| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Nakupno vedenje odjemalcev na družbenih omrežjih kot platformah za nakupovanje
Julija Toplak, 2023, master's thesis

Abstract: Družbena omrežja dandanes predstavljajo pomemben del vsake marketinške strategije podjetja. Niso več zgolj komunikacijsko orodje, temveč imajo pomembno vlogo pri nakupnem vedenju odjemalcev ter vplivajo na proces nakupnega odločanja. Nenehno se razvijajo v smeri čim bolj enostavne in personalizirane uporabniške izkušnje, z implementiranjem novih funkcij pa nakazujejo izrazit razvoj, usmerjen v vzpostavljanje platforme za nakupovanje. Integracija spletne prodaje in družbenih omrežij je za podjetja lahko učinkovita le, če dobro poznajo svoje ciljne skupine in njihovo nakupno vedenje, ki mu lahko prilagodijo marketinške strategije, in zagotovijo edinstveno nakupovalno izkušnjo. V teoretičnem delu smo obravnavali družbena omrežja in pomen njihove uporabe za podjetja ter predstavili sodobne trende. Podrobneje smo analizirali vlogo družbenih omrežij kot komunikacijske platforme in kot platforme za nakupovanje. Predstavili smo teoretična izhodišča na področju vedenja odjemalcev na družbenih omrežjih ter opredelili segmente odjemalcev, preučili njihov odločitveni proces in nakupno vedenje. Posebej smo se osredotočili na ključne dejavnike nakupnega vedenja, kot so brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, elektronska komunikacija »od ust do ust«, informacije na družbenih omrežjih in nakupna namera. V empiričnem delu smo raziskovali, kateri dejavniki hedonistične in utilitaristične motivacije odjemalce motivirajo, da brskajo po izdelkih na družbenih omrežjih ter kako to vpliva na njihovo nakupno namero in posredovanje informacij »od ust do ust«. Preučevali smo tudi, kako odjemalci dojemajo informacije na družbenih omrežjih in kako te vplivajo na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih in na nakupno namero odjemalcev. Rezultati kažejo, da kakovost informacij in sprejemanje informacij pomembno vplivata na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko verodostojnost in uporabnost informacij nista statistično povezani z brskanjem. Med utilitarističnimi dejavniki motivacije ugotavljamo, da imajo dostopnost informacij, raznolikost izdelkov in prilagojeni oglasi pomemben vpliv na brskanje, medtem ko udobje ni statistično povezano z brskanjem. Pustolovskost in zabava ter avtoriteta in status sta hedonistična dejavnika motivacije, ki imata pomemben vpliv na brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih, medtem ko hedonistični dejavnik odkrivanje trendov in socializacija ni povezan z brskanjem. Ugotavljamo še, da informacije na družbenih omrežjih in brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vplivajo na nakupno namero odjemalcev, prav tako pa brskanje po izdelkih na družbenih omrežjih vpliva na posredovanje informacij »od ust do ust«.
Keywords: družbena omrežja, nakupno vedenje odjemalcev, informacije na družbenih omrežjih, utilitaristična motivacija, hedonistična motivacija, nakupna namera, posredovanje informacij »od ust do ust«
Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 461; Downloads: 127
.pdf Full text (2,08 MB)

2.
POMEN DVOSMERNE KOMUNIKACIJE ZA UPRAVLJANJE MARKETINŠKIH ODNOSOV: ŠTUDIJA PRIMERA MIKRO+POLO d.o.o.
Breda Majcen, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo preko študije primera raziskovali v Sloveniji skorajda še neraziskano področje, in sicer kakšen je dejansko pomen procesa dvosmerne komunikacije kot osnovnega izhodišča, na kateri bazira formiranje in upravljanje marketinških odnosov na medorganizacijskem trgu, ki se nadalje integrirajo v orodja tržne komunikacije preko številnih kanalov ter kakšni so pomen, vloga in funkcija orodij (dvosmernega) tržnega komuniciranja med podjetji Mikro+Polo in njihovimi odjemalci. Izpostavili bomo orodja v procesu marketinškega komuniciranja, kakšen je proces širjenja informacij o izdelku preko komunikacijskega procesa med podjetji ter kje dejansko ima odjemalec možnost vstopa v komunikacijski kanal. Namen študije temelji na dejstvu, da podjetja takšen dvosmeren proces komunikacije precej zapostavljajo, saj ima komuniciranje dandanes celo konotacijo manipuliranja.
Keywords: marketinški odnosi, dvosmerna komunikacija, medorganizacijski trg, informacije odjemalcev, marketinška komunikacija, interakcija
Published in DKUM: 26.10.2009; Views: 7921; Downloads: 231
.pdf Full text (3,78 MB)

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica