1. Zakaj v Sloveniji še ni dovolj inoviranja - gospodarsko in kulturno razvojni razlogiMatjaž Mulej, 2006, original scientific article Abstract: Slovenija je po oceni Evropske unije (EU) dovolj inovativna, da je postala članica EU. Podlaga ocene je najbrž le institucionalna ureditev, ne dejanska kultura in praksa, brez katerih institucije ne delujejo dovolj dobro. Pogled v razvoj gospodarstva in kulture kaže, da se je treba poglobiti v dane korenine kulture in jo inovirati. Predlagamo nekaj ukrepov, ki bi morda zbližali institucionalno ureditev in dano kulturo ter inovirali oboje, ne le tehnologije. Keywords: gospodarski razvoj, inovacije, inovativnost, inoviranje, management, vodenje, Slovenija, inovativno poslovanje Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1499; Downloads: 67 Link to full text |
2. Globalna tržna usmerjenost in inovativnost kot dejavnika uspešnosti slovenskih podjetijMilan Jurše, Polona Tominc, Damijan Prosenak, 2007, original scientific article Abstract: V prispevku analiziramo značilnosti poslovanja slovenskih podjetij. Izbrali smo sistem dejavnikov, ki naj bi pripomogli k dolgoročnejši uspešnosti podjetij ob upoštevanju interesov širše družbe. Ti dejavniki so: globalna in tržna usmerjenost, inovativnost, proaktivnost, ambicioznost, zadovoljevanje interesov udeležencev podjetja in dolgoročna usmerjenost. Z anketo smo preverili povezavo teh dejavnikov z uspešnostjo, merjeno z dodano vrednostjo na zaposlenega v anketiranih podjetjih. Na podlagi ugotovitev predstavljamo predloge za izboljšanje načina poslovanja podjetij, s ciljem dosegati večjo dodano vrednost in s tem večjo uspešnost. Keywords: inovacije, inovativnost, inovativno poslovanje, podjetje, mednarodno poslovanje, mednarodni marketing, Slovenija Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1259; Downloads: 74 Link to full text |
3. Analiza povezanosti dejavnikov tržne naravnanosti z inovacijskimi viri na vzorcu podjetij v SlovenijiBorut Milfelner, 2009, original scientific article Abstract: V pričujočem prispevku opredeljujemo vlogo in pomen tržne naravnanosti za razvoj inovacijskih virov organizacije. Tržna naravnanost je niz aktivnosti in procesov, ki izhajajo iz ustrezne kulture organizacije. Tržno naravnane organizacije imajo zaradi njihovega poznavanja odjemalcev in konkurentov ter zaradi ustreznega razpečevanja informacij vsem relevantnim funkcijam, pogosto večje sposobnosti za konstruktivne nove ideje, ki vzpodbujajo motivacijo za izboljšavo obstoječih izdelkov, za uvajanje novih izdelkov in za razvijanje novih procesov v organizaciji. V raziskavi, ki smo jo izvedli na vzorcu 415 podjetij v Sloveniji z več kot 20 zaposlenimi ugotavljamo, da so vse tri komponente tržne naravnanosti (naravnanost na odjemalce, naravnanost na konkurente in medfunkcijska povezanost) povezane tako z inovativnostjo, kot tudi s sposobnostjo za uvajanje novih izdelkov na trge. Keywords: trg, trženje, marketing, inovativnost, inovativno poslovanje, inoviranje, konkurenca, konkurenčnost, Slovenija, podjetje Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1181; Downloads: 56 Link to full text |
4. Dobro počutje/subjektivna blaginja sodelavcev kot bistveni dejavnik prehoda v inovativno družboSimona Šarotar Žižek, Matjaž Mulej, Sonja Treven, 2009, original scientific article Abstract: Sodobni svet je poln nasprotij, med njimi je problem dobrega počutja oz. subjektivne blaginje zaposlenih med bistvenimi. Večine izmed težav te vrste najbrž ni mogoče razreševati s prijemi običajne menedžmentske in/ali ekonomske teorije, ki so težave povzročili. Zato se postavlja vprašanje, kaj bi se dalo glede dobrega počutja zaposlenih napraviti z načeli in ukrepi inovativnega poslovanja, družbene odgovornosti ter zadostne in potrebne celovitosti. V prispevku s pomočjo dialektičnosistemske metode raziskovanja obravnavamo omenjeno problematiko in nakazujemo pot, ki vodi v družbo znanja, inoviranja in izobilja. Keywords: inovativnost, inovativno poslovanje, management, vodenje, inovativna družba, družbena odgovornost Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1310; Downloads: 74 Link to full text |
5. Vloga proaktivne in odzivne tržne naravnanosti za razvoj inovacijskih virovBorut Milfelner, 2009, original scientific article Abstract: V pričujočem prispevku opredeljujemo vlogo in pomen tržne naravnanosti z vidika dveh komponent, ki jo sestavljata, in sicer z vidika odzivne in proaktivne tržne naravnanosti. Tržno naravnanost preučujemo kot predhodnika, ki je pomembno povezan z inovacijskimi viri organizacije. V raziskavi, ki smo jo izvedli na vzorcu 3000 podjetij v Sloveniji z več kot 20 zaposlenimi, ugotavljamo, da tako odzivna kot tudi proaktivna tržna naravnanost vplivata na inovativnost. Na sposobnosti za uvajanje novih izdelkov na trge pa vpliva predvsem proaktivna tržna naravnanost, ki je tudi ključna za razvoj konkurenčnih prednosti organizacije. Keywords: trženje, marketing, inovativnost, inovativno poslovanje, finančno poslovanje, uspešnost, trg Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1101; Downloads: 41 Link to full text |
6. A new model for renewal of business processes in innovative enterprisesIgor Hustič, 2009, original scientific article Abstract: The transition from the routine-loving to the innovative society requires a permanent effort aimed at renewal of business processes for enterprises to practice innovative business and therefore attain competitiveness in contemporary global markets. For the effort to yield success, it must be clear what this means and which methods are suitable. An overview shows that none of the best known international methods has been found successful forever but rather temporarily. They must have some deficiencies. First of all, they are not requisitely holistic. Hence we suggest here a new model for renewal of business processes in highly innovative enterprises. It is based on a synergy of the most usable methods attained by systemic thinking. Keywords: inovacije, inovativnost, inovativno poslovanje, poslovni proces, prenova, podjetje Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 787; Downloads: 30 Link to full text |
7. "Odprto inoviranje" namesto "zaprtega inoviranja"Matjaž Mulej, Zdenka Ženko, Vojko Potočan, 2009, review article Abstract: Model inoviranja, po katerem mora vse teči in ostati 'pri nas', se imenuje zaprto inoviranje. Postaja vse bolj zastarel. V sodobnih razmerah je strokovnjakov veliko in so povsod, ne le 'pri nas'. Zato se uveljavlja model "odprto inoviranje". To spreminja naloge menedžerjev in njihove osrednje sposobnosti. Prispevek jih opredeli, prikaže razlike med zaprtim in odprtim inoviranjem ter model prehoda iz zaprtega v odprto inoviranje. Keywords: inoviranje, inovacije, inovacijska dejavnost, inovativno poslovanje Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1710; Downloads: 85 Link to full text |
8. Upravljanje popolne odgovornosti kot pot do celovitega vodenja podjetjaŠtefka Gorenak, Matjaž Mulej, 2010, original scientific article Abstract: Članek govori o odnosu in potencialnih sinergijah med upravljanjem kakovosti (TQM) in družbene odgovornosti podjetja (TRM). TQM in TRM primerja z vidika prispevka k celovitosti upravljanja (inovativnega) podjetja. Načela in standardi TRM odsevajo naraščanje pričakovanj glede odgovornega obnašanja podjetij. Mnoga podjetja razvijajo TRM, da bi odgovorno in zato uspešno upravljala odnose do deležnikov in naravnega okolja. Sinergija med TRM in odgovorno potrošnjo tudi vodi (družbeno) odgovorna podjetja k dolgoročnim konkurenčnim prednostim. Uvedba TRM je torej lahko upravljavska inovacija. Keywords: družbena odgovornost, podjetje, inoviranje, inovativnost, trajnostni razvoj, inovativno poslovanje, vodenje, management Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 981; Downloads: 61 Link to full text |
9. INOVATIVNI PRISTOPI K UPOŠTEVANJU EKOLOŠKIH INOVACIJMaja Rožman, 2013, master's thesis Abstract: V magistrskem delu sem se osredotočila na inovativnost in ekološke inovacije. Znano je, da je inovativnost v današnjem času bistvenega pomena za preživetje vsakega podjetja na trgu in povečevanje njegove konkurenčnosti. Podjetja morajo vedno znova težiti k napredku, dajati poudarek na inovativnosti, iskati nove ideje, konkurirati, predvsem pa biti prijazna do okolja. Prav tako v današnjem času dajemo predvsem poudarek na izdelke, storitve in proizvode, ki so okolju manj škodljivi. Zraven vseh novosti, inovativnosti, kreativnosti, konkurenčnosti je pomembna tudi družbena odgovornost do okolja. V podjetjih, katera temeljijo na širjenju okolju prijaznih izdelkov, proizvodov, storitev uporabljajo novejše tehnologije, okolju prijazne snovi, omogočajo kupcem nove inovativne ekološke proizvode in vpeljujejo nove metode distribucije. Takšna podjetja sledijo inovativnosti in povečujejo svojo konkurenčno moč. S pomočjo inovativnosti razvijajo ekološke izdelke in z uveljavljanjem med uporabniki dosegajo ekološke inovacije. Spodbujanje in ozaveščanje ljudi k uporabi ekoloških izdelkov povečuje povpraševanje po ekoloških inovacijah, in povečuje konkurenčno prednost pri tistih podjetjih, katera uporabljajo ekološke inovacije ter s tem krepijo njihov ugled. Prav tako se dolgoročen uspeh podjetja kaže v zaupanju, zadovoljstvu, zadovoljevanju potreb potrošnikov, kar je mogoče doseči s kreativnimi, kakovostnimi, inovativnimi pristopi in inovacijami. Raziskava je temeljila na izbranem podjetju Gorenje d.d., katero daje velik pomen inovativnosti in ekološkim inovacijam. Podjetje uspešno združuje vrhunsko znanje, ideje, kreativnost, inovativnost in inovativne tehnologije v uporabne rešitve, ki prepričajo tudi najbolj zahtevne uporabnike. Gorenje je na področju varovanja okolja v samem vrhu evropske industrije. Tako na področju razvoja aparatov kot tudi na področju obvladovanja tehnoloških postopkov. Prav tako so Gorenjevi inovativni gospodinjski aparati opremljeni z okolju in zdravju manj škodljivimi komponentami. Keywords: invencija, inovacija, ekološke inovacije, inovativnost, eko-inovativnost, inovativno poslovanje, konkurenčnost, okoljsko ravnanje, ekološki management. Published in DKUM: 14.10.2013; Views: 2426; Downloads: 468 (1 vote) Full text (1,51 MB) |
10. Innovation strategy for the knowledge economy : the ken awakeningDebra M. Amidon, manual Keywords: inovacije, inovacijska dejavnost, inovativno poslovanje, vodenje, ideje, znanje, transformacija, skupinsko delo, vrednotenje, teorija vrednosti, kreativnost, ustvarjalnost, reševanje problemov, management, sposobnosti, potrošnik, mišljenje, manager, odgovornost, integracija, prihodnost Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 1642; Downloads: 39 Link to full text |