| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 325
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
VKLJUČEVANJE OTROK S CEREBRALNO PARALIZO IN STALIŠČA VZGOJITELJEV DO INTEGRACIJE/INKLUZIJE V VRTCIH V KOROŠKI REGIJI
Katja Škrubej, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem se v širokem področju vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami osredotočila na gibalno ovirane otroke s cerebralno paralizo ter na stališča vzgojiteljev do integracije/inkluzije v predšolskem obdobju v koroški regiji. Zanimalo me je kaj več o cerebralni paralizi, pomenu zgodnjega odkrivanja otrok s cerebralno paralizo, njenih vzrokih in nastankih, o soočanju, doživljanju in sprejemanju družine z rojstvom otroka s cerebralno paralizo, ter o obravnavi teh otrok v času predšolskega obdobja in njihovo vključevanje v vrtec. V empiričnem delu diplomskega dela sem s pomočjo raziskave želela dobiti vpogled v izvajanje integracije/inkluzije v koroških vrtcih, kako vzgojitelji sprejemajo otroke s cerebralno paralizo, kakšen je njihov pogled na te otroke ter kakšne so njihove izkušnje z njimi. Nadalje me je zanimalo, če so zagotovljeni pogoji za vključevanje otrok s cerebralno paralizo, v kolikšni meri vzgojitelji sodelujejo s potrebnimi strokovnjaki v vrtcu in na kakšen način sodelujejo s starši, ter ali se vzgojiteljem zdi pomembno dodatno izobraževati na tem področju.
Keywords: Ključne besede: cerebralna paraliza, družina, integracija/inkluzija, vključevanje otrok s cerebralno paralizo v vrtec.
Published: 04.02.2021; Views: 76; Downloads: 8
.pdf Full text (369,16 KB)

2.
Integracija geografskih informacijskih sistemov (gis) s crm rešitvami
Nastja Demirovič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Na svetu je danes ogromno podjetij, zato je za dobro poslovanje podjetja bistvena komunikacija in grajenje odnosa s strankami. Cilj podjetij je vzpostavitev zvestobe kupcev in preoblikovanje enkratnih kupcev podjetja v njihove redne stranke. Ne glede na to za kakšno podjetje gre, bodisi za podjetje ki je odvisno od vzdrževanja stalne baze strank ali prodajnega mesta ki želi, da se stranke vedno znova vračajo, je cilj podjetja vzpostavitev in vzdrževanje zveste skupine strank. To je bistvenega pomena za dolgoročni uspeh podjetja. Podjetjem pa na današnjem konkurenčnem trgu ni dovolj samo uporaba CRM rešitev, zato se vedno več podjetij odloča, da svoje CRM rešitve integrira s GIS sistemi. To je pomembno predvsem zaradi tega, ker so GIS sistemi pomembna lastnost raznih dejavnosti, strategij in načrtov podjetij in integracija teh dveh podjetjem pomaga dobiti globlje vpoglede, preden sprejmejo pomembnejše odločitve. Vključevanje GIS sistemov v CRM rešitve je v današnjem času nujen dejavnik uspešnosti podjetij, saj oba orodja pomagata organizacijam, da izkoristijo prostorske vidike svojih poslovnih podatkov. V prvem delu diplomskega dela smo najprej opredelili definicijo CRM rešitev, oziroma rešitev za upravljanje odnosov s strankami, predstavili njegove osnovne značilnosti, vlogo, vrste rešitev, zgodovino, arhitekturo ter predstavnike. Predstavili smo tudi prednosti uporabe CRM rešitev v podjetju. Drugi del naloge smo posvetili tudi geografskim informacijskim sistemom (GIS), smo jih opredelili, predstavili njegove osnovne značilnosti, vlogo, zgodovino, arhitekturo ter predstavnike. Osredotočili smo se tudi na integracijo teh dveh, kar smo kasneje v nalogi povezali s praktičnim delom, ter prikazali integracijo GIS sistema s CRM rešitvami. Prikazali smo dve že izvedeni integraciji in sicer integracijo SAP Geographic Enablement Framework (SAP Geo Framework) ter integracijo Esri in SAP.
Keywords: CRM (Upravljanje odnosov s strankami), CRM rešitve, GIS (Geografski informacijski sistemi), GIS, integracija
Published: 17.11.2020; Views: 101; Downloads: 14
.pdf Full text (840,72 KB)

3.
Spletni vmesnik za integracijo in vizualizacijo podatkov gibanja slovenskega prebivalstva
Matic Mesner, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je pridobiti podatke iz nacionalnega portala Odprti podatki Slovenije, jih vizualno predstaviti na spletni strani in učinkovito analizirati. Pri izbiri podatkov bomo omejeni na temo slovenskega prebivalstva. Podane bodo informacije o gibanju prebivalcev v Sloveniji in posameznih regijah. Pri pripravi spletne strani se bodo za pomoč uporabljale dosegljiva dokumentacija in dostopne knjižnice za vizualizacijo podatkov. V namene boljšega razumevanja priprave spletne rešitve se bomo spoznali tudi s fazami zbiranja, integracije, analize in vizualizacije podatkov. Končna rešitev daje enoten vpogled v različne zbirke podatkov, katerih analiza vodi do novih informacij glede naravnega in selitvenega gibanja slovenskega prebivalstva. Ob rednem posodabljanju podatkov na izvirnem viru bo rešitev vedno dajala vpogled v najnovejše podatke.
Keywords: podatki o prebivalstvu, uporaba podatkov, zbiranje in integracija podatkov, podatkovna analitika, spletna stran, vizualizacija podatkov, odprti podatki
Published: 04.11.2020; Views: 81; Downloads: 9
.pdf Full text (972,07 KB)

4.
Integracija informacijskih sistemov v logistiki
Katja Marolt, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu preučujemo proces integracije informacijskih sistemov v logistiki, kar se nanaša na povezovanje celovite programske rešitve SAP z uvedbo tehnologije RFID v proces logistike. Obravnavani logistični proces je razdeljen na sprejem, skladiščenje in odpremo blaga ter transport izdelkov oz. materiala. V diplomskem delu sta prikazana proces brez uporabe tehnologije RFID in proces po uvedbi omenjene tehnologije. Sama uvedba in integracija tehnologije RFID bi za podjetje predstavljali dodaten strošek, vendar bi se ta investicija v daljšem časovnem obdobju povrnila, hkrati pa bi bil sam proces tudi optimiziran. Podatki bi bili namreč zagotovljeni v realnem času, kar bi vodilo v hitrejšo izvedbo procesa ter posledično tudi manj zamud in večjo učinkovitost.
Keywords: SAP, integracija, tehnologija RFID, informacijski sistem, logistika
Published: 03.11.2020; Views: 88; Downloads: 22
.pdf Full text (1,51 MB)

5.
Sprejetost oseb z duševno manjrazvitostjo v socialno okolje
Kaja Mohorko, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: V zaključnem delu je predstavljena sprejetost oseb z duševno manjrazvitostjo v socialno okolje s strani splošne populacije. Pri duševni manjrazvitosti gre za primanjkljaj intelektualnih sposobnosti, ki ga ni mogoče pozdraviti. Lahko pa duševno manjrazvitim s sprejemanjem in vključevanjem v socialno okolje omogočimo lepše, bolj polno in kakovostno življenje. Raziskovalne metode: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno oziroma opisno metodo dela. Raziskavo, ki temelji na kvantitativnem pristopu, smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo 100 ljudi, starejših od 20 let. Ugotavljali smo, v kolikšni meri so osebe z duševno manjrazvitostjo sprejete v vsakodnevno socialno okolje. Rezultati: Analiza raziskave je pokazala, da ljudje gledajo na duševno manjrazvite kot na enakovredne posameznike in se jih ob srečanju ne bojijo. Anketirani so mnenja, da je v Sloveniji še vedno premalo poskrbljeno za duševno manjrazvite in da bi se na tem področju dalo še marsikaj spremeniti. Razprava in sklep: Osebe z duševno manjrazvitostjo predstavljajo majhen delež populacije, zato so postavljene bolj v ozadje kot ostale osebe z duševnimi motnjami. Kljub temu se okolica odziva na osebe z duševno manjrazvitostjo vedno bolj odprto. Vedno več ljudi nanje gleda kot na enakovredne posameznike, ki imajo pravico do samostojnega odločanja. Še vedno pa se o tej bolezni premalo informira, zato je treba ljudi še bolj ozaveščati, da izgubijo neprijeten občutek pred drugačnostjo in jo sprejmejo.
Keywords: mentalna retardacija, integracija, skupnost, zdravstvena nega
Published: 07.10.2020; Views: 99; Downloads: 36
.pdf Full text (579,60 KB)

6.
Subkultura v ženskih zaporih
Zala Osterc, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočali predvsem na ženske v zaporu, saj le-te niso pogost predmet raziskav, prej bi lahko bile označene za nevidni vzorec v populaciji. Kljub navedenemu je njihovo prestajanje kazni še kako spolno specifično zaznamovano in pomembno za vse vključene subjekte. Skozi diplomsko delo so bile preučene domača in tuja literatura ter študije na temo predvsem ženskih izkušenj prestajanja zaporne kazni. Ženske v zaporu ostajajo tabu družbe, ki ne dopušča odstopanj izven okvirov spolno zaznamovanih pričakovanj, zato se obsojenke ne le kaznuje z deprivacijo, ampak še s stigmo »zapornice«. Pozornost je bila usmerjena predvsem na stopnjo njihove prilagoditve zaporskemu sistemu, medsebojne odnose z zaporskimi delavci in s soobsojenkami ter njihovo vključevanje v zaprto zaporsko družbo, saj vsi ti dejavniki močno vplivajo na sledenje osebnemu načrtu, rehabilitacijskim programom in tretmanu. Kot tudi potrjujejo raziskave in študije, je razlik med moškimi in ženskami v zaporu veliko, te pa so še kako opazne pri prestajanju zaporne kazni, ki vsakega posameznika z deprivacijami, frustracijami in nestabilnim družbenim okoljem sili v vedenjske vzorce, ki nakazujejo njegovo zmožnost spremembe in poboljšanja. Ker je prestajanje zaporne kazni precej spolno specifično, je bila pregledna tudi literatura, ki zajema inkarceracijo moških in narejena primerjava med spoloma. Ne smemo pozabiti, da če je delikventu odvzet delikt, nam ostane človek, ki si zasluži ponovne priložnosti za vključitev v družbo in socializacijo. Zapori ne bi smeli imeti zgolj kaznovalnega, maščevalnega in okrutnega pridiha, temveč bi morali veljati za odskočno desko vseh tistih, ki si življenja sami ne znajo ali ne zmorejo urediti bolje.
Keywords: diplomske naloge, zapor, zaporski sistem, zaporska subkultura, integracija v zaporski sistem
Published: 21.09.2020; Views: 102; Downloads: 34
.pdf Full text (332,90 KB)

7.
Migracije, zaposlovanje in integracija
Aljaž Sedej, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu predstavimo migracije v slovenskem prostoru in pojasnimo pojme, kot so begunec, migrant in imigracije. V teoretičnem delu predstavimo tudi nekatere migracijske teorije, odnos slovenske javnosti do migrantov in njihove možnosti za integracijo ter izpostavimo glavne težave, s katerimi se srečujejo priseljenci pri vključevanju v družbo. Za raziskovalno obliko uporabimo kvalitativni pristop, s katerim zbrane podatke v obliki življenjskih zgodb podrobneje analiziramo. Osredotočimo se na položaj priseljencev v Sloveniji in njihove možnosti vključitve v družbo. Vzorec zajema 7 priseljencev, ki prihajajo iz šestih različnih držav. Rezultati raziskave nam pokažejo razliko med diskriminiranjem in nestrpnostjo do priseljencev v času Jugoslavije, po slovenski osamosvojitveni vojni in v obdobju, ko se Slovenija že priključi Evropski uniji. Raziskava je pokazala tudi, da se vsi priseljenci, ki so zajeti v vzorec, v Sloveniji počutijo sprejete in da je bila njihova integracija v družbo uspešna. Večje nestrpnosti in diskriminacije so bili deležni intervjuvanci, ki so se v Slovenijo preselili iz balkanskih držav. Možnosti integracije v družbo je veliko. Priseljenci se v družbo najlažje vključijo v okviru izobraževalnega sistema ali športnih oziroma drugih družabnih dejavnosti. Vseh sedem priseljencev je enotnega mnenja, da so Slovenci kot družba bolj zaprti in da se za navezovanje stikov potrebuje več časa kot v državi, iz katere prihajajo.
Keywords: migracije, migranti, zaposlovanje, integracija, Slovenija, magistrska dela
Published: 02.09.2020; Views: 216; Downloads: 53
.pdf Full text (1,21 MB)

8.
Integracija power bi z erp rešitvijo
Pia Zavec, 2020, master's thesis

Abstract: V razvijajočem in hitro spreminjajočem se poslovnem okolju, kjer se informacijska tehnologija zelo hitro razvija in prevladuje, mora biti vsako podjetje pozorno na razmere v notranjem in zunanjem okolju. Če želijo podjetja ostati uspešna in učinkovita pri svojem poslovanju ter si ohraniti konkurenčno prednost, se morajo spremembam prilagoditi. Podjetja se tega zavedajo, zato pa vedno bolj zamenjujejo obstoječe informacijske rešitve in uvajajo ERP rešitve. Posledico uvedbe ERP rešitve predstavlja velika količina podatkov, ki v njih nastajajo in se hranijo. S pomočjo integracije med ERP rešitvami in poslovno inteligenco je mogoče velike količine podatkov analizirati na različne načine. Analiziranje pomeni vizualizacijo le-teh, izdelovanje različnih poročil, ustvarjanje nadzornih plošč. V magistrskem delu spoznamo integracijo ERP rešitve Softbase z orodjem poslovne inteligence Power BI. V teoretičnem delu opišemo opredelitve ERP rešitev, poslovne inteligence, osnovne značilnosti integracije ERP rešitev in poslovne inteligence. Predstavimo tudi rešitvi Softbase in Power BI. V praktičnem delu sledi primer integracije ERP rešitve Softbase z orodjem Power BI na podjetju X. Osrednji del magistrskega dela predstavlja podrobno opisana in izpeljana integracija ERP rešitve Softbase in orodja poslovne inteligence Power BI.
Keywords: ERP rešitev, poslovna inteligenca, integracija, ERP rešitev Softbase, orodje Power BI Desktop, Power BI Service
Published: 25.08.2020; Views: 148; Downloads: 30
.pdf Full text (2,32 MB)

9.
Primernost poučevanja otrok s posebnimi potrebami v rednih oddelkih po ocenah učiteljev in vzgojiteljev v prvem razredu
Silvija Makoter, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Vključitev otroka s posebnimi potrebami prinese za celoten šolski kolektiv določene spremembe v izvajanju pouka in načinih poučevanja. Učitelji so postavljeni pred nove naloge, izzive in situacije. V procesu vključevanja učencev s posebnimi potrebami učitelji lahko naletijo na razne ovire in težave, le-te pa imajo lahko negativen vpliv na njihovo delo. Učiteljem oblikovanje učnega okolja in procesa, v katerem bi lahko bili uspešni vsi učenci, predstavlja velik izziv, ta pa se samo še poveča, kadar se v razred vključijo otroci s posebnimi potrebami. V diplomski nalogi smo tekom teoretičnega dela predstavili ideje in pomen inkluzivnega izobraževanja, individualiziran program ter prilagoditve, ki jih otroci s posebnimi potrebami potrebujejo. V zadnjem poglavju teoretičnega dela smo predstavili oblike pomoči, podpore in usposabljanj za učitelje ter do sedaj izvedene raziskave s področja vključevanja otrok s posebnimi potrebami v redne oddelke. Namen empirične raziskave je bil raziskati dosedanje izkušnje učiteljev in vzgojiteljev v prvih razredih osnovnih šol, njihovo oceno usposobljenosti, ovire, s katerimi se tekom vključevanja največkrat srečujejo, vpliv vključevanja na otroke ter oceno o primernosti vključevanja v redne oddelke. Raziskovalni vzorec je zajemal 62 učiteljev in vzgojiteljev v prvih razredih osnovnih šol. Rezultati kažejo precej pozitivno sliko na področju vključevanja in poučevanja otrok s posebnimi potrebami. Učitelji in vzgojitelji so vključevanju otrok v redne oddelke naklonjeni, izpostavljajo tudi pozitivne vplive na otroka, ki se vključuje v razred. Večina učiteljev in vzgojiteljev se je že udeležila dodatnih usposabljanj, prav tako so se pripravljeni dodatno izobraževati v prihodnosti. Kot ključne ovire uspešnega vključevanja učencev s posebnimi potrebami učitelji in vzgojitelji navajajo pomanjkanje didaktičnih materialov, prilagajanje učnega okolja, premalo sodelovanja s starši in strokovnimi delavci ter preveliko število otrok v razredu.
Keywords: otroci s posebnimi potrebami, inkluzija, integracija, učitelji in vzgojitelji
Published: 28.07.2020; Views: 157; Downloads: 49
.pdf Full text (887,99 KB)

10.
Odnos osnovnošolskih učiteljev na koroškem do integracije in inkluzije otrok s posebnimi potrebami
Nika Špegelj, 2020, master's thesis

Abstract: Ker učitelji predstavljajo pomemben dejavnik vključevanja otrok s posebnimi potrebami v šolsko skupnost, smo v magistrskem delu želeli raziskati odnos osnovnošolskih učiteljev v koroški regiji do integracije in inkluzije otrok s posebnimi potrebami, pri čemer smo se osredotočili predvsem na to, ali so učitelji bolj naklonjeni integraciji ali inkluziji. Glavni vir našega magistrskega dela je bila knjiga Moč vzgoje, saj v njej avtorici podrobneje opredelita razlike med integracijo in inkluzijo. S pomočjo tega smo sestavili anketni vprašalnik. Vprašalnik je bil sestavljen iz devetih trditev, pri čemer so učitelji nanje odgovarjali s pomočjo petstopenjske lestvice strinjanja oz. nestrinjanja. Iskali smo statistično pomembne razlike v več demografskih značilnostih, in sicer: v spolu, delovni dobi, univerzi izobraževanja, mestu poučevanja ter mestu pridobljenega znanja o inkluziji. Rezultate smo analizirali s pomočjo programa SPSS. V splošnem lahko rečemo, da so udeleženci ob različnih trditvah zastopali različna stališča. Učitelji so se k inkluziji nagibali pri štirih trditvah, prav tako so bila integrativna stališča zastopana pri štirih postavkah; pri eni postavki pa stališča niso bila opredeljena v nobeni smeri, tako da generalno ne moremo zaključiti, ali so koroški učitelji bolj naklonjeni inkluziji ali integraciji. Pri raziskavi demografskih razlik je do razlik je prišlo le na ravni mesta poučevanja, saj smo ugotovili, da se predmetni učitelji družboslovnih oz. humanističnih predmetov nekoliko bolj nagibajo k integraciji, učitelji razrednega pouka pa k inkluziji.
Keywords: integracija, inkluzija, otroci s posebnimi potrebami
Published: 27.07.2020; Views: 153; Downloads: 52
.pdf Full text (1,06 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica