| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 55
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
E-obvladovanje procesov v podjetju X
Kristjan Bercko, 2023, undergraduate thesis

Abstract: E-obvladovanje procesov je temelj za povečanje učinkovitosti organizacije. Omogoča učinkovitejšo komunikacijo, poročanje in nadzor. Prav tako zagotavlja optimalno podporo procesom in obstoječi organizacijski strukturi. V diplomskem delu bomo prikazali rešitev problema v podjetju X s pomočjo e-platforme, ki bo namenjena vzpostavitvi portalov za skupinsko delo. Z njeno uvedbo bodo pridobili izjemno učinkovito orodje za razvoj prilagojenih programskih rešitev, ki bodo izpolnile zahteve uporabnika. Podjetje X ima v svoji strategiji zapisano, da želi biti vodilno hitro rastoče podjetje. S tem, ko se je podjetje X razvijalo, so se pokazale potrebe po uvedbi naprednejšega in učinkovitejšega sistema, in sicer v obliki e-platforme, s katero bo mogoče procese službe učinkoviteje obvladovati. Vpeljava e-obvladovanja bo na področjih proizvodnje, obratovanja in vzdrževanja omogočala učinkovitejše in lažje obvladovanje procesov, večji nadzor ter ustrezno dokumentiranje izvajanja del. Zaradi specifike dela in potreb po dostopu do vseh potrebnih podatkov je podjetje X izbralo platformo SharePoint. Ta omogoča delo na dokumentih iz različnih lokacij in zagotavlja nemoten potek dela. Platforma Microsoft SharePoint je namenjena vzpostavitvi portalov za skupinsko delo. Predstavlja izjemno učinkovito orodje za razvoj prilagojenih programskih rešitev na podlagi specifičnih zahtev uporabnika. Z avtomatizacijo prenosa informacij omogoča produktivnejše in učinkovitejše delo. Posledici uvedbe sta racionalizacija in optimizacija delovnih procesov.
Keywords: delovni procesi, poslovni procesi, informatizacija poslovanja, programske rešitve
Published in DKUM: 02.11.2023; Views: 214; Downloads: 21
.pdf Full text (1,65 MB)

2.
Digitalna transformacija logističnih procesov v panogi ravnanja z odpadki
Tjaša Vodička, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu ugotavljamo vpliv pandemije covida-19 na digitalizacijo logističnih procesov, in sicer na področju ravnanja z odpadki. Najprej teoretično preučujemo vlogo digitalizacije, pri čemer izpostavimo tako prednosti kot slabosti digitalizacije poslovanja. Še posebej se osredotočimo na vpliv pandemije, ki je povzročila potrebo po globalni digitalizaciji podjetij. To je pomenilo hitro prilagajanje tako nestabilnim tržnim razmeram, kot tudi vse zahtevnejšim željam kupcev. S pregledom različnih mednarodnih študij smo ugotovili, da je bila sprememba na ravni digitalizacije podjetij v času pandemije nujna za njihov obstoj, hkrati pa je prav digitalizacija postavila temelje poslovanja v prihodnosti. Pandemija koronavirusne bolezni je podjetja postavila pred tehnološko prelomno točko in za vedno spremenila način njihovega poslovanja. Podjetja se trudijo ostati na vrhu svoje industrije tako, da sledijo razvijajočemu se digitalnemu svetu. Posledice so vidne v proizvodnem in logističnem sektorju. Proizvodna in logistična industrija svoj ekosistem integrirata z najsodobnejšimi tehnologijami pri upravljanju dobavne verige. Potreba po učinkovitem upravljanju motenj dobavnih verig v času epidemije je napovedala tehnološki prehod na logistiko 4.0. Danes pa premik k trajnosti po pandemiji vodi v prehod na logistiko 5.0. S trajnostnimi premiki k digitalnemu svetu se soočajo tudi slovenska podjetja. Zato smo se v magistrskem delu osredotočili na digitalne transformacije logističnega procesa v industriji ravnanja z odpadki, pri čemer nas je zanimalo predvsem, kako se je podjetje Surovina d.o.o. s tovrstnimi procesi soočalo pred pandemijo in po njej. Osredotočili smo se predvsem na področje logistike, ki je v tej panogi zelo pomembna, saj predstavlja velik del poslovne učinkovitosti. Zanimalo nas je, v katerem delu logističnega procesa v panogi ravnanja z odpadki se pojavlja največja potreba po digitalizaciji. Ugotovili smo, da se bo delež vlaganj – glede na obdobje pred pandemijo – bistveno povečal na področju digitalizacije. Podjetje največje potrebe po digitalizaciji izkazuje v procesu vhodne logistike – pri nabavi. Za podjetje Surovina d.o.o. je pomembno predvsem vzpostaviti elektronsko naročanje odvozov za dobavitelje in na podlagi tega vzpostaviti sprejemljiv vozni park, ki bi zmanjšal neizkoriščene kilometre, s tem pa stroške goriva ter količino emisij. Najpomembnejši sklop digitalizacije vhodne logistike bo reševanje reklamacij – modul bo podjetju omogočil prepoznavanje težav in zmanjšanje stroška s surovinami, ki ne dosegajo zahtevanih standardov.
Keywords: elektronsko poslovanje, informatizacija, digitalizacija, digitalna transformacija, pandemija, industrija ravnanja z odpadki, logistični procesi, nabavna logistika, prodajna logistika, optimizacija logistike.
Published in DKUM: 23.01.2023; Views: 699; Downloads: 152
.pdf Full text (2,25 MB)

3.
Elektronska redovalnica z vidika učiteljev, učencev in staršev
Tanja Klobasa, 2021, master's thesis

Abstract: Živimo v času, ki ga zaznamuje stalni napredek in povečana uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije (IKT) v vsakdanjiku. Življenje brez uporabe IKT si težko predstavljamo. Informatizacija je s svojimi produkti, kot je elektronska redovalnica posegla tudi v šolstvo. Uvedba le te je tako v šole kot v domove prinesla tako pozitivne kot negativne spremembe. V teoretičnem delu magistrske naloge najprej prikazujemo nekatere značilnosti vzgoje v družini. Nato pozornost posvetimo razvoju otrokove odgovornosti in samostojnosti ter prikažemo pomen sodelovanja staršev in šole ter njen vpliv na otrokovo učno uspeš-nost. V nadaljevanju pozornost namenimo informatizaciji in IKT ter spremembam, ki jih le ti prinašata v šolski prostor. Osredotočimo se na elektronsko redovalnico, njen pomen, zgradbo, ponudnike in varnost. V nalogi opozorimo tudi na pasti in negativne spremembe, ki jih informatizacija nosi s seboj in predstavimo nekatere dileme ob upo-rabi elektronske redovalnice. V empiričnem delu naloge nas zanima, kako učitelji, učenci in starši gledajo na uvedbo elektronske redovalnice, ali jo zaznavajo bolj v negativni ali pozitivni luči. Podrobneje nas zanima, kakšna so stališča učencev, učiteljev in staršev o vplivu elektronske redo-valnice na komunikacijo med učitelji in starši; na šolsko uspešnost in delo učencev; na samostojnost in odgovornost otrok ter na odnose med starši in učenci. Rezultati kažejo, da učitelji, učenci in starši v osnovi e-redovalnico zaznavajo kot pozitivno pridobitev. Raziskava tako kaže, da med učitelji glede na delovno dobo, med učenci glede na raz-red, med starši glede na razred otroka obstajajo nekatere statistično pomembne raz-like v pogledih na e-redovalnico.
Keywords: vzgoja v družini, odgovornost, samostojnost, intenzivno starševstvo, sodelovanje med šolo in starši, informatizacija, IKT, e-redovalnica, eAsistent, Lo.Polis
Published in DKUM: 06.05.2021; Views: 1077; Downloads: 175
.pdf Full text (2,22 MB)

4.
UVAJANJE KNJIŽNIČNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V KNJIŽNICI OSNOVNE ŠOLE
Martina Olaj, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Šolske knjižnice izvajajo knjižnične dejavnosti in delujejo v sklopu šol. Šole so javni zavodi in nepridobitne organizacije, njihove ustanoviteljice so občine. Kljub nepridobitni dejavnosti, morajo poslovati kakovostno in racionalno. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so podana izhodišča za praktični del, obsega predstavitev šolske knjižnice ter njeno poslovanje. Predstavljeni so poslovni procesi, ki potekajo v šolski knjižnici. Praktični del se nanaša na predstavitev Šolske knjižnice na Osnovni šoli Gornja Radgona in opisuje potek informatizacije knjižnice. V obdobju od leta 1996 do leta 2010 sem bila zaposlena v knjižnici kot knjižnični manipulant. V tem obdobju sem izkusila ves proces od ročne obdelave gradiv in izposoje, sodelovala pri prenosu in obdelavi gradiv, ki je vodila v avtomatizirano izposojo. Diplomsko delo je nastalo predvsem na podlagi delovnih izkušenj na tem področju.
Keywords: knjižnica, poslovanje knjižnice, procesi v knjižnici, obdelava gradiva, informatizacija knjižnice, informacijski sistem.
Published in DKUM: 18.03.2021; Views: 787; Downloads: 27
.pdf Full text (1,09 MB)

5.
Prenova skladišča na primeru podjetja Adria Mobil d.o.o.
Ela Kastelec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je prikazana prenova skladiščenja v podjetju Adria Mobil, d. o. o. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem, teoretičnem delu v uvodu podajamo poglede na pomen logistike, še posebej proizvodne logistike. V nadaljevanju podamo poglede na vlogo skladiščnega poslovanja kot sestavnega dela poslovne logistike v proizvodnem podjetju. Navedemo tudi pomen zalog in preidemo na procese skladiščenja. V praktičnem delu diplomskega dela predstavimo analizirano podjetje in opišemo obstoječe stanje, predvsem skladiščne manipulacije ter pomen informatizacije skladiščnega poslovanja. Na podlagi operativnih dokumentov prenove skladiščenja in intervjuja je bila izdelana kritična analiza skladiščnih procesov. V zaključku diplomskega dela podamo predloge za izvedbo prenove v oddelku pohištvenih elementov s poudarkom na novem načinu embaliranja pohištvenih elementov in za oskrbovanje delovnih mest z vlakovno kompozicijo.
Keywords: logistika, skladiščno poslovanje, oskrba, informatizacija, embaliranje, vlakovna kompozicija
Published in DKUM: 14.12.2020; Views: 968; Downloads: 4
.pdf Full text (2,22 MB)

6.
Optimizacija in informatizacija poslovnega procesa v proizvodnji podjetja L-Tek d.o.o. : magistrsko delo
Boris Rebselj, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo se ukvarja z optimizacijo in informatizacijo poslovnega procesa. Cilj naloge je izdelava modela obstoječega poslovnega procesa po BPMN standardu, izvedba simulacije ter identifikacija potencialnih težav in ozkih grl. Te smo analizirali z metodami za analizo temeljnih vzrokov. Na podlagi teh rezultatov smo kreirali nov proces, ki je IKT podprt. S pomočjo analize KPI-jev pred in po optimizaciji procesa smo prišli do rezultatov, da je optimizacija pozitivno vplivala na kakovost in učinkovitost procesa ter na zadovoljstvo delavcev.
Keywords: analiza temeljnih vzrokov, informatizacija, optimizacija, proces
Published in DKUM: 22.11.2019; Views: 1207; Downloads: 98
.pdf Full text (3,62 MB)

7.
Optimizacija transportnih stroškov v podjetju
Grega Gailhofer, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Transport velja za eno izmed najstarejših panog, njegova pomembnost pa je iz dneva v dan večja. Potreba po izvajanju transportnih storitev narašča, kar pomeni, da je potrebno transport ustrezno načrtovati. Samo načrtovanje transporta pa obsega tudi načrtovanje transportnih stroškov, ki posledično nastajajo. Podjetja si prizadevajo za izvajanje kakovostnih transportnih storitev z zmanjšanjem transportnih stroškov, kar dosegajo z optimizacijo transportnih poti in uvajanjem informacijskih rešitev, ki podpirajo izvedbo učinkovitih procesov transporta. V teoretičnem delu diplomskega dela bomo opredelili ključne značilnosti transporta, stroškov in informatizacije, Prav tako bomo predstavili bistvene funkcionalnosti programske rešitve PTV. V praktičnem delu bomo opravili analizo trenutnega stanja v podjetju, potem bomo pripravili posnetek stanja, ki ga bomo ustrezno argumentirali in zapisali ugotovitve.
Keywords: Transport, stroški, informatizacija, rešitev PTV, optimizacija
Published in DKUM: 04.04.2019; Views: 1105; Downloads: 203
.pdf Full text (2,22 MB)

8.
Razmerje med zemljiškoknjižnim in izvršilnim postopkom (ob uvedbi polne informatizacije v zemljiškoknjižnem poslovanju)
Renato Vrenčur, 2010, published scientific conference contribution

Abstract: Prvi resnejši poseg v cilju popolne informatizacije v zemljiškoknjižnem poslovanju predstavlja Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o zemljiški knjigi (ZZK-1C). Novela ZZK-1C v tej zvezi prinaša resnično polno informatizacijo pri zemljiškoknjižnem poslovanju. S tem se spreminjajo tudi nekatera pravila zemljiškoknjižnega postopka, pa tudi pravila materialnega zemljiškoknjižnega prava, kot sta ukinitev zemljiškoknjižnih vložkov in uvedba novih materialnopravnih pojmov v sistemu zemljiškoknjižnega prava. Prav tako se z novelo ZZK-1C odpravljajo nekatere druge nedoslednosti ZZK-1, ki sicer nimajo zveze s postopkom informatizacije, pač pa predstavljajo izboljšave obstoječega besedila zakona. Nova pravila, ki jih uvaja novela ZZK-1C, se bodo predvidoma pričela uporabljati v letu 2011.
Keywords: zemljiškoknjižno pravo, informatizacija, nepremičnine, zemljiška knjiga, e-zemljiška knjiga, izbrisna tožba, izvršilni postopek
Published in DKUM: 23.07.2018; Views: 949; Downloads: 74
.pdf Full text (176,01 KB)

9.
PREDZNAMBE V DIGITALIZIRANI ZEMLJIŠKI KNJIGI
Marjan Dragar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Predznambe so učinkovit pravni instrument za zavarovanje vrstnega reda pridobitve zemljiškoknjižne pravice. Uporabne so tako pri realizaciji pravnoposlovnih prenosov stvarnih pravic na nepremičninah, kot v sporih o pravicah pred sodišči in v upravnih postopkih ter v postopkih izterjave obveznosti. Z ustvarjanjem pogojnih učinkov dajejo zlasti pridobitelju pravice, ki se prenaša ali je sporna (najpogosteje kupcu nepremičnine) močno sredstvo, s katerim lahko sam zavaruje svoj vrstni red in ni popolnoma odvisen od zemljiškoknjižnih pobud prenosnika (prodajalca oz. odsvojitelja).
Keywords: zemljiška knjiga, stvarne pravice, nepremičnine, predznambe, zaznambe, avstrijsko pravo, informatizacija zemljiške knjige
Published in DKUM: 29.05.2018; Views: 943; Downloads: 62
.pdf Full text (479,03 KB)

10.
Elektronsko poslovanje v nabavi
Monika Poboljšaj, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Vstopamo v novo, naprednejšo dobo trženja. Vsak dan hitreje potujemo nasproti svetovni ekonomiji, ki ji zaradi uspešnega poslovanja in konkurence moramo vztrajno slediti. V zadnjih letih postaja vedno pomembnejša nabavna funkcija. Njen prispevek k uspešnemu poslovnemu rezultatu je čedalje večji. Nabava v podjetju predstavlja večino stroškov. Če nabavne odločitve sprejemamo racionalno, to za podjetje pomeni zmanjšanje stroškov in posledično povečanje prihodka. Prav tako pa napreduje tudi tehnologija. Iz vsakodnevne papirnate dokumentacije smo prešli na elektronsko. Elektronsko poslovanje od podjetja tako zahteva, da se prilagodi novim razsežnostim in se tako vključi v sodobno obliko poslovanja. V diplomskem projektu nas je zanimalo, kako poteka elektronsko poslovanje v nabavi v poslovalnici podjetja Loterija Slovenije. V prvem delu smo opredelili nabavo, opisali njene naloge in predstavili faze nabavnega procesa. Kasneje smo pojasnili, kaj je to elektronsko poslovanje, ga razčlenili in izpostavili najpomembnejše standarde e-poslovanja. V praktičnem delu smo na podlagi intervjuja z vodjo poslovalnice gospo Tjašo Štraus opisali potek nabave in ga s slikovnim gradivom tudi prikazali.
Keywords: nabava, elektronsko poslovanje, podjetje, informatizacija, stroški
Published in DKUM: 29.11.2017; Views: 1516; Downloads: 173
.pdf Full text (1,02 MB)

Search done in 8.54 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica