1. Informacijska podpora planiranju in upravljanju virovTadej Leben, 2025, undergraduate thesis Abstract: V 21. stoletju se moramo na spremembe v podjetniškem okolju hitro odzvati, saj nam to omogoča nenehni razvoj informacijske tehnologije. Hitro reakcijo na spremembe pa je težko izvesti, če nimamo v danem trenutku popolnega pregleda nad dogajanjem v podjetju. Prav to je ena izmed ključnih lastnosti informacijskih rešitev za podporo virov (ang. Enterprise Resource Planning, v nadaljevanju: ERP). S pomočjo uvedbe omenjene programske opreme v delovanje podjetja lahko slednje pridobi konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji v isti panogi. V diplomskem dela smo prikazali mikro in malim podjetjem, da lahko za uvedbo programskih oprem izberejo primerno rešitev, ki je v skladu z njihovim finančnim vložkom. Namen dela je tudi predstaviti cenovno ugodnejše rešitve.
V teoretičnem delu smo analizirali in primerjali odprtokodne informacijske rešitve za planiranje virov. Pri praktičnem delu smo jih kritično ovrednotili, oblikovali večparametrski model odločanja po modelu ISO/IEC 9126-1, ki opredeljuje model kakovosti, in na podlagi pridobljenih podatkov ter osebnih odločitev izbrali najbolj primernega. Keywords: ERP, informacijska podpora planiranju in upravljanju virov, DEXi, večparametrski odločitveni model Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (2,79 MB) |
2. Računalniška podpora računovodstvu z rešitvijo SAP S/4HANAManja Ljubić, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo proučuje celovite informacijske rešitve, skupaj s podjetjem SAP in informacijsko rešitvijo SAP S/4HANA. Rešitve ERP predstavljajo jedro digitalne infrastrukture sodobnega podjetja, povezujejo širok spekter poslovnih procesov in zagotavljajo celovit pregled nad poslovanjem. Predstavljene so skozi njihov razvoj, ključne funkcionalnosti, arhitekturo in trende na področju ERP, ki med drugimi sledijo tudi digitalni preobrazbi. Ponudnikov v svetu rešitev ERP je veliko, mi pa se bomo osredotočili na rešitev SAP S/4HANA, ki je ena sodobnejših rešitev za načrtovanje virov podjetja. Rešitev ponuja kar nekaj trendov, kot sta rešitev v oblaku in umetna inteligenca, z njimi pa omogoča digitalizacijo procesov, inteligentno avtomatizacijo in napredne analitične zmogljivosti za boljše odločanje in večjo podporo poslovanju. Rešitev SAP S/4HANA temelji na podatkovni bazi v pomnilniku SAP HANA, ki omogoča obdelavo podatkov v realnem času. Rešitev ponuja veliko število modulov, ki so namenjeni poslovnemu procesu. Cilj tega dela je torej raziskati in analizirati finančno računovodski modul v rešitvi SAP S/4HANA in ga nato primerjati z nekoliko starejšo različico rešitve SAP R/3. Jedro raziskave predstavlja analiza teh dveh rešitev, kjer se osredotočamo na vprašanja funkcionalnosti, hitrosti, prilagodljivosti in ustreznosti podpore računovodenju. Keywords: ERP, poslovna informacijska rešitev, računovodstvo, SAP S/4HANA, računalniška podpora Published in DKUM: 26.09.2025; Views: 0; Downloads: 5
Full text (925,56 KB) |
3. Informacijska podpora za izboljšanje poslovanja gostinskega lokalaAlex Arko, 2025, undergraduate thesis Abstract: Obravnava poteka poslovnih procesov znotraj podjetja, ki se ukvarja z gostinsko dejavnostjo ter ima močan tržni položaj. Raziskovalno delo vključuje natančne opise izvedbe obravnavanih postopkov dela, torej ključne in podporne procese. Delo je naravnano k kritični analizi obstoječih poslovnih procesov ter sloni k definiranju možnih izboljšav oziroma inovacij obstoječih poslovnih procesov. Za dosego željenih ciljev, povezanih z poslovanjem gostinskega lokala, znotraj tega dela omenjamo predvsem informacijske rešitve, ki bi omogočale hitrejše ter kakovostnejše izpolnjevanje delovnih zahtev. Keywords: poslovni procesi, management poslovnih procesov, inovacije, gostinstvo, optimizacija, informacijska podpora, ključni poslovni procesi, podporni poslovni procesi Published in DKUM: 24.03.2025; Views: 0; Downloads: 35
Full text (1,02 MB) |
4. Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primeraOskar Lah, 2024, master's thesis Abstract: Magistrska naloga z naslovom "Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primera" se osredotoča na analizo informacijskih sistemov in tehnologij, ki podpirajo proces prodaje v poslovnem okolju podjetja AJM, specializiranega za stavbno pohištvo po meri. Naloga raziskuje obstoječe prakse in tehnologije ter ocenjuje njihove učinke pri izboljšanju prodajnih dejavnosti in doseganju poslovnih ciljev. Poseben poudarek je na primerjavi med klasičnim prodajnim podjetjem in proizvodnim podjetjem, ki vključuje inženiring izdelkov, ki so prilagojeni željam strank. V okviru raziskave se analizira trenutni sistem zbiranja, shranjevanja in uporabe prodajnih informacij v podjetju AJM ter ocenjuje učinke obstoječih poslovnih procesov in orodij, zlasti CRM sistema HubSpot in ERP sistema Cantor. Metodologija vključuje deskriptivni pristop v teoretičnem delu ter metodo analize primera v empiričnem delu, kjer se preučuje dejanska uporaba CRM in ERP sistema v podjetju AJM. V magistrskem delu je bilo s pomočjo uporabljenih metod ugotovljeno, da informacijska podpora pozitivno vpliva na prodajne rezultate, da CRM sistemi z avtomatizacijo izboljšujejo učinkovitost prodaje, in da poslovni uporabniki ocenjujejo informacijsko podporo kot pozitivno komponento na njihovo zadovoljstvo pri delu. Raziskava identificira ključne izzive in prednosti obstoječega sistema ter predlaga izboljšave, ki bi lahko prispevale k boljšemu razumevanju kupcev, učinkovitejši komunikaciji, upravljanju prodajnih podatkov in povečanju stopnje konverzij. Keywords: Upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, informacijska podpora, prodajne informacije, proizvodno podjetje, poslovni procesi, informacijsko orodje. Published in DKUM: 07.01.2025; Views: 0; Downloads: 25
Full text (4,05 MB) |
5. Izdelava informacijske podpore procesom spremljanja strankGjorgji Srnjakov, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj informacijske podpore procesov za spremljanje strank. Razvoj aplikacije je del prizadevanj za optimizacijo procesov v okviru Gorenjske banke d.d. Okvirno so prikazane uporabljene tehnologije: poleg Oracle APEX še HTML, CSS, SQL in PL/SQL. Definirane so zahteve uporabnikov. Prikazan je model procesov in podatkov, ki so skladni z zahtevami uporabnikov. Model podatkov obsega osem tabel. Razvita aplikacija vsebuje module: urejanje komitentov, aktivnosti komitenta, priprava poročila in avtomatizacija pošiljanja sporočil komitentom preko e-pošte in SMS-a. Nov model procesa in razvita aplikacija sta tudi uvedena za uporabo. Keywords: informacijska podpora, spremljanje strank, optimizacija procesov, Oracle APEX, bančni sektor Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 38
Full text (1,14 MB) |
6. Sistem upravljanja urnikovRok Pahor, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se lotili optimizacije definiranja, vnosa in prikaza urnika na
fakulteti. Trenutni proces je sčasoma postal preveč kompleksen, hkrati pa ga je bilo treba
digitalizirati.
Z uporabo najnovejših orodij, trenutno dostopnih na trgu, smo proces prenesli iz papirja
v spletno aplikacijo, ki nam poleg hitrejšega vnosa in pregleda podatkov zagotavlja tudi
lažje dodelave procesa, s tem pa tudi varnejšo hrambo podatkov.
Uporabljena orodja so s strani skupnosti razvijalcev nenehno deležna izboljšav, kar bo
dolgoročno pozitivno vplivalo tudi na našo rešitev. Poleg omenjenega pa nam
poenostavitev celotnega procesa omogoča tudi lažji prenos znanja v obliki uvajanja
novih zaposlenih. Keywords: Urnik, fakulteta, informacijska podpora Published in DKUM: 01.02.2023; Views: 433; Downloads: 61
Full text (1,75 MB) |
7. Vpeljava črtne kode v iSYSTEM Labs d.o.o.Jure Cirar, 2021, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo opisuje postopek izbire črtne kode, tiskalnika črtnih kod, čitalcev črtnih kod in vpeljavo črtne kode v proizvodno bazo podatkov v podjetju iSYSTEM Labs d.o.o. V diplomskem delu so predstavljeni obstoječi način izvajanja proizvodnih postopkov in prenova z izbrano strojno opremo ter nadgradnja obstoječe podatkovne baze. Pri izdelavi diplomskega dela smo se osredotočili na to, da bo vpeljava črtne kode zmanjšala možnost napak pri delu ter omogočala lažje in hitrejše iskanje materiala in izdelkov v proizvodni bazi podatkov. V teoretičnem delu diplomskega dela je opisan postopek izbire tipa črtne kode in ostale strojne opreme za uporabo črtne kode. Praktični del diplomskega dela predstavlja opis prenovljenih procesov. Keywords: prenova procesa, uvedba črtne kode, črtna koda, delovni proces, čitalnik črtne kode, tiskalnik črtne kode, informacijska podpora Published in DKUM: 05.05.2021; Views: 819; Downloads: 74
Full text (3,16 MB) |
8. Strategija Univerze v Mariboru 2021-20302021 Abstract: Strategija Univerze v Mariboru v svojih ciljih zasleduje vključujoč, inovativen in povezan visokošolski prostor, ki bo usposabljal aktivne, kritične in odgovorne državljane, zagotavljal kakovost izobraževanja in raziskovanja, akademsko intergriteto in skrbel za trajnostni razvoj družbe. Poudarja pomen svobode raziskovanja in institucionalne avtonomije, razvoj vseživljenjskega učenja, digitalizacije in zelene infrastrukture. S tem sledi usmeritvam Rimskega ministrskega komunikeja 2020 o razvoj visokega šolstva v Evropi, načelom Magna Charta Universitatum 2020 in nacionalnim strateškim dokumentom s področja visokega šolstva. Keywords: organizacija in povezljivost univerze, izobraževalna dejavnost, znanstvena in umetniška dejavnost, spodbudno delovno okolje, študenti, internacionalizacija, razvoj skozi sistem kakovosti, vpetost univerze v okolje, prostorski razvoj univerze, informacijska podpora, dejavnosti univerze Published in DKUM: 14.04.2021; Views: 1047; Downloads: 41
Link to file |
9. Projekt uvedbe sistema za upravljanje učenja v organizaciji za izobraževanje odraslihŠpela Dominko, 2020, master's thesis Abstract: Težnja po novem znanju, ogromna količina podatkov, njihova selekcija, tehnološki razvoj in prihodnost poklicev ter pričakovanja udeležencev, ki se želijo učiti kadar koli in kjer koli so ključni dejavniki razvoja e-izobraževanja, ki se skladno s pričakovanji digitane družbe v zadnjem desetletju zelo razvija. Digitalizacija učnih procesov se stopnjuje in izobraževalne organizacije se zaradi pozitivnih učinkov vse pogosteje odločajo za vpeljavo e-izobraževanja.
V teoretičnem delu so predstavljena temeljna izhodišča e-izobraževanja, njegove prednosti in slabosti. Predstavljene so ključne značilnosti e-izobraževanja, njegov razvoj skozi zgodovino, oblike e-izobraževanja in trende, h katerim se nagiba razvoj.
V nadaljevanju dela je predstavljena informacijsko podpora za izvedbo e-izobraževanja, bistveni informacijski sistememi, ki podpirajo posamezne aktivnosti in področja e-izobraževanja in sistemi za upravljanje učenja, ki organizacijam predstavljajo celovito rešitev, ki podpira e-izobraževanje. Predstavljen je razvoj orodij za podporo e-izobraževanju, njihove ključne značilnosti in izpostavljenih nekaj najbolj priljubljenih ponudnikov rešitev.
V četrtem poglavju se osredotočamo na proces vpeljave e-učenja s poudarkom na uvedbi sistema za upravljanje učenja, začenši z načrtovanjem, analizo zahtev in potreb. Tekom procesa izbire so naštete in predstavljene posamezne aktivnosti izbire in postopek določanja kriterijev za izbiro najprimernejše rešitve. Sama uvedba je ovrednotena tudi iz ekonomskega vidika, kjer smo izpostavili kključni stroški povezani z vpeljavo in najpogosteje uporabljeni finančne modeli e-izobraževanja. Na koncu poglavlja so predstavljeni ključni dejavniki uspeha uvedbe e-izobraževanja.
V praktičnem delu je predstavljen projekt uvedbe sistema za upravljanje učenja na praktičnem primeru v organizaciji za izobraževanje odraslih. Ta sledi standardnemu postopku, ki smo ga spoznali v praktičnem delu, vključno s spoznavanjem okolja organizacije, tržno analizo ponudnikov e-izobraževanja za odrasle, izvedenim postopkom izbire najprimernejše rešitve in njenim testiranjem. Za konec je podanih še nekaj predlogov za nadaljne aktivnosti povezane z vpeljavo e-izobraževanja. Keywords: e-izobraževanje, uvedba informacijskih rešitev, sistemi za upravljanje učenja, izbira sistema za upravljanje učenja, informacijska podpora e-izobraževanju Published in DKUM: 03.02.2021; Views: 992; Downloads: 78
Full text (1,73 MB) |
10. Inovativna oblačna informacijska rešitev za podporo organizacije dela : diplomsko deloUroš Zagoranski, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je podrobneje predstavljen in raziskan pristop razvoja inovativne oblačne informacijske rešitve za podporo organizacije dela. Raziskane in opisane so omejitve, ki jih izbira sklada tehnologij Node.js, Firebase in nekaterih drugih Googlovih produktov prinaša, opisani pa so tudi načini, kako te zaobiti in doseči karakteristike, ki so za sistem takšnega tipa ključne.
Cilji diplomske naloge so razvoj informacijske rešitve za podporo organizacije dela v podjetju, ovrednotenje te rešitve v realni uporabi med zaposlenimi ter pregled prednosti in slabosti sistema, ki uporablja storitve brezstrežniške arhitekture v primerjavi s klasičnimi spletnimi ali z namiznimi aplikacijami. Keywords: oblačna informacijska rešitev, podpora organizacije dela, Firebase, Node.js, brezstrežniška arhitektura Published in DKUM: 28.01.2021; Views: 1403; Downloads: 260
Full text (2,27 MB) |