1. Vpliv časovnih zamikov prenosa prometnih informacij z uporabo ITS in C-ITS sistemovIva Meglič, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava časovne zamike pri prenosu prometnih informacij preko inteligentnih transportnih sistemov (ITS) in kooperativnih inteligentnih transportnih sistemov (C-ITS) na avtocestnem odseku med predoroma Jasovnik in Trojane. Namen raziskave je oceniti učinkovitost obstoječih sistemov obveščanja ter vpliv časovnih zamikov na pravočasno informiranost voznikov v primeru pojava izrednega dogodka v predoru Trojane.
Analiza je bila izvedena na osnovi reprezentativnega dne, 16. 10. 2024, pri čemer sta bili proučeni jutranja in popoldanska konična ura prometa. Primerjali smo delež voznikov, ki v obdobju od nastanka izrednega dogodka do prejema obvestila preko prometnih portalov (ITS) in mobilne aplikacije PROMET+ (C-ITS) niso bili pravočasno obveščeni.
Rezultati kažejo, da C-ITS omogočajo hitrejši in zanesljivejši prenos prometnih informacij v primerjavi s klasičnimi ITS, kar prispeva k boljši odzivnosti voznikov in zmanjšanju tveganja za prometne nesreče. Za nadaljnje izboljšanje obveščanja in varnosti v prometu bi bila ključna celovita integracija hibridne komunikacije C-ITS, ki vključuje mobilno ter mikrovalovno komunikacijo z obstoječimi ITS sistemi, in nadgradnja prometne infrastrukture. Ti ukrepi bi omogočili natančnejše in hitrejše obveščanje voznikov, optimizacijo odzivnih časov ob izrednih dogodkih ter izboljšanje varnosti in pretočnosti prometa na avtocestnem omrežju. Keywords: inteligentni transportni sistemi (ITS), kooperativni inteligentni transportni sistemi (C-ITS), hibridna komunikacija, prenos prometnih informacij Published in DKUM: 21.03.2025; Views: 0; Downloads: 19
Full text (2,15 MB) |
2. HITRO ODZIVNI SISTEM VODENJA PROMETA V URBANIH OKOLJIHRobert Lutar, 2015, master's thesis Abstract: V magistrskem delu so s pomočjo dinamičnega prometnega modela analizirane zamude, kapacitete, hitrosti in ostali indikatorji, ki pomembno vplivajo na cestnoprometne lastnosti in kakovost življenja v urbanih okoljih. Naloga obravnava prometni model srednje velikosti, ki vključuje geometrijske elemente prometnic obravnavanega omrežja (vrsta, kategorija, dolžina, širina, naklon), centroide in njihovo navezavo na omrežje, števne podatke za merodajno popoldansko prometnokonično obdobje (OD-matrika, struktura in nihanje prometnega toka znotraj koničnega obdobja) in križišča (nesemaforizirana, krožna, semaforizirana – krmiljenje) s predpostavko, da se je na tem urbanem cestnem omrežju pripetil nenapovedan izredni dogodek (delo na cesti ali prometna nesreča).
V nalogi bodo predstavljene prednosti hitro odzivnega sistema vodenja prometa v urbanih okoljih v primerjavi z neodzivnim, ki predstavlja večino sistemov v slovenskih mestih. Prometni model hitro odzivnega sistema vodenja in upravljanja s prometom v mestih bo vzpostavljen na podlagi več različnih detektorjev, ki bodo zaznavali vrsto prometnega sredstva, hitrost, gostoto, pretočnost prometnega toka in zajemali video, ter spremenljivih prometnih znakih. Izvedeni bosta dve skoraj identični dinamični mikrosimulaciji in primerjani na osnovi različnih karakteristik v vodenju prometa. Iz te primerjave sledijo zaključki glede možnosti uporabe takega sistema vodenja prometa v slovenskem urbanem okolju. Keywords: planiranje prometa, modeliranje prometa, inteligentni transportni sistemi Published in DKUM: 11.12.2015; Views: 2152; Downloads: 236
Full text (9,32 MB) |
3. |
4. |
5. SISTEM ZA NADZOR IN VODENJE PROMETA NA AVTOCESTAH IN HITRIH CESTAH V REPUBLIKI SLOVENIJIDaša Kos, 2012, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljen sistem za nadzor in vodenje prometa na slovenskih avtocestah in hitrih cestah, ki omogoča sistemsko nadzorovanje in vodenje prometa ob pojavu izrednih situacij.
Prvi del diplomske naloge je teoretičen in opisuje inteligentne transporte sisteme, na katerih temelji tehnologija sistema za nadzor in vodenje prometa, cilje evropske prometne politike, ki so zapisani v Beli knjigi (2001) ter predstavitev sistema za nadzor in vodenje prometa.
Uvedba inteligentnih transportnih sistemov nam omogoča izboljšanje prometnih razmer na določenih odsekih slovenskih avtocest. Z upoštevanjem smernic iz Bele knjige (2001) in njihove implementacije v Slovensko nacionalno zakonodajo se Sloveniji veča konkurenčna moč v evropskem prostoru in optimizira prometne tokove.
Drugi del diplomske naloge bo temeljil na predstavitvi uporabnosti sistema za nadzor in vodenje prometa in trenutnem stanju ter analizi le-tega. Vsak sistem je mogoče izboljšati, ga približati uporabnikom in zmanjšati stroške, ki nastanejo pri njegovi uporabi. Predstavila bom možne rešitve, ki bi optimizirale sistem za nadzor in vodenje prometa, ocenila možnost njihove vpeljave in nadaljnjega razvoja. Keywords: sistem za nadzor in vodenje prometa, inteligentni transportni sistemi, promet, spremenljiva prometno-informativna signalizacija, prometne vsebine Published in DKUM: 20.12.2012; Views: 2712; Downloads: 503
Full text (1,09 MB) |
6. |
7. |
8. Vplivi evropske prometne politike na rast in razvoj prometa v Sloveniji : magistrsko deloMarjan Sternad, 2008, master's thesis Keywords: prometna politika, promet, transport, transportni sistemi, inteligentni sistemi, prometno omrežje, infrastruktura, regulacija, trajnostni razvoj, uravnotežen razvoj, interesne skupine, potniški promet, tovorni promet, država, gospodarska rast, statistične metode, zmogljivost, razvoj, Slovenija, Evropska unija, regionalni razvoj, mednarodne primerjave, Evropa, blagovni promet, mikroekonomija, makroekonomija Published in DKUM: 28.05.2012; Views: 2607; Downloads: 240
Full text (958,63 KB) |
9. Inteligentni transportni sistemi v zračnem prometu : diplomsko deloIztok Gruber, 2010, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu sem predstavil letalstvo vse od zametkov prvega poleta in prvih letečih strojev do inteligentnih transportnih sistemov, ki so v uporabi danes ali pa bodo še v prihodnosti. Kot rečeno je predstavljen začetek svetovnega letalstva, ki sega nazaj do človeka, ki je zaradi genialnosti dobil vzdevek »uomo unoiversale«. Gre za izumitelja Leonarda da Vincija. Med sprehodom skozi zgodovino ne moremo mimo zametkov letalstva na slovenskih tleh. Tukaj sta najbolj dominantni osebnosti brata Edvard in Joţe Rusjan. Edvard velja za prvega Slovenca, ki je poletel z motornim letalom lastne izdelave. Tukaj so še osebnosti, kot so Zlatko Bisail, Franjo Batina, Jurij Kraigher in Ivan Slokar. Novejšo zgodovino letalstva pri nas je močno zaznamovala Adria Aviopromet , danes Adria Airways. Ko govorimo o zračnem prometu, je potreben tudi splošni opis panoge, kot opis in razdelitev infrastrukture in prevoznih oziroma transportnih sredstev. Predvsem je za sodobno gospodarstvo zanimiva interkontinentalna primerjava zračnega in vodnega kontejnerskega transporta. V jedru diplomskega dela so predstavljeni inteligentni transportni sistemi z njihovimi komponentami in utemeljitvijo njihove uvedbe. Keywords: inteligentni transportni sistemi (ITS), zračni promet, RFDI Published in DKUM: 28.09.2011; Views: 3146; Downloads: 404
Link to full text |
10. ITS SISTEMI ZA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI NA SLOVENSKIH AVTOCESTAH - PREGLED STANJASimona Oštir, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni inteligentni transportni sistemi z vidika povečanja prometne varnosti. V prvem delu je opisana zgodovina inteligentnih transportnih sistemov pri nas in po svetu. V nadaljevanju so predstavljeni osnovni pojmi le teh in pregled stanja inteligentnih transportnih sistemov na slovenskih avtocestah. V zaključku pa so podani različni predlogi novih inteligentnih transportnih sistemov, s pomočjo katerih bi zagotovili večjo prometno varnost. Keywords: cestni promet, inteligentni transportni sistemi Published in DKUM: 20.09.2011; Views: 3943; Downloads: 640
Full text (3,45 MB) |