| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 38
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Upravljanje in regulacija podatkov v pravu EU: analiza Akta o podatkih : magistrsko delo
Gal Pastirk, 2024, master's thesis

Abstract: Razvoj digitalnih tehnologij ima odločilen vpliv na razvoj družbe in prava. Pomen podatkov se je z uvedbo interneta stvari, velikih podatkov, umetne inteligence in drugih naprednih tehnologij, še znatno povečal. Vse boljši sistemi za upravljanje in analizo so podatkom dodali ogromno ekonomsko in družbeno vrednost. Internet stvari pri tem igra pomembno vlogo, saj omogoča povezljivost digitalnih naprav preko senzorjev, kar ustvarja spet nove količine podatkov. Mnoge svetovne velesile so prepoznale potencial digitalnih tehnologij in podatkov ter ga s pridom izkoriščajo. Tega potenciala se zaveda tudi EU, ki pospešuje digitalizacijo, saj jo prepoznava kot odločilno pri ustvarjanju novih priložnosti za inovacije, gospodarsko rast in ohranjanje konkurenčnosti na svetovnem trgu. Akt o podatkih je del širše regulativne ureditve, ki ga je EU zasnovala za doseganje ciljev, kot so krepitev podatkovnega gospodarstva, digitalizacije in sistemov umetne inteligence, z namenom vzpostavitve digitalne suverenosti. Akt o podatkih je bil sprejet z namenom krepitve notranjega trga s podatki, saj želi spodbuditi več podatkov za inovacije in konkurenco. Vzpostavlja bolj pošten način delitve podatkov, ki nastajajo z uporabo naprav interneta stvari in določa nove pravice do dostopa in deljenja podatkov za uporabnike teh naprav. Hkrati vzpostavlja pravni okvir za sklepanje novih pogodb med imetniki podatkov in uporabniki, kar slednjim omogoča pravičen dostop do podatkov. Obseg Akta o podatkih ureja tako osebne kot neosebne podatke. V magistrskem delu ugotavljam, da je bilo upravljanje podatkov zaradi pomanjkljive zakonodaje na določenih področjih oteženo. Zaradi številnih izzivov se evropsko pravo o podatkih nenehno širi in razvija. Akt o podatkih in drugi regulatorni predpisi predstavljajo pomemben prispevek k boljšemu upravljanju s podatki. Vzpostavljen je bil nov sistem, ki prispeva k bolj pošteni delitvi podatkov med deležniki. Kljub temu obstajajo pomisleki o tem, kako učinkovito bodo novi mehanizmi lahko pripomogli k uresničitvi vseh začrtanih ciljev. Magistrsko delo obravnava vlogo podatkov in interneta stvari v sodobni družbi, razvoj upravljanja podatkov v EU ter se osredotoča na nekatere ključne vidike Akta o podatkih.
Keywords: upravljanje podatkov, internet stvari, povezani izdelki in storitve, neosebni podatki, Evropska strategija za podatke, deljenje podatkov, imetnik podatkov, uporabnik.
Published in DKUM: 20.12.2024; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (1,13 MB)

2.
Zavajajoče oglaševanje in kazenska odgovornost oglaševalcev
Mirjam Brdnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času je uspešnost na trgu v veliki meri odvisna od vrste in intenzivnosti oglaševanja. Prvotni namen vsakega oglaševanja je večja prepoznavnost, dvig dobička in krepitev rasti. Potrošniki se vsakodnevno srečujejo z različnimi novimi proizvodi in storitvami, ki jih skušajo proizvajalci oz. ponudniki predstaviti na različne načine, s ciljem prepoznavanja in nakupa slednjih. Glavni namen diplomskega seminarja je prikazati dejstvo, da kupci zavajajočega oglaševanja večinoma ne zaznajo, oglaševalci pa se slednjega večkrat poslužijo, ker se zavedajo, da so sankcije bolj prisotne v pisni, kot pa v denarni obliki. Na praktičnem primeru podjetja Mlekarna Celeia iz Oglaševalskega razsodišča, z dne 18.4.2016, št. 269, smo prikazali in analizirali primer zavajajočega oglaševanja na podlagi Slovenskega oglaševalskega kodeksa in zakonov, ter predstavili ukrepe, ki so sledili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo želeli pridobiti mnenje kupcev na podlagi omenjenega primera, zanimalo nas je ali se zavedajo trikov in prijemov zavajajočega oglaševanja, ali ga prepoznajo ter, če so zadovoljni s sankcijami, ki jih prinaša slovenska zakonodaja na tem področju.
Keywords: zavajajoče oglaševanje, potrošniki, izdelki in storitve, praktični primer, oglaševalsko razsodišče, zakoni, sankcije.
Published in DKUM: 27.11.2018; Views: 1084; Downloads: 84
.pdf Full text (825,07 KB)

3.
STRATEŠKO MARKETINŠKO NAČRTOVANJE ELEKTRODISTRIBUCIJSKEGA PODJETJA Z REGULIRANO IN TRŽNO DEJAVNOSTJO
Peter Kaube, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu ugotavljamo, da stanje energetike v družbi in nove tehnologije povzročajo spremenjen odnos, predvsem do porabe električne energije. Ukvarjanje s porabo električne energije je vplivanje na način življenja človeka in poslovanje podjetja. Zato se klasična energetika dopolnjuje z novimi tehnologijami in predvsem z novim poslovnim odnosom do odjemalcev, podjetij, inštitucij. To so poslovne priložnosti za podjetja v energetskem sektorju. Elektrodistribucijsko podjetje v Sloveniji ima dve področji poslovanja in dva kriterija uspešnosti, ki ju podjetje mora realizirati. Izvajanje distribucije električne energije, kjer je osnovni element kvaliteta dejavnosti, ki jo določa regulator, in poslovna uspešnost podjetja, kjer je kriterij poslovni rezultat ali donos, ki ga zahteva lastnik. Slednjega je mogoče doseči z razvojem tržnih dejavnosti in uspešnim marketingom novih energetskih izdelkov, storitev in tehnologij. V magistrskem delu smo se osredotočili na strateško marketinško načrtovanje v elektrodistribucijskem podjetju. Zanimali so nas koncepti in strategije marketinga v novih okoliščinah za razvoj tržnih dejavnosti. Kateri so obstoječi notranji potenciali ali konkurenčne prednosti za oblikovanje marketinških strategij. Novi energetski izdelki in storitve pomenijo predvsem določitev ciljnih skupin ali vrzeli na skupnem trgu odjemalcev. Podrobneje smo obravnavali položaj podjetja v zunanjem okolju in povezovanje s partnerji na novih energetskih trgih. V raziskovalnem delu smo analizirali marketing v petih elektrodistribucijskih podjetjih ter pridobili pomembna mnenja, ideje, predloge strokovnjakov za oblikovanje strateškega marketinškega načrtovanja, kar smo združili v model. Rezultati bodo v podporo menedžmentu pri določitvi ciljev in poslovnih odločitev na področju tržnih dejavnosti.
Keywords: strateško marketinško načrtovanje, elektrodistribucijsko podjetje, dvojno poslovanje, zadovoljstvo odjemalcev, nove energetske storitve in izdelki, povezovanje s partnerji, notranji potenciali, konkurenčne prednosti podjetja
Published in DKUM: 14.09.2016; Views: 1339; Downloads: 191
.pdf Full text (2,41 MB)

4.
Tržno komuniciranje v organizaciji KOGRAD IGEM d.o.o.
Ivana Šipek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Ustrezno tržno komuniciranje je bistvo uspeha vsake organizacije in postaja v razmerah vse večje konkurence, ki vlada na tržišču, vedno bolj pomembna funkcija trženjskega spleta. Danes organizacije delujejo v okolju, v katerem se konkurenca hitro menja, v katerem se hitro menjajo tudi želje in potrebe odjemalcev. Organizacije morajo s svojim marketinškim pristopom poiskati potencialne odjemalce, njihove potrebe ter jih zadovoljiti na najoptimalnejši način. Pri tem se poslužujejo različnih tehnik komuniciranja in sicer: oglaševanja, pospeševanja prodaje, osebne prodaje, neposrednega trženja in odnosov z javnostmi. Ključ za uspešno delovanje organizacij je v prilagajanju razlikam v okolju, ki obstajajo na različnih tržiščih. Uspešne so tiste organizacije, ki so ugotovile, kaj ljudje potrebujejo in kam se nagibajo trendi v prihodnosti. Vsebina diplomskega dela je razdeljena na dva dela. Prvi del je povzetek teoretičnih izhodišč nekaterih avtorjev o tržnem komuniciranju in instrumentih tržnega komuniciranja. V drugem delu je predstavljena organizacija KOGRAD IGEM d.o.o., tržno komuniciranje v omenjeni organizaciji ter prepoznavnost organizacije in njenih izdelkov in storitev pri naključnih kupcih. Raziskava predstavljena v diplomskem delu je nastala na podlagi enoletnih izkušenj dela v oddelku komerciale proučevane organizacije in študija ob delu na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru.
Keywords: tržno komuniciranje, instrumenti tržnega komuniciranja, oglaševanje, osebna prodaja, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi, neposredno trženje, izdelki in storitve
Published in DKUM: 20.06.2016; Views: 1491; Downloads: 103
.pdf Full text (1,62 MB)

5.
Redefiniranje pojma izdelek za teorijo in prakso marketinga
Boris Snoj, Vladimir Gabrijan, 2012, review article

Abstract: Pregled relevantne literature kaže na značilno različne razlage pojmov in izrazov: dobrina, izdelek, blago, proizvod, produkt, storitev, usluga. Zaradi tega sva uporabila lasten pogled na te pojme in izraze, ki po najinem mnenju prispeva k izboljševanju teorije in prakse marketinga. V prvem delu prispevka podajava klasifikacijo dobrin, ki vključuje tudi izdelek, namenjen menjavi. Drugi del prispevka se nanaša na kratek opis pojavnih oblik izdelkov, ki so namenjeni menjavi. V osrednjem delu pojasnjujeva poslanstvo izdelkov. Predlagava opredelitev izdelka, ki temelji na celostnem pogledu in je primerna za uporabo v teoriji in praksi marketinga. Pojasnjujeva, da so generične sestavine izdelka bitja, stvari in njihove aktivnosti, ki se udejanjajo v različnih pojavnih oblikah sestavin izdelka. Poudarjava, da je zaradi težnje po uspešnosti njihovih izdelkov v konkurenčnih okoliščinah za organizacije, ki si svoje preživetje in razvoj omogočajo s procesi menjave, življenjskega pomena, da upoštevajo zorni kot ciljnih skupin in nenehnost sprememb v njih samih in njihovem okolju. Zaradi tega skušajo organizacije dosegati konkurenčne prednosti tudi s povečevanjem sestavljenosti svojih izdelkov. Na koncu prispevka obravnavava vloge organizacij in njihovih ciljnih skupin pri (so)ustvarjanju možne in dejanske vrednosti izdelkov.
Keywords: trženje, marketing, dobrine, klasifikacija, izdelki, storitve
Published in DKUM: 21.12.2015; Views: 1103; Downloads: 59
URL Link to full text

6.
Pomen odnosov z javnostmi v lokalni skupnosti
Damijan Mumel, Barbara Bošnjak, 2001, original scientific article

Abstract: V neusmiljenem konkurenčnem boju ni dovolj, da organizacija proizvaja kakovostne izdelke. Prav tako pomembno je, da o njih, njihovih lastnostih in značilnostih komunicira s svojim okoljem. Komuniciranje je še posebej pomembno za storitvene organizacije, med katere spadajo tudi lokalne skupnosti. Kdo so javnosti lokalne skupnosti, kako so med seboj povezane in kako z njimi komunicirati, da bomo dosegli zastavljene cilje so vprašanja, ki se jih lotevata avtorja in bi si jih morala zastaviti vsaka lokalna skupnost.
Keywords: komuniciranje, odnosi z javnostjo, lokalna skupnost, kvaliteta, storitve, proizvodnja, izdelki
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 987; Downloads: 58
URL Link to full text

7.
8.
9.
10.
Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica