| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 48
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Uvajanje celovito produktivnega vzdrževanja v podjetju Alumat d. o. o.
Tilen Tič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Danes je vsak izdelovalni proces del globalnega trga, podjetja pa so prisiljena kontinuirano izboljševati konkurenčno sposobnost svojega dela. Eno od orodij za izboljševanje procesov je tudi uvajanje celovito produktivnega vzdrževanja (TPM) v podjetju. Celovito produktivno vzdrževanje (TPM) temelji na nenehnem izboljševanju strojev in opreme, prav tako pa tudi skrbi za izboljševanje delovnih pogojev na delovnem mestu. Z uvedbo celovito produktivnega vzdrževanja se v podjetju pričakuje zmanjšanje zastojev in okvar na strojih ter višja raven kakovosti na proizvodih. Temeljni namen diplomske naloge je bila uvedba te metode na vlečni stroj št. 7129, ki se v podjetju uporablja za vlečenje žice iz aluminija in aluminijevih zlitin. V diplomski nalogi je opisan postopek vpeljevanja metode TPM na stroj, analiza obstoječega stanja ter ocenjeno stanje po vpeljavi metode TPM.
Keywords: celovito produktivno vzdrževanje (TPM), kakovost izdelkov, preventivno vzdrževanje, izboljšanje proizvodnih procesov
Published: 24.09.2020; Views: 80; Downloads: 17
.pdf Full text (3,03 MB)

2.
Razvoj in validacija kurikuluma za prostorsko usposabljanje z uporabo programske opreme za dinamično geometrijo na nivoju univerzitetnega izobraževanja
Maja Katarina Tomić, 2020, doctoral dissertation

Abstract: Prostorske sposobnosti, ki jih Linn in Petersen opisujeta kot "spretnost za zastopanje, preoblikovanje, ustvarjanje in priklic simboličnih nejezikovnih informacij" (Linn & Petersen, 1985), se kot take ne poučujejo v šolah. Prepušča se jih naravnemu razvoju in s pomočjo nekaterih dejavnosti v otroštvu, ki so se pokazale, da so prediktorji zelo razvitih prostorskih sposobnosti (Sorby & Baartmans, 2000). Kljub temu je bil pomen visoko razvitih sposobnosti študentov STEM (znanosti, tehnologije, inženiringa in matematike) znanstveno dokazan (npr. Gohm, Humphreys, & Yao, 1998; Humphreys, Lubinski, & Yao, 1993; Lohman, 1988, 1994a, 1994b; Smith, 1964), kar neposredno nakazuje, da lahko prostorske sposobnosti pomembno vplivajo na uspeh ne le študija predmetov STEM, temveč tudi na uspeh v STEM karieri. Glavna hipoteza naše raziskave je bila: „prostorske sposobnosti je mogoče izboljšati s posebej razvitim programom z uporabo računalniškega programa Geogebra v obdobju najmanj enega meseca. Glede na prejšnje raziskave bodo izboljšane prostorske sposobnosti študentom predstavljale temelj za uspeh pri njihovem študiju in tudi v prihodnosti. " V naši raziskavi je bil uporabljen računalniški program GeoGebra kot glavno orodje za razvijanje prostorskih veščin. Eksperimentalno skupino je sestavljalo 35 moških (67,3%) in 17 žensk (32,7%), medtem ko je bilo v kontrolni skupini 33 moških (63,5%) in 19 žensk (36,5%). Vsi udeleženci so študirali na Fakulteti za naravoslovje in izobraževanje v Mostarju, Bosna in Hercegovina, s tem da so obiskovali različne študijske programe. Statistično značilna korelacija med točkami eksperimentalne skupine na začetnem in končnem preskusu prostorskih sposobnosti Smith in Whetton (1988) pomeni znaten skok v uspešnosti, ki ga v takšnem merilu lahko pripišemo le učinku eksperimentalnega programa (r = 0,833 ; p <0,01). Zato lahko trdimo, da je bila potrjena hipoteza 4, to je „razlike med začetnim in končnim preskušanjem prostorskih sposobnosti v eksperimentalni skupini so statistično pomembne“. Ugotovljena je bila tudi statistično pomembna povezava med rezultati kontrolne skupine na začetnem in končnem testu Smith in Whetton (1988) (r = 0,952; p <0,01). Čeprav razlika v njihovih povprečnih ocenah ni tako velika kot pri poskusni skupini, je to mogoče razložiti z učinkom treninga. Vendar pa je empirično dokazano, da ni mogoče ustvariti tako velikih razlik v rezultatih z uporabo metode testnega treninga (Zarevski, 2000). Ugotovljena je bila tudi statistično pomembna korelacija med rezultati eksperimentalne skupine na začetnem testu Smith in Whetton (1988) ter končnem prostorskem testu Newtona in Bristola (2009) (r = 0,474; p <0,01) ter med končnim testom Smith in Whetton (1988) ter končnim testom Newton in Bristol (2009) (r = 0,576; p <0,01), kar je mogoče razložiti tudi z učinkom eksperimentalnega programa. Zanimivo je, da smo med skupno oceno na končnem prostorskem preizkusu Newtona in Bristoll (2009) in povprečno oceno matematike našli statistično pomembne korelacije med povprečno oceno matematike v srednji šoli in vsemi rezultati katere koli od obeh skupin. (r = 0,272; p <0,05) in posebej med oceno eksperimentalne skupine (r = 0,392; p <0,05), ki pa je ni mogoče upoštevati, saj je upoštevanje rezultatov na končnem testu v najboljšem primeru nesmiselno. Zato lahko trdimo, da pomožna hipoteza 2, „znanje, pridobljeno med srednješolskim izobraževanjem, nima statistično pomembnega vpliva na razlike med uspešnostjo učencev v eksperimentalni skupini“, ni bilo potrjeno.
Keywords: eksperimentalni program, GeoGebra, izboljšanje prostorskih sposobnosti, prostorske sposobnosti
Published: 30.07.2020; Views: 206; Downloads: 21
.pdf Full text (2,63 MB)

3.
Analiza kritičnih točk in izboljšanje zaustavljalca
Jure Kvas, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko nalogo sem opravljal za podjetje Ledinek Engineering d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo strojev in linij za industrijsko obdelavo lesa. Diplomska naloga zajema analizo in izboljšanje obstoječega zaustavljalca za les, katerega naloga je zaustavljanje gibajočih lesenih desk. Problem obstoječega zaustavljalca je krajša življenjska doba predvsem pri skrajnih obremenitvah, saj so se v praksi pokazale določene pomanjkljivosti. Cilj diplomskega dela je odprava pomanjkljivosti, z namenom boljšega delovanja pri skrajnih obremenitvah, znižanje oziroma ohranitev stroškov materiala in dela, lažja proizvodnja ter montaža. V nalogi so zajeti postopki določitev robnih pogojev delovanja, temu sledi analiza obstoječe variante, konstruiranje in analiza novih variant ter primerjava med obstoječo in novimi variantami.
Keywords: metoda končnih elementov, izboljšanje, zaustavljalec, odbojnik, ogrodje, numerična analiza
Published: 10.09.2019; Views: 400; Downloads: 44
.pdf Full text (3,01 MB)

4.
Izboljšanje poslovnega procesa v podjetju
Kaja Čokl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Ker okolje podjetij postaja vse bolj kompleksno in zahtevno, morajo organizacije svoje strategije poslovanja, strateške cilje in vodenje nenehno prilagajati. Razmeram primerno je potrebno prilagoditi način izvajanja celotnega poslovnega procesa in ga podpreti z dobrim informacijskim sistemom, ki nam bo omogočal sprotne informacije o razmerah v poslovnem okolju. Konkurenčne prednosti lahko dosegamo s krajšim časom izvajanja, manjšo količino potrebnih vložkov, nižjimi stroški, boljšo kakovostjo, nižjo ceno, boljšim poprodajnim servisom idr. Da pa bi dosegali konkurenčne prednosti je potrebno poznati poslovne procese, ki tečejo v podjetju in jih ustrezno prenoviti oz. izboljšati, zato v diplomskem projektu predstavljamo zamišljeno izboljšavo poslovnega podjetja v revizijski hiši. V začetku naloge predstavimo podjetje, gre za revizijsko hišo, ki je razširjena po vseh celinah sveta, razen v Avstraliji, delo je opredeljeno na podlagi funkcijske organizacijske strukture. Predstavimo tudi poslanstvo ter vizijo podjetja in strukturo zaposlenih. Opišemo dejavnost revidiranja, ki jo podpremo z ustreznimi zakoni o revidiranju, predstavimo postopek in namen revidiranja ter temeljna revizijska načela. Sledijo teoretična izhodišča o poslovnih procesih , opis delovnih postopkov ter teoretična izhodišča za izboljšanje poslovanja. Delo zaključimo z opisom modela predloga za izboljšanje poslovanja v izbrani družbi ob upoštevanju prej omenjenih teoretičnih izhodišč
Keywords: poslovni procesi, izboljšanje poslovnega procesa, revidiranje
Published: 23.01.2019; Views: 2826; Downloads: 173
.pdf Full text (876,91 KB)

5.
Varstvo avtorja pri sklepanju in izvrševanju avtorskih pogodb - de lege ferenda
Maja Ovčak Kos, 2013, original scientific article

Abstract: Tipično razmerje podrejenosti avtorja nasproti primarnemu uporabniku (založniku, radiotelevizijski organizaciji, filmskemu producentu, proizvajalcu fonogramov itd.) zahteva od pravnega reda, da poseže z ustreznimi mehanizmi in uravna moteno pogodbeno pariteto oz. da okrepi avtorjev pogajalski oz. pogodbeni položaj. Avtorica v prispevku osrednjo pozornost nameni preučevanju pomembnejših varstvenih instrumentov splošnega dela slovenskega avtorskega primarnega pogodbenega prava z vidika njihove teoretične dognanosti in praktične vrednosti. Svoje ugotovitve med drugim sklene z zakonodajnimi predlogi slovenske ureditve splošnega dela avtorskega pogodbenega prava de lege ferenda.
Keywords: primarno avtorsko pogodbeno pravo, avtorska pogodba, prenos avtorskih pravic, varstveni ukrepi za izboljšanje avtorskega pogajalskega in pogodbenega položaja
Published: 01.08.2018; Views: 559; Downloads: 55
.pdf Full text (262,09 KB)

6.
Racionalizacija postopkov izrezovanja pločevine nerjavečih jekel
Daniel Vovk, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Želja po uspehu je to, kar vodi do napredka. Kljub temu da je podjetje uspešno, je vedno potrebno premisliti še o dodatni racionalizaciji proizvodnega postopka ter s tem zmanjšati proizvodne stroške, izboljšati kakovost, delovne razmere ter s tem biti na vrhu konkurence. Potrebno je dobro poznavanje proizvodnih postopkov, da lahko oblikujemo optimalni proizvodni proces. V nalogi sem se posvetil različnim rezalnim postopkom. Preučene so bile prednosti in slabosti teh postopkov. Ker prihaja v podjetju do težav pri razrezu nerjavnega jekla, sem podrobno preučil prej omenjeni material ter načine, kako bi te težave odpravili. Po preučenih prednostih in slabostih različnih rezalnih tehnik ter zahtevah po kakovosti je bilo ugotovljeno, da je za podjetje najbolj primeren nakup novega plazemskega rezalnika. Z novo sodobno tehnologijo bi odpravili veliko težav, ki jih povzroča sedanja plazma. Ker v podjetju režemo tudi nerjavna jekla, plamenski rezalnik ni primeren izbor, medtem ko laser ni primeren zaradi razreza tudi debelejših materialov.
Keywords: razrez, plazma, nerjaveče jeklo, laser, plamenski rezalnik, racionalizacija razreza, izboljšanje produktivnosti.
Published: 03.05.2018; Views: 479; Downloads: 112
.pdf Full text (1,91 MB)

7.
Zagotavljanje kakovosti storitev pri prodaji LCD televizorjev
Jure Slatenšek, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Namen diplomskega dela je raziskati možne izboljšave kakovosti storitve pri prodaji LCD televizorjev na domačem trgu. Eno glavnih meril, po katerih se meri uspešnost posameznih podjetij, je kakovost storitve. Da podjetja lahko rastejo in so konkurenčna na trgu,morajo stalno izboljševati kakovost, kar smo obravnavali v diplomskem delu. V začetnem teoretičnem delu smo predstavili glavne značilnosti kakovosti storitve. Na kratko smo razložili tudi pomembnost zadovoljevanja potreb porabnikov, vrednost za kupca, soočenje s storitvijo ter dejavnike kakovosti storitev. Nato smo bolj podrobno predstavili porabnikovo ocenjevanje kakovosti storitev ter zadovoljstvo in osredotočenost na kupca. V zadnjem delu teoretičnega dela pa smo predstavili modele za ocenjevanje in izboljšanje kakovosti storitve. Modeli, ki smo opisali, so:model kakovosti storitev 4 Q, model pričakovane in zaznane kakovosti storitev, model vrzeli, model vzajemnega odnosa med izvajalcem in porabnikom storitve ter model SERVQUAL. V raziskovalnem delu diplomskega dela smo skušali odkriti možne izboljšave kakovosti storitev pri prodaji LCD televizorjev s pomočjo dveh anket. Prvo anketo smo pripravili za stranke, ki so kupile LCD televizor, da bi izvedeli, kakšno izkušnjo so imele pri nakupu izdelka sprodajnim osebjem. Anketa je bila sestavljena iz sklopa 15 vprašanj, vsako paje imelo več možnih odgovorov. Spraševali smo o kakovosti storitev, ki jo ponujajo trgovine in njeni zaposleni, zadovoljstvu kupcev po nakupu LCD televizorjev, urejenosti trgovin in prodajnega osebja. V drugi anketi pa smo vprašanja zastavili prodajnemu osebju, ki je zaposleno v trgovinah,kjer prodajajo LCD televizorje,da bi tudi od njih izvedeli, kakšne so možne izboljšave kakovosti storitve. Anketa je bila sestavljena iz osmih vprašanj, ki so imela več možnih odgovorov. Poizvedovali smo o strokovnosti informacij, ki so jih nudili kupcem, doslednosti in izboljšavah, ki bi jih uvedli, če bi odločali. Na osnovi izvedene raziskave kakovosti storitve smo odkrili vrsto potencialnih izboljšav, ki smo jih tudi obravnavali v zadnjem delu diplomskega dela.Med glavne izboljšave sodi povečanje števila zaposlenih v trgovinah, kjer prodajajo LCD televizorje, ko je to najbolj potrebno. Kot glavno obdobje povečanja števila zaposlenih smo omenili mesec december, ki je za trgovce najbolj pomemben mesec. Pravtako bi bilo treba prodajno osebje tudi dodatno izobraziti in tako povečati strokovnost in predajanje boljših informacij kupcem oziroma strankam. Kot zelo pomembno izboljšavo smo omenili tudi povečanje sredstev, ki so namenjena marketingu. Ena izmed negativnih stvari pri zadovoljstvu kupcev je tudi premajhna ponudba oziroma izbira LCD televizorjev v trgovinah. Kupecposledično nima dovolj ekvivalentov in se ne more dovolj kakovostno odločiti, kateri LCD televizor izbrati. Na koncu diplomskega dela smo prišli do sklepa, da bo moralo vodstvo trgovin več časa posvetiti prodajnikom, jih poslušati in najti kakovostne rešitve, ki bodo pozitivne tako za trgovine in njihove zaposlene kot za kupce LCD televizorjev. Menimo, da bodo le tista podjetja, ki so najbolj prilagodljiva, uspela.
Keywords: - Management kakovosti - Kakovost storitev - Izboljšanje kakovostistoritev - Zadovoljstvo kupcev
Published: 12.02.2018; Views: 532; Downloads: 47
.pdf Full text (780,28 KB)

8.
MERJENJE IN DOLOČANJE PRODUKTIVNOSTI PROIZVODNIH PODJETIJ: PRIMER 20 MN STISKALNICE ALUMINIJA V IMPOL PCP D.O.O.
Rok Črešnar, 2017, master's thesis

Abstract: Proizvodna podjetja vseskozi vlagajo napore v povečevanje produktivnosti ljudi in proizvodne opreme oz. želijo produktivnost zadržati vsaj na zadovoljivi ravni. Raziskovali smo produktivnost in poslovne procese, ki smo jih za potrebe raziskave preučevali iz tehnološkega vidika in vidika človeškega faktorja oz. dela. Preučevanje koncepta produktivnosti na takšen način, koristi predvsem proizvodnim podjetjem, saj le-ta večino pozornosti namenjajo tehnologiji v proizvodnji ter zaposlenim. Ugotavljamo, da avtorji s tehnološkimi procesi najpogosteje povezujejo tehnologijo, računalniško proizvodnjo in avtomatizacijo. Z delovnimi procesi, ki jih povezujemo s človeškim faktorjem, pa avtorji namenjajo pozornost razporejanju dela, merjenju dela in specializaciji. Poslovne procese je potrebno ob predlogih za izboljšanje produktivnosti pogosto spremeniti. Radikalnost sprememb poslovnih procesov pa rangiramo od tistih najmanj radikalnih, ki so zgolj izboljšanje poslovnega procesa, do bolj radikalnih, kot je preoblikovanje poslovnega procesa, do najradikalnejših prenov poslovnih procesov. Preučevanje produktivnosti, ki temelji na preučevanju tehnološkega in delovnega procesa pokaže, da obstaja mnogo tehnik in metod za merjenje ter posledično izboljšanje produktivnosti, izbrati pa moramo najprimernejše, glede na situacijo. Produktivnost smo merili na 20 MN stiskalnici aluminija v podjetju Impol PCP d.o.o. V raziskavo smo zajeli podatke meritev procesa stiskanja dveh različnih izdelkov, in sicer aluminijastih cevi in palic. Proces stiskanja smo razdelili na različne faze in s pomočjo multiple regresijske analize določili njihov vpliv na skupen čas celotnega transformacijskega procesa. Na temelju dobljenih rezultatov smo pripravili predloge za izboljšanje produktivnosti tehnološkega in delovnega procesa, ter jih povezali z rezultati statistične analize in podatkov o parametrih, ki so nam bili na voljo za izračune. Linearno smo izračunali spremembe v produktivnosti na temelju naših predlogov. Za izboljšanje delovne produktivnosti predlagamo delo čez malico s primerno finančno kompenzacijo, za povečanje tehnološke produktivnosti pa povečanje hitrosti faze počasnega stiskanja na stroju. Ugotavljamo, da imajo lahko celo najenostavnejši predlogi in spremembe procesa linearno velik vpliv na produktivnost in poslovni rezultat podjetja. Učinki študije in raziskave pa se kažejo v boljšem razumevanju koncepta produktivnosti za proizvodna podjetja.
Keywords: Produktivnost, poslovni procesi, merjenje produktivnosti, izboljšanje produktivnosti, proizvodna podjetja.
Published: 24.05.2017; Views: 1472; Downloads: 211
.pdf Full text (1,54 MB)

9.
Prenova procesa transporta in skladiščenja v Predilnici Litija d.o.o.
Žan Marijanović, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Ker so danes zahteve in potrebe kupcev vse večje, mora podjetje, če želi slediti trendom, biti v koraku s časom in ostati konkurenčno na trgu, ter zagotoviti storitve pravočasno, v pravi količini in kakovosti. V diplomskem delu je predstavljen proces transporta in skladiščenja končnih izdelkov v podjetju Predilnica Litija d.o.o. Izpostavili smo problem s katerim se soočajo v podjetju, ter predstavili rešitve za odpravo nepravilnosti v procesu. Ker so skladiščne kapacitete skladišč končnih izdelkov premajhne, prihaja do stroškovno neekonomskih ter časovno zamudnih transportnih manipulacij v druga skladišča. Za rešitev problema smo predlagali izgradnjo novega skladišča, s čimer bi skrajšali čase, ter odpravili manipulacije skladiščenja končnih izdelkov v skladišča surovin.
Keywords: Skladiščenje končnih izdelkov, optimizacija notranjega transporta, predlogi za izboljšanje, investicija.
Published: 21.11.2016; Views: 842; Downloads: 68
.pdf Full text (2,09 MB)

10.
Izboljšanje procesa prodaje vozovnic v podjetju
Natalija Pauman, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu so obravnavani poslovni procesi v podjetju in njihova prenova. Poslovni procesi so zbirka dejavnosti, ki zahtevajo eno ali več vrst vložkov in ustvarjajo rezultate, ki imajo za odjemalce neko vrednost v obliki izdelka ali storitve. Kadar želi podjetje izboljšati svoje poslovanje ali povečati konkurenčno prednost, mora prenoviti ali izboljšati poslovne procese. Prenova je temeljni ponovni premislek o poslovnem procesu in njegovo korenito preoblikovanje, z namenom doseči izboljšanje kritičnih kazalcev učinkovitosti, kot so kakovost, stroški, storitve in hitrost. Osrednji namen diplomskega projekta je predstaviti in preučiti proces prodaje vozovnic izbranega podjetja ter podati predlog izboljšanja in nadgradnje tega procesa. Danes večina podjetij prodaja svoje izdelke ne le na fizičnem trgu, ampak tudi preko spleta. Problem je, da še vedno obstaja velik del podjetij, ki tega ne omogočajo. Če bodo ta podjetja želela preživeti in ohraniti konkurenčno prednost, bodo morala to spremeniti in v svoje poslovanje vpeljati elektronsko prodajo. Podjetje, na katerega smo se osredotočili, so Slovenske železnice – Potniški promet, d. o. o., ki, za razliko od konkurenčnih podjetij, ne ponuja možnosti nakupa vozovnic preko spleta. Trenutno je možno kupiti vozovnice samo na potniški blagajni na železniški postaji ali pa na samem vlaku. Izboljšan proces bi omogočal, da se klasična prodaja vozovnic razširi tudi na spletno prodajo. Takšen način prodaje omogoča kupcem, da prihranijo veliko časa, je bolj priročno, pregledno, relativno varno in okolju prijazno. Z implementacijo spletne prodaje vozovnic bi se podjetju odprl nov prodajni kanal, ki odpira možnosti dosega novih trgov in strank ter izboljša kakovost ponudbe. Dolgoročno gledano bi to vplivalo na zadovoljstvo strank in posledično na uspešnost podjetja ter izboljšanje poslovnega rezultata.
Keywords: poslovni procesi, prenova procesov, izboljšanje, management sprememb, Slovenske železnice, prodaja vozovnic
Published: 15.11.2016; Views: 721; Downloads: 106
.pdf Full text (1,27 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica