| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 383
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Obremenitev policistov z administrativnim delom
Srečko Krope, 2003, published professional conference contribution

Keywords: policija, administracija, delovni čas, administrativno delo, pisni izdelki
Published in DKUM: 19.03.2024; Views: 180; Downloads: 5
.pdf Full text (156,69 KB)

2.
Razvoj in prepoznavnost rokodelstva skozi kolektivne blagovne znamke, vzpostavljene po modelu ‘Izvorno slovensko’
Tanja Lešnik Štuhec, 2022, independent professional component part or a chapter in a monograph

Abstract: Rokodelski mojstri, združeni v cehe, so stoletja močno držali vajeti v rokah svojih rokodelskih spretnosti, prenašali znanja na rodove vajencev in z rokodelskimi de-javnostmi preživljali svoje družine. Z razvojem industrializacije je tonilo rokodelstvo, država pa po drugi svetovni vojni ni pretirano spodbujala ohranjanja in obujanja ter prenašanja spretnosti na mlade rodove. Izjemen upad števila rokodelcev pa ne velja za sosednje države, kjer je pristen stik roke z lokalnimi gradivi ter odnos rokodelcev z oblikovalci, dobavitelji, tržniki in prodajalci še kako živ.Kolektivne blagovne znamke, vzpostavljene po modelu ‘Izvorno slovensko’, so orodje razvoja podeželja v zeleno, pametno, dostopno in pristno podeželsko destinacijo. Spodbujajo odnos človeka z naravo, z zemljo, lokalno kulturo in gradivi, ki jih je od nekdaj uporabljal pri svojem ustvarjanju in vsakodnevnih opravilih, pa tudi medčloveške odnose, ki temeljijo na deljenju znanj in izkušenj. Delujejo kot podeželski podjetniški inkubatorji, ki spodbujajo k obujanju spretnosti in vključevanju novodobnih rešitev, oblikovanju povezanih izdelkov in storitev, partnerskemu odnosu z oblikovalci ter vzpostavljanju pristnih doživetij s prenosom znanja na vse generacije tako rezidentov kot obiskovalcev.S spodbujanjem radovednosti in prikazom oziroma prenosom rokodelskih (tradicionalnih) znanj v obliki turističnih doživetij se krepita identiteta in razpoznavnost države, rokodelska ustvarjalnost pa lahko spet postane donosna gospodarska panoga. Strokovno vrednotenje rokodelskih izdelkov ter izdelkov unikatnega in industrijskega oblikovanja z lokalno dodano vrednostjo s kratko dobaviteljsko verigo, privlačno zgodbo izdelka, njegovo celostno vizualno po-dobo in navodili za uporabo postaja vse pomembnejše področje prvega nivoja znamk, vzpostavljenih po modelu ‘Izvorno slovensko’.
Keywords: rokodelska dediščina, kolektivna blagovna znamka, Izvorno slovensko, rokodelski izdelki, vodena doživetja
Published in DKUM: 19.01.2024; Views: 342; Downloads: 24
.pdf Full text (33,51 MB)
This document has many files! More...

3.
Razvoj ročnih spretnosti skozi izdelavo praktičnih izdelkov iz tekstila v šolah z različnimi pedagoškimi pristopi : magistrsko delo
Klara Bakulić, 2023, master's thesis

Abstract: Razvoja ročnih spretnosti skozi izdelavo praktičnih izdelkov iz tekstila se v šolah lahko lotimo na različne načine, odvisno od izobraževalnih ciljev, virov in demografije učencev. V magistrskem delu se ukvarjamo s pomenom izdelovanja izdelkov iz tekstila za razvoj ročnih spretnosti na razredni stopnji osnovne šole. Najprej teoretično opredelimo psihološki segment izdelovanja iz tekstila – pri tem se dotaknemo zgodovinskega in sodobnega vpliva s posebnim poudarkom na pomanjkanju ustvarjalnosti v šolah in zaključimo s preoblikovanjem našega izobraževalnega sistema. Potem svoje raziskovanje premaknemo v empirični del magistrske naloge, pri katerem je sodelovalo 16 učiteljev, od tega deset iz Osnovne šole Gorica Velenje, dva učitelja Osnovne šole Montessori Ljubljana in štirje učitelji Waldorfske šole Savinja. Za ugotovitev, koliko in katere izdelke iz tekstila so v preteklem šolskem letu izdelali v posameznem razredu na razredni stopnji obeh šol, smo uporabili anketni vprašalnik, s katerim smo raziskovali, ali obstajajo med šolami razlike, s tem pa smo želeli pridobiti objektiven uvid v trenutno stanje in na podlagi dobljenih podatkov načrtovati praktične rešitve. Glede na pridobljena spoznanja in ugotovitve raziskave smo se odločili, da oblikujemo programska izhodišča za izdelovanje izdelkov iz tekstila (pletenje, šivanje, vezenje) v obliki modela letne priprave in jih praktično umestimo oz. uporabimo pri drugih predmetih. Predstavljena so v praktičnem delu magistrskega dela. Ugotoviti je mogoče, da je izdelovanja iz tekstila v osnovni šoli malo, s čimer zgubljamo del možnosti za razvijanje ročnih spretnosti. Raziskovalne ugotovitve in predstavljeni praktični primeri so tako dobro vodilo, ki nakazuje, da je vključevanje obdelave tekstila v učne načrte ne le spodbujano in priporočeno, temveč nujno.
Keywords: ročne spretnosti, razredna stopnja, učenci, tekstilni izdelki, učni načrt
Published in DKUM: 12.12.2023; Views: 444; Downloads: 42
.pdf Full text (3,11 MB)

4.
Stališča slovenskih industrijskih podjetij o uporabi okoljsko sprejemljivih izdelkov
Dominika Virt, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem ugotavljala stališča slovenskih industrijskih podjetij o uporabi okoljsko sprejemljivih izdelkov ter prakse, povezane z varstvom zdravja in okolja. V teoretičnem delu sem definirala stališča, nato pa raziskovala stališča podjetij, zato sem želela najprej raziskati stališča odjemalcev. Pozornost sem namenila okoljsko sprejemljivim izdelkom, jih definirala, prav tako pa proučevala konkretne prednosti in slabosti njihove uporabe. Dotaknila sem se tudi okoljsko nesprejemljivih izdelkov, ki jim lahko rečemo nevarne snovi, na katerih so zelo pogosti piktogrami za nevarnost. Piktogrami so oznake, ki prikazujejo določeno nevarnost, ki jo lahko sproži nek izdelek. Za varno manipuliranje nevarnih snovi so v pomoč varnostni listi. Varnostni list je dokument, v katerem so vsi varnostni in previdnostni podatki o neki kemikaliji. Opisala sem podjetje Veidec, ki proizvaja izdelke linije Greenworld, ki so zelo dober primer kakovostnega in učinkovitega okoljsko sprejemljivega izdelka. Za raziskavo stališč sem izvedla globinske intervjuje s tremi industrijskimi podjetji na slovenskem trgu. Podjetja izvajajo dobro prakso varstva zdravja zaposlenih in okolja in se skušajo čim bolj delovati v smeri okoljske trajnosti. Varovanje okolja je med najvišjimi prioritetami v proučevanih treh podjetjih. Prav tako pa so podjetja označila okoljsko sprejemljive izdelke kot približno enako učinkovite kot okoljsko ne(manj) sprejemljive, vendar pa takšne, ki imajo manjšo namenskost uporabe ter so manj agresivne.
Keywords: eko, okoljsko sprejemljivi izdelki, industrijsko podjetje, piktogrami, stališča, zakonodaja
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 327; Downloads: 48
.pdf Full text (2,27 MB)

5.
Uvajanje digitalnih izdelkov na trg
Nuša Steiner, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na digitalne izdelke. Najprej predstavimo koncept življenjskega cikla izdelka, opredelimo nove izdelke ter opišemo njihov pomen za odjemalce in za uspešno delovanje podjetja. Nadaljujemo z opredelitvijo digitalnih izdelkov, predstavitvijo njihovih značilnosti ter klasificiranjem v tri skupine. Opozorimo na razlikovanje med digitalnimi in digitaliziranimi izdelki. Digitalizirani izdelki so hibridi, saj gre za prvotno fizične izdelke, ki jim je bila dodana digitalna komponenta. V povezavi z digitaliziranimi izdelki omenimo tudi pametne izdelke in internet stvari. Nato se posvetimo uvajanju digitalnih izdelkov na trg in značilnostim njihovega trženja. Opišemo načine ustvarjanja prihodkov z digitalnimi izdelki ter izpostavimo pomembnost posodabljanja takšnih izdelkov. Na koncu predstavimo tudi dva primera dobre prakse uvajanja digitalnih izdelkov na trg, namreč dve franšizi: Talking Tom & Friends in The Sims.
Keywords: digitalni izdelki, klasifikacija izdelkov, novi izdelki, uvajanje izdelkov na trg, razvoj izdelkov
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 404; Downloads: 34
.pdf Full text (998,18 KB)

6.
Primerjava pričakovane vrednosti modnih izdelkov z in brez eko oznake
Rok Žagar, 2023, master's thesis

Abstract: Pričakovano vrednost lahko dojamemo vrednost dane naložbe v nekem prihodnjem trenutku. Dan danes mnogo ljudi postopoma prevzema trajnosten življenjski slog. Hkrati pa modna industrija velja za enega največjih onesnaževalcev na svetu. Zaradi tega smo se odločili za raziskavo pričakovane vrednosti odjemalcev do različnih tipov modnih izdelkov. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega ter raziskovalnega. Prvo poglavje naloge je namenjeno uvodu. Teoretični del pa se prične z drugim poglavjem, skupaj pa ga sestavljajo tri poglavja. V drugem poglavju bomo podrobneje analizirali in razčlenili pojem pričakovane vrednosti. Tretje poglavje je namenjeno predstavitvi okoljske problematike, v četrtem pa se bomo posvetili ekološki ozaveščenosti odjemalcev. Pričetek raziskovalnega dela predstavlja uvod v našo kvantitativno raziskavo in se prične s petim poglavjem. Oblikovali smo vprašalnik, pri katerem smo anketirali odjemalce različnih starostnih skupin. Zbrali smo 131 ustrezno rešenih anket. V tem poglavju so prav tako prikazani rezultati naše raziskave ter preverjene hipoteze. Za analiziranje podatkov smo uporabili program SPSS. V naši raziskavi smo potrdili vse zastavljene hipoteze, z izjemo ene, ki je bila zavržena. Naša raziskava bo v pomoč nadaljnjim študijam o trajnosti in ozaveščenosti odjemalcev.
Keywords: Pričakovana vrednost, modni izdelki, okoljska ozaveščenost, onesnaženje, trajnost
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 447; Downloads: 61
.pdf Full text (1,80 MB)

7.
Problemi, s katerimi se srečujejo predstavniki starejše generacije pri uporabi sodobnih digitalnih izdelkov
Luka Logar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Sodobna, digitalna tehnologija nas spremlja na vsakem koraku. Izjema niso več niti predstavniki starejše generacije, ki so skozi zadnje desetletje nedvomno postali uporabniki vedno več sodobnih izdelkov. V diplomskem delu smo opredelili, kdo so predstavniki starejše generacije in s kakšnimi problemi se srečujejo pri uporabi treh digitalnih izdelkov: mobilnega pametnega telefona, osebnega oziroma stacionarnega računalnika in ploskega televizijskega sprejemnika. V raziskavi smo ugotavljali, kateri so najpogostejši problemi predstavnikov starejše generacije v Sloveniji pri uporabi sodobnih izdelkov in tudi to, kakšne predloge imajo za izboljšave obravnavanih produktov. Prikazali smo tudi povezavo med težavami in predlogi za izboljšave. Najpogosteje so bili izpostavljeni naslednji problemi: preveliko število funkcij, majhnost in strah pred napakami pri uporabi sodobnih, digitalnih izdelkov. Predlogov za izboljšave je bilo več, a večinoma so bili takšni, da jih lahko pripišemo prej omenjenim problemom.
Keywords: Sterejše generacije, sodobni izdelki, problemi, rešitve.
Published in DKUM: 09.10.2023; Views: 362; Downloads: 19
.pdf Full text (1,36 MB)

8.
Uvajanje spletne trgovine za prodajo ročno narejenih izdelkov na platformi Etsy
Tina Kosi, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Povpraševanje po ročno narejenih izdelkih narašča, hkrati pa je tudi vedno več ustvarjalcev, ki tovrstne izdelke ponujajo. V ta namen se je oblikovalo veliko spletnih platform, ki so namenjene prodaji predvsem tovrstnih izdelkov. Najbolj priljubljena med njimi je spletna platforma Etsy, ki svojim uporabnikom omogoča enostavno uporabo in ponuja veliko funkcij, ki malim podjetnikom omogočajo lažje in učinkovitejše poslovanje. Za uspešno prodajo na tej ali kateri drugi platformi pa je potrebno poskrbeti tudi za prisotnost na družbenih omrežjih. Med temi so za prodajo ročno narejenih izdelkov najprimernejša družbena omrežja Instagram, Facebook, Pinterest in TikTok. Preučili smo posebnosti marketinga, ki je prilagojen ročno narejenim izdelkom. Predstavili smo spletno trgovanje in se osredotočili na spletne platforme, ki so prilagojene trgovanju z ročno narejenimi izdelki, pri čemer smo podrobneje predstavili spletno platformo Etsy in se dotaknili nekaj alternativnih platform. Raziskali smo digitalni marketing in predstavili družbena omrežja, ki so najprimernejša za promoviranje ročno narejenih izdelkov. Preučili smo funkcije, ki jih spletna platforma Etsy omogoča za lažje poslovanje. Na spletni platformi Etsy smo vzpostavili spletno trgovino za samozaposlenega v kulturi, v okviru česar smo opredelili ciljno občinstvo, izbrali skupine izdelkov za prodajo, pripravili marketinško gradivo za objavo, odprli spletno trgovino in izvedli aktivnosti na družbenih omrežjih. Analizirali smo rezultate prodaje in rezultate aktivnosti na družbenih omrežjih.
Keywords: ročno narejeni izdelki, spletno trgovanje, digitalni marketing, Etsy, vzpostavitev spletne trgovine
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 339; Downloads: 23
.pdf Full text (2,49 MB)

9.
Razvijanje digitalnih izdelkov
Aleksandar Toplichanski, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Razvoj digitalnih izdelkov se nanaša na uporabniške izkušnje, ki temeljijo na programski opremi in jih delno ali v celoti izboljšujejo. Razvoj digitalnih izdelkov je obsežen proces, saj se od države do države razlikuje. Pomembo je, da ljudje narekujejo kakšne izdelke potrebuje trg. Za učinkovitejši vstop na trg obstajajo različne vrste digitalnih izdelkov, ki imajo svoje unikatne načine razvijanja. Primarna poslovna prednost razvoja digitalnih izdelkov je dobava izdelka, ki uporablja najnovejšo in najprimernejšo tehnologijo za povečanje uporabniške izkušnje. Druga prednost je razširljivost: ko se potrebe uporabnikov in razpoložljivost programske opreme razvija, lahko digitalni izdelki storijo enako – nenehno se izboljšujejo, da bi izpolnili naraščajoča pričakovanja uporabnikov (Cognizant, 2022). Pomembno je vedeti, kako se digitalni izdelki razvijajo, da lahko dobimo širšo sliko o tem, kako je sedanja družba bolj informirana in ve, kaj naroča. S pomočjo te raziskave bomo naredili podrobno analizo o tem, kako razviti digitalni izdelek od začetka – od ideje, pa vse do konca, ko poteka podpora in spremljanje uspeha. V diplomski nalogi je bila narejena širša analiza, da bi ugotovili, kako slovenska in globalna podjetja, kot na primer Pwc, Schneider, Google, Apple in T2, razvijajo digitalne produkte in kaj jih naredi pristne.
Keywords: Digitalni izdelki, digitalno okolje, razvijanje, proces.
Published in DKUM: 30.08.2023; Views: 287; Downloads: 30
.pdf Full text (1,75 MB)

10.
Ustvarjalni izdelki iz lesa pri predmetu naravoslovje in tehnika : magistrsko delo
Monika Resnik, 2023, master's thesis

Abstract: Izdelovanje izdelkov in spodbujanje ustvarjalnosti sta pomembni komponenti praktičnega pouka v šolah. V tem magistrskem delu smo želeli ugotoviti, ali lahko pri izdelovanju iz lesa spodbujamo ustvarjalnost. V teoretičnem delu so predstavljeni ustvarjalnost in načini vključevanja le-te v pouk. Predstavljene so tudi osnovne informacije o lesu in aktivnosti, povezane z gradivom les v dostopnih učbeniških gradivih. V praktičnem delu magistrskega dela je najprej predstavljen nabor alternativnih izdelkov, s katerimi bi lahko uresničili cilje iz učnega načrta, vezane na les, in pri tem poskusili spodbujati ustvarjalnost. Predstavljenih je nekaj izdelkov z načrti za izdelavo in načrta izvedb dveh tehniških dni. Tehniška dneva sta bila izvedena v dveh oddelkih četrtega razreda osnovne šole, v obeh razredih je bilo na dan izvedbe prisotnih 18 učencev in razredničarka. Povratne informacije so bile pridobljene z zapisi mnenj učencev enega oddelka, rešenih vprašalnikov o ustvarjalnosti učencev drugega oddelka in mnenj učiteljic. Na podlagi povratnih informacij učencev se je izkazalo, da večina učencev pojma ustvarjalnost ni dobro razumela ali pa ga niso znali povezati z dotično situacijo. Na podlagi izvedb tehniških dni in končnih izdelkov je bilo ugotovljeno, da z vnaprej načrtovanimi izdelki, ki bi bili uporabni, mnogo manj spodbujamo ustvarjalnost kot z izdelki, ki jih učenci načrtujejo in niso nujno uporabni. Za več ustvarjalnosti predlagamo, da se učitelji poslužujejo načrtovanih uporabnih izdelkov in pri tem učencem dopustijo možnost sprememb in nadgradenj predvidenih načrtov.
Keywords: ustvarjalnost, les, tehnična ustvarjalnost, izdelki iz lesa, naravoslovje in tehnika
Published in DKUM: 08.06.2023; Views: 523; Downloads: 104
.pdf Full text (5,05 MB)

Search done in 3.73 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica