| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 385
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Zdravstvena pismenost mladostnikov
Anita Bezjak, 2022, master's thesis

Abstract: Uvod: Zdravstvena pismenost je ključna za opolnomočenje in aktivno udeležbo posameznikov pri skrbi za lastno zdravje. V zaključnem delu smo želeli ugotoviti, kakšna je zdravstvena pismenost mladostnikov v Sloveniji. Metode: Podatke smo pridobili s pomočjo validiranega anketnega vprašalnika »Lestvica zdravstvene pismenosti«. Izvedena je bila presečna študija z uporabo deskriptivne in inferenčne statistike. Analizo podatkov smo izvedli s programom Microsoft Excel 2016 in s programom IBM SPSS 28.0. Rezultati: Od 755 povabljenih se je 430 (55,4 %) mladostnikov udeležilo raziskave. Sodelovalo je 338 žensk in 92 moških. Povprečna starost mladostnikov je bila 16,93 let. Ugotovili smo, da starost (rs = 0,05; p = 0,25), čas uporabe interneta (p = 0,80) in učni uspeh (p = 0,42) niso statistično povezani s stopnjo zdravstvene pismenosti. Povprečna zdravstvena pismenost je znašala 28,65. Od vseh sodelujočih je 299 (299/430; 69,6 %) mladostnikov visoko zdravstveno pismenih, 63 (63/430; 14,6 %) srednje in 62 (62/430; 14,4 %) zelo visoko zdravstveno pismenih. Trije mladostniki (3/430; 0,7 %) so nizko in trije (3/430; 0,7 %) zelo nizko zdravstveno pismeni. Diskusija in zaključek: Ugotavljamo, da so mladostniki visoko zdravstveno pismeni, le majhen delež je nizko in zelo nizko zdravstveno pismenih. Starost, učni uspeh in čas, ki ga porabijo za internet, nimajo statistično pomembne povezave z zdravstveno pismenostjo. Zdravstveno pismenost je mogoče izboljšati z zagotavljanjem informacij, učinkovito komunikacijo in strukturiranim izobraževanjem.
Keywords: mladostnik, zdravstvena pismenost, znanje, zdravstvene informacije, krepitev zdravja
Published in DKUM: 19.12.2022; Views: 61; Downloads: 17
.pdf Full text (889,94 KB)

2.
Stanje prakse poslovodnega računovodstva v sloveniji
Zala Lončarič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali stanje poslovodnega računovodstva v slovenskih podjetjih. S pomočjo ankete smo ugotovili, katere informacije podjetja najpogosteje uporabljajo, katere so najbolj uporabne informacije in katere se jim zdijo najbolj potrebne v prihodnosti. V teoretičnem delu smo predstavili poslovodno računovodstvo in izdelali primerjavo s stroškovnim ter finančnim računovodstvom. Izpostavili smo njihove podobnosti in razlike. V naslednjem sklopu sledi pregled razvoja poslovodnega računovodstva skozi čas in njegov izvor ter opis današnjega stanja in izzivov, s katerimi se podjetja danes soočajo. Teoretični del smo zaključili s predstavitvijo izbranih raziskav, ki so bile opravljene v različnih državah sveta, in njihove ugotovitve. V empiričnem delu smo s pomočjo ankete opravili raziskavo, v katero so bila vključena mala, srednja in velika podjetja v Sloveniji. Ugotovili smo, da največje število podjetij pripravlja informacije o vrednotenju dosežkov v organizaciji, in sicer analizo doseženega poslovnega izida, informacije o načrtovanih denarnih tokovih in informacije o načrtovanih aktivnostih za obvladovanje stroškov in drugih izdatkov. Med informacije, ki se zdijo podjetjem najbolj uporabne, spadajo informacije v zvezi z analiziranjem dobičkonosnosti proizvoda, informacije o vrednotenju dosežkov v organizaciji, in sicer analiziranje dosežkov z uporabo nevrednostnih (nefinančnih) kazalnikov ter informacije v zvezi z analiziranjem življenjskega cikla proizvoda. Za najbolj uporabne informacije v prihodnje so podjetja izbrala informacije o načrtovanem premoženjsko-finančnem položaju organizacije, informacije o načrtovanih aktivnostih in virih, ki so povezani z načrtovanim premoženjsko-finančnim položajem organizacije, in informacije o načrtovanih aktivnostih za obvladovanje stroškov ter drugih izdatkov. Pridobljene rezultate smo primerjali z raziskavo v Grčiji avtorjev Reckers in Sale (2010), kjer smo ugotovili, da se praksa uporabe računovodskih informacij med državama precej razlikuje.
Keywords: poslovodno računovodstvo, računovodske informacije, poslovno odločanje, računovodska orodja
Published in DKUM: 13.10.2022; Views: 104; Downloads: 30
.pdf Full text (823,81 KB)

3.
Razvitost trajnostnega poročanja v letnih poročilih subjektov javnega interesa
Adrijana Toplak, 2022, master's thesis

Abstract: Poslovno poročanje, temelječe na v preteklost usmerjenem pregledu poslovanja, v današnjem času perečih okoljskih in družbenih izzivov ne zagotavlja več dovolj dolgoročno relevantnih informacij za heterogene skupine deležnikov. Rešitev se kaže v združevanju finančnih in nefinančnih podatkov o poslovanju družb. Predvsem poročanje o nefinančnih in v sklopu le-teh trajnostnih informacijah, prinaša gospodarskim družbam nemalo izzivov, vprašanj in dilem. Zaradi predvidenih koristi trajnostnega poročanja, se na ravni globalnega gospodarstva kaže trend nujnih zakonskih oziroma regulativnih spodbud. ZGD-1, v skladu z evropskimi direktivami, v 70. členu opredeljuje minimalni nabor zahtevanih vsebin poslovnega poročila, v sklopu posebnih določb za subjekte javnega interesa pa opredeljuje tudi kriterije za obveznost objave izjave o nefinančnem poslovanju. V magistrskem delu smo preučevali stopnjo vpetosti in razvitosti trajnostnega poročanja v letnih poročilih subjektov javnega interesa. Zakonska regulativa se je izkazala kot dober motivator za vključevanje vsebin o nefinančnem poslovanju. Trajnostno poročanje je prisotno in predstavlja uveljavljeno prakso pri večini analiziranih družb. Praksa trajnostnega poročanja med subjekti javnega interesa, kaže na pozitiven trend vpetosti upravljavskih, okoljskih in družbenih informacij v letna poročila, ugotavljamo pa splošno pomanjkanje poglobljenega in celovitega pristopa k predstavitvi tovrstnih informacij. Največ odprtih možnosti za izboljšavo smo v okviru analize vpetosti trajnostnega poročanja v letna poročila preučevanih družb našli v vključevanju trajnostnih informacij v poglavje o obvladovanju oz. upravljanju tveganj. Pri analizi izjav o nefinančnem poslovanju največ možnosti za izboljšave vidimo v obširnejšem poročanju o človekovih pravicah ter o boju proti korupciji in podkupovanju.
Keywords: trajnostno poročanje, subjekti javnega interesa, nefinančne informacije, izjava o nefinančnem poslovanju, ZGD-1, standardi GRI
Published in DKUM: 02.06.2022; Views: 227; Downloads: 60
.pdf Full text (1,28 MB)

4.
Spremljanje in evalviranje procesa izvedbe dodatne strokovne pomoči iz matematike
Teja Jelušič, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo teoretično predstavi znanstvena spoznanja glede osnovnih procesov učenja s poudarkom na načinih krepitve metakognicije. Osredotoča se na koncept miselne naravnanosti. Namen naloge je predstaviti tudi nekatera procesna znanja in učne strategije, ki bi bile primerne pri izvajanju individualne dodatne strokovne pomoči iz matematike. Uporabljena je bila študija primera z metodo opazovanja z udeležbo. V raziskavo je bila vključena učenka sedmega razreda s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Ugotovljeno je bilo, da učenke v času spremljanja ni bilo mogoče osvoboditi predstave o tem, da ne sme delati napak in da so lahko samo nekateri učenci dobri pri matematiki. Tudi uporaba strategij je v tem obdobju ostala enaka in se ni izboljšala. Starši menijo, da hčerka zna uspešno uporabljati izbrane učne strategije, ki so bile uporabljene v raziskavi. Ocenjeno je bilo, da učenka ni usvojila strategije samospraševanja, čeprav jo je sama dojemala kot delno usvojeno. Zaznane pa so bile manjše pozitivne spremembe oziroma vpliv izvajalca na počutje učenke pri urah dodatne strokovne pomoči. Na koncu dela je predstavljen še načrt nadaljnjega dela z učenko.
Keywords: dodatna strokovna pomoč, metakognicija, pozitivna matematična miselna naravnanost, formativno spremljanje, povratne informacije
Published in DKUM: 19.05.2022; Views: 310; Downloads: 74
.pdf Full text (2,43 MB)

5.
Vloga kriptografije v obveščevalni dejavnosti : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Samo Grum, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Že od nekdaj so plemena, klani, cesarstva, narodi, kraljevine in države, da bi se lažje odločale v kritičnih trenutkih, zbirali informacije o tem, kakšne so namere nasprotne strani. To vrsto zbiranja informacij poznamo pod imenom obveščevalna dejavnost. Nekateri trdijo, da je zbiranje obveščevalnih informacij, drugi najstarejši poklic na svetu. Že Sun Cu je v svoji knjigi Umetnost vojne zapisal: »Tisto, kar omogoča pametnim državam in generalom, da dosežejo več kot navaden človek, je »predznanje« o nasprotniku, ki pa ga lahko pridobijo, samo od drugih ljudi – vohunov.« To »predznanje«, je izredno pomembno, saj je pravočasno pridobljena informacija voditeljem držav omogočila, da pravočasno sprejmejo »ustrezne« ukrepe. Zato imajo vse sodobne države specifične službe, ki se ukvarjajo z obveščevalno dejavnostjo. Z nastankom obveščevalne dejavnosti, se je pojavila potreba po skrivanju informacij pred nasprotnikom, zato se je pojavila kriptografija, ki je v sodobnem času informacijske tehnologije, postala samostojna znanstvena veda. Beseda je sestavljena iz dveh grških besed: kriptos – skrit in graphein – pisati. Namen kriptografije je zaščititi podatke, ki se prenašajo v verjetni navzočnosti nasprotnika. Kriptografska transformacija podatkov je postopek, s katerim se podatki v navadnem besedilu prikrijejo ali šifrirajo, kar povzroči spremenjeno besedilo, ki se imenuje šifrirano besedilo in ki ne razkrije izvirnika. Poleg zaščite lastnih komunikacij, poizkušajo obveščevalne službe s pomočjo kriptografskih metod dešifrirati prestrežene informacije nasprotnika in tako pridobiti pomembne podatke o tem, do kakšnih informacij so prišle tuje obveščevalne službe.
Keywords: obveščevalna dejavnost, obveščevalne službe, informacije, vohuni, kriptografija, operacija "Rubikon", diplomske naloge
Published in DKUM: 28.07.2021; Views: 708; Downloads: 164
.pdf Full text (2,16 MB)

6.
Uporaba intraneta v nacionalnih parkih na Hrvaškem
Mihaela Franjić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Danes živimo v informacijski dobi, kjer so podatki in informacije velikega pomena in dajejo pomen komunikaciji, ki se spreminja prek računalnikov, mobilnih naprav in aplikacij ter različnih informacijskih sistemov. Pri ustvarjanju in pisanju diplomske naloge se bomo seznanili s še vedno relativno mlado znanostjo - informatiko, ki vse bolj prodira v pore posameznika, na njegovo delovno mesto, v pore organizacij in ima vpliv na splošni družbeni in gospodarski razvoj. Verjamemo, da je pomembno podrobneje spoznati informatiko kot znanost in »Intranet« kot pomembno obliko informacijskega sistema, saj bo naše prihodnje delovno mesto prav gotovo zahtevalo kar nekaj znanja s tega področja. »Intranet« je poslovnemu svetu, tudi turizmu, prinesel poceni način distribucije korporativnih informacij zaposlenim in delno tudi poslovnim partnerjem. Naraščajoča interakcija med informacijsko tehnologijo in turizmom je močno spremenila turistično industrijo. Upravljanje informacij v turističnih podjetjih je še posebej ključnega pomena za njihove uspehe, in podjetja prepoznavajo, da so informacije kot pravi vir postale parameter za uspeh v turističnem poslovanju.
Keywords: Podatki, informacije, sistem, informatika, informacijski sistem, intranet, turizem, nacionalni parki na Hrvaškem
Published in DKUM: 16.12.2020; Views: 635; Downloads: 110
.pdf Full text (998,34 KB)

7.
Uporaba računovodskih orodij za poslovno odločanje v sloveniji
Špela Vrečnak, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo ugotavljali, katera računovodska orodja v podjetjih uporabljajo za poslovno odločanje. V empirični raziskavi smo iskali odgovore na vprašanje o pomembnosti računovodskih orodij ter o pogostosti uporabe le-teh v slovenskih podjetjih. V teoretičnem delu predstavljamo poslovodno, stroškovno in finančno računovodstvo ter njihov namen in medsebojno povezanost. V sklopu posamezne ravni računovodstva nastajajo različne informacije, ki jih poslovodstvo uporablja pri sprejemanju poslovnih odločitev. V sklopu računovodskih orodij in informacij predstavljamo različne definicije omenjenih pojmov ter vrste in uporabnike le-teh, pa tudi načine pridobivanja informacij. Nadaljnje opisujemo poslovno odločanje na posamezni ravni poslovodstva ter sam proces odločanja. Predstavljamo dejavnike, ki vplivajo na računovodske informacije in vrste poslovnih odločitev. Teoretični del zaključujemo z opisovanjem vpliva računovodskih orodij na poslovno odločanje. Zanima nas uporaba računovodskih orodij pri sprejemanju odločitev in računovodska orodja, ki jih podjetja uporabljajo pri poslovnem odločanju. V empiričnem delu smo z namenom pridobitve rezultatov o uporabi računovodskih orodij v Sloveniji izvedli anketiranje v srednje velikih in velikih slovenskih podjetjih. S pomočjo izvedene raziskave smo ugotovili, da so za slovenska podjetja najpomembnejši pripomočki oziroma orodja obračunski računovodski (finančni) izkazi. Najpomembnejši možni namen uporabe standardnih stroškov je za slovenska srednje velika in velika podjetja predračunavanje. Kot najpomembnejši možni namen informacij stroškovnega računovodstva so slovenska podjetja izbrala upravljanje stroškov. Najpogosteje, in sicer mesečno, pripravljajo izkaze poslovnega izida. Anketirance smo povprašali o tem, katere kazalce in kazalnike uporabljajo za spremljanje uspešnosti podjetja. Sodelujoči so najpogosteje navajali kazalnike EBITDA, EBIT, EOA in ROE. Rezultate raziskave smo primerjali z rezultati raziskave izvedene s strani H. Wijewardena in A. De Zoysa iz leta 1999.
Keywords: Računovodska orodja, računovodske informacije, poslovno odločanje, uporabniki informacij
Published in DKUM: 06.11.2020; Views: 539; Downloads: 88
.pdf Full text (2,66 MB)

8.
Spremljanje uspešnosti poslovanja na osnovi računovodskih informacij
Maruša Bizjak Ferjan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena uspešnost, opredeljene so računovodske informacije, ki jih prikazujejo računovodski izkazi in ki so pomembne za spremljanje uspešnosti s kazalniki. Sledi še analiza računovodskih poročil podjetja Elmont Bled, d. d., ter analiza bilanc podjetja s kazalniki v obdobju od leta 2015 do 2018. Postavili smo si dve vprašanji raziskave, in sicer kakšne so bile vrednosti kazalcev in kazalnikov podjetja Elmont v obdobju od leta 2015 do leta 2018 ter ali je bilo podjetje v tem obdobju uspešno. Za analizo uspešnosti s kazalci in kazalniki smo uporabili javne podatke, objavljene na spletni strani Agencije Republike Slovenije za javno-pravne evidence in storitve, na podlagi katerih smo z izračuni posameznih kazalnikov in kazalcev ugotovili, kakšna so razmerja med posameznimi gospodarskimi kategorijami in na podlagi tega presodili, ali je podjetje uspešno. Prispevek naloge k izboljšanju situacije je to, da bo na primeru podjetja opisano, kakšne koristi prinaša podjetju spremljanje računovodskih informacij.
Keywords: uspešnost poslovanja, računovodske informacije, računovodski kazalniki, računovodska poročila
Published in DKUM: 03.11.2020; Views: 526; Downloads: 85
.pdf Full text (1,30 MB)

9.
Varstvo poslovne skrivnosti v podjetju s poudarkom na računovodskih informacijah
Larisa Trinkaus, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Poslovne skrivnosti imajo velik pomen za podjetje, saj vsebujejo znanje zaposlenih, razvoj ipd., ki bi konkurenci omogočile večji napredek brez vloženih stroškov. Ob primeri izdaje le teh, je vključeno notranjo okolje podjetja in zunanjo, med temi spada tudi zaupanje odjemalcev in trga. V tem diplomskem projektu bomo spoznali kaj so poslovne skrivnosti, njihovo opredelitev po določenih zakonih, lastnosti dobrih poslovnih informacij, stroške oz. izgube ob izdaji ipd. Hkrati bomo v diplomskem delu tudi spoznali računovodske informacije in osebe, ki imajo z njimi največ stika- računovodje. Cilj tega projekta je da spoznamo pomen poslovnih informacij za podjetja in s pomočjo ankete, spoznamo tudi njihovo zavedanje o tem.
Keywords: Poslovna skrivnost, računovodski izkazi, zakon o poslovni skrivnosti, poslovne informacije, računovodstvo.
Published in DKUM: 14.10.2020; Views: 574; Downloads: 67
.pdf Full text (1,42 MB)

10.
Revizorjeva vloga pri obvladovanju strateških tveganj, povezanih z informacijsko tehnologijo
Nives Lugarič, 2020, master's thesis

Abstract: Živimo v svetu, kjer se informacijska tehnologija nenehno razvija in izpopolnjuje. Življenja brez interneta, pametnih telefonov, računalnikov in televizije si skoraj ne moremo več predstavljati. Hitremu tempu in novostim se morajo, če želijo dolgoročno obstajati in poslovati uspešno, prilagajati tudi organizacije. Danes skoraj ne najdemo več storitvenega ali proizvodnega procesa, ki ni vsaj posredno podprt z informacijsko tehnologijo. Dobro zasnovan in delujoč informacijski sistem organizacijam omogoča doseganje strateških ciljev in snovanje strategij. Tveganja so prisotna v vsaki dejavnosti in vsaki organizaciji. Poznamo zunanja in notranja tveganja. Med notranja tveganja spadajo tudi strateška tveganja, ki jih bomo v magistrskem delu podrobneje raziskali. Ločimo zanesljivost finančnega poročanja, skladnost z zakonodajo in predpisi, informacijsko varnost, obvladovanje sprememb v informacijskem sistemu in obvladovanje informacijskih storitev. Poslovodstvo mora nenehno skrbeti, da so tveganja organizacije prepoznana in ustrezno nadzorovana. S tem namenom lahko sledijo dobrim praksam, kot so celovite programske rešitve, model COSO in standardi. Večje (mednarodne) organizacije pri obvladovanju tveganj potrebujejo pomoč ljudi s specifičnim znanjem, ki nudijo strokovno podporo poslovodstvu. To so zunanji, notranji revizorji in revizorji informacijskih sistemov. V zadnjem času se pojavlja tudi pojem kontrolinga. Gre za podporno funkcijo poslovodstva, ki je krmilo in motor podjetja in je odločevalno naravnana informacijska funkcija. V prihodnjih letih bosta zaradi hitrosti in kompleksnosti razvoja informacijske tehnologije oddelek kontrolinga in revizor informacijskih sistemov v podjetju ne samo konkurenčna prednost, ampak nuja. Da bi raziskali strateška tveganja in vpliv na njihovo obvladovanje s specifičnim znanjem revizorja informacijskih sistemov bomo opravili intervju z vodjem notranje revizije podjetja Gorenje. Od septembra 2017 je v podjetju Gorenje zaposlen tudi preizkušeni revizor informacijskih sistemov, zato se je obseg kompetenc oddelka ustrezno povečal. Zanimalo nas bo predvsem, kako deluje oddelek notranje revizije, ali poznajo strateška tveganja podjetja ter kako jih obvladujejo. Proučili bomo, ali lahko revizor s svojim specifičnim znanjem vpliva na obvladovanje strateških tveganj, povezanih z informacijsko tehnologijo.
Keywords: vrednost informacije, strateška tveganja, obvladovanje tveganj, informacijski sistem, revizor informacijskih sistemov, podjetje Gorenje.
Published in DKUM: 11.09.2020; Views: 622; Downloads: 127
.pdf Full text (1,12 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica