| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MATERIALNOST IN VSEBINA V SLIKARSKEM SPOROČILU
Polona Lackovič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Materialnost in vsebina v slikarskem sporočilu sem se poglobila v izraznost lastnega ustvarjanja ter na podlagi proučevanja del drugih avtorjev poskušala najti vzporednice in razhajanja med njihovimi in svojimi deli. K diplomskemu delu sem pristopila tako teoretično kot tudi praktično. Vsebinsko je diplomsko delo razdeljeno na tri sklope. V prvem sklopu sem podala nekaj misli o pojmu slike. Obravnavala sem slikarstvo povojnega časa in se osredotočila na likovno umetnostno smer informela, ki je po izraznih ter oblikovnih lastnostih nekako najbližje mojemu slikarskemu ustvarjanju, ki ga predstavljam v praktičnem delu diplomske naloge. V drugem vsebinskem sklopu sem se poglobila v delovanje umetnikov, ki v svojih delih poudarjajo materijo kot slikarsko izrazno sredstvo. Natančneje predstavim Antonija Tàpiesa, Alberta Burrija, Pierra Soulagesa in Jeana Fautrierja. Poleg analiziranja njihovih del na kratko predstavim tudi njihovo biografijo, v kolikor je bilo to potrebno za boljše razumevanje njihovih vsebinskih izhodišč in njihovih likovnih sporočil. Predstavim tudi tri slovenske umetnike, nato primerjam likovno delo: Emerika Bernarda in Jeana Fautrierja, delo Toneta Lapajneta z delom Antonija Tàpiesa in delo Zorana Mušiča z delom Alberta Burrija. V tretjem vsebinskem sklopu sem opisala lastno likovno izkušnjo, ki temelji na pastoznih barvnih nanosih, ki tvorijo teksturirano površino likovne ploskve in tudi strukturno matrico likovne kompozicije. V svojem delu torej izpostavim materialnost in slikarsko gesto kot osnovno izrazno sredstvo, s katerim določam lastno slikarsko kompozicijo oblik in barv.
Keywords: slika, slikarstvo, informel, pastoznost, struktura slike, tekstura slike, materija v sliki, gestualnost.
Published in DKUM: 07.10.2014; Views: 1816; Downloads: 138
.pdf Full text (2,92 MB)

2.
LIRIČNA ABSTRAKCIJA IN SORODNI POJAVI V MODERNEM SLIKARSTVU
Nina Palir, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Abstrakcija je poseben fenomen v slikarstvu. Vse od svojega začetka do danes se je močno spreminjala in razvijala v različne smeri. Ene ostajajo bližje geometriji, druge ekspresiji. Lirična abstrakcija je le ena izmed smeri abstrakcije v modernem slikarstvu. Zasnovana je na svobodni, sproščeni gestikulaciji. Na prvi pogled jo je pogosto težko ločiti od nekaterih slikarskih del tašizma, akcijskega slikarstva, informela ali abstraktnega ekspresionizma. Meje med temi smermi so lahko zelo tanke in včasih težko določljive, predvsem pri slikarjih, ki so v času svojega ustvarjanja preizkušali več oblik abstrakcije. Lirična abstrakcija pa je vezana tudi na geografsko lego. Po drugi svetovni vojni se je v Ameriki pod vodstvom newyorške šole začela formirati liričnost znotraj abstraktnega ekspresionizma, Pariz pa je kot evropska prestolnica umetnosti s svojo šolo spodbujal in širil lirično abstrakcijo tudi izven državnih meja. Tako ne preseneča dejstvo, da se lahko z lirično abstrakcijo srečamo v naši neposredni bližini: na Hrvaškem, v Srbiji in tudi v Sloveniji. Pričujoča naloga se posveča najvidnejšim delom evropskih in ameriških predstavnikov lirične abstrakcije v času modernizma, ob tem pa avtorica predstavlja tudi lastna abstraktno-lirična dela.
Keywords: lirična abstrakcija, abstraktni ekspresionizem, akcijsko slikarstvo, informel, asociativna abstrakcija, geometrijska abstrakcija, modernizem, avantgardna gibanja.
Published in DKUM: 26.09.2011; Views: 4494; Downloads: 544
.pdf Full text (6,35 MB)

Search done in 0.41 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica