| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 41
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
INOVIRANJE PODJETJA
Andreja Kocjan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prvi člen v verigi razvoja inovacije je ideja, ki ima potencial, da to postane. Inovacija se nanaša na vsa področja, ki se dogajajo v poslovnem življenju organizacije. To je nov ali izboljšan izdelek, postopek ali storitev za uporabnika, novi tržni pristopi, osvajanje novih surovinskih virov, uvajanje novih organizacijskih rešitev ... skratka vse kar podjetju dolgoročno in kratkoročno prinaša boljše poslovne rezultate, zanimivejše delo, boljše delovne pogoje ... Seveda pa inovacije ne nastanejo same od sebe, temveč so rezultat zavestnega in namernega iskanja. Invencijo, ki jo izberemo in pridobimo zanjo potrebno znanje, lahko začnemo spreminjati v inovacijo. Pri tem pa se podjetje sreča z raznimi ovirami, ki jih mora spoznati in premagati, saj lahko v nasprotnem primeru naredi škodo. Vsaka inovacija pa s časom zastara in postane tradicionalni izdelek. Zato je podjetje prisiljeno inovirati, da ne izpade iz trga. O inoviranju moramo govoriti kot o stalni aktivnosti, ki podjetju prinaša različne koristi npr. zadovoljevanje novih potreb kupcev, večja ponudba proizvodov in storitev, zmanjšanje emisij, zmanjšanje stroškov ... Pri razvoju idej se podjetja poslužujejo različnih tehnik ustvarjalnega mišljenja s pomočjo katerih po različnih faza rešujejo probleme, iščejo rešitve... Kadar za podjetje ni smiselno, da razvijejo nova znanja imajo možnost, da ga kupijo. Novo ustvarjeno invencijo lahko posameznik pravno zaščiti, saj ima nad njo avtorsko pravico. Upravičenec si pridobi materialen in moralne pravice. Pravice, ki jih zakon ščiti kot industrijsko lastnino so: patent, licenca, model, geografska označba. V Sloveniji obstajajo tudi podporni centri, ki na kritičnih mestih na poti od ideje do uporabnika, nudijo različne oblike pomoči. Procese inoviranja sem proučila v podjetju Mikrografija d.o.o., ki se ukvarja z elektronskim arhiviranjem podatkov. V svojem poslovnem življenju se srečuje s tehnološkim napredkom na področju arhiviranja, ki mu mora slediti, da lahko uspešno posluje. Veliko pozornost posveča novi tehnologiji in zadovoljstvu strank. Ob poglobljeni raziskavi in opazovanju sem opazila, da v podjetju manjka predvsem kolektivnega ozračja in občutka povezanosti. Zato je zadovoljstvo zaposlenih nizko in to slabo vpliva na ugled podjetja.
Keywords: • Inovacije • Invencija • Tehnike ustvarjalnega mišljenja • Intelektualna lastnina
Published: 26.01.2010; Views: 2721; Downloads: 493
.pdf Full text (1,52 MB)

9.
10.
Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica