1. VLOGA VODITELJSTVA PRI OBVLADOVANJU INOVACIJSKEGA PROCESAMaja Trtnik, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: Uspeh podjetja je v veliki meri odvisen od njegove inovativnosti in sposobnosti vpeljave novih inovacij na trg. Inovacije so ponavljajoč se proces, ki nastanejo z vztrajnim razmišljanjem in trdim delom vseh, ki so vključeni v proces. Podjetja, ki želijo biti inovativna potrebujejo inovativnega managerja, čigar vloga je, da s svojimi sposobnostmi ustvarja nove ideje, da je komunikativen in, da posledično spodbuja ustvarjalnost in inovacije.
Namen diplomskega dela je opredeliti delovanje inovativnega podjetja in inovativnih vodij. Ugotovili bomo načine upravljanja inovativnih podjetij in kaj jih pripelje do obstoja na konkurenčnem trgu.
Delo smo razdelili na več delov. Predstavili smo pojme, in sicer od tega, kaj je inovativno poslovanje, do tega, kaj sploh je inovacija. Na podlagi dosedanjih spoznanj iz literature lahko argumentiramo, da lahko pomanjkanje inovativnosti zmanjša konkurenčno prednost podjetja. Na podlagi uporabljene literature smo oblikovali dve tematski mreži, kjer smo opredelili kakšno mora biti vodstvo, da bo organizacija inovativna in posledično tudi uspešna. Voditeljstvo mora učinkovito obvladovati inovacije. Izvajati mora strateške odločitve, sodelovati z zaposlenimi, jih motivirati in informirati, saj bodo tako bolj motivirani in lažje bodo sodelovali pri nadaljnjih projektih. Prepoznati mora, kakšne inovacije bodo koristne za podjetje, jih uspešno voditi, pri tem pa ne sme pozabiti na vse, ki so vključeni v organizacijo. Keywords: - Inovativnost
- Inovativni manager
- Zaposleni
- Inovacijska klima Published in DKUM: 21.09.2015; Views: 1136; Downloads: 215
Full text (855,82 KB) |
2. OD INOVATIVNE IDEJE DO URESNIČENE INOVACIJE NA PRIMERU PODJETJA KOVIS D.O.O.Sandi Savnik, 2014, master's thesis Abstract: Od inovativne ideje do uresničene inovacije na primeru podjetja Kovis d. o. o.
Znotraj ustvarjalnega okolja sta dobra ustvarjalnost kot tudi ugodna ustvarjalna klima ključni za inovativno usmerjena podjetja. Da se ustvarjalnost začne, potrebujemo ustvarjalno osebo kot tudi ustvarjalno razmišljanje ter ustvarjalni proces. Pojma se med seboj povezujeta, saj je ustvarjalnost pogoj, da se lahko začne udejanjati ugodna ustvarjalna klima. Ustvarjalni posamezniki so tisti, ki ustvarjajo ter tako prispevajo k dosegu ugodne ustvarjalne klime. Da pa bodo k temu prispevali, je potrebno motiviranje ter ustrezno nagrajevanje.
Podjetja, ki ne poznajo oziroma nimajo ustvarjalnega managementa, dolgoročno ne preživijo. Bistvo ustvarjalnega managementa je uspešen, učinkovit in inovativen manager. Le-ta lahko s svojimi prirojenimi sposobnostmi uspešno, učinkovito ter inovativno upravlja inovativno usmerjeno podjetje. Takšno podjetje ne preživi le dolgoročno, ampak tudi ustvarja ugodne finančne rezultate. Eno izmed teh inovativno usmerjenih podjetij je tudi podjetje Google.
Da podjetje želi priti do inovacije, katera mu bo dajala večji ugled kot tudi prinašala denarne prilive, potrebuje najprej inovativno idejo, iz katere se razvije invencija in šele po tej, ne tako kratki poti, lahko pride do uresničene inovacije. Velik pomen pa podjetje daje tudi celovitosti.
Ideja, ustvarjalno okolje ter inovativni predlogi so tisti dejavniki, skozi katere sem podrobneje spoznal podjetje Pipistrel, Krka d. d. ter Kovis d. o. o. Po teh podjetjih se lahko zgledujejo ne samo slovenska podjetja, ampak iz inovativnega pogleda tudi nekatera podjetja izven domovine.
V empiričnem delu magistrskega dela sem skozi predstavitev ideje A (gre za osni zavorni disk z NET-sistemom hlajenja) ter ideje B (gre za kolesni zavorni disk, tako imenovani Z-TIP diska) prišel do spoznanj, kako je podjetje Kovis d. o. o. skozi inovativni ideji doseglo pomembni inovaciji. S tema inovacijama so prišli do izboljšanih karakteristik tako osnega kot tudi kolesnega diska. Seznanil sem se z razvojnimi aktivnostmi obeh inovativnih idej. Zanimivo je bilo spoznati tudi to, kako se ideji A in B kažeta skozi realnost. Da pa podjetje Kovis d. o. o. lahko dosega uspehe, je bistvenega pomena tudi širjenje novosti tega podjetja. Tako sem skozi novost, komunikacijo, čas in družbeni sistem to pobliže spoznal. Keywords: ustvarjalnost, ustvarjalna oseba, ustvarjalno razmišljanje, ustvarjalni proces, ustvarjalna klima, motiviranje, nagrajevanje, ustvarjalni management, (uspešen, učinkovit, inovativen manager), ideja, invencija, inovacija, celovitost, ustvarjalno okolje, inovativni predlogi, razvojne aktivnosti idej, aplikacije idej v realnosti, širjenje novosti, novost, komunikacija, čas, družbeni sistem Published in DKUM: 24.07.2014; Views: 2624; Downloads: 590
Full text (10,58 MB) |
3. LASTNOSTI INOVATIVNEGA MANAGERJA, KI VZPODBUJA NASTAJANJE INOVACIJ V PODJETJU VITAL D.O.O.Biserka Lubej, 2013, undergraduate thesis Abstract: Pri pisanju diplomskega dela smo ugotovili, če podjetja delajo na inovativnosti in so ustvarjalni, da znajo poslušati in sprejemati predloge, ni nič nemogočega.
Delo sem razdelila na več delov. Najprej sem predstavila pojme, od inovacije, do invencije. Predstavila sem njihovo vsebino, opredelila vsako posebej, opisala tudi celoten inovacijski proces. Nato sem predstavila tudi zaviralne dejavnike, katero že samo ime pove, da najbolj ovirajo proces razvoja pri uvajanje invencij. Med njimi so to vsekakor predvsem denarna sredstva, ekonomska tveganja, pomanjkanje informacij, pomanjkanje ustreznega kadra itn. Proti koncu je sledil še inovativni management in inovativni manager, ki mora znati voditi ne le sebe, temveč tudi ljudi, zaposlene. Predstavila sem mit o idealnem managerju ter značilnosti managerja, kakšen mora biti, katere lastnosti so potrebne, da bo dober in uspešen vodja ter katere so njegove naloge. Na koncu sem odgovorila tudi na vprašanje, zakaj je inovativnost tako pomembna in ugotovila, da je izrednega pomena. Predstavila sem tudi razliko med izboljšanjem in inovacijo poslovnih procesov, ter ugotovila, da je najboljša kombinacija obeh. Zadnji del pa predstavlja in seznanja podjetje Vital, s čim se sploh ukvarja, kako deluje, kje se nahaja, kaj je njihov produkt ter moje mnenje kaj bi lahko izboljšali.
Na začetku so bile postavljene trditve, katere smo skozi nalogo dokazovali in so sprejete. Postavljena je bila trditev, da je v podjetju potrebno vzpodbujati inovativnost in ustvarjalnost. To vsekakor drži, ker ni prostora na trgu za tista podjetja, ki stagnirajo, saj jih prej ali slej izpodrinejo takšna, ki te lastnosti že imajo. S tem dokažemo tudi predzadnjo trditev. Z inovacijami podjetje lahko doseže različne koristi. Tudi to drži. Že sama definicija, da je inovacija vsaka dokazana koristna novost, nam pove , da le ta prinese boljšo kakovost, nižje stroške, dvig ugleda podjetja in drugo. Za zamenjavo starih z novimi izdelki ali storitvami, je bistvena inovativnost. Dokazano je, da je pomanjkanje inovativnosti največja grožnja pri uresničevanju ciljev in zato podjetja, ki želijo biti korak pred tekmeci, že uspešno vlagajo v dodatne napore za vzpodbujanje novih idej , ustvarjalnosti in s tem inovativnosti. Če le te ni dovolj, potem tudi zamenjava starega z novim ne prinese uspešnega rezultata. Prav tako inovacije ne smejo biti le področje managerja, temveč je to tudi področje zaposlenih. Zaposleni so gonilna sila, so kapital podjetja. Manager mora z njimi sodelovati, kajti če so dovolj informirani, motivirani, bodo lažje sodelovali in bili bolj ustvarjalni . Potrebno je torej odpraviti vse nepotrebne ovire, ki onemogočajo hitro sproščanje potenciala zaposlenih. Keywords: inovacija, invencija, inovativni manager, inovativnost, ustvarjalnost Published in DKUM: 23.10.2013; Views: 2416; Downloads: 237
Full text (2,44 MB) |
4. SODOBNI TRGI IN INOVATIVNI PRISTOPI K VODENJU PODJETIJMarko Kavzar, 2012, master's thesis Abstract: Teoretični del magistrskega dela predstavljajo prva tri poglavja. V tem delu sem s pomočjo domače in tuje literature opredelil osnovne pojme (kompleksnost, fleksibilnost, ustvarjalnost in mehke veščine managerjev), ki so pomembni za pravilno razumevanje postavljenih hipotez. Ker v magistrskem delu opisujem inovativne pristope vodenja podjetij, sem opredelil tudi pojme v invencijsko-inovacijskem managementu. V tem poglavju sem predstavil inovativno družbo, ki zajema tistih 20 odstotkov svetovnega prebivalstva, ki so zato najbogatejši. V njihovih podjetjih in drugih organizacijah – kot poslovnih sistemih – prevladuje inovativno poslovanje. Takšna podjetja morajo zato voditi inovativni managerji, ki spodbujajo ustvarjalnost in inovativnost vseh zaposlenih. Teoretične vidike managementa in vodenja opisujem ob koncu teoretičnega dela v tretjem poglavju magistrskega dela.
Empirični del magistrskega dela obsega prav tako tri poglavja. S pomočjo najnovejše IBM-ove globalne študije, v kateri je sodelovalo več kot 1500 predsednikov uprav in generalnih direktorjev iz 60 držav ter 33 industrijskih panog vsega sveta, sem opisal lastnosti sodobnih trgov ter podal predloge, kako lahko z inovativnim vodenjem pridemo do konkurenčne prednosti.
Ugotovil sem, da je sedanje okolje bistveno bolj nestanovitno, negotovo in kompleksno. Kompleksnost okolja se bo po mnenju anketiranih direktorjev v naslednjih petih letih še povečala. Takšnega mnenja je bilo 79 odstotkov anketiranih direktorjev iz IBM-ove globalne študije. V magistrskem delu tudi ugotavljam, da je za uspešno vodenje podjetja v nestanovitnem, negotovem in vedno bolj kompleksnem okolju potreben ustvarjalni vodja, ki ima razvite mehke veščine. Tako je kar 60 odstotkov anketiranih direktorjev iz IBM-ove globalne študije izbralo ustvarjalnost, kot najpomembnejšo lastnost, ki jo mora imeti direktor pri vodenju podjetja v sodobnem poslovnem okolju. Ustvarjalnost je tako osnova za inovativnost in stalno nove izume. S temi ugotovitvami se strinjajo tudi števili drugi avtorji, katerih mnenja sem povzel v magistrskem delu. V zaključku magistrskega dela še ugotavljam, da se je potrebno na vsako ponujeno priložnost v sodobnem gospodarskem okolju odzvati hitro, za kar pa je potrebna fleksibilnost celotne organizacije. Keywords: kompleksnost, fleksibilnost, ustvarjalnost, mehke veščine, vodenje, management, inovativni vodja, inovativni manager, sodobni trgi Published in DKUM: 25.01.2013; Views: 2681; Downloads: 468
Full text (1,58 MB) |
5. LASTNOSTI INOVATIVNIH MANAGERJEVDarja Kranjc, 2010, final seminar paper Abstract: V vsakem podjetju potrebujemo inovativnega managerja, ki spodbuja inovativnost. Inovativni manager je sposoben hitro ustvariti mnogo različnih idej, informacije in znanje zna koristno uporabiti, predan je reševanju problemov, željan znanja, vizionar, ciljno usmerjen, dober komunikator in motivator ipd. Ima določene osebnostne, strateške, organizacijske in vodstvene lastnosti, ki mu pomagajo pri njegovem delu. Ker pa so te lastnosti pri vsakem posamezniku različne, mora najprej spoznati svoje dobre lastnosti ter jih razvijati. Razvijati pa je potrebno potencial managerjev in potencial podjetja.Vloga inovativnega managerja je ena izmed najzahtevnejših nalog v podjetju. Je ključna za razvoj in prihodnost uspešnega podjetja. Inovativni manager mora poskrbeti, da se v podjetju neprestano ustvarjajo nove invencije in inovacije. Odgovarja za planiranje strateških odločitev podjetja. Inovacije in strategije imajo skupne dejavnike pri poslovanju podjetja, saj tako podjetje ostane konkurenčno in inovativno.Inovacije so torej nujna sestavina poslovanja podjetja. Postati morajo vsakodnevno opravilo, ki se jih morajo lotevati vsi zaposleni, ne samo vodstvo podjetja. Čeprav se potreba po inoviranju začne pri vodstvu, pa mora iskanje novosti priti v zavest tudi vsem ostalim zaposlenim, saj bodo le tako čutili predanost in veselje do dela ter pripadnost podjetju. Zaposleni so vir novih idej, zamisli in predlogov. Inovacije ne nastanejo same od sebe, ampak so plod vztrajnega razmišljanja in dela. Gre za kontinuiran proces, ki zahteva od podjetij trajno razmišljanje o tem, kako slediti trendom, obenem pa prehiteti konkurenco. Menim, da je potrebno spodbujati inovacije do te mere, ko še prinašajo koristi podjetju, kupcem, družbi in okolju, saj je od tega odvisen uspeh podjetja in celotne družbe. Keywords: inovativni manager, osebnostne lastnosti, strateške lastnosti, organizacijske lastnosti, vodstvene lastnosti, inovacije, inovativno poslovanje, Mojca Kert Kos, Petrol Energetika d.o.o., Multi Utility Published in DKUM: 29.11.2010; Views: 4129; Downloads: 535
Full text (372,55 KB) |