| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Uniformirane civilne interesne skupine
Domen Božič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se ukvarjali z aktualnimi zasebnimi vojaškimi podjetji in organizacijami tako po svetu kot tudi v Sloveniji. V začetnem delu diplomske naloge smo se s pomočjo javno dostopne literature na spletu poglobili v zgodovinski primer nastanka in delovanja paravojaške enote Sturmabteilung, s katero je mogoče potegniti veliko vzporednic z aktualnim stanjem v Sloveniji – pojavom Štajerske varde. Mnoge državne vojske po svetu vse bolj uporabljajo sodelovanje z zasebnimi vojaškimi podjetji, ki prevzemajo vojaške naloge, kot so usposabljanje, obveščevalna dejavnost, zagotovitev varnosti, logistična podpora in podobne naloge. V glavnem delu diplomskega dela smo z zbiranjem informacij in aktualnih poročanj medijev preučevali, kako so zasebne vojaške organizacije urejene v posameznih državah, kakšna zakonodaja in pravna podlaga jih opredeljuje in omejuje, predstavili pa smo tudi sam nastanek, organiziranost in delovanje posameznih zasebnih vojaških organizacij v različnih državah. Ugotovili smo, da zasebne vojaške organizacije delujejo na različnih konfliktnih območjih po svetu, medtem ko pa so si njihove vloge znotraj teh območij podobne. Zasebne vojaške organizacije po svetu so regulirane tako z domačim kot tudi z mednarodnim pravom. Zakonodajo zasebniki pogosto zaobidejo, zato se pojavi težava, ker pripadniki zasebne vojaške organizacije delujejo samoiniciativno, brez pooblastil in s tem kršijo zakonodajo, za storjena dejanja pa ne odgovarjajo zaradi pomanjkljivo opredeljene pravne podlage. V preteklosti smo lahko že večkrat bili priča neodobravanju javnosti nad etičnimi in moralno spornimi dejanji zasebnikov, ki spremljajo državno vojsko na vojnih območjih in z njo sodelujejo. Ob nekaterih popravkih že obstoječe zakonodaje in določenih predpisov bi bilo možno natančneje opredeliti delovanje pripadnikov zasebnih vojaških organizacij.
Keywords: diplomske naloge, zasebno vojaško podjetje, Sturmabteilung, Wagner, Blackwater, Štajerska varda, civilne interesne skupine
Published: 15.07.2021; Views: 286; Downloads: 94
.pdf Full text (1,52 MB)

2.
Neodvisnost centralne banke in vpliv interesnih skupin
Meta Ahtik, 2009, review article

Abstract: V članku analiziramo splošno sprejeto načelo neodvisnosti centralne banke in predstavljamo njegov pomen za gospodarstvo. Sledi predstavitev novejših, alternativnih pristopov k analizi delegacije monetarne oblasti centralni banki ter analiza pomena interesov in preferenc centralnih bančnikov za vodenje monetarne politike. Nadalje je predstavljena zastopniška igra v primeru enega principala, ki vpliva na delovanje centralnega bančnika (agenta), nato pa še primer vpliva več principalov, zlasti z vidika posebnosti delovanja Evropske centralne banke.
Keywords: banke, bančništvo, centralne banke, neodvisnost, interesne skupine
Published: 10.07.2015; Views: 517; Downloads: 36
URL Link to full text

3.
UPORABA IKT ZA LOBIRANJE PRI MENEDŽMENTU
Boris Mikać, 2014, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na menedžerje, saj smo mnenja, da so specifična znanja, ki odlikujejo uspešne in dobre menedžerje, kompatibilna s prakso učinkovitega lobiranja. Ključnega pomena bo prepletenost socialnega mreženja in razvoja IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije) pri lobiranju. Zato je pomembno pogledati, kako zapleteno je novodobno lobiranje in kdo vse ima možnosti učinkovito in uspešno lobirati. Opisovali in raziskovali smo, ali so znanja sodobnih menedžerjev uporabna pri procesu lobiranja. V nadaljevanju smo predstavili ključne točke uradne zakonodaje na področju lobiranja in kulture razmišljanja o procesu lobiranja. Ni dovolj zgolj razvoj zakonov in okvirjev lobiranja v svetu, potrebno je prilagoditi vrednote in kulturo, ki bo na lobiranje gledala pozitivno ter s tem omogočila širšo uporabo. Na koncu smo s pomočjo kvalitativne metode raziskovanja preučevali uporabo IKT pri lobiranju in vlogo menedžmenta pri lobiranju v slovenskih podjetjih. Na podlagi tega smo sestavili standardiziran intervju, s katerim smo slovenska podjetja povpraševali o uporabi lobiranja in vloge IKT. Vse dobljene anonimne rezultate smo preučili in analizirali ter na njihovi podlagi sprejeli ali ovrgli zastavljena raziskovalna vprašanja.
Keywords: lobiranje, interesne skupine, lobi, menedžment, IKT.
Published: 28.01.2015; Views: 754; Downloads: 71
.pdf Full text (1009,44 KB)

4.
VPLIV KRIZE NA INTERESNE SKUPINE PODJETJA
Luka Kolar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v času velike svetovne gospodarske krize, ki nas je zajela leta 2008. Najprej se je pojavila kot finančna kriza, pozneje kot gospodarska, ki je povzročila zastoj, ter prerasla v družbeno-politično krizo. Gospodarska kriza je začela vplivati na poslovno okolje podjetja in tako spreminjala segmente notranjega okolja, mikrookolja in makrookolja. V diplomskem seminarju se bomo osredotočili na ekonomsko okolje in proučili njegov vpliv na okolje delovanja podjetja oz. na interesne skupine. Predstavili bomo, kako so se posamezne interesne skupine soočile s krizo in kako reagirajo v kriznih situacijah. Predmet proučevanja v diplomskem seminarju bo podjetje Unior d. d. V teoretičnem delu bomo opredelili poslovno okolje podjetja, ekonomsko okolje in interesne skupine. Na podlagi teoretičnih izhodišč bomo teorijo povezali z empiričnim delom in se poglobili, v načinu spreminjanja interesnih skupin podjetja Unior d. d. Namen diplomskega seminarja je proučiti poslovno okolje podjetja oz. proučiti vpliv ekonomskega okolja na delovanje njegovih interesnih skupin. Pokazati želimo, da so se interesne skupine v času finančne krize spreminjale in se še spreminjajo. Cilji diplomskega seminarja se bodo nanašali na spremembe interesnih skupin v času gospodarske krize. Z raziskavo bomo ugotovili, kateri udeleženci so se najbolj in kateri najmanj spreminjali. Za podjetje Unior d. d. smo se odločili, ker deluje v bližini našega kraja in nudi možnost praktičnega usposabljanja. Ker smo v podjetju navezali stike in obdržali dobre, korektne odnose, smo mnenja, da se bomo v primeru nastalih težav pri pisanju diplomskega seminarja lahko obrnili nanje in jih prosili za pomoč in ostale podatke.
Keywords: gospodarska kriza, poslovno okolje podjetja, Unior d. d., interesne skupine.
Published: 21.10.2014; Views: 1204; Downloads: 184
.pdf Full text (1,42 MB)

5.
6.
7.
8.
9.
10.
Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica