| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Komunikacija s preprostimi lutkami : diplomsko delo
Antonija Mulej, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Komunikacija predstavlja veliko vlogo pri razvoju otroka, zato je pomembno, da jo krepimo in izvajamo na primeren način. Lutke so ena izmed najbolj efektivnih načinov, kako pri otroku spodbudimo njegovo komunikacijo, saj se lahko z lutko poistoveti in ji popolnoma zaupa. Pri komunikaciji z lutko krepimo razvoj govora, domišljijo ter socialne veščine, saj lahko otroku preko nje predstavimo različne življenjske situacije, preko katerih se nauči komunicirati. Lutka se lahko uporablja v vrtcu tako v jutranjem krogu, kot pri vsakodnevnih dejavnostih. Če si otrok izdela lutko sam, ima le ta zanj še toliko večji pomen, saj dobi občutek, da je to njegovo in je vanjo vložil veliko truda. Z zaključnim delom Komunikacija s preprostimi lutkami smo želeli prikazati, kako lutke vplivajo na komunikacijo pri otrocih. Izvedli smo lutkovne delavnice, kjer so si otroci izdelali improvizirane lutke. Za vsako lutko jim je bila predstavljena neka situacija, o kateri so se z lutko pogovarjali. Otroke smo opazovali in si zapisovali njihove odgovore. Zastavili smo si cilje, s katerimi smo želeli doseči, da bi otrokom predstavili različne uporabe lutke, jim predstavili lutko kot sredstvo komunikacije ter jih seznanili z različnimi lutkovnimi tehnikami. Usmerjali smo jih skozi celoten proces izdelave lutk tako, da smo jim omogočili prosto pot domišljije pri samem ustvarjanju. Velik poudarek pa je bil na spodbujanju komunikacije z izdelanimi lutkami. Zadani cilji so bili doseženi, saj so otroci spoznali načine uporabe lutke in jih tudi sami znali animirati. Z lutkami so skozi celotne delavnice komunicirali med seboj in s tem krepili svoj govor. Pri samem ustvarjanju so imeli prosto pot in so lahko izbirali med različnimi materiali.
Keywords: predšolski otrok, lutke, komunikacija, izdelovanje lutk, pogovor
Published in DKUM: 04.06.2024; Views: 133; Downloads: 11
.pdf Full text (2,19 MB)

2.
IZDELOVANJE LUTK S POMOČJO SLIKOVNIH KARTIC
Estera Pivec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom: Izdelovanje lutk s pomočjo slikovnih kartic, predstavlja praktično predstavitev različnih vrst lutk in njihovo izdelavo s predšolskimi otroci s pomočjo uporabe didaktičnih pripomočkov – slikovnih kartic ter preizkušanje animacije izdelanih lutk. V teoretičnem delu diplomske naloge smo uporabili deskriptivno in neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Teoretični del diplomskega dela obravnava svet lutk, lutko v vrtcu, vzgojitelja in otroka v lutkovnem procesu. V okviru praktičnega dela smo načrtovali osem priprav, in sicer po eno pripravo za vsako vrsto lutke in izvedli dejavnosti v drugem starostnem obdobju z otroki, starimi od 5 do 6 let. Otroci so lutke izdelovali s pomočjo slikovnih kartic, ki so prikazovale tehnični postopek izdelovanja lutk. Kljub slikovnim navodilom je otrokom bilo prepuščeno dovolj svobode, da so likovno podobo lutke določili sami. V veliki meri smo spodbujali ustvarjalnost in domišljijsko izražanje otrok. V lutkovnem procesu je bila zelo pomembna tudi prosta igra, v kateri so otroci preizkušali animacijo izdelanih lutk. Z dejavnostmi smo dosegli cilj diplomskega dela in pozitivno vplivali na vsa področja razvoja otrok.
Keywords: lutka, vrste lutk, otrok, vzgojitelj, izdelovanje lutk, slikovne kartice, igra z lutkami.
Published in DKUM: 23.11.2015; Views: 1431; Downloads: 228
.pdf Full text (6,49 MB)

3.
SPONTANA IGRA Z LUTKO IN LUTKOVNI KOTIČEK
Nina Arnuš, 2015, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Diplomsko delo z naslovom Spontana igra z lutko in lutkovni kotiček je sestavljeno iz treh delov. V teoretičnem delu so s pomočjo strokovne literature predstavljena spoznanja o igri na splošno, nato pa se osredotočimo na spontano igro in igro z lutko, ki sta v našem diplomskem delu ključnega pomena. Navedli smo dejstvo, da igra z lutko vpliva na razvoj otrokove domišljije in ustvarjalnosti ter zagotovi nekatere osnovne potrebe. Opisali smo moč lutke in njen pomen za otroke in vzgojitelje. V nadaljevanju smo predstavili, kaj je lutka in kaj zna, kaj je pomembno pri izdelovanju lutk in katere so bolj razširjene tehnike lutk. Sledi še kratek opis lutkovnega kotička. Teoretičnemu delu sledi praktični del. Prvi del vsebuje opis izdelovanja treh tehnik lutk in pripomočkov ter materialov, ki smo jih pri tem potrebovali. Drugi del zajema seznanjanje otrok z lutkami, spontano igro z lutkami in izdelovanje lutk ter opis potrebnih materialov in pripomočkov. Na kratko je predstavljen tudi lutkovni kotiček, ki smo ga oblikovali v vrtcu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili ob opazovanju spontane igre otrok z lutkami. S pomočjo kontrolne liste smo ugotovili, kakšno je zanimanje otrok med tretjim in petim letom za spontano igro z lutko, katere tehnike lutk otroke najbolj pritegnejo, v katerih oblikah dela poteka igra z lutko, kakšne so značilnosti lutke in njena pravilna uporaba, ali se med otrokom in lutko pojavi dialog, koliko časa traja spontana igra z lutko, kakšna čustva in odnosi se pojavijo med spontano igro z lutko. V diplomsko delo je vključen tudi intervju z vzgojiteljico.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, igra, spontana igra, lutke, pomen lutk, moč lutke, tehnike lutk, izdelovanje lutk.
Published in DKUM: 23.03.2015; Views: 3131; Downloads: 422
.pdf Full text (3,13 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica