vse vidike uporabnikove interakcije z aplikacijo, vključno z oblikovanjem, funkcionalnostjo in splošnim zadovoljstvom. Pozitivna uporabniška izkušnja lahko privede do večje angažiranosti uporabnika in njegove zvestobe, medtem ko lahko negativna izkušnja uporabnike odžene. Merjenje uporabniških izkušenj izdelkov ali storitev je dandanes posebej pomembno predvsem zaradi visoke konkurence na trgu. Uporabniki imajo namreč na voljo ogromno možnosti, izdelkov in storitev, zato lahko že najmanjša težava pri uporabi ali funkcionalnosti nekega izdelka ali storitve, ki ima veliko konkurence, predstavlja izgubo uporabnika. To še posebej velja za aplikacije za dostavo hrane, zato je pomembno, da zagotavljajo visoko uporabniško izkušnjo. Merjenje uporabniške izkušnje aplikacij za dostavo hrane zagotavlja pomemben vpogled v to, kako stranke uporabljajo aplikacijo, z njo komunicirajo in jo dojemajo. Te informacije se lahko nato uporabijo za izboljšanje zasnove aplikacije, funkcionalnosti in splošnega zadovoljstva strank, kar bo posledično privedlo do večje uporabe aplikacije in izboljšanega prihodka za podjetje. Poleg tega lahko spremljanje uporabniške izkušnje pomaga prepoznati morebitna problematična področja, kjer nastajajo ali lahko nastanejo težave, ki jih je mogoče nato obravnavati in odpraviti za izboljšanje uporabniške izkušnje. Merjenje uporabniške izkušnje se lahko izvaja tako s kvalitativnimi kot kvantitativnimi metodami, vključuje pa zbiranje in analiziranje podatkov, povezanih z različnimi vidiki uporabniške izkušnje. V magistrski nalogi smo za merjenje uporabniške izkušnje mobilne aplikacije Wolt uporabili standardizirani vprašalnik uporabniške izkušnje UEQ. Vprašalnik uporabniške izkušnje meri šest kategorij uporabniške izkušnje, in sicer privlačnost, preglednost, učinkovitost, zanesljivost, stimulativnost in inovativnost. Mobilna aplikacija Wolt je pri vseh kategorijah dosegla pozitivne rezultate, samo v kategoriji stimulativnost je dosegla nevtralne. Uporabniki torej uporabniško izkušnjo mobilne aplikacije Wolt ocenjujejo kot privlačno, pregledno, učinkovito, zanesljivo in inovativno, pri čemer so glede stimulativnosti malce zadržani, ne ocenjujejo pa je kot negativno.
Keywords: uporabniška izkušnja, spletna dostava hrane, mobilna aplikacija, vprašalnik uporabniške izkušnje, merjenje uporabniške izkušnje
Published in DKUM: 17.04.2023; Views: 614; Downloads: 179
.pdf Full text (3,42 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica