1. Odnos starostnikov do informacijsko-komunikacijske tehnologijeDarja Kopitar, 2019, undergraduate thesis Abstract: Podobno kot druge države Evropske unije se tudi Slovenija sooča s problemom pospešenega staranja prebivalstva na eni strani in procesom digitalizacije družbe na drugi. Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju: IKT) je v Sloveniji še posebej nizka med osebami, starejšimi od 65 let, kar še poglablja starostno diskriminacijo in socialno izključenost starejših, hkrati pa izkazuje potrebo po uvedbi ukrepov za dvig digitalne pismenosti tretje generacije.
Teoretični izsledki pričajo, da uporaba IKT pomembno vpliva na kakovost življenja tretje generacije, spodbuja socialno vključenost starejših in zmanjšuje starostno diskriminacijo, kar potrjujejo tudi izsledki empiričnega dela. V raziskavi smo se osredotočili na osebne pripovedi treh proaktivnih uporabnikov IKT, starejših od 65 let, in s kvalitativno metodo polstrukturiranega poglobljenega intervjuja ugotovili, da uporaba IKT pomembno vpliva na kakovost življenja v tretjem življenjskem obdobju, pa naj bo to z vidika enostavnega iskanja informacij na spletu, ohranjanja stika z bližnjimi sorodniki in prijatelji ali vzpostavljanja občutka varnosti, pri tem pa pomembno vlogo odigra predvsem medgeneracijsko zavezništvo. Keywords: demografsko staranje, informacijska družba, informacijsko-komunikacijska tehnologija, starejši, vseživljenjsko učenje Published in DKUM: 16.01.2020; Views: 1748; Downloads: 234 Full text (1,08 MB) |
2. Vrednotenje modela in delovanja nacionalne digitalne koalicije: primer Republike SlovenijeAna Pleško, 2018, master's thesis Abstract: V magistrskem delu raziskujemo model in delovanje Slovenske digitalne koalicije (SDK) ter različne poglede deležnikov, ki so vanjo vključeni. V uvodnem delu opišemo strateške dokumente na področju vloge in razvoja informacijsko-komunikacijske tehnologije in informacijske družbe. Na podlagi obstoječih dokumentov in empiričnih podatkov, pridobljenih prek strukturiranih intervjujev, ter po analizi prednosti, slabosti, nevarnosti in izzivov s strani različnih deležnikov ocenimo model in delovanje SDK, v okviru raziskovalnega dela pa je izvedena tudi primerjalna analiza nacionalnih digitalnih koalicij držav članic Evropske unije. Rezultati so pokazali, da je model SDK vzpostavljen po smernicah Evropske komisije, delovanje vzpostavljene SDK pa še ni optimalno in ne izkorišča vseh potencialov delovanja. Keywords: nacionalna digitalna koalicija, informacijska družba, Digitalna Slovenija 2020 Published in DKUM: 10.07.2018; Views: 1372; Downloads: 87 Full text (1,31 MB) |
3. Pomen informacijske pismenost za informacijsko družboAlenka Medvešek, 2018, master's thesis Abstract: Učinkovita uporaba informacij in znanj v današnjem času predstavlja temelj za vseživljenjsko učenje in igra pomembno vlogo pri osebnem ter poklicnem razvoju. Izobraževanje, za uporabo informacij in razvijanje informacijske pismenosti, postaja vse bolj izstopajoča potreba v sodobnem življenju. Informacijska pismenost je proces, ki se v bistvu nikoli ne konča, saj se mora posameznik prilagajati razvoju informacijske družbe, če želimo biti učinkoviti in uspešni v njej. Informacijska pismenost zajema poznavanje informacijske tehnologije, njeno razumevanje in uporabo ter pridobivanje informacij. Pri informacijski pismenosti gre za zbirko različnih vrst znanj potrebnih za delo z različnimi tipi informacij in tehnologijami.
V prvem delu magistrskega dela smo prikazali pomen informacijske pismenosti za informacijsko družbo. Prvem smo predstavili informacijsko družbo, pomen poznavanja informacijskih tehnologij in našteli glavne prednosti in slabosti informacijske komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju IKT). Opredelili smo učinke in posledice uporabe IKT v informacijsi družbi. V tretjem poglavju smo podrobneje opredelili pojem informacijska pismenost. V nadaljevanju smo predstavili raziskavo na področju informacijske pismenosti, kjer nas je zanimalo, kako se bomo v prihodnosti soočali s to tematiko, ter katere veščine bo potrebno osvojiti v prihodnosti.
V drugem delu magistrskega dela, ki temelji na empirični raziskavi, smo proučevali informacijsko pismenost med mlajšo in starejšo populacijo. Keywords: informacijska družba, vrste pismenosti, trendi, soočenje prihodnosti in veščin, IKT znanje sodobnih družb, uporaba kompetenc. Published in DKUM: 06.07.2018; Views: 2296; Downloads: 294 Full text (3,27 MB) |
4. Digitalna transformacija in informatizacija poslovanja podjetijAndreja Horvat, 2017, master's thesis Abstract: Čas v katerem živimo, smo iz dneva v dan bolj priča hitrim in konstantnim spremembam tako v okolju samem kjer se podjetje nahaja, kot tudi v samem podjetju. Nenehne spremembe so vse bolj pogosto in nepredvidljive, odgovor in ukrepanje na njih pa nujno potrebne. Zaradi vse večje konkurenčnosti podjetij, potrebi po pospešitvi pretoka podatkov in informacij, zmogljivejši informacijski tehnologiji in novim znanjem kadrov, postavljajo pred podjetja zahteve po ustreznejšem upravljanju in prilagajanju le teh. Če bodo podjetja želela preživeti in postati še bolj vplivnejša, konkurenčnejša bodo morala izboljšati pristop do pridobivanja in posredovanja podatkov na najširšem možnem smislu. Tako je eden od odgovorov oziroma rešitev na naštete spremembe prav digitalna transformacija in informatizacija podjetij, ki ne omogoča le reševanje zgoraj naštetih izzivov, ampak lahko podjetju daje moč za uspeh in preboj v digitalni ekonomiji. Vodstva podjetij skupaj z vsemi zaposlenimi je potrebno izobraževati o potrebah in učinkih digitalizacije in informatizacije, saj se bodo gospodarski subjekti le tako množično in številčnejše odločali za digitalizacijo procesov, saj je le ta ključnega pomena za razvoj industrije v prihodnje.
Digitalno transformacijo in informatizacijo poslovanja lahko vidimo kot novo poslovno priložnost, ki jo običajno omogoča tehnologija in tehnološke inovacije, te pa sprožajo in spodbujajo poslovne inovacije, inovacije poslovnih procesov in modelov ter organizacije in sodelovanja. Vse tiste, ki se ne bodo znali prilagoditi in bodo samo gledali in čakali, kdo bo z neko svojo idejo prišel na trg, verjetno ne bodo preživeli. Iz vseh teh dejstev lahko povzamemo, da je digitalizacija in informatizacija očitno nuja, ki se ji ne moremo izogniti, je priložnost za podjetja z odprtimi pogledi in miselnostjo čez mejo. Keywords: Informacijska družba, digitalna transformacija, informatizacija poslovanja, koncept SAP in Microsoft. Published in DKUM: 23.10.2017; Views: 2663; Downloads: 617 Full text (1,48 MB) |
5. |
6. VZGOJA ZA MEDIJE NA RAZREDNI STOPNJINikita Niki Vrbnjak, 2015, master's thesis Abstract: Vzgoja za medije je področje, ki je v današnjem času, ko živimo v medijski družbi, izredno pomembno. Pri tem gre za vzgajanje in učenje za delo z mediji, ki nam bodo koristili pri izobraževanju in pomagali pri določenih opravilih.
Mediji so sporočila, ki potujejo od oddajnika k prejemniku. Prenašajo torej določene vsebine od ustvarjalcev oziroma avtorjev sporočil do bralcev, poslušalcev ali gledalcev (Potočkar in Tavčar Krajnc, 2011).
V mnogih državah imajo po osnovnih šolah Vzgojo za medije za obvezni predmet, v Sloveniji pa se pojavlja kot interesna dejavnost, od leta 1997 pa tudi kot izbirni predmet (Dragan, 1998).
Vzgoja za medije je za današnjo mladino izrednega pomena, saj predvsem novejša tehnologija prinaša tako pozitivne kot tudi negativne vplive. Prav je, da mladi po novejših medijih posegajo, vendar jih moramo naučiti pravilne uporabe le-teh. Glede na to, da mladina hitro sprejema novosti na tem področju, z ustrezno medijsko vzgojo ne bi smelo biti večjih težav. Zato sem v magistrskem delu raziskala, kakšen vpliv ima na otrokovo pravilno uporabo medijev medijsko spodbudno družinsko okolje, medijsko nespodbudno družinsko okolje, šolsko okolje ter v kolikšni meri so učenci 4. razreda (kjer sem raziskavo tudi izvajala) seznanjeni z varno uporabo spleta. Keywords: mediji, vzgoja za medije, medijska družba, informacijska tehnologija, množično komuniciranje Published in DKUM: 27.10.2015; Views: 2211; Downloads: 377 Full text (1,92 MB) |
7. |
8. Marketing and competition in the information age : proceedings of the 28th EMAC Conference, May 11-14, 1999, Humboldt University Berlin1999, proceedings Keywords: marketing, trženje, tržne raziskave, konkurenca, konkurenčnost, poslovna strategija, potrošnik, kupci, vedenje, psihologija potrošnika, čustva, odločanje, poslovne odločitve, kupoprodaja, ponudba, verige, medkulturna komunikacija, dežele, informacijska družba, informacijska tehnologija, informacije, internacionalizacija, prodaja na drobno, blagovne znamke, modeli, modeliranje, mediji, posvetovanja, zborniki Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 971; Downloads: 38 Link to full text |
9. Analiza kazalcev prehoda Evropske unije v informacijsko družbo : magistrsko deloEvridika Juvan Žorž, 2006, master's thesis Keywords: informatika, informacijska družba, definicija, informacijska tehnologija, EU, indikatorji, mednarodne primerjave, EU, ZDA Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 862; Downloads: 164 Link to full text This document has many files! More... |
10. Večparametrski model ugotavljanja uspešnosti e-storitev na primeru e-dohodnine : magistrsko deloTamara Repnik, 2004, master's thesis Abstract: Večparametrski model ugotavljanja uspešnosti e-storitev na primeru e-dohodnine Keywords: nova ekonomija, informacijska družba, informacijska tehnologija, Internet, elektronsko poslovanje, javna uprava, davčni sistemi, davki, dohodnina, uspešnost poslovanja, modeli, analiza Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1231; Downloads: 195 Link to full text This document has many files! More... |