| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 139
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza etičnih kodeksov finančnih in nefinančnih institucij v Sloveniji
Rok Pen, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali etične kodekse naključno izbranih treh finančnih in treh nefinančnih institucij. Na temelju izbranih kategorij smo presojali razlike in podobnosti med etičnimi kodeksi finančnih in nefinančnih institucij. Za lažje razumevanje problematike v smo v začetku diplomskega dela navedli vse potrebne pojme za razumevanje problematike. Opredelili smo pojme; etika, poslovna etika, etični kodeks, finančne institucije, nefinančne institucije. Ugotovili smo, da imajo finančne institucije in nefinančna podjetja v Sloveniji različne bistvene vsebine etičnih kodeksov poslovanja. Dodatna ugotovitev je, da učinkovita raba etičnih kodeksov izboljšuje korporativno upravljanje podjetij. Etični kodeksi so po finančni krizi leta 2008 dobili večji pomen. Povečan pomen poslovne etike v podjetjih in podrobno napisani etični kodeksi so zelo pomembni, zahteve po njihovi kakovostni vsebini pa naraščajo. Zastavljene hipoteze smo preverjali s pomočjo javno objavljenih dokumentov. Zaradi preglednosti smo se odločili uporabiti tabelarični prikaz, ki smo ga pisno povzeli in tako navedli razlike med finančnimi in nefinančnimi institucijami. Ugotovili smo, da imajo tako finančne kot nefinančne institucije vsebine etičnih kodeksov, ki jim dajejo poseben pomen. Te vsebine so bistvene za zaposlene v podjetjih, saj jim ob kritičnih situacijah pri delu nudijo oporo, kjer zaposleni najdejo navodila ustreznega ravnanja v situaciji.
Keywords: etika, poslovna etika, etični kodeks, finančne institucije, nefinančne institucije
Published: 30.03.2021; Views: 177; Downloads: 71
.pdf Full text (1,06 MB)

2.
Vključevanje kulturnih institucij v turistično ponudbo občine Brežice na primeru Posavskega muzeja Brežice
Anja Kraševec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Kultura in dediščina sta pomembni soustvarjalki turistične ponudbe vsake destinacije. Na njunih temeljih se je razvila posebna vrsta turizma – kulturni turizem. Kulturni turizem je po besedah WTO najhitreje rastoči sektor turistične industrije v Evropi. Njegov potencial za razvoj smo opazili tudi v občini Brežice. S spodbujanjem sodelovanja med različnimi akterji s področja turizma v občini in z ustreznim in strokovnim vodstvom, ki bi težilo k ustvarjanju kulturnih doživetjih, bo lahko občina Brežice v prihodnosti postala konkurenčna vodilnim slovenskim destinacijam kulturnega turizma. Pomembni deležniki pri njegovem razvoju so kulturne institucije, ki so ključni oblikovalci kulturnih produktov v občini. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu s pomočjo strokovne literature predstavljamo kulturni turizem kot pomembno zvrst turizma, predstavljamo povezavo med kulturo in turizmom ter opredelimo kulturne institucije kot nosilce ponudbe kulturnega turizma. Podrobneje smo predstavili turistično ponudbo občine Brežic in vlogo Posavskega muzeja Brežice kot ključnega deležnika kulturnega turizma občine. V empiričnem delu smo opravili polstrukturirane intervjuje z deležniki na področju turizma in kulture v občini Brežice. Na podlagi odgovorov smo podali predloge za boljše vključevanje kulturnih institucij in ponudnikov kulturno-turističnih produktov v turistično ponudbo občine ter oblikovali turistični produkt, katerega rdeča nit je kulturni turizem.
Keywords: kulturni turizem, kulturne institucije, občina Brežice, Posavski muzej Brežice, vključevanje
Published: 04.12.2020; Views: 267; Downloads: 63
.pdf Full text (2,15 MB)

3.
Odnos do spolnih zlorab otrok v Sloveniji
Sabrina Tomažič, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava spolne zlorabe otrok v Sloveniji, zakonsko ureditev, predstavitev in naloge državnih organov, odgovornih za obravnavo, preiskovanje in pregon spolnih zlorab otrok ter naloge in oblike pomoči nevladnih organizacij, ki s svojim delom pomagajo državnim ustanovam pri zagotavljanju pomoči žrtvam zlorab in nudenju strokovnih izobraževanj. V Sloveniji so žrtve spolnih napadov najpogosteje deklice, storilci so v večini moškega spola, različnih starostnih skupin, od 18. do 64. leta in moški nad 64. letom starosti. Največ spolnih zlorab je storjenih v družinskem krogu, med katerimi so storilci večinoma očetje, očimi, strici in dedki. V Sloveniji se odnos do obravnavanja spolnih zlorab otrok spreminja na boljše. Podatki o kriminaliteti so za večino državnih institucij javni in objavljeni na spletu, prav tako so le- te pripravljene sodelovati in nuditi pomoč za študijske zadeve. Tudi pri nevladnih organizacijah je opazen pozitiven odnos do obravnave spolnih zlorab otrok, saj je z njihovim porastom vedno več pozornosti posvečene zlorabljenim otrokom, prav tako organizacije nudijo pomoč žrtvam zlorab. Slovenija želi slediti evropskemu modelu iskanja rešitev, zaradi česar je v nastanku Berghaus model, ustanovljeno je bilo tudi društvu za očete, ki so bili po krivem obtoženi spolne zlorabe otroka.
Keywords: spolne zlorabe, otroci, zakonska opredelitev, preiskovanje, odkrivanje, pomoč žrtvam, institucije, policija, centri za socialno delo, nevladne organizacije, Slovenija, magistrska dela
Published: 07.07.2020; Views: 435; Downloads: 79
.pdf Full text (2,21 MB)

4.
Boj proti kibernetski kriminaliteti v Sloveniji
Aleksandar Ilievski, Igor Bernik, 2013, review article

Abstract: Namen prispevka: Številna poročila mednarodnih in nacionalnih organizacij iz zadnjega obdobja govorijo o hitrem in inovativnem razvoju kibernetske kriminalitete. V tem prispevku želimo analizirati organiziranost in način boja proti kibernetski kriminaliteti v Sloveniji, proučiti pravne podlage za to področje in predstaviti nacionalne statistične podatke o njenem uresničevanju. Metode: Splošne ugotovitve so oblikovane na podlagi pregleda literature, pregleda dejavnosti v Republiki Sloveniji, javnih, zasebnih in mednarodnih organizacijah, povezanih s kibernetsko in informacijsko varnostjo, pregleda zakonodaje ter dostopnih uradnih statističnih podatkov o kibernetski kriminaliteti. Ugotovitve: Ključno vlogo pri preiskovanju kibernetske kriminalitete v Sloveniji imajo Center za računalniško preiskovanje, Slovenski center za posredovanje pri omrežnih incidentih (SI-CERT) in Evropski center za kibernetsko kriminaliteto. V boj proti kibernetski kriminaliteti so vključene tudi druge državne, nepolicijske organizacije, zasebna informacijsko-varnostna podjetja, nevladne in mednarodne organizacije. Pravna podlaga za boj proti kibernetski kriminaliteti v Sloveniji je napredna in je del več nacionalnih in mednarodnih pravnih aktov. Največji problem, s katerim se srečujejo organi pregona, je redko obravnavanje kibernetskih kaznivih dejanj v globalnem razcvetu kibernetske kriminalitete, saj smo imeli v Sloveniji v zadnjih sedmih letih le nekaj obsodilnih obsodb. Omejitve/uporabnost raziskave Prispevek proučuje boj proti kibernetski kriminaliteti v Sloveniji, vključujoč mednarodne organizacije, ki delujejo na območju države. Izvirnost/pomembnost prispevka: Na državni ravni še niso bili analizirani način, organiziranost in uspešnost boja proti kibernetski kriminaliteti. V prispevku izpostavljamo probleme, s katerimi se srečuje Slovenija, in predlagamo priporočila za uspešnejši boj proti kibernetski kriminaliteti.
Keywords: kibernetska kriminaliteta, omejevanje, institucije, pravna podlaga, Slovenija
Published: 23.04.2020; Views: 425; Downloads: 51
.pdf Full text (598,49 KB)
This document has many files! More...

5.
Raznolikost med spoloma v organih upravljanja v finančnih institucijah
Katja Randl, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Po neuspeli uveljavitvi direktive z leta 2012, ki je zahtevala 40-% zastopanost žensk v organih odločanja največjih družb, ki kotirajo na borzi v EU, se Evropa še vedno bori s premajhno zastopanostjo ženskega spola na vodilnih položajih. Raziskali smo trenutno zastopanost žensk v organih upravljanja družb v državah članicah EU. Proučili smo razloge za nizko zastopanost žensk na vodilnih položajih ter raziskali potencialne rešitve za ustreznejšo zastopanost med obema spoloma. Osrednja tema diplomskega projekta je proučevanje opisa politike raznolikosti glede na spol v poslovnih poročilih izbranih finančnih institucij RS. Za izbrane institucije smo izbrali Abanko, d. d., Deželno banko Slovenije, d. d., Gorenjsko banko, d. d., Novo kreditno banko Maribor, d. d., Novo Ljubljansko banko, d. d., Sberbank, d. d., Delavsko hranilnico, d. d., Hranilnico Lon, d. d., Adriatic Slovenico, d. d., Savo, d. d., in Triglav, d. d. Proučevali smo, ali zgoraj naštete institucije izvajajo politiko raznolikosti glede na spol in ali je le-ta ustrezna zakonskim določilom, ki so zapisani v 7. točki 5. odstavka 70. člena ZGD-1. Ugotovitve smo na koncu primerjali med sabo.
Keywords: politika raznolikosti glede na spol, raznolikost med spoloma, neenakopravnost med spoloma, finančne institucije, organi upravljanja
Published: 21.01.2020; Views: 572; Downloads: 67
.pdf Full text (5,29 MB)

6.
Politika zasebnosti v finančnih institucijah
Mia Jecelj, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Varstvo osebnih podatkov je danes temeljna pravica, ki se je razvijala vse od neobstoječe pravice pa do pravice, za katero velja danes in sicer z izjemno širokim področjem uporabe. Zaradi tehnološkega napredka, je v zadnjem času vedno bolj ogrožena pravica posameznika o varstvu osebnih podatkov. Predpisi o varstvu osebnih podatkov ne sledijo napredku in zaradi tega ne nudijo več odgovorov na določene dileme. Uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) in novi predlog Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) poskušata slediti napredku ter s tem povezano po potrebi spreminjati zakone glede varstva osebnih podatkov, da bi bilo varstvo čim bolj sigurno. V prvem delu diplomskega dela bomo opisali splošne pojme s tega področja, prav tako bomo vključili veljavno zakonodajo na tem področju. V nadaljevanju pa se bomo osredotočili na varstvo osebnih podatkov v finančnih institucijah, s poudarkom na vrstah osebnih podatkov, ki jih obdelujejo, ter splošnimi pogoji, ki so predpisani za vsako izmed izbranih aktivnosti. Zaključili bomo z ugotovitvami, ali se obdelava osebnih podatkov v finančnih institucijah razlikuje od obdelave v podjetjih in ali je v skladu z veljavno zakonodajo.
Keywords: osebni podatki, varstvo osebnih podatkov, finančne institucije, Splošna uredba EU, Nova KBM d.d.
Published: 18.12.2019; Views: 466; Downloads: 70
.pdf Full text (833,05 KB)

7.
Analiza podpornega okolja za žensko podjetništvo v Sloveniji
Patricija Benčina, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil raziskati in analizirati podporno okolje za žensko podjetništvo v Sloveniji. Raziskali smo tudi ekosistem za podjetništvo v Sloveniji in ugotovili, da smo v primerjavi z drugimi državami v Sloveniji razvili zelo dober podporni sistem za podjetništvo. Tako v Sloveniji poleg podjetnikov pomemben del podjetniškega ekosistema tvorijo naslednji udeleženci: Gospodarska zbornica Slovenije, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, SPIRIT Slovenija, Enterprise Europe Network, Inštitut za razvoj družbene odgovornosti in drugi. Čeprav imajo ženske v Sloveniji enako možnost za poslovne priložnosti kot moški, se v praksi kaže, da je moških podjetnikov več kot ženskih podjetnic. Po raziskavi podpornega okolja za žensko podjetništvo v Sloveniji smo ugotovili, da v Sloveniji sicer obstajajo podporne institucije oziroma programi, ki so namenjeni ženskim podjetnicam, vendar je teh zelo malo. Nekatere izmed njih so: Skupnost slovenskih podjetnic, Društvo poslovnih žensk – FAM, Podjetniški center Zaupam vase!, Network MEMA, Dogodek 500 podjetnic. Ugotovili smo, da v Sloveniji na splošno manjka poslovnih inkubatorjev, namenjenih le ženskim podjetnicam, in da manjka podpore, ki bi povezovala tako podjetniški vidik kot vidik ženske, ki je mama in gospodinja.
Keywords: ženske podjetnice, ekosistem za podjetništvo, podporne institucije, pomen podpore.
Published: 13.11.2018; Views: 593; Downloads: 74
.pdf Full text (974,54 KB)

8.
Problematika načrtovanja nasledstva v družinskih podjetjih s primerom
Maja Kumin, 2018, master's thesis

Abstract: En svet, več držav, mnogo podjetij in nešteto družin. Kakšna je povezava med omenjenim? Obstaja ena vrsta podjetij, ki je prav posebna. Gre za družinska podjetja, podjetja, v katerih se prepletata dva sistema, družinski na eni in poslovni na drugi strani. Omenjena podjetja pa so hkrati pomembna vrsta podjetij tako v Sloveniji kot v samem svetovnem gospodarstvu. Predstavljajo model najbolj trajnega podjetja na svetu in so pomembno gonilo gospodarske rasti, inovacij, zaposlovanja in socialne integracije. Kontinuirani uspeh omenjenih podjetij temelji na zagotavljanju, da bo naslednja generacija, ki bo prejela tako imenovano »štafetno palico«, motivirana za sprejemanje izzivov in pripravljena na delo za nadaljnjo rast, bodisi finančno, strateško, strukturno in organizacijsko (Železnik, 2018). V magistrskem delu obravnavamo področje družinskega podjetništva, predvsem nas zanima nasledstvo družinskih podjetij, saj slednje velja za eno izmed problemskih področij omenjenih podjetij. Najprej smo se posvetili opredelitvi družinskega podjetja, nadalje pa problemu nasledstva v le-teh. Prenos podjetja na naslednjo generacijo namreč predstavlja ogromen problem, saj ga preživi izredno malo družinskih podjetij. Da bi se slednje spremenilo, da bi bilo družinskim podjetjem lažje, ko se soočajo s procesom nasledstva so tu podporne institucije za družinsko podjetništvo, ki na različne načine pomagajo družinskim podjetjem – svetujejo, organizirajo različne dogodke, izdajajo priročnike, knjige in podobno. Ugotovili smo, da je tema družinskih podjetij v Sloveniji dokaj nova, a postaja vse bolj aktualna, saj je iz leta v leto vse več različnih raziskav in člankov na omenjeno tematiko. Ker smo želeli dobiti čim bolj pristen vpogled kako družinska podjetja delujejo in s kakšnimi problemi se soočajo, smo v delu proučevali družinsko podjetje Kodila, d. o. o., ki se že tretjo generacijo ukvarja s predelavo mesa in mesnih izdelkov. Opravili smo intervju z lastnikom podjetja, predstavili rezultate slednjega in omenjeno primerjali z ugotovitvami dosedanjih raziskav. Podali smo tudi kritično oceno rezultatov in predloge za uspešno izvedbo medgeneracijskega prehoda. V sklepu smo poudarili ugotovitve in ključna spoznanja, odgovorili na raziskovalna vprašanja ter predlagali kaj bi bilo še dobro raziskati v prihodnje. Med drugim smo ugotovili, da gre pri prenosu nasledstva za dolgotrajen proces. Zato pravočasno načrtovanje nasledstva v družinskih podjetjih predstavlja ključ do uspešnega prenosa družinskega podjetja.
Keywords: družinsko podjetje, problem nasledstva, načrtovanje nasledstva, podporne institucije, družinsko podjetje Kodila, d. o. o.
Published: 19.10.2018; Views: 853; Downloads: 182
.pdf Full text (1,79 MB)

9.
Nasilje nad otroki v družini in vloga pristojnih institucij
Urša Baloh, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi bomo predstavili problematiko nasilja nad otroki v družini. Povzeli bomo zgodovino nasilja in posledice, ki jih pustita nasilje in zanemarjanje pri otrocih. Opredelili bomo zakonsko zaščito otrok v Sloveniji in pregledali statistične podatke o nasilju v družini za zadnja tri leta. Predstavili bomo pomembnost prepoznavanja nasilja nad otroki, obravnavo nasilja in ravnanje v vzgojno-izobraževalnih zavodih ter izpostavili institucije, ki so vključene pri obravnavi nasilja, ko je le-to prijavljeno. Opisali bomo možnosti prijave nasilja, vlogo policije, centra za socialno delo in sodelovanje z drugimi institucijami oziroma ustanovami. Povzeli bomo tudi vlogo države pri urejanju družinskih razmerij. Ni dvoma, da je nasilje nad otroki v družini kompleksen in večplasten pojav, ki se vedno bolj širi na različna področja v družbi. Takšno nasilje je vsekakor dejanje, ki ima hude posledice za razvijajočega se posameznika. Otrok, ki bi moral biti obdan z ljubeznijo, varnostjo, veseljem in radostjo; doživi grenko izkušnjo, ki ga lahko zaznamuje za vse življenje. Naš vsakdanjik prinaša spremembe v načinu našega življenja, razmišljanja in sprejemanja tovrstnih pojavov v družbi. Nasilje v družini je problem, katerega ne smemo spregledati. To nasilje je še toliko bolj zaskrbljujoče, če so žrtve otroci. V Sloveniji smo o problematiki nasilja v družini začeli govoriti šele v zadnjem desetletju. Omenjeno nasilje najpogosteje doleti člane družine, ki so najšibkejši člen, torej otroci. Država je zato z Zakonom o preprečevanju nasilja (2008) uredila in razdelila naloge državnim organom, da pri takšnih dejanjih ukrepajo tako, da bo najbolje za otroka in njegovo varnost in korist. Tukaj je ključnega pomena, da je vsak strokovni delavec, ki je pristojen za ukvarjanje na področju nasilja v družini, izkušen, sposoben, izobražen in prilagodljiv za sodelovanje z ostalimi strokovnimi delavci.
Keywords: diplomske naloge, nasilje, otroci, družina, institucije
Published: 18.10.2018; Views: 492; Downloads: 80
.pdf Full text (1,06 MB)

10.
Agencije EU
Urša Plesnik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih dveh desetletjih je prišlo na ravni EU do razmaha evropskih agencij, konstantno se povečuje tudi obseg njihovih pooblastil. Agencije posedujejo posredujejo tehnično in strokovno znanje ter izkušnje nacionalnih organov in institucij EU. Izdajajo mnenja in priporočila, ter v obliki javnih posvetovanj s tem pa pomembno vplivajo na oblikovanje in izvajanje politik EU. Pri izpolnjevanju nalog porabijo znatna sredstva splošnega proračuna EU, zato je postalo nujno, da se jih postavi pod stroge mehanizme nadzora. Izkazalo se je, da je temeljna predpostavka za učinkovitost agencij njihova neodvisnost od zunanjih političnih in zasebnih interesov. Zaradi tega predstavlja iskanje ravnovesja med neodvisnostjo in vzpostavitvijo učinkovitih mehanizmov nadzora pravi izziv za EU. Študije so pokazale, da moramo rešitev iskati v smeri poenotenja agencij ter jasne opredelitve njihove strukture, nalog, pristojnosti in odgovornosti. S tem namenom je EU začela izvajati t.i. »Skupni pristop za decentralizirane agencije EU«, s katerim želi vzpostaviti bolj učinkovito, uravnoteženo in skladno upravljanje agencij.
Keywords: Agencije EU, agencifikacija, javne agencije, javna uprava, Evropska unija, upravljanje EU, institucije EU.
Published: 21.09.2018; Views: 750; Downloads: 81
.pdf Full text (660,99 KB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica