| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 51
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
2.
3.
Vpliv ameriškega imperializma na islamski fundamentalizem
Valentina Kavnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Vse pogosteje smo priča terorističnim dejanjem, ki so naperjena proti Ameriki in Zahodu. Namen tega diplomskega dela je predstaviti glavne vzroke za nastanek radikalnih islamističnih organizacij, ki so odgovorne za nekatera izmed teh dejanj. Vse teroristične organizacije kot glavni vzrok navajajo naraščajoče nezadovoljstvo in selektivno vmešavanje ameriške politike v svetovno dogajanje. To je še posebej očitno na primeru Bližnjega vzhoda, kjer že desetletja traja spor med Izraelom in Palestino.
Keywords: fundamentalizem, terorizem, imperializem, islam, Judje, muslimani, Arabci, Združene države Amerike, Izrael, Palestina
Published: 12.05.2009; Views: 4173; Downloads: 653
.pdf Full text (1,22 MB)

4.
KRISTUS IN MOHAMED KOT USTANOVITELJA RELIGIJ
Janja Foršek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo sem zasnovala kot predstavitev življenjepisov dveh pomembnih zgodovinskih osebnosti, Jezusa Kristusa in Mohameda, ki sta kot ustanovitelja religij, krščanstva in islama, s svojima življenjema, delovanjem in naukom vplivala na svetovno zgodovino. Tako so opisani vsi pomembni dogodki v njunem življenju, od rojstva do smrti in po njem. Ko sem pisala o njiju, nisem mogla mimo tega, da ne bi navedla nekaj osnovnih značilnosti krščanstva in islama, katerih zgodovina odnosov vsekakor ni zgodovina sožitja, ampak prej zgodovina konfrontacij.
Keywords: Ključne besede: religija; ustanovitelj; Jezus Kristus; krščanstvo; Sveto pismo; evangeliji; Mohamed; islam; Koran.
Published: 23.12.2009; Views: 3167; Downloads: 298
.pdf Full text (615,57 KB)

5.
Islam v ameriških in slovenskih učbenikih
Uroš Dokl, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Objektivnost in politična korektnost ameriških učbenikov v odnosu do obravnave islama se kažeta v bogatem slikovnem gradivu in poudarjanju pomena kulturne in verske zgodovine islama. Trenutnega odnosa ZDA do islama v učbenikih ne gre zaznati. Politična korektnost je prisotna tudi takrat, ko se v novejših učbenikih opisujejo teroristični napadi 11. septembra 2001. Primerjava slovenskih in ameriških učbenikov za zgodovino v srednjih šolah je pokazala, da so slednji bolj obširni, več časa in vsebin posvečajo kulturi in umetnosti islama ter mnogo večji poudarek posvečajo povzemanju, utrjevanju in poglabljanju snovi ob koncu poglavij. Trenutni slovenski učbeniki, v primerjavi z ameriškimi, islamu posvečajo manj pozornosti. Novi učni načrti za zgodovino v splošnih gimnazijah obravnavo islama umeščajo v okvir izbirnih širših tem, razen v primeru obvezne širše teme 20. stoletje in začetek 21. stoletja, kjer se islam obravnava v temah: Težave demokratične ureditve v sodobnem svetu ter Teroristična gibanja in njihov vpliv na svet. Zasnova novega učnega načrta postavlja splošno védenje in znanje o islamu na obrobje. Z obravnavo islama v ameriških učbenikih se ukvarja American Textbook Council, ki v poročilu Islam in the Classroom: What the TextbookS tell Us nasprotuje politični korektnosti. Poročilo poziva avtorje in založnike učbenikov k bolj strogemu ter radikalnemu odnosu do obravnave islama v ameriških učbenikih. Opravljena analiza poročila, je ob številnih nepravilnostih in netočnostih pri interpretaciji islama, pokazala tudi izredno podporo medijev poročilu, ki skuša islam predstaviti kot sovražnika zahodne kulture.
Keywords: islam, ameriški učbeniki za zgodovino, slovenski učbeniki za zgodovino, Islam in the classroom: What the Textbooks tell us
Published: 06.01.2010; Views: 2125; Downloads: 172
.pdf Full text (733,94 KB)

6.
VAHABSKI VPLIV NA AFGANISTANSKE TALIBE
Suzana Kovše, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Talibani so fundamentalistično islamsko gibanje, ki poskuša islam očistiti vseh novosti in modernizacije. Zgraditi želijo afganistansko državo po svoji podobi islamske države. Uvedli so ukrepe, s katerimi bi dosegli svoj cilj, in kazni za njihovo kršenje. Med drugim so prepovedali televizijo, glasbo, filme, zaprli dekliške šole in ženska kopališča ter moškim zapovedali nošenje brade. Kljub velikemu porazu leta 2001 so okrepili svoje sile in še danes poskušajo ponovno pridobiti oblast v Afganistanu. Podoben cilj — očistiti islam — so v 18. stoletju imeli tudi vahabi. Bili so fundamentalistično, a ne tako skrajno kot talibani, versko gibanje, ki je želelo islam očistiti vseh novosti in ga vrniti v njegovo najzgodnejše obdobje — obdobje preroka Mohameda in prvih treh generacij za njim. Nasprotovali so ljudski religioznosti — verovanju v moč pobožnih ljudi ter vsem praksam, ki so sledile iz teh verovanj. Tako so prepovedali tobak, glasbo, ples, izrekanje priprošenj k preroku, obiskovanje in postavljanje spomenikov nad grobovi … Uvedli so tudi versko policijo, ki je skrbela, da kršitelji ukrepov niso ostali nekaznovani. Zaradi podobnosti, ki jih je opaziti, smo v diplomski nalogi poskušali ugotoviti, ali so vahabi imeli kakšen vpliv na talibane in ali so mogoče le-ti prevzeli kakšne elemente vahabizma.
Keywords: islam, vahabi, talibani, Afganistan, Al Kajda, fundamentalizem
Published: 07.01.2011; Views: 1966; Downloads: 103
.pdf Full text (3,63 MB)

7.
Teror v imenu religije : diplomsko delo
Sašo Žurga, 2010, undergraduate thesis

Keywords: terorizem, teroristične organizacije, religije, islam, fundamentalizem, fanatizem, diplomske naloge
Published: 23.11.2010; Views: 1796; Downloads: 258
.pdf Full text (235,03 KB)

8.
PRIPADNOST ISLAMU IN KATOLIŠTVU KOT DEJAVNIK STALIŠČ GLEDE DRUŽBENE VLOGE ŽENSK
Mersiha Faljić, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti, ali (ne)pripadnost katolištvu ali islamu vpliva na stališča glede družbene vloge žensk. Pri tem avtorica izhaja iz strokovne literature različnih avtorjev (Franzmann, Jogan, Inglehart in Norris), ki navajajo, da obstaja korelacija med religijo in podrejenim položajem žensk v družbi. V okviru tega nekateri avtorji (Inglehart in Norris) ugotavljajo, da so ženske v okvirih katolištva in islama deležne podrejenega položaja, pri čemer pa je položaj žensk v pretežno katoliških družbah v primerjavi s položajem žensk v pretežno muslimanskih družbah občutno bližje idealu družbene enakosti moških in žensk. Na podlagi teh ugotovitev se je v empiričnem delu preverjalo, ali afiliati bolj poudarjajo specifične družbene vloge za ženske kot neafiliati in ali muslimani bolj poudarjajo specifične družbene vloge za ženske kot katoliki. Za ugotavljanje vpliva religije na vlogo žensk v družbi je bila uporabljena metoda sekundarne analize podatkov. Konkretno je, na podlagi izbranih spremenljivk, bila izvedena analiza rezultatov Svetovne raziskave vrednot, zbranih od leta 1999 do 2004. Rezultati so bili obdelani s pomočjo programa SPSS Statistics 17.0. Skozi empirično raziskavo sta potrjeni obe hipotezi: (1) posamezniki, ki ne pripadajo nobeni religiji, bistveno manj poudarjajo pomen specifičnih družbenih vlog za ženske v primerjavi s posamezniki, ki pripadajo islamski ali katoliški veroizpovedi; (2) pri pripadnikih islamske veroizpovedi je v primerjavi s pripadniki katoliške veroizpovedi poudarjanje specifičnih družbenih vlog za ženske bolj izraženo. Iz tega vidika je potrjeno, da ima (ne)pripadnost katolištvu ali islamu velik vpliv na stališča glede družbene vloge žensk.
Keywords: religija, spolne vloge, družbena vloga žensk, neenakopravnost, katolištvo, islam.
Published: 11.01.2011; Views: 2351; Downloads: 383
.pdf Full text (487,22 KB)

9.
PRIMERJAVA IZRAŽANJA VERSKIH VSEBIN V SLOVENSKIH IN INDIJSKIH OSNOVNIH ŠOLAH
Urška Grenko, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali problematiko izražanja verskih čustev v indijskih in slovenskih osnovnih šolah. V raziskavo smo v obeh omenjenih državah vključili otroke osnovnih šol, ki pripadajo štirim različnim verskim skupinam. Te skupine so: hinduizem, islam, Jehovove priče in rimskokatoliška cerkev.
Keywords: Slovenija, Indija, verska čustva, pravice, diskriminacija, hinduizem, islam, Jehovove priče, rimskokatoliška cerkev
Published: 27.06.2011; Views: 2231; Downloads: 126 
(1 vote)
.pdf Full text (923,21 KB)

10.
Search done in 0.41 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica