| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
GIBALNE IGRE NEKOČ IN NJIHOVA UPORABA DANES
Dejan Gutman, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Temo diplomske naloge predstavljajo ljudske gibalne igre, ki so se jih naši starši, dedki in babice igrali v svoji mladosti, ter možnosti njihove uporabe danes. Namen naloge je bil zbrati nekaj ljudskih gibalnih iger s širšega področja Slovenj Gradca. S pomočjo popisnega lista, ki smo ga razdelili staršem in starim staršem otrok vključenih v oddelek drugega starostnega obdobja v vrtcu Podgorje, smo zbrali dvajset ljudskih gibalnih iger. Ugotovili smo, da so se starši in stari starši v svoji mladosti igrali ljudske gibalne igre, ki se prenašajo iz roda v rod; da ljudske gibalne igre pozitivno vplivajo na razvoj vseh gibalnih sposobnosti pri otrocih; da z gibalnimi igrami naših staršev in starih staršev pozitivno vplivamo na razvoj vseh gibalnih sposobnosti; da otroci večine zbranih ljudskih gibalnih iger ne poznajo. Zaključujemo, da so ljudske igre preproste, lahko razumljive, zabavne in zanimive ter obenem predstavljajo izvrsten pripomoček za razvoj gibalnih sposobnosti.
Keywords: Ključne besede: ljudske gibalne igre, gibalne sposobnosti, predšolski otroci, igranje, kulturna dediščina
Published: 11.10.2010; Views: 5493; Downloads: 967
.pdf Full text (280,29 KB)

2.
SPLETNO IGRALNIŠTVO
Sara Vidmar, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega seminarja smo opredelili razvoj spletnega igralništva skozi čas, opisali vrste iger na srečo ter predstavili katere internetne strani ponujajo le-te, in preverili, kako je s spletnim igralništvom v Sloveniji. Predstavili smo tudi omejitve pri spletnem igranju in ugotovitve, kdaj lahko z igranjem iger na srečo povzročimo škodo sebi oziroma ljudem okoli sebe. Namen dela diplomskega seminarja je bil predstaviti, kako je spletno igralništvo razvito po svetu kot tudi v Sloveniji, in s pomočjo ankete ugotoviti, kako so naključno izbrani anketiranci povezani s spletnimi igrami na srečo. V drugem poglavju smo opisali zgodovino in razvoj spletnega igralništva, vrste iger na srečo (igralnica, poker, šport, druge igre), programsko opremo spletnih igralnic ter vse bolj razširjeno mobilno igralništvo. V tretjem poglavju smo se osredotočili na spletno igralništvo v Sloveniji, kjer smo predstavili zakonodajo, spletne igre na srečo (spletna igralnica Aurora, e-stave, e-loterija) in primerjali Slovenijo z Malto. V četrtem poglavju smo predstavili omejitve pri spletnem igranju, kjer smo se osredotočili predvsem na območja z omejitvami ter odgovorno in zabavno igranje. S pomočjo ankete smo ugotovili, da se je večina anketiranih že preizkusila v igrah na srečo, približno polovica pa tudi v igrah na srečo prek spleta. Za svojo najbolj priljubljeno igro na srečo so izbrali športne stave, zanimivo pa je to, da se kljub zakonskim omejitvam vedno bolj preizkušajo na tujih stavnicah. Čeprav imamo v Sloveniji samo tri ponudnike spletnih iger na srečo s koncesijo, smo ugotovili, da so ti manj znani oziroma uporabni kot tuji ponudniki. Sklepamo lahko, da imajo slabšo ponudbo ali pa je ne znajo dovolj dobro tržiti.
Keywords: spletno igralništvo, zgodovina spletnega igralništva, igralnica, igre s kartami, poker, športne stave, PokerStars, Bwin, InterCasino, e-stave, e-loterija, Aurora, zakonodaja, odgovorno in zabavno igranje, odvisnost.
Published: 17.07.2013; Views: 1779; Downloads: 198
.pdf Full text (815,35 KB)

3.
Prozno delo Stanke Hrastelj
Klavdija Anžel, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen pričujočega diplomskega dela je predstavitev in raziskovanje proznega dela Stanke Hrastelj. V središče je postavljena analiza treh izbranih proznih del obravnavane avtorice, romana Igranje ter del, ki ju uvrščamo v kratko prozo: O Lepi Vidi, ki zapusti moža in dete, a se tega ne kesa in Izraz na obrazu. Stanka Hrastelj je znana predvsem kot pesnica. Po izidu dveh samostojnih pesniških zbirk Nizki toni (2005) in Gospod, nekaj imamo za vas (2009) jo je ustvarjalna pot po njenih besedah vodila k prozi. Snov za svoja prozna dela jemlje iz vsakdanjega življenja. Ob aktualnih temah, kot so brezposelnost, odnos med moškim in žensko ter pretvarjanje, hlinjenje, da smo nekdo drug, jo privlačijo tudi tako imenovane obrobne teme. Tako v izbranih delih najdemo tematike, kot duševna bolezen shizofrenija, splav, izginotje otroka in celo uboj po naročilu. Opazne so tudi avtobiografske prvine; roman Igranje obravnava bolezen shizofrenijo, za katero je bolehal njen oče in katere potek je sama spremljala. Tudi v literarnem delu O Lepi Vidi, ki zapusti moža in dete, a se tega ne kesa opazimo avtobiografski element v obliki romunskega pesnika Raduja. Skozenj poseže po kritiki življenja umetnikov v Sloveniji, katerih honorarji ne zagotavljajo preživetja. Pripovedovalke v vseh treh delih so prvoosebne in ženskega spola. Izbira avtorice je zavestna in z namenom, poudariti doživljanje glavnih junakinj, ter tako omogočiti lažjo vživetost in sočustvovanje bralcev. V ospredje Hrasteljeva postavlja močne ženske like, katerih zgodba je v središču dogajanja. S tem se pisateljica upre prevladi aktivnih moških in pasivnih ženskih likov v slovenski književnosti. V romanu Igranje je takšna dominantna ženska Marinka, v literarnem delu O Lepi Vidi, ki zapusti moža in dete, a se tega ne kesa ženska neznanega imena, ki uživa v spolnosti ter v zadnjem delu Izraz na obrazu poklicno uspešna Magda. Medtem ko Marinki in Magdi življenjska usoda (duševna bolezen in smrt otroka) ni preveč naklonjena, je »Lepa Vida« drugega dela primer popolnoma emancipirane ženske. Sama sprejme odločitev, da bo zapustila partnerja ter prekinila nenačrtno, nezaželeno nosečnost in otrokovemu očetu o tem nikoli ne bo povedala. Svoje odločitve v prihodnosti ne obžaluje, ob čemer tudi ne občuti nikakršne krivde oz. sramu.
Keywords: Stanka Hrastelj, Igranje, O Lepi Vidi, ki zapusti moža in dete, a se tega ne kesa, Izraz na obrazu
Published: 15.02.2016; Views: 552; Downloads: 66
.pdf Full text (755,54 KB)

4.
EKSPERTNI SITEM ZA USMERJANJE OTROK V HOKEJ NA LEDU
Tadej Burazin, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Sem trener hokeja na ledu in sekretar v klubu HKMK Bled. Kot hokejski trener opažam, da je v Sloveniji pomanjkanje hokejskih igralcev z visokim potencialom za igranje hokeja na ledu in kot sekretar kluba vem, da klubi za normalno delovanje društva potrebujejo večje število mladih hokejistov. Zaradi želje po povečanju števila hokejskih igralcev z potencialom igranja hokeja na ledu v Sloveniji, sem se odločil naredil ekspertni sistem za usmerjanje otrok v igranje hokeja na ledu. Na podlagi športno-vzgojnega karton sem oblikoval model za pomoč pri odločanju ali ima otrok potencial za igranje hokeja na ledu. S pomočjo programa DEXi, ki je pripomoček pri večparametrskem odločanju, sem dobil rezultate potenciala pri igralcih, ki sem jih primerjal z testi na ledu. V diplomski nalogi prikazujem končne rezultate, ki sem jih s tem pridobil.
Keywords: Hokej na ledu, potencial za igranje hokeja, ekspertni sistem, usmerjanje otrok, DEXi
Published: 09.11.2016; Views: 501; Downloads: 67
.pdf Full text (1,56 MB)

5.
Evolucijski algoritmi za učenje agenta umetne inteligence pri igranju splošnih videoiger
Matjaž Vöröš, 2019, master's thesis

Abstract: Videoigre so elektronske igre, ki z uporabnikovo pomočjo na zaslonu pokažejo vizualno povratno informacijo izbranih potez. Njihov osnovni namen je zabava in krajšanje časa. V zadnjih petih letih se je z mednarodnim tekovanjem inteligentnih agentov za igranje iger (angl. General Video Game AI competition; v nadaljevanju GVGAI) začelo novo poglavje. Tekmovanje GVGAI od udeležencev zahteva stvaritev agenta, ki s pomočjo optimizacijskih algoritmov poskuša doseči najboljši možen rezultat. Ker se nam je tekmovanje GVGAI zdelo zelo zanimivo, smo se odločili ustvariti agenta, ki s pomočjo evolucijskih algoritmov pri igranju videoiger, doseže kar se da dober rezultat. Agenta smo zasnovali po pregledu obstoječih optimizacijskih algoritmov. Za razliko od ostalih agentov, naš agent uporablja diferencialno evolucijo, ki še ni bila prikazana na tekmovanjih GVGAI. Dobljene rezultate primerjamo s pomočjo primerjalnega preizkusa GVGAI, vidimo pa da je naš agent statistično signifikantno boljši od večine, a obstaja prostor za napredek.
Keywords: evolucijski algoritem, videoigre, optimizacija, agent, igranje splošnih videoiger
Published: 21.06.2019; Views: 298; Downloads: 37
.pdf Full text (11,19 MB)

6.
Spletna aplikacija za igranje šaha
Mitja Sreš, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena implementacija spletne aplikacije, ki omogoča igranje šaha preko spleta. V nalogi smo raziskali že obstoječe aplikacije, prikazali, kako preverjamo, če se figura premika po šahovskih pravilih, opisali uporabljene tehnologije in prikazali podrobno delovanje aplikacije. Aplikacijo smo razvili s pomočjo ogrodja ASP.NET, ki omogoča izdelovanje dinamičnih spletnih aplikacij. Za komunikacijo med strežnikom in odjemalcem smo uporabili knjižnico SignalR.
Keywords: spletna aplikacija, igranje šaha, predstavitev šahovske igre
Published: 21.11.2019; Views: 16; Downloads: 5
.pdf Full text (1,45 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica