| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 888
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Razvoj naprave za nanašanje ognjevzdržnega premaza na peščene kalupe za izdelavo centrifugalno litih valjev : magistrsko delo
Denis Marš, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je obravnavan razvoj naprave za nanašanje ognjevzdržnega premaza na peščene kalupe, ki se uporabljajo pri proizvodnji centrifugalno litih valjev. Naprava je zasnovana za izboljšanje kakovosti in zanesljivosti proizvodnje valjev, ki so ključni element pri procesih vročega valjanja. Uporaba avtomatiziranega sistema omogoča večjo natančnost pri nanosu premaza in obenem zmanjša potrebo po ročnem delu, kar prispeva k večji varnosti zaposlenih ter manjši možnosti napak, ki so pogosto posledica človeškega faktorja. Poleg tega naprava bistveno pospeši proizvodni proces, saj premazovanje kalupov izvede hitreje kot pri ročnem načinu dela. Naprava vključuje napredne algoritme, ki zaznavajo položaj kalupa in omogočajo natančno prilagajanje gibanja naprave, da se ta samodejno uskladi s položajem kalupa v delovnem območju. Ti algoritmi prav tako omogočajo prilagoditev postopka premazovanja glede na velikost kalupa, kar zagotavlja zaželjene rezultate ne glede na dimenzije kalupa.
Keywords: ognjevzdržni premaz, industrija, centrifugalno liti valji, produktivnost, avtomatizacija
Published in DKUM: 15.01.2025; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (10,22 MB)

2.
Obvladovanje tveganj v farmacevtski industriji na primeru podjetij Novartis in Roche
Taja Soldo, Vita Jagrič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Pisno delo diplomskega dela proučuje razvoj in spremembe obvladovanja tveganj v farmacevtski industriji v zadnjih desetih letih na primeru podjetij Novartis in Roche. Opredeljeni so strateški cilji, vizija, poslovna strategija podjetja v povezavi z finančnimi in poslovnimi tveganji. Podrobneje so predstavljena operativna in strateška tveganja v zadnjih desetih letih. V empiričnem delu naloge je opisan razvoj risk managementa skozi zadnjih deset letnih poročil in njegova primerjava. Opredeljena sta razvoj in spremembe pri obvladovanju valutnega, tržnega, kreditnega, likvidnostnega, obrestnega, cenovnega tveganja, ter upravljanje kapitalskih tveganj in tveganje neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke. Dodatno so predstavljene metodi za obvladovanje tveganj.
Keywords: obvladovanje tveganj, farmacevtska industrija, novartis, roche.
Published in DKUM: 09.01.2025; Views: 0; Downloads: 26
.pdf Full text (1,31 MB)

3.
Vloga filmske kritike v Sloveniji
Nejc Feguš, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu predstavljena raziskava razkriva, kakšno je trenutno stanje filmske kritike v Sloveniji z več različnih aspektov. S pomočjo intervjujev, ki smo jih izvedli s petimi različnimi filmskimi kritiki, ugotavljamo, da je filmska kritika v Sloveniji kvalitetna, a ima svoje ogromne omejitve ter izzive. Filmska kritika je pomembna za filmsko kulturo v Sloveniji, zaradi česar je potrebno javnost čim bolj ozaveščati o njej. V okviru predlaganega dela smo poskusili tudi pri ostalih kritikih ugotoviti, ali se pojavljajo tovrstne težave ter kako bi lahko delovanje izboljšali.
Keywords: filmska kritika v Sloveniji, filmska industrija v Sloveniji, filmsko novinarstvo, digitalizacija medijske industrije, digitalna doba filmske kritike.
Published in DKUM: 23.12.2024; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (797,99 KB)

4.
Razvoj inovativnega produkta in storitve mlade samostojne podjetnice: študija primera
Stefani Nikolovska, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava razvoj inovativnega produkta in storitve v okviru mladega samostojnega podjetništva, s poudarkom na kozmetični industriji. Študija primera temelji na podjetju 'Kozmetična dejavnost in druge storitve Stefani Nikolovska S.P.', kjer je analiziran proces ustvarjanja novih storitev, prilagajanja tržnim trendom in vzdrževanja konkurenčne prednosti. Naloga raziskuje pomen inovativnosti, personalizacije ter nenehnega izobraževanja in vlaganja v kakovost kot ključnih dejavnikov za uspeh v dinamičnem poslovnem okolju. Preučena je tudi vloga podjetnice pri strateških odločitvah, prilagajanju tehnologij in razvoju storitev, ki presežejo tradicionalne standarde industrije. Naloga prikazuje, kako inovativni pristopi prispevajo k dolgoročni rasti in diferenciaciji podjetja na trgu. V nadaljnjih letih bo mogoče z gotovostjo trditi katere panoge in dejavnosti bodo v celoti izkoristile to kar jim je bilo dano.
Keywords: mlada samostojna podjetnica, kozmetična industrija, inovativne produkte, zadovoljne stranke
Published in DKUM: 13.12.2024; Views: 0; Downloads: 21
.pdf Full text (1,72 MB)

5.
Strategija modrega oceana kot sodobni podjetniški pristop k inovacijam na primeru hospitality programa nogometnega kluba Maribor
Jure Šimundža, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Strategija modrega oceana se osredotoča na ustvarjanje novih tržnih priložnost in diferenciacijo, s katero podjetja presegajo obstoječo konkurenco. Ta strategija temelji na vrednostni inovaciji, pri kateri podjetja ustvarjajo dodatno vrednost za stranke, hkrati pa zmanjšuje stroške. Teorija modrega oceana spodbuja podjetja, da premikajo meje industrije in ustvarjajo nove tržne prostore, v katerih konkurenca postane nepomembna. Dober primer za implementacijo te strategije je hospitality industrija, ki se osredotoča na zagotavljanje vrhunske izkušnje za stranke, s čimer se krepi zvestoba, dolgoročni odnosi s strankami ter zadovoljstvo. Hospitality industrija je tesno povezana z ustvarjanjem edinstvenih doživetij, ki presežejo osnovno ponudbo in prispevajo k večji vrednosti storitve ali proizvoda. V diplomskem delu bomo na primeru hospitality programa Nogometnega kluba Maribor analizirali ključne elemente programa, kot so finančni učinki, obiskovalci ter zadovoljstvo strank, in preučili, kako ta program vpliva na konkurenčno prednost kluba. Prav tako bomo raziskali, kako je strategija modrega oceana prispevala k razvoju programa, ter naredili SWOT-analizo. Na podlagi podatkov in analize bomo podali priporočila za nadaljnji razvoj hospitality programa, s ciljem povečati njegovo uspešnost in trajnost.
Keywords: strategija modrega oceana, vrednostna inovacija, hospitality industrija, diferenciacija, konkurenčna prednost
Published in DKUM: 21.11.2024; Views: 0; Downloads: 22
.pdf Full text (1,63 MB)

6.
Primerjava modelov trajnostnega poslovanja na izbranih podjetjih v industriji hitre mode
Lia Molan King, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo opredelili in definirali pojem trajnostnega razvoja, kakšen je njegov vpliv in povezava z modno industrijo. Opredelili bomo ključne koncepte trajnostnega poslovanja. Ugotovili bomo stanje modne industrije danes in delovanje podjetij v hitri modi. Dotaknili se bomo glavnih proizvodnih držav ter stanja delovnih pogojev ter okoljskega vpliva in posledic hitre mode. Opredelili bomo mnoge negativne plati le-te in problematiko trajnostnega poslovanja v industriji hitre mode. Dejstva bomo raziskali na primeru podjetij Zara in Primark. S predstavitvijo podjetij bomo dobili vpogled v njihovo poslovanje ter vrednote. Oblikovali bomo kanvas poslovnega modela obeh podjetij ter bolj podrobno raziskali njihove trajnostne prakse. Te bomo na koncu primerjali in dobili realno sliko njihovega delovanja v hitri modi. Trajnostno poslovanje v modni industriji je vse bolj in bolj pomembno ter ključno, predvsem zaradi strogih pravil in pričakovanj v industriji. Brez upoštevanja le-teh bo v prihodnosti težko poslovati. Treba pa se je zavedati našega vpliva s hitrim potrošniškim življenjem, zaradi katerega največ posledic nosi okolje in ljudje, vpleteni v proces.
Keywords: trajnost, poslovni modeli, modna industrija, hitra moda, Zara, Primark
Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (1,56 MB)

7.
Trajnost v modni industriji: trendi, izzivi, strategije in poslovni model na primerih
Katja Žurej, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo se osredotočili na analizo trajnostnega razvoja v modni industriji, s poudarkom na trajnostnih trendih, izzivih, strategijah in poslovnih modelih. Modna industrija se sooča z več pomembnimi problemi, vključno z obsežnim onesnaževanjem okolja, prekomerno porabo virov in slabimi delovnimi pogoji. Poleg tega pa hitro spreminjajoči se modni trendi spodbujajo hitro modo, kar povzroča velike količine odpadkov zaradi kratke življenjske dobe izdelkov. Kljub tem težavam vedno več podjetij v modni industriji prepoznava potrebo po trajnostnem razvoju in sprejema trajnostne prakse. Ta prehod vključuje uporabo trajnostnih, inovativnih materialov, izboljšanje delovnih pogojev ter spodbujanje krožnega gospodarstva, kar prispeva k zmanjšanju negativnih vplivov na okolje in družbo ter k bolj odgovornemu poslovanju. V študiji primera smo obravnavali dve podjetji, Patagonia in Veja, ki predstavljata vodilna primera uspešnih trajnostnih modnih podjetij. Patagonia je znana po svoji dolgotrajni zavezanosti k okoljski odgovornosti, vključno z uporabo recikliranih materialov in podporo okoljskim pobudam. Veja se osredotoča na uporabo ekoloških materialov in pravične trgovine ter zmanjšanje svojega okoljskega odtisa z inovacijami v proizvodnji in distribuciji. Obe podjetji vlagata v preglednost svojih dobavnih verig in spodbujata odgovorno nakupovanje. Njun uspeh dokazuje, da je možno združiti poslovno uspešnost z etičnimi in okoljskimi načeli.
Keywords: trajnostni razvoj, modna industrija, poslovna strategija, poslovni model.
Published in DKUM: 20.11.2024; Views: 0; Downloads: 24
.pdf Full text (1,23 MB)

8.
Konkurenčnost nemškega gospodarstva
Patrik Obrovnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Nemčija, ki velja za eno najmočnejših svetovnih gospodarstev, si prizadeva ohranjati in povečevati konkurenčnost na svetovnem trgu s strateškimi investicijami v digitalizacijo in avtomatizacijo, kar je še posebej opazno v avtomobilski industriji. Zlasti slednja, ki predstavlja enega ključnih sektorjev nemškega gospodarstva, se spopada z izzivi prehoda na električna vozila in zmanjšanja emisij toplogrednih plinov. Kljub temu nemška podjetja vlagajo v razvoj inovativnih tehnologij, ki bi jim omogočile izpolnjevati okoljske standarde ter ohranjati konkurenčno prednost. To vključuje razvoj električnih vozil, trajnostne mobilnosti in prizadevanja za zmanjšanje emisij, kar prispeva k ohranjanju vodilne vloge Nemčije v avtomobilski industriji. Kljub prizadevanjem nemške avtomobilske industrije za izboljšanje lastne konkurenčnosti pa v zadnjih letih ta zaostaja predvsem za kitajskimi tekmeci.
Keywords: nemško gospodarstvo, avtomobilska industrija, konkurenčnost
Published in DKUM: 18.11.2024; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (1,29 MB)

9.
Vpliv industrije 4.0 na operativni management: izzivi za poslovno strategijo
Neda Nešković, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Industrija 4.0, znana kot četrta industrijska revolucija, s seboj prinaša drastične spremembe v proizvodnji in poslovanju z vključevanjem pametnih tehnologij. Industrija 4.0 prinaša pomembne spremembe v upravljanju dobavne verige, saj omogoča spremljanje in analizo podatkov v realnem času, kar prispeva k zmanjšanju zalog in optimizaciji logističnih procesov. Cilj raziskave je analizirati vpliv industrije 4.0 na operativni management in izzive v poslovni strategiji, s posebnim poudarkom na podjetju Zara. V raziskavi bomo uporabili kombinacijo primarne in sekundarne raziskave, vključno z analizo relevantne literature ter anketiranjem zaposlenih in managerjev Zare.
Keywords: Industrija 4.0, operativni management, kompanija Zara
Published in DKUM: 16.10.2024; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (1,87 MB)

10.
Trajnostno mednarodno poslovanje v avtomobilski industriji
Uroš Veselić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo vključevanje trajnosti v mednarodne poslovne strategije avtomobilskega sektorja. Osredotočamo se na vodilne avtomobilske proizvajalce in njihove inovacije na področju razvoja električnih vozil, zmanjševanja ogljičnega odtisa v dobavnih verigah ter sprejemanja načel krožnega gospodarstva. Z analizo proučujemo izzive in priložnosti, s katerimi se ta podjetja soočajo pri prizadevanju za uravnoteženje dobičkonosnosti in okoljske odgovornosti. V diplomskem delu preverjamo, ali je učinkovito vključevanje trajnostnih praks v globalno poslovanje avtomobilskih podjetij ključno za dolgoročno uspešnost industrije ter za reševanje globalnih okoljskih izzivov.
Keywords: mednarodno poslovanje, trajnost, večnacionalne korporacije, avtomobilska industrija, ESG cilji
Published in DKUM: 16.10.2024; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (1,78 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica