| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MANAGEMENT KONFLIKTOV V PODJETJU
Barbara Tischler, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Sodobni globalni svet, kjer je dinamika procesov izredno hitra, zahteva od zaposlenih, njihovih vodij ter podjetij nenehno prilagajanje in z njimi povezane spremembe, ki pa lahko privedejo do konfliktnih situacij v nas samih, v podjetjih, nenazadnje pa tudi v okolju, v katerem živimo. Vzrok za nastajanje konfliktov je lahko naša nepripravljenost na spremembe in toga drža ali pa tudi načini upravljanja in vodenja podjetij in njihova nepripravljenost za nove izzive globalnega okolja. Lahko rečemo, da ni podjetja ali organizacije, v kateri med sodelavci ne bi bilo konfliktov. Podjetje, ki trdi, da znotraj njega ni konfliktov, živi v iluziji, pa naj bo to posledica namernega ali nenamernega prikrivanja resnice. Obstaja več vrst konfliktov, med katerimi smo se bolj posvetili konfliktom v podjetju, ki jih lahko delimo na interpersonalne, intrapersonalne, konflikte med skupinami, konflikte v skupini in konflikte interesov. Konflikte je potrebno reševati in ne bežati pred njimi, kajti s tem situacijo samo še poslabšamo. Za uspešno reševanje konflikta pa je potrebno poznati njegov izvor, nato pa se lahko posvetimo reševanju le-tega. V podjetju je veliko vzrokov, ki pripomorejo k nastanku konflikta, kot na primer preobremenjenost z delo, prenizka plača, različni interesi med zaposlenimi in vodstvom podjetja, tekmovalnost, ipd. Zato je v vsakem podjetju potrebna dobra organizacija in sposobno vodstvo, ki mora uspešno upravljati s nastalimi konflikti. Z izvedeno anketo smo v izbranem podjetju prikazali pogostost konfliktov, njihove najpogostejše vzroke, posledice, tako negativne kot tudi pozitivne ter protikonfliktne ukrepe vodstva podjetja. V izbranem podjetju se pojavljajo tako močni oziroma intenzivni konflikti, da je veliko ljudi celo razmišljalo o menjavi službe, vendar so se kasneje uspešno pogovorili z vodstvom podjetja, ki jim je obljubilo spremembe, in so se odločili ostati. V podjetju bi bilo potrebno posvetiti več pozornosti motiviranju in nagrajevanju zaposlenih ter bolj skrbeti za ohranitev kadra, da ne bi več razmišljal o menjavi službe. To lahko dosežemo na več načinov, zagotovo pa je najpomembneje, da se z ljudmi odkrito pogovarjamo in jim damo vedeti, kako dragoceni in posebni so za nas, tu in tam jim pa lahko nakažemo naklonjenost tudi z majhnimi darili ali finančno stimuliramo. Zavedati se je namreč potrebno, da je dobro podjetje sestavljeno iz še boljšega kadra.
Keywords: konflikt, interpersonalni konflikt, intrapersonalni konflit, konflikt v skupini, konflikt med skupinami, konflikt interesov, vzroki konfliktov, posledice konfliktov, organizacija, upravljanje konfliktov.
Published: 05.11.2010; Views: 2247; Downloads: 324
.pdf Full text (1,34 MB)

2.
OBVLADOVANJE KONFLIKTOV V PODJETJU
Darko Rožman, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Konflikti so prisotni v našem vsakdanjem življenju. Vsak dan slišimo, beremo in se pogovarjamo o konfliktih med političnimi strankami, družinskimi člani, podjetji. Nobena izjema pa niso niti konflikti na delovnem mestu v organizaciji. Pogosto se jih branimo, saj imajo konflikti negativen pred zvok, v diplomski nalogi pa smo se naučili in predstavili tudi pozitivne lastnosti konfliktov, ki so koristni za razvoj podjetja. Vzrok za nastanek konfliktov je lahko naša nepripravljenost na spremembe ali pa tudi način upravljanja podjetja, ki je neprilagodljiv za nove izzive okolja. V praksi ni podjetja kjer ne bi bili prisotni konflikti. Podjetje, ki trdi, da znotraj njega ni konfliktov živi v iluziji. Konflikte je potrebno reševati in ne bežati pred njimi, kajti v tem primeru se lahko situacija samo poglobi in poslabša. Za uspešno reševanje konflikta je potrebno poznati njegov izvor, nato pa se lahko lotimo reševanja le-tega. V podjetju je veliko vzrokov, ki lahko privedejo do nastanka konfliktov, kot so preobremenjenost z delom, prenizka plača, različni cilji in interesi zaposlenih, zato je potrebno vzpostaviti dobro vodstvo in organizacijo, ki mora uspešno upravljati z nastalimi konflikti.
Keywords: konflikt, upravljanje konfliktov, intrapersonalni konflikt, posledice konfliktov, reševanje konfliktov, komunikacija, medosebni odnosi
Published: 09.07.2013; Views: 1261; Downloads: 152
.pdf Full text (411,44 KB)

3.
OSEBNI KONFLIKTI ZAPOSLENIH IN NJIHOV VPLIV NA DELOVANJE ORGANIZACIJE
Monika Horvatič, 2013, master's thesis

Abstract: V postmodernem obdobju je področje dela in družinskega življenja prineslo spremembe. Usklajevanje obeh sfer je čedalje bolj problematično, hkrati pa postaja vse bolj aktualna tema akademskih raziskovanj tega področja. Med najpogostejše poklicne stresorje v zdravstvu uvrščamo delovne obremenitve, dolgotrajen in neenakomerno porazdeljen delavnik, omejitve na delovnem mestu, konflikt na delovnem mestu, hierarhijo v zdravstvu, pomanjkanje podpore, nepredvidljive okoliščine dela in negotovost v zvezi z zdravljenjem in prisostvovanje pri pacientovem trpljenju in umiranju. Med najpogostejše družinske stresorje pa uvrščamo majhne otroke in skrb zanje, skrb za obolele družinske člane in nerazumevanje v družini. Oblika ravnotežja med obema sferama pojasnjuje, da povečana vpletenost v določeno vlogo lahko vodi v preokupacijo z vlogo in tako posameznik ne uspe izpolniti zahtev, povezanih z drugo vlogo. Visoka vpletenost je direktno povezana z visokimi časovnimi investicijami posameznika v opravljanje dejavnosti te vloge, seveda na račun časa, ki naj bi ga posameznik investiral v opravljanje dejavnosti druge vloge, kar povzroči konflikt. Raziskava je pokazala, da konflikt med delom in družino pri zaposlenih v obravnavani organizaciji nedvomno obstaja, kaže se v obeh smereh, tako pri delu, ki vpliva na družino (WIF), kot tudi pri družini, ki vpliva na delo (FIW). V večji meri se manifestira v obliki, kjer delo vpliva na družino, kar pomeni, da zaposleni v obravnavani organizaciji zaradi delovnih obveznosti ne morejo sodelovati pri družinskih aktivnostih tako, kot bi si sicer želeli. Praktičen del naloge obsega predstavitev Splošne bolnišnice Slovenj Gradec, v kateri smo izvedli anketo o konfliktih med delom in družino. V organizaciji se srečujejo različne osebnosti, ki imajo različne poglede, hotenja in cilje. Nanje vpliva tako zadovoljstvo na delovnem mestu kot tudi zadovoljstvo v zasebni sferi življenja. Da do konfliktov med delom in družino ne bi prihajalo v takšnem obsegu, ki bi lahko škodljivo vplival na delovanje organizacije, je nujna prisotnost pozitivno naravnanega vodstva do opredeljenega problema, do njegovega pravočasnega odkrivanja in sprejemanja ter njegov interes do usklajevanja tako poklicnega kot tudi zasebnega življenja zaposlenih. Vodstvo, ki podpira usklajevanje obeh sfer življenja posameznika, organizacijo lažje vodi k tistim pozitivnim učinkom, ki se kažejo v zmanjšanju fluktuacije, v zmanjšanju kvote bolniških odsotnosti, v zmanjšanju kvote nege in števila nezgod ter hkrati v povečanju zadovoljstva, motivacije in pripadnosti zaposlenih. Vse našteto se namreč vsekakor odraža tudi v jasnih pozitivnih ekonomskih učinkih.
Keywords: organizacijski konflikt, konflikt med delom in družino, lestvica konfliktov, stres na delovnem mestu, zadovoljstvo pri delu, delovna uspešnost, intrapersonalni konflikt
Published: 11.06.2013; Views: 1271; Downloads: 248
.pdf Full text (1,21 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica