| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Obravnava zaprtega stanja igle med posameznimi vbrizgi v dizelskem injektorju
Jure Štrucl, 2013, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava numerično metodo, s katero je mogoče popisati tokovne razmere v sodobnem dizelskem injektorju tako v času posameznih vbrizgov kot tudi v času med njimi, kadar se smatra, da je tok tekočine popolnoma prekinjen. Metoda je namenjena natančni analizi tokovnih razmer v dizelskem injektorju, ki jih je eksperimentalno nemogoče obravnavati v takšnem obsegu, saj so dizelski injektorji, zlasti izstopna izvrtina na njih, ki je ključni del obravnave, dimenzijsko izredno majhni in skoraj nedostopni za merilno opremo. Vbrizg goriva je pri sodobnih motorjih razdeljen v več pod-vbrizgov. Lahko je sestavljen iz pred-vbrizga, glavnega vbrizga in po-vbrizga. Med posameznimi pod-vbrizgi je tok tekočine z injektorsko iglo večkrat ustavljen. Ravno ta prekinitev je bila v predhodnih simulacijah zanemarjena in vsako stopnjo vbrizga je bilo mogoče računati le ločeno kot posamezno simulacijo. Metoda, predstavljena v magistrski nalogi, omogoča preračun več pod-vbrizgov v eni sami simulaciji in pri tem ne zanemarja obdobja, ko je tok tekočine prekinjen. Metodologija je bila razvita v komercialnem CFD programu AVL FIRE.
Keywords: dizelski injektor, vbrizg goriva, pred-vbrizg, po-vbrizg, glavni vbrizg, zaprto stanje igle, pretok v šobi
Published: 12.12.2013; Views: 940; Downloads: 100
.pdf Full text (2,65 MB)

2.
Vpliv mreže na izračunane tokovne karakteristike v vbrizgalni šobi
Marko Kolarič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti vpliv tipa mreže na izračunane karakteristike toka goriva v vbrizgalni šobi, oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Za preučitev vpliva mrež sta bili narejeni dve mreži v programskem paketu FIRE. Vsaka izmed mrež je bila uporabljena dvakrat. Najprej je bil na vstopu v obravnavani del injektorja predpisan masni pretok goriva v odvisnosti od časa in tlak na izstopu, nato pa je bilo na isti mreži definirano gibanje igle (in s tem gibanje mreže) in tlaka na vstopu in izstopu. V naslednjem koraku so bili predstavljeni rezultatati pridobljeni z obema mrežama za vsak pristop posebej, kjer je bilo potrjeno dobro ujemanje rezultatov med samima mrežama. Nato je sledila še primerjava vseh štirih izračunov in ugotovljeno je bilo, da se vrednosti tlaka in hitrosti zelo razlikujejo. Kljub temu je težko reči ali sta načina primerljiva, saj je nadaljnje raziskovanje pokazalo zelo dobro primerljivost rezultatov za druge vstopne podatke.
Keywords: gostota/tip mreže, masni pretok, dvig igle, injektor, programski paket FIRE, gibajoča mreža
Published: 07.02.2013; Views: 1448; Downloads: 112
.pdf Full text (3,89 MB)

3.
KAVITACIJSKA EROZIJA V VBRIZGALNIH KOMPONENTAH Z UPORABO POLIDISPERZNEGA KAVITACIJSKEGA MODELA
David Greif, 2012, doctoral dissertation

Abstract: Predložena doktorska disertacija se ukvarja z numeričnim modeliranjem erozijskih efektov kot posledico kavitacijskega toka. Tovrstni tokovi se pojavljajo v različnih industrijskih procesih in so še posebej pomembni v industriji, ki proizvaja ali uporablja komponente za dovod in vbrizg goriva pod visokimi tlaki. Zmožnost numeričnih simulacij tovrstnih notranjih tokov s pomočjo računalniške dinamike tekočin (CFD) omogoča učinkovito oblikovanje vbrizgalnih šob in drugih komponent za dovod goriva, kot so tlačilke, skupni vodi, različni ventili. Ustrezno fizikalno modeliranje samega kavitacijskega toka je predpogoj za določitev agresivnosti obravnavanih pogojev in erozijskih posledic kavitacije. Gonilna sila za nastanek erozijske škode so implozije parnih mehurčkov v kavitacijskem toku. Ponavljajoče se implozije parne faze na površini izpostavljenega materiala sčasoma povzročijo površinske poškodbe. Pravilna ocena nastanka in transporta parne faze v obliki mehurčkov je ključnega pomena. Polidisperzni kavitacijski model v komercialnem CFD programu AVL FIRE je bil uporabljen kot osnova predstavljene disertacije. Materialni erozijski model je bil modificiran in prilagojen v okvirje dinamike tekočin ter implementiran v CFD program. Predvideva, da material ne prenese obremenitev nad mejo plastičnosti materiala in ocenjuje agresivnost kavitacijskega toka kot funkcijo števila implozij mehurčkov na enoto površine in velikosti le-teh ob imploziji na površini. Model omogoča numerične simulacije erozijskih efektov, kar ima izredno vrednost pri oblikovanju komponent za dovod in vbrizg goriva. Kombinacija materialnega erozijskega modela z večfaznim modelom za dinamiko tekočin je unikatna in predstavlja jedro disertacije. Prikazanih je več rezultatov, ki kažejo na zmožnost modela za kvantitativno in kvalitativno oceno verjetnosti nastanka erozijskih poškodb materiala. Prikazane so tudi posledice erodirane površine izvrtin vbrizgalne šobe na širjenje curka goriva. To nakazuje na vpliv erozije na pripravo mešanice goriva in samo zgorevanje.
Keywords: kavitacija, erozija, erozijska škoda, injektor, vbrizgalna šoba, vbrizgalne komponente, pretok skozi šobo
Published: 01.08.2012; Views: 1678; Downloads: 142
.pdf Full text (4,97 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica